Cum incearca dezvoltatorii imobiliari sa-si atraga clienti

11 februarie, 2011

comenteaza trimite unui prieten printeaza

Pentru a momi cumparatorii, constructorii proiectelor rezidentiale noi dau la pachet cu apartamentele diverse produse si servicii, precum locul de parcare, mobila sau consultanta in design.
 
Deoarece reducerile de preturi nu au convins nici pe departe potentialii clienti sa cumpere apartamente, dezvoltatorii proiectelor rezidentiale noi scot la inaintare diferite produse de marketing, pe post de ultima arma in lupta de a ramane pe piata.
 
Spre exemplu, daca in urma cu trei ani, un loc de parcare era vandut separat de locuinta si costa pana la 15.000 de euro, astazi, in majoritatea cazurilor, acesta este inclus in pretul casei, la fel ca si boxa de la subsol.
 
Mai mult, cand, in 2008, foarte multi cumparatori reclamau faptul ca taxele de management ale blocurilor noi erau foarte mari, in prezent tot mai multi dintre administratori au renuntat la acestea. Este si cazul complexului North Lane Residence, situat in partea de nord a Capitalei, in zona Baneasa. Aici, administratorii nu solicita astfel de taxe, cheltuielile fiind stabilite de asociatia de proprietari.
 
O alta promotie practicata intens de vanzatorii de case noi este sa includa mobilierul si dotarile tehnice in pretul de achizitie a locuintei. Unul dintre acesti dezvoltatori este si cel al proiectului Perla Nord, din zona Pipera, unde bucatariile sunt complet mobilate si utilate.
 
Cumperi casa si ai reducere la mobila
 
Scaderea numarului de case vandute nu i-a afectat doar pe dezvoltatori, ci si pe vanzatorii de mobila, aparatura electronica si electrocasnica, dar si pe cei care comercializeaza obiecte de design interior. Prin urmare, cu totii si-au dat mana sperand ca revenirea financiara a unuia i-ar putea scoate din criza si pe ceilalti.
 
Un exemplu este cartierul Rezidenz, care le ofera locatarilor posibilitatea de a cumpara piese de mobilier cu discount de la anumite magazine de mobila sau reduceri de pret la unele servicii de design interior prestate de anumite companii partenere ale dezvoltatorului.
 
Promotii la targuri
 
O practica de marketing tot mai populara a devenit cea a discounturilor practicate pe perioada targurilor.
 
Tot mai multi dezvoltatori au adoptat o astfel de politica, iar reducerile de preturi in cadrul acestor evenimente merg chiar pana la 30% din valoarea obisnuita. Conditia este insa ca actul de vanzare-cumparare sa fie semnat in timpul targului. Un astfel de dezvoltator este Domus Stil, care, in cadrul Targului National Imobilar, desfasurat recent, a oferit potentialilor clienti posibilitatea de a achizitiona un apartament cu doua camere la un pret de 79.000 de euro, cu 30% mai ieftin decat pretul obisnuit.
 
CRIZA NU S-A INCHEIAT
 
Sase motive pentru care preturile locuintelor vor scadea si in 2011
 
Preturile locuintelor vor continua sa scada si in acest an, dupa ce s-au situat pe acest trend din 2009. Sunt cel putin sase motive pentru acest lucru, cel mai important fiind faptul ca salariile sunt in continuare mici, potrivit Oanei Ivan, general manager al Benevo, unul dintre principalii jucatori de pe piata imobiliara din Romania.
 
Cresterea economica de 1,5%, prognozata de autoritati pentru 2011, nu poate sustine o crestere a cererii pe segmentul de imobiliare, a declarat Oana Ivan, in cadrul unei dezbateri cu cititorii evz.ro.
 
Mai mult, faptul ca, in prezent, exista pe piata un stoc de aproximativ 6.000 de locuinte noi nevandute, aflate in portofoliile dezvoltatorilor, nu le permite acestora sa creasca preturile.
 
Un alt argument in favoarea continuarii ieftinirii locuintelor este faptul ca multi dintre dezvoltatori simt o presiune din partea institutiilor financiare care i-au creditat, considera Oana Ivan.
 
In acelasi timp, "piata imobiliara din Romania nu a ajuns la nivelul ideal de transparenta si comunicare. Analizele se fac pe baza informatiilor publice, unele dintre ele postate in scopul de a impulsiona cresterea numarului de clienti potentiali", a declarat sefa Benevo. Altfel spus, in trecut, o parte dintre agentii si dezvoltatori incercau sa influenteze potentialii cumparatori transmi tand informatii privind preturi nerealiste. Nu in ultimul rand, "cumparatorii sunt mult mai bine in formati si mult mai atenti, iar presiunea exercitata de cerintele in crestere ale acestora isi spune cuvantul si in ceea ce priveste calitatea constructiei", a precizat ea.
 
Sursa: Evz.ro

Adauga un comentariu


Comentarii

Nu exista comentarii.

Alte articole

Solutii pentru a scapa de mucegaiul din baie Solutii pentru a scapa de mucegaiul din baie
Casa de "sticla" in forma de cub, la vanzare pentru 43 de mil. de dolari Casa de "sticla" in forma de cub, la vanzare pentru 43 de mil. de dolari
Miele aduce in Romania aspiratorul Eco cu beneficii de aspirator Power Miele aduce in Romania aspiratorul Eco cu beneficii de aspirator Power
Kuma - Solutia pentru o casa "tailor made" Kuma - Solutia pentru o casa "tailor made"
Locul de parcare creste pretul apartamentelor cu pana la 17.500 de euro Locul de parcare creste pretul apartamentelor cu pana la 17.500 de euro
Cercetare IKEA: 81% dintre copiii din Bucuresti ajuta la pregatirea mesei Cercetare IKEA: 81% dintre copiii din Bucuresti ajuta la pregatirea mesei

Vezi mai multe articole