Cel mai mare proiect, Confort City: 1.000 de familii in 1.680 de apartamente la marginea Capitalei

23 februarie, 2011

comenteaza trimite unui prieten printeaza

Reportaj in complexul rezidential al fratilor Negoita
Celebra "locatie" invocata in repetate randuri de catre consultantii imobiliari pare a fi mai putin importanta in aceasta perioada decat pretul. Treci de targul auto din Vitan, de pe malul Dambovitei, si mai mergi aproape patru kilometri pana ajungi langa
Confort City
proiectul Confort City, cel mai mare ansamblu rezidential construit in Bucuresti in ultimii ani: sase tronsoane cu 12 blocuri si 1.680 de apartamente, din care zece blocuri au fost finalizate, iar ultimele doua (280 de apartamente) sunt la stadiul de finisaje, urmand a fi date in folosinta in vara.
 
 
Un indicator mare cu o sageata inspre dreapta te ghideaza din Splaiul Unirii catre un drum de beton prin mijlocul unui camp care da senzatia ca este brazdat recent. Un sir de circa 20 de masini se lungesc pe ambele benzi ale drumului pana la intrarea in incinta complexului, blocata cu o bariera dupa modelul celor de la aeroport. "Primele doua ore sunt gratuite", tine sa precizeze unul dintre paznicii complexului, care ne da o cartela de carton pe care sa o folosim la iesire.
 
Blocurile sunt crem, au o structura formata din parter, zece etaje si mansarda, iar arhitectura exterioara nu pare a fi fost o prioritate pentru dezvoltatori: totul este foarte simplu si drept. La iesirea din scarile blocurilor sunt grupate patru-cinci containere de plastic verzi pentru colectarea gunoiului. De balcoane stau agatate zeci de aparate de aer conditionat, deasupra carora pot fi observate antenele operatorilor de televiziune digitala.
 
Printre blocuri, desi temperaturile sunt negative si vantul sufla destul de puternic, mai multe mame si bunici isi plimba copiii sau nepotii in carucioare, pe sub balcoane din care mai atarna afise care indica faptul ca si unii dintre cumparatori au decis sa vanda apartamentele.
 
La parterul unui bloc o femeie spala geamurile usii de la intrare. Dincolo de aceasta insa nu sunt afisate tebelele cu costurile intretinerii.
 
"Este bine. Intretinerea e mai mica decat la apartamente cu doua camere din blocuri vechi. Noi avem trei camere si luna trecuta am avut o intretinere de doua milioane sapte sute (270 de lei - n.red.). Soacra, care sta la doua camere in Salajan, a avut trei milioane sapte sute (370 de lei). Suntem mutati de trei luni si nu am fost plecati decat asa, cate o zi", spune Dana, 33 de ani, care profita de timpul liber pentru a-si plimba copilul, aflata fiind in concediu de maternitate.
 
La mijlocul complexului, intre cele sase tronsoane, spatiul dintre blocuri este mai mare. Acolo este amenajat un parculet, un loc de joaca in aer liber, iar pe fatada unei cladiri cu aspect administrativ este prinsa o sigla de culoare rosie cu inscriptia PSD Ilfov, organizatie condusa de catre omul de afaceri Robert Negoita, cel care, alaturi de fratele sau Ionut Negoita, a dezvoltat proiectul Confort City.
 
Ulterior aveam sa aflam ca in acel imobil se afla un "centru de ingrijire si crestere a copiilor", iar locuitorii spun ca ar putea fi amenajata in viitor si o scoala.
 
Planul este destul de indraznet pentru o comunitate care va ajunge la maximum 1.700 de familii in urmatorii ani, in ciuda numarului destul de ridicat de carucioare aflate printre blocuri.
 
"Intretinerea este rezonabila. Am avut luna trecuta 120 de lei plus gazele, care au venit 350 de lei pentru un apartament cu trei camere. Avem vecini cu care ne intelegem, este si supermarketul de la care ne putem alimenta cu produse onorabile - nu am auzit pe nimeni sa se fi imbolnavit cumparand de la supermarket. Curatenie este, problema este cu autobuzul 223, care iarna vine fara incalzire si pentru care nu aveam casa de bilete. Am facut sesizare si au luat bilete cei de la supermarket si se vand acolo", spune Maria, care isi plimba nepoata printre blocurile din Confort City.
 
La parterul unuia dintre blocuri, cu alb pe fond rosu, este inscriptionat programul supermarketului, deschis intre orele 6.30 si 23.00. Peste drum, la parterul altui bloc, siglele care indica existenta unui coafor au culori mai aprinse. Un barbat imbracat "la cravata" iese grabit din scara unui alt bloc pentru a prinde microbuzul care face legatura intre Confort City si statia de autobuz de pe splaiul Unirii, pe unde trece singura linie de transport in comun din apropiere.
 
