PDA

Arată versiune întreagă : Amenajare mansarda



dandutz
06.04.2008, 14:51
Doresc ca o parte o podului sa o amenajez ca mansarda. Intentionez sa realizez izolatia cu vata minerala (intre capriori si un strat peste capriori), peretii de compartimentare (doua camere, baie si hol), finisarea cu gipscarton in sistem pe profile metalice.

Structura acoperisului existent este (fig. 1): capriori 11cm, astereala, folie Masterfol microperforat, spatiu de ventilatie realizat din contrasipci, sipci, tigla ceramica. Am nelamuriri in ce priveste calitatea foliei existente, ce are o penetrabilitatea la vapori de 85 g/mp/24h comparativ cu 1500 g/mp/24h la alte folii.
In acest caz trebuie creat un spatiu suplimentar de ventilatie intre astereala si primul strat de vata? Daca da, ce inaltime trebuie sa aiba si este obligatorie inca o folie anticondens (cu penetrabilitatea la vapori ridicata) care sa protejeze vata de umiditatea atmosferica? (fig. 2)

Mai am nelamuriri privind tipul de profile pentru izolarea semizidului (fig. 1)si cum prind, in partea de sus, de capriori profilul UD/UW. Cum sa prind de capriori profilul UW50 la peretii de compartimentare (fig. 3), cand peretele este transversal pe directia capriorilor.

dandutz
07.04.2008, 20:36
Inca o figura, o sectiune transversala prin acoperis.

Rog pe cei care se pricep sau au mai vazut realizate astfel de lucrari, sa ma ajute cu un sfat, o parere...

Multumesc.

popsi
07.04.2008, 20:48
cum prind, in partea de sus, de capriori profilul UD/UW. Cum sa prind de capriori profilul UW50 la peretii de compartimentare (fig. 3), cand peretele este transversal pe directia capriorilor.[/quote]Cu TN-uri pt. lemn.

Specialistul MC
07.04.2008, 21:27
Deoarece folia nu este penetrabila la vaporii de apa si avand o sectiune mica al capriorilor cel mai bine ar fi sa inlocuiti folia cu o folie anticondens.

La izolarea semizidului optati pentru perechea de profile UW+CW. Detalii pentru prinderea profilului UW in schita:

dandutz
07.04.2008, 21:52
Din pacate, tigla este montata si nu eu decid demontarea si inlocuirea foliei, deci trebuie sa ma adaptez situatiei existente.
D-l Specialistul MC, va rog sa-mi explicati cum trebuie sa procedez in situatia in care folia existenta nu se poate inlocui.

Din ce pot realiza brida de ajustare, pot folosi o brida reglabila pt. CD60 indoita la unghiul potrivit?

Multumesc.

dandutz
07.04.2008, 22:07
Am ales sa realizez prima data peretii de compartimentare pentru a-i fixa direct de capriori si de grinzi, apoi izolarea si placarea cu gipscarton a plafonului pentru fiecare camera in parte. Am procedat bine? Se puteau prinde peretii de compartimentare si de tavanul de gipscarton suspendat?

Specialistul MC
07.04.2008, 23:06
Din pacate, tigla este montata si nu eu decid demontarea si inlocuirea foliei, deci trebuie sa ma adaptez situatiei existente.
D-l Specialistul MC, va rog sa-mi explicati cum trebuie sa procedez in situatia in care folia existenta nu se poate inlocui.

Din ce pot realiza brida de ajustare, pot folosi o brida reglabila pt. CD60 indoita la unghiul potrivit?

Multumesc.

-Puteti adapta sistemul prezentat pe forum AICI (http://www.misiuneacasa.ro/forum/viewtopic.php?p=49759) ?

-Binenteles.

Specialistul MC
07.04.2008, 23:08
Am ales sa realizez prima data peretii de compartimentare pentru a-i fixa direct de capriori si de grinzi, apoi izolarea si placarea cu gipscarton a plafonului pentru fiecare camera in parte. Am procedat bine? Se puteau prinde peretii de compartimentare si de tavanul de gipscarton suspendat?

Inca nu luati o decizie.

