Fabryo si-a scumpit lacurile si vopselele cu 10% - 13 Martie 2009

13 martie, 2009

comenteaza trimite unui prieten printeaza

Fabryo si-a scumpit lacurile si vopselele cu 10%
13 Martie 2009
 
Producatorul de lacuri si vopsele Fabryo Corporation a majorat preturile produselor, cu 7-20%, in functie de ponderea si costurile materiilor prime. "Chiar daca producatorul (de materie prima, n.r.) este intern, are preturile in euro. (...) Am avut cresteri intre 7% si 20%, media este probabil pe la 10%", a declarat directorul general al companiei, Aliz Kosza, sustinand ca modificarea preturilor a fost determinata de deprecierea monedei nationale in raport cu euro, informeaza Mediafax. Compania a rationalizat anul trecut portofoliul de produse comercializate, eliminandu-le pe cele neperformante sau complementare, a mai spus Kosza. In 2009, compania va opera masuri de eficientizare a activitatii, in contextul crizei.
 
"Avem masuri de eficientizare. Asta inseamna retehnologizare, reorganizarea fluxurilor de activitati, in special pe partea de logistica, pentru ca aici se poate obtine o productivitate mai mare, fiind foarte multi sezonieri, in general la activitatile necalificate", a spus oficialul companiei. Potrivit sursei citate, Fabryo are circa 400 de angajati permanenti, care pot intra in somaj tehnic in perioadele de extrasezon, si pana la 30 de sezonieri in perioadele de varf, numarul acestora urmand sa fie mai redus in viitor, prin masurile de eficientizare. Firma ia in calcul o stagnare a afacerilor in 2009, in lei, dupa un avans estimat de pana la 20% a rulajului in moneda nationala anul trecut, de la 140 de milioane de lei in 2007. "Va trebui sa luam o cota (...) de la concurenti ca sa obtinem cifrele pe anul trecut. Si acest lucru se va realiza (...) prin lansarile si programele pe care le vom avea in primul semestru", a spus Kosza. In moneda europeana, Fabryo a inregistrat in 2007 o cifra de afaceri de 42 milioane euro si estima un avans de 30% pentru 2008.
 
Rezultatul final al vanzarilor din 2008 va fi cunoscut in aprilie, dupa finalizarea unui audit.
 
Strategia comerciala a companiei in 2009 a fost stabilita in toamna anului trecut si va ramane neschimbata in prima jumatate a acestui an, a precizat Kosza.
 
"Avem la sertar proiectele pentru a doua jumatate de an. Implementarea proiectelor pe a doua jumatate depinde foarte mult de rezultatele primului semestru", conform sursei citate. Directorul general al companiei sustine ca Fabryo mizeaza in acest an pe piata renovarilor, in contextul scaderii segmentului de constructii noi, si a precizat ca producatorii de profil foarte expusi pe proiecte rezidentiale vor avea mai mult de suferit. Ea a precizat ca nu prevede o revenire a pietei in acest an, unul dintre motivele principale fiind sistemul bancar. "Bancile in continuare sunt reticente, sunt chiar inflexibile si la refinantari (...). Avem un distribuitor care a fost respins la refinantare pentru ca lucreaza cu firme de constructii", a precizat reprezentantul Fabryo.
 
Sursa: Curierul national

Adauga un comentariu


Comentarii

Nu exista comentarii.

Alte articole

Garantii materiale pentru administratori Garantii materiale pentru administratori
Clujul - in topul oportunitatilor imobiliare Clujul - in topul oportunitatilor imobiliare
Ministerul Mediului vrea sa eficientizeze consumul de energie si combustibil - 04 Mai 2009 Ministerul Mediului vrea sa eficientizeze consumul de energie si combustibil - 04 Mai 2009
A inceput Black Friday la Flanco A inceput Black Friday la Flanco
Integrarea ne scumpeste tuica si intretinerea Integrarea ne scumpeste tuica si intretinerea
Un cub, mai multe posibilitati Un cub, mai multe posibilitati

Vezi mai multe articole