"Lasa de dorit ITB-ul (RATB-ul - n.red.). Au doua masini jalnice care circula, iar cand se strica una dintre ele ramane cealalta singura si circula rar. Nu au si o a treia, de rezerva. Pe de alta parte, si RCS&RDS lasa de dorit deoarece am cerut de mai multe zile un decodor pentru HBO si ma tot amana", spune Viorel, 44 de ani, care lucreaza mecanic la metrou si spune ca face 40 de minute din Confort City pana la Piata Unirii.
 
Care este insa pretul acestor locuinte?
 
Garsonierele cu suprafete utile de 35 sau 36 de metri patrati utili au un pret standard de 39.500 de euro plus TVA, in timp ce preturile standard pentru apartamentele cu doua camere pleaca de la 45.000 de euro plus TVA, locuintele avand suprafete utile mai mici de 39 de metri patrati. De ce este folosit pretul "standard"?
 
"Avem spre vanzare apartamente si la un standard de finisare "semirosu", respectiv apartamente fara gresie faianta, parchet, zugraveala si obiecte sanitare in baie", spun reprezentantii de vanzari ai proiectului. Pentru cei care opteaza pentru aceasta varianta, preturile sunt cu 5-10% mai mici. In momentul de fata mai sunt disponibile circa 300 de apartamente la care se vor adauga in curand cele 280 de locuinte din ultimele doua tronsoane, care ar trebui sa fie gata in vara.
 
"In primele zece blocuri mai sunt disponibile 20% din apartamente, iar pana in prezent sunt cam 1.000 de familii mutate. Mai sunt apartamente din toate tipurile, dar preponderent cu doua camere. In ceea ce priveste intretinerea totul este individualizat in functie de consum. Exista si o parte fixa, intre 45 si 65 de lei, pentru paza, curatenia spatiilor comune, lift si deszapezire iarna, cand este cazul", spune Bogdan Balasa, sales manager al proiectului.
 
Ca in marea majoritate a proiectelor noi, lucrurile nu au fost "asezate" de la inceput. Initial, locuitorii aveau doar varianta microbuzului pentru a ajunge in oras, linia de autobuz fiind introdusa de circa un an. Primele apartamente au fost date in folosinta in 2008.
 
In prezent, Confort City este cel mai mare proiect de locuinte nou, construit din fonduri private in Bucuresti. Aproximativ la fel de mare (circa 1.600 de apartamente) este si cartierul Brancusi construit de ANL in Drumul Taberei, in timp ce din fonduri private printre cele mai mari proiecte realizate in ultimii ani se mai numara si Militari Residence, Greenfield Baneasa sau Rasarit de Soare in Titan.
 
Toate aceste proiecte au fost insa realizate la marginea orasului, iar infrastructura rutiera poate reprezenta o problema "sacaitoare" pentru locatarii din aceste locuinte. Un detaliu pe care il observi la plecarea din Confort City este ca la iesirea de pe drumul betonat care leaga blocurile de Splaiul Unirii nu poti face stanga catre centrul Bucurestiului din cauza faptului ca nu este niciun pod peste Dambovita in dreptul complexului, ci este nevoie sa parcurgi in plus circa doi kilometri pana la soseaua de centura si inapoi pe malul Dambovitei pentru a ajunge in dreptul ansamblului rezidential. Acest detaliu are importanta lui in functie de prioritatile fiecarui potential client.
 
Sursa: Ziarul financiar

Adauga un comentariu


Comentarii

Nu exista comentarii.

Alte articole

Apartamentele vechi cu doua camere se ieftinesc in toate orasele mari - 11 Noiembrie 2009 Apartamentele vechi cu doua camere se ieftinesc in toate orasele mari - 11 Noiembrie 2009
ECDL testeaza la Veranda Mall competentele digitale ale tinerilor ECDL testeaza la Veranda Mall competentele digitale ale tinerilor
Creste-ti abilitatile si profesionalismul la cursul gratuit de montaj WPC oferit de BENCOMP Creste-ti abilitatile si profesionalismul la cursul gratuit de montaj WPC oferit de BENCOMP
Primarii se gandesc cum sa transforme proiecte imobiliare de lux in locuinte sociale - 20 Martie 2009 Primarii se gandesc cum sa transforme proiecte imobiliare de lux in locuinte sociale - 20 Martie 2009
Hormann si Ambasadorul Michael Schumacher militeaza pentru sustenabilitate si protejarea mediului Hormann si Ambasadorul Michael Schumacher militeaza pentru sustenabilitate si protejarea mediului
bilete bilete

Vezi mai multe articole