Sa vedem cum rezolvam cu termoizolarea tavanului si a partii inclinate a acoperisului.

dandutz
08.04.2008, 13:42
Da, pot adapta sistemul prezentat pe forum, lasand un spatiu de ventilatie intre astereala si stratul de vata dintre capriori. Capriorii au grosimea cuprinsa intre 11 si 12 cm si daca aleg vata de 8 cm, raman aprox. 3 - 4 cm spatiu de ventilatie (daca este suficient), sau cu vata de 5 cm intre capriori raman 6 - 7 cm. Transversal peste capriori, intre si in profilele CD pot pune vata cu grosimea de 8 cm, daca este suficient, sau 10 cm. Care combinatie de grosimi de vata este indicata in situatia mea?

Va rog sa-mi spuneti daca este recomandat sau obligatoriu ca peste stratul de vata dintre capriori (intre vata si spatiul de ventilatie) sa montez inca o folie anticondens, cu rolul de a proteja vata de umiditatea aerului de afara ce o sa circule intre vata si astereala.

dandutz
08.04.2008, 13:59
Partea orizontala a plafonului, m-am gandit sa o realizez in sistem: tije cu bucla, piese de suspendare rapida, elemente de prindere in cruce, profile portante, profile de montaj, deci un tavan suspendat la aproximativ 50 cm de varful acoperisului (pentru a ascunde grinzile oblice realizate urat), care o sa continue cu partea inclinata in sistem CD si elemente de prindere directa.

In aceasta situatie m-am gandit sa nu fixez peretii de compartimentare (care contin usi) de tavan, ci de grinzi si capriori, urmand ca profilul UD al tavanului orizontal sa-l prind de peretii de compartimentare (de profilele CW). Procedez gresit? Ce alte variante am?

Multumesc.

Specialistul MC
08.04.2008, 20:37
Da, pot adapta sistemul prezentat pe forum, lasand un spatiu de ventilatie intre astereala si stratul de vata dintre capriori. Capriorii au grosimea cuprinsa intre 11 si 12 cm si daca aleg vata de 8 cm, raman aprox. 3 - 4 cm spatiu de ventilatie (daca este suficient), sau cu vata de 5 cm intre capriori raman 6 - 7 cm. Transversal peste capriori, intre si in profilele CD pot pune vata cu grosimea de 8 cm, daca este suficient, sau 10 cm. Care combinatie de grosimi de vata este indicata in situatia mea?

Va rog sa-mi spuneti daca este recomandat sau obligatoriu ca peste stratul de vata dintre capriori (intre vata si spatiul de ventilatie) sa montez inca o folie anticondens, cu rolul de a proteja vata de umiditatea aerului de afara ce o sa circule intre vata si astereala.

Este obligatori sa montati peste, deci intre astereala si primul strat de vata minerala, un strat care sa impiedice ca vata sa obtureze spatiul de ventilare. Acest strat poate sa fie o folie anticondens simpla.

Atentie ca spatiul de ventilare sa fie in legatura cu atmosfera atat la streasina cat si la coama.

Grosimea termoizolatiei se determina in urma unui audit termic. Ca o opinie personala alegeti grosimile de vata minerala in asa fel incat sa aveti cel putin 20 cm grosime de termoizolare.

Specialistul MC
08.04.2008, 20:40
Partea orizontala a plafonului, m-am gandit sa o realizez in sistem: tije cu bucla, piese de suspendare rapida, elemente de prindere in cruce, profile portante, profile de montaj, deci un tavan suspendat la aproximativ 50 cm de varful acoperisului (pentru a ascunde grinzile oblice realizate urat), care o sa continue cu partea inclinata in sistem CD si elemente de prindere directa.

In aceasta situatie m-am gandit sa nu fixez peretii de compartimentare (care contin usi) de tavan, ci de grinzi si capriori, urmand ca profilul UD al tavanului orizontal sa-l prind de peretii de compartimentare (de profilele CW). Procedez gresit? Ce alte variante am?

Multumesc.

Este bine si asa.

Puteti posta o schita cu compartimentarea mansardei ?

dandutz
08.04.2008, 22:43
Postez schitele in format arhivat, pentru a nu le micsora.

Daca aleg varianta cu sipcile distantoare sau cu plasa rapit de plastic (cum am vazut pe forum) pentru a tine vata sa nu obtureze spatiul de ventilatie, mai este necesara folia anticondens? Este intemeiata teama ca vata sa fie patrunsa de umiditatea ce poate sa o contina tocmai aerul care o ventileaza?

3 - 4 cm spatiu de ventilatie este suficient?

Ma scuzati ca pun asa multe intrebari, dar trebuie sa si inteleg logic ceea ce lucrez.

Multumesc.

Specialistul MC
09.04.2008, 10:03
Postez schitele in format arhivat, pentru a nu le micsora.
Daca aleg varianta cu sipcile distantoare sau cu plasa rapit de plastic (cum am vazut pe forum) pentru a tine vata sa nu obtureze spatiul de ventilatie, mai este necesara folia anticondens? Este intemeiata teama ca vata sa fie patrunsa de umiditatea ce poate sa o contina tocmai aerul care o ventileaza?
3 - 4 cm spatiu de ventilatie este suficient?
Ma scuzati ca pun asa multe intrebari, dar trebuie sa si inteleg logic ceea ce lucrez.
Multumesc.

-Daca panta acoperisului este mare atunci ar ajunge un spatiu de ventilare de 3-4 cm.
-Asa este, in spatiu de ventilare este posibil sa apara condens din umiditatea atmosferica, mai ales daca stratul de termoizolatie este gresit dimensionat.

P.S. Am sa studiez schitele.

dandutz
10.04.2008, 21:18
Datorita ajutorului Specialistului MC, am lamurit problemele pe care le-am sesizat pana acum, dar alte nedumeriri le iau locul...

Intentionez sa includ toti stalpii acoperisului in zidurile de compartimentare si m-am gandit la o structura de profile dubla, fixata intre stalpi. Nu stiu daca este bine sa prind profilele CW50 de stalpi (fig.1 - sectiune orizontala) deoarece acestia pot avea o oarecare miscare, sau sa gasesc o metoda sa nu folosesc stalpii, iar placile de gipscarton sa treaca la mica distanta, ex. 1cm (fig.2 - sectiune orizontala). Alte variante?

Nu sant lamurit in ce conditii se prind, sau nu se prind, profilele CW de profilele de ghidaj UW (cu autoperforante, nituri, sertizare), la zidurile de compartimentare. Care este explicatia?

Specialistul MC
10.04.2008, 23:10
Profilele CW nu se vor uni cu profilele UW, ci vor ramane introduse liber in profilele UW.

Pentru imbracarea stalpilor din lemn puteti opta pe varianta din schita in care profilele CW50 nu se fixeaza de stalpii din lemn si aveti o grosime constanta a peretelui despartitor.

dandutz
10.04.2008, 23:53
Multumesc mult pentru solutia dumneavoastra. De doua zile imi bat capul cu tot feleu de variante , care de care mai complicata de a realiza imbinarile, iar varianta ce mi-ati dat-o este simpla si eleganta. O sa incerc sa o adaptez si pentru o imbinarile in "T" care contin stalpul.

Multumesc.

Specialistul MC
11.04.2008, 10:15
Schita pentru realizarea imbinarilor in "T" care contin stalp de lemn:

dandutz
11.04.2008, 13:18
Este perfecta solutia. Multumesc.

Specialistul MC
11.04.2008, 21:12
Cu placere.

Daca doriti puteti sa realizati la sectiunea "Bricolaj" un tutorial cu lucrarea realizata.

dandutz
12.04.2008, 20:58
Da, sunt de acord cu ideea tutorialului, mai ales ca in cazul mansardelor apar dificultati pe care nu le intalnesti la placarea normala cu gipscarton si rezolvarea lor, ar putea fi o sursa de inspiratie.

Insa, inainte de a da un exemplu de amenajare a mansardei, trebuie sa ma asigur de corectitudinea solutiilor adoptate, astfel o sa mai am unele intrebari in acest topic.

dandutz
12.04.2008, 21:25
Mi-as dori o izolatie mai groasa, dar cred ca sunt nevoit sa ma opresc la grosimea straturilor de vata de 16cm (8cm intre capriori+8cm peste capriori), deoarece am teama ca partea inclinata a plafonului o sa alunece... sub propria greutate. :shock:

Din pacate, elementele de fixare directa (bridele reglabile) dar si profilele, sunt de o calitate indoielnica datorita comerciantilor care nu mai aduc produsele originale ci ceea ce se vinde mai bine...
Mi-au ramas cateva bride de la o lucrare din urma cu cativa ani, iar cele ce le-am achizitionat acum, sunt ca o carpa pe langa cele vechi.

Este posibila situatia din figura? Ar trebui redusa grosimea stratului de vata de sub capriori, astflel bridele sunt mai putin solicitate?

Specialistul MC
12.04.2008, 22:01
Nu si daca montati o fasie de tabla (sau o brida modificata) ca o ancora.

Mircea G
12.04.2008, 22:35
Mi-as dori o izolatie mai groasa, dar cred ca sunt nevoit sa ma opresc la grosimea straturilor de vata de 16cm (8cm intre capriori+8cm peste capriori), deoarece am teama ca partea inclinata a plafonului o sa alunece... sub propria greutate. :shock:

Din pacate, elementele de fixare directa (bridele reglabile) dar si profilele, sunt de o calitate indoielnica datorita comerciantilor care nu mai aduc produsele originale ci ceea ce se vinde mai bine...
Mi-au ramas cateva bride de la o lucrare din urma cu cativa ani, iar cele ce le-am achizitionat acum, sunt ca o carpa pe langa cele vechi.

Este posibila situatia din figura? Ar trebui redusa grosimea stratului de vata de sub capriori, astflel bridele sunt mai putin solicitate?
Ati spus , si e normal , 8 cm intre capriori si 8 peste . In schita facuta se pare ca scrie 16 , posibil ati gresit . deci bridele nu au decit 8 cm lungime . Stati linistit ca nu pleaca , ele se intaresc si prin numarul lor ! Puteti folosi si varianta cu ancora din loc in loc . Ati fi vrut sa mai puneti inca un strat de vata de 8 cm , adica 3x 8 cm ?

dandutz
13.04.2008, 00:03
Simpla si eficienta solutia cu ancorele.

Doar doua straturi de vata. Intentionam sa pun grosimea stratului de vata peste capriori la lungimea maxima a bridelor, dar m-am desumflat cand am vazut ce fleasca sunt bridele.

Nestiind solutia cu ancorele, eu ma gandeam sa sprijin structura inclinata in partea de jos, de profilele CD de la placarea semizidului si asa am sesizat ca profilul UD intersecteaza bridele... :oops:

Specialistul MC
13.04.2008, 19:33
Este posibil ca daca coborati mai mult tavanul fals pe partea inclinata sa trebuiasca sa realizati scheletul mecanic cu doua randuri de profile.

In acest fel puteti sa faceti o grosime corespunzatoare termoizolatiei.

VYS
13.04.2008, 19:51
Da de ce nu se prinde CD vertical direct de cel orizontal?

dandutz
13.04.2008, 21:29
Este posibil ca daca coborati mai mult tavanul fals pe partea inclinata sa trebuiasca sa realizati scheletul mecanic cu doua randuri de profile.

In acest fel puteti sa faceti o grosime corespunzatoare termoizolatiei.

Asta inseamna profile portante si profile de montaj, la fel ca la tavanul suspendat. Cum vin orientate profilele si placile de gipscarton (fata de capriori) in acest caz?

Dimensiunea plafonului inclinat se vede in figura. Este prea mult pentru un rand de profile?

dandutz
13.04.2008, 21:47
Da de ce nu se prinde CD vertical direct de cel orizontal?

Va referiti la varianta aceasta si fara profil UD? Daca este o solutie viabila, ar simplifica lucrul si cumulat cu ancorele ce sustin bridele ar putea asigura o stabilitate buna tavanului inclinat.

Unghiul tavanului inclinat fata de axa orizontala este de 29 grade.

VYS
14.04.2008, 07:59
Nu cu capatul liber ci CD vertical decupat in partea superioara astfel incat sa fie prins direct de CD.

Mircea G
14.04.2008, 09:02
Da de ce nu se prinde CD vertical direct de cel orizontal?

Va referiti la varianta aceasta si fara profil UD? Daca este o solutie viabila, ar simplifica lucrul si cumulat cu ancorele ce sustin bridele ar putea asigura o stabilitate buna tavanului inclinat.

Unghiul tavanului inclinat fata de axa orizontala este de 29 grade. Cite complicatii ! Aceasta e varianta de lucru . Intii se face peretele vertical si apoi tavanul !

Specialistul MC
14.04.2008, 12:06
Asta inseamna profile portante si profile de montaj, la fel ca la tavanul suspendat. Cum vin orientate profilele si placile de gipscarton (fata de capriori) in acest caz?

Dimensiunea plafonului inclinat se vede in figura. Este prea mult pentru un rand de profile?

Daca tinem cont ca este necesar cel putin 20 cm de termoizolatie tavanul suspendat trebuie montat pe sistemul cu doua randuri de profile compus din profil portant CD60 si profil montant CD60.

Prin acest fel se simplifica si montajul profilelor si se castiga in stabilitatea si rezistenta placarii de pe zona inclinata.

dandutz
21.04.2008, 20:53
Tocmai am terminat structura peretiilor de compartimentare (fara a monta placile de gipscarton), iar pentru plafon m-am hotarat sa aplic solutia cu profile portante si profile de montaj, inclusiv pe partea inclinata a plafonului.

Sper c-am inteles bine prinderea si orientarea profilelor pe partea inclinata - profil portant pe fiecare caprior prins cu elemente de prindere directa (bride) si profile montante perpendicular pe directia capriorilor, prinse cu elemente de prindere cu ancora sau elemente de prindere in cruce (care varianta este indicata? )

Este permisa inadirea profilelor portante (cu elemente de imbinare pt. CD60) sau este indicat sa o evit?

Sper ca m-am exprimat bine. O sa revin cu schite pentru a-mi confirma daca procedez corect sau sa ma corectati.

Multumesc.

Specialistul MC
21.04.2008, 21:17
-profilele portant se monteaza pe capriori iar profilele montant perpendicular pe directia capriorilor fixate cu elemente de prindere cu ancora dubla (schita)

-deoarece este un profil portant este bine sa evitati inadirea profilelor

Mircea G
22.04.2008, 11:50
Nu ar trebui sa arate asa ? :arrow:

dandutz
22.04.2008, 13:28
Si eu m-am gandit sa prind profilul CD portant orizontal de profilul portant CD inclinat, iar profilele montant sa fie cat mai aproape de muchie.
Asta ar trebui sa intareasca muchia superioara pentru a nu aparea fisura, mai ales ca structura acoperisului fiind din lemn, este posibil sa nu fie perfect stabila in timp.

Daca solutia este buna, mi-ar prinde bine o idee cum sa prind profilele portant de pe partea inclinata de profilul UD de la placarea semizidului (muchia inferioara).

dandutz
22.04.2008, 13:55
Aceasta este situatia muchiei inferioare.

Specialistul MC
22.04.2008, 21:38
Cele doua structuri portante trebuie sa "lucreze" independent.

Despre ce profil UD30 este vorba ?

Faceti structura pentru coaja de dublare a semizidului cu profil UD30 si profil CD60 ?

dandutz
22.04.2008, 22:36
Daca cele doua structuri portante lucreaza independent (cum dealtfel am vazut si in schemele KNAUF), nu apare fisura la imbinarea dintre partea orizontala si cea inclinata?
Ce probleme pot aparea daca unesc structurile?

Intentionez sa folosesc profilele CD60 si UD30 pentru placarea semizidului doar la una dintre incaperi, deoarece imi raman multe bucati CD (cu lungimea potrivita pentru semizid) de la tavan, evitand astfel imbinari de bucati scurte in structura tavanului si risipa de profile.

Specialistul MC
22.04.2008, 22:53
:) la acest punct ar fi c-am multe de discutat.

Stiti ca lemnul datorita umiditatii atmosferice lucreaza avand schimbari de dimensiuni semnificative.

Mi-e teama ca legand cele doua sisteme portante impreuna sa nu apara tensiuni care pot duce la deformarea profilului ori a sistemului de sustinere.

In aceste conditii este de preferat sa se faca o reparatie minora, ca cea de rechituire a rosturilor, decat sa se intervina la repararea sistemului de sustinere ori la schimbarea profilelor.

Eventual pe muchia formata la imbinarea celor doua sisteme placate montati un profil pentru muchii din PVC alb de la Rigips ori adaptati o bagheta, concava de 12 mm, din PVC utilizata la placarile ceramice.

dandutz
29.06.2008, 16:26
Dupa ce am primit raspus la toate nelamuririle mele, vreau sa multumesc celor ce m-au sfatuit, in special Specialistului MC.
Va multumesc :!:
Ma simt dator sa postez cateva imagini cu ceea ce am realizat pana acum, urmand sa postez si imagini cu rezultatul final.

...Partea 1.

dandutz
29.06.2008, 16:27
...Partea2.

dandutz
29.06.2008, 16:30
...Partea3.

dandutz
14.07.2008, 17:03
Dupa indelungi cautari, am gasit banda de hartie (fara insertie metalica) pentru finisarea imbinarilor placilor de gipscarton, dar sunt nedumerit deoarece are o cuta (indoitura) pe mijloc. Rog pe cineva care a mai lucrat cu banda de hartie sa-mi spuna daca aceasta banda este doar pentru colturile interioare si exista alt tip de banda de hartie pentru imbinarile normale.

Este bun acest tip de banda, sau sa folosesc banda de fibra de sticla neteda?

Pana acum am folosit banda autoadeziva (plasa) apoi banda de fibra de sticla neteda, dar intentionez sa folosesc banda de hartie deoarece este vorba de mansarda (structura de lemn) si cred ca face fata mai bine banda de hartie.

teodorm
04.11.2008, 07:50
Si eu m-am gandit sa prind profilul CD portant orizontal de profilul portant CD inclinat, iar profilele montant sa fie cat mai aproape de muchie.
Asta ar trebui sa intareasca muchia superioara pentru a nu aparea fisura, mai ales ca structura acoperisului fiind din lemn, este posibil sa nu fie perfect stabila in timp.

Daca solutia este buna, mi-ar prinde bine o idee cum sa prind profilele portant de pe partea inclinata de profilul UD de la placarea semizidului (muchia inferioara).

Pana la urma cum ai rezolvat problema acestor imbinari, am vazut pozele cu rezultatul, spectaculos, poate ne spui totusi ce varianta ai ales pt zonele in care se schimba panta verticar - inclinat - orizontal. Multumesc.

dandutz
04.11.2008, 23:46
Imbinarea orizontal-plan inclinat am realizato intocmai ca in varianta initiala, figura "colt_superior".

La imbinarea plan inclinat-vertical, am folosit pentru prinderea profilului UD (UW) de capriori doua bucati de brida indoite sub unghiul necesar, bucatile nr 1 de brida le-am fixat de UD (UW) inainte de a monta profilul pe capriori iar bucatile nr.2 dupa. La fel am rezolvat si prinderea profilului UW de capriori pentru peretii de compartimentare.

In varianta initiala (cu o singura brida modificata) nu incape masina de insurubat sa prinzi al doilea surub...

ombun
05.11.2008, 08:15
-ce tip de vata ai folosit (minerala / de sticla...?), si ce tip de folie aluminizata ?
-cam cat te-a costat mp de termoizolatie efectuat ? :?

dandutz
05.11.2008, 22:45
Vata ISOVER RIO TWIN in doua straturi (20cm). Folie ALUFLEX PZ.

In privinta pretului materialelor nu pot sa va spun exact, eu sunt doar muncitorul care a efectuat lucrarea...

mipos
07.10.2011, 10:03
Scot de la naftalina acest topic pentru ca se potriveste destul de mult pentru ceea ce vreau sa fac si eu si e o continuare a discutiei de aici: http://www.misiuneacasa.ro/forum/viewtopic.php?t=11020&start=135

Mi-am dat seama ca de fapt nu pot doar sa izolez podul intr-o prima faza pentru ca odata izolat nu mai am acces la capriori pentru viitoarele tavane si pereti de compartimentare. Am incercat sa desenez pe poza reala o parte din ceea ce vreau sa fac: ar trebui sa fie o vedere in spatiu a viitoarei incaperi si daca nu mi-a reusit descriu mai jos fiecare plan. In jumatatea din dreapta va fi o a 2-a camera(sa-i spunem camera 2) in oglinda fata de cea din stinga(camera 1)
A,B,C,D - peretele 1 cu usa BCC1B1.
C,D,J,K - peretele 2 (comun cu camera 2)
G,H,J,K - peretele 3 (placat cu rigips sau tencuit)
A,G,H,F - peretele 4
F,E,I,H - tavan inclinat
D,E,I,J - tavan drept
CK = 4.8m
AC = 3.5m-4.5m ,depinde de locul in care plasez peretele 4; initial ma gindeam sa-l pun la 1.3m de centura pentru a avea o inaltime minima in camera de 1.65m dar cred ca ar fi mai simplu si mai ieftin sa-l fac linga centura (la 30 cm de centura am deja inaltimea minima a camerei de 1m pe care o voi umple in zona aia cu ceva mobilier).
Am nelamuriri in privinta sustinerii tavanului drept: Probabil am nevoie de 2 rinduri de profile, portante(prinse de capriori sau clesti, paralele cu clestii si peretii 1 si 3) si montante(paralele cu peretii 2 si 4). Inaltimea camerei, adica CD va fi de 2,40m iar clestii sint deja la 2.6m. De la clesti pina in coama mai e 1m. Distanta intre capriori e de 80cm.

Ma gindeam sa fac tavanul peste cele 2 camere dintr-o