Biroul de acasa

07 septembrie, 2007

comenteaza trimite unui prieten printeaza

Peste tot in lume, locurile de munca part-time par sa prinda din ce in ce mai mult teren. Motivele sunt multiple. Unele persoane tin prea mult la propria autonomie ca sa se lase incorsetate de un program fix, de opt ore (sau chiar mai mult), altele prefera aceasta varianta, putand avea mai multe joburi, insa ceea ce au in comun este dorinta de a-si organiza singuri activitatea. De cele mai multe ori, aceasta activitate se desfasoara la domiciliu. Din exterior pare foarte simplu si avantajos, insa daca privim indeaproape problema, observam ca uneori poate fi chiar mai complicata decat un “serviciu”clasic.
In primul rand, este nevoie de multa rigurozitate, pentru a nu cadea prada tentatiilior din propriul camin. Primul pas il reprezinta amenajarea locului de munca, a biroului de acasa.
Cu cat acesta va fi mai organizat, cu atat eficienta va fi mai mare.
 
1. Intimitate si siguranta
In primul rand, trebuie sa faceti cea mai buna alegere a locului da amplasare a biroului. Veti avea nevoie, in acelasi timp, de spatiu pentru aparatura aferenta, avand in vedere ca astazi computerul, fax-ul si imprimanta nu mai sunt mofturi sau obiecte de lux, ci o necesitate, dar si de o oarecare intimitate, care sa va asigure ambientul necesar lucrului.
Daca aveti copii, este bine ca, pentru siguranta lor si a dumneavoastra, sa nu le permiteti accesul in zona dumneavoastra de lucru.
 
2. Importanta luminii
Daca nu faceti parte dintre norocosii care au o camera special amenajata ca birou, incercati sa gasiti solutia cea mai buna, alegand un colt mai spatios, care, daca se poate, sa dispuna de lumina naturala. In caz ca nu merge nici asa, optati pentru obiecte de iluminat care, pe langa calitatea de a se asorta cu restul aranjamentului, sa va creeze o iluminare propice. Ceea ce trebuie sa excludeti din start este varianta biroului in dormitor. Indiferent cat de linistit este acesta, locul in care dormim nu trebuie sa aiba nici o tangenta cu locul in care lucram.
 
3. Mobilierul biroului
Din acest punct de vedere nu veti avea prea multa bataie de cap, avand in vedere ca oferta este atat de variata, incat va trebui doar sa alegeti ce vi se potriveste cel mai bine. In fond, confortul fizic si cel psihic trebuie sa mearga mana-n mana. Foarte important este scaunul, si va sfatuim sa nu va pripiti cand il alegeti, deoarece pozitia incorecta poate crea multe probleme de sanatate in timp, de la afectiuni ale coloanei vertebrale, pana la probleme oftalmologice.
 
4. Accesoriile
La acest capitol va puteti manifesta talentul artistic. Daca tineti cont de spatiul disponibil, de mobilier si cromatica, aveti libertatea de a crea un loc foarte cald, personal si care, in acelasi timp, sa va ajute sa va desfasurati activitatea fructuoasa.
 
Acestea fiind spuse, nu ne ramane decat sa va uram: spor la treaba!

Adauga un comentariu


Comentarii

Nu exista comentarii.

Alte articole

Cum reconditionezi mobila veche Cum reconditionezi mobila veche
Masute de cafea neobisnuite - Partea I Masute de cafea neobisnuite - Partea I
Cum alegi mobilierul potrivit pentru locuinta ta?! Cum alegi mobilierul potrivit pentru locuinta ta?!
Scaune, fotolii, banci si mese fabricate in Romania Scaune, fotolii, banci si mese fabricate in Romania
BONALDO | Noile tendinte in materie de amenajari interioare BONALDO | Noile tendinte in materie de amenajari interioare
Viata lunga cu feronerie de calitate Viata lunga cu feronerie de calitate

Vezi mai multe articole