PDA

Arată versiune întreagă : Schimbare sens rotatie motor



mig765
03.03.2008, 18:49
As dori sa realizez o poarta culisanta si, in mare, am o idee despre schema de constructie : sina transportoare, banda dintata, telecomanda si... motor. Bun, un motor de 1 kw cred ca ar putea duce angrenajul, dar intr-un singur sens. Vin cu intrebarea:cum as putea shimba sensul de rotatie al motorului doar printr-o comanda electrica?

alex virtual
03.03.2008, 18:56
As dori sa realizez o poarta culisanta si, in mare, am o idee despre schema de constructie : sina transportoare, banda dintata, telecomanda si... motor. Bun, un motor de 1 kw cred ca ar putea duce angrenajul, dar intr-un singur sens. Vin cu intrebarea:cum as putea shimba sensul de rotatie al motorului doar printr-o comanda electrica?motorul e trifazic sau monofazic ?

mig765
03.03.2008, 19:05
monofazic, (dar m-ar interesa si o schema de trifazic... optional)

alex virtual
03.03.2008, 19:46
monofazic, (dar m-ar interesa si o schema de trifazic... optional)
scuze pt. dublurae posibil schimbarea sensului motorului prin modificarea legaturilor condesatorului ! poti detalia ( daca ai acces)numarul de conductoare si modul cum sunt legate?
la motoarele trfazice schimbarea sensului se realizeaza prin schimbarea a doua faze (oarecare)intre ele !

mig765
03.03.2008, 20:06
Nu as putea sa detaliez acum. Mai mult decat atat, nu am o un motor cumparat inca... ma gandeam sa pun unul de 1 kw (de la o masina de spalat mai veche). Intrebarea este cum as putea sa schimb electric (cu ajutorul unei telecomenzi, eventual) legaturile unui condensator?

draku
03.03.2008, 20:26
cred ca o sa ai nevoie si de un reductor de turatie.....

mig765
05.03.2008, 19:34
Da, un reductor mecanic de turatie. Dar schimbarea sensului se face electric si tocmai asta nu stiu...

bacali_f
05.03.2008, 20:24
Buna
am vazut in comert sisteme complect automatizate de control si antrenare a portilor glisante la un pret zic eu rezonabil 6-800 ron in functine de diverse "jongleriiinutile ce le mai contine"
Pe de alta parte, parerea mea e ca partea de automatizare ar trebuii sa o imparti in:
1) etaj control-am inteles ca vrei telecomanda, banuiesc pe RF,
2) etaj de comanda motor -aici apare partea de inversare a sensului de rotatie al motorului, si in plus partea de "capat cursa"
3) etaj de siguranta-"senzori" detectie obstacol, sistem avertizare optic
si apoi 4) partea mecanica-reductor, role, suport ghidaje etc.
1-3 e vb de multa electronica, daca nu vrei sa te trezesti cu poarta in brate in timp ce treci cu masina prin ea.
daca nu te-ai descurajat, te pot ajuta cu partea de etaje, scheme etc, dar e de munca!

mig765
06.03.2008, 19:08
:) :) :) Mi-a placut comparatia cu poarta in brate!!! Nu ma sperii chiar atat de usor :twisted: Imi place sa bijuteresc unele lucruri eu cu mana mea si mi-ar fi de un real ajutor niste scheme electrice si mecanice, iar daca mi le-ai putea trimite pe site sau pm ti-as fi recunoscator! In linii mari m-am gandit la sistemul de avertizare, la sistemul de oprire si de detectare a unor obstacole pe calea de rulare, dar sunt avid de idei noi...

s.m.ovidiu
13.05.2008, 12:11
pret zic eu rezonabil 6-800 ron
La banii dvs cred ca multe lucruri par rezonabile . :lol: :lol: :lol:

s.m.ovidiu
13.05.2008, 12:20
Am citit parca undeva ca ,,tizul'' si-a pus calorifere si la poarta ( probabil sa ramana pomii infloriti pe strada si in timpul iernii) :lol:

pekka
18.05.2008, 10:18
Asemenea schema trebuie sa-ti faci singur in functie de motorul pe care-l alegi. Pt. motor monofazic asincron e cam greu sa-l faci sa mearga cu telecomanda folosind scheme analogice. Pt. comanda digitala nu cred ca esti destul de competent. Iti recomand sa folosesti un motoras de stergator de parbriz de la Raba, de 24 V, cel care are statorul din magnet permanent. La acesta e foarte simplu sa schimbi sensul de rotatie, inversand polaritatea sursei.

Consultant electrice
18.05.2008, 23:50
Are putere acel motor sa miste poarta? Ca si daca reduci turatia considerabil si dureaza mult pana se deschide/inchide nu-i de bine.

pekka
20.05.2008, 20:50
Da, are o putere suficient de mare prin reductor. Intradevar turatia e destul de mica.

mirel28
15.07.2008, 19:41
:) :) :) Mi-a placut comparatia cu poarta in brate!!! Nu ma sperii chiar atat de usor :twisted: Imi place sa bijuteresc unele lucruri eu cu mana mea si mi-ar fi de un real ajutor niste scheme electrice si mecanice, iar daca mi le-ai putea trimite pe site sau pm ti-as fi recunoscator! In linii mari m-am gandit la sistemul de avertizare, la sistemul de oprire si de detectare a unor obstacole pe calea de rulare, dar sunt avid de idei noi...
Buna ziua,ati mai facut ceva,ca si eu vreau sama apuc?

zxm_patrick
31.07.2008, 20:38
Cine foloseste asa ceva, e bun sistemul ??????????
Am auzit ca se blocheaza foarte des si iarna ar fi un chin

remusica
20.06.2009, 08:44
Se poate face prin intermediul a 2 contactori care :
1. sa se schimbe legaturile condensatorului la motor monofazat. Totusi exista un dezavantaj. Pornire motoarelor cu condensator se face lent (in functie de condensator) si de obicei in gol, iar cand a ajuns la o anumita turati se va cupla sarcina de obicei prin intermediul unui ambreaj. Asa ca nu prea recomand.
2. Daca exista curent trifazic nu e nici o problema. Contactorii vor face schimbarea de faze . Trebuie facuta interconectarea lor.(sa nu cupleze ambii in acelasi timp).

O varinata pentru curent monofazat si motor trifazat prin care se poate face si inversarea sensului este folosirea unui convertor de frecventa. Pe langa faptul ca poti face ca plecarile si opririle sa fie line, se face inversarea de sens, se pot pune anumiti timpi maximi de conectare, protectie suprasarcina, plus o graoza de setari. Ca si investitie un convertor se ridica pe la vreo 500euro. Are intrari pentru actionare intr-un sens, o intrare pentru actionarea in celalalt sens, in rest nu te doare capul ce face si cum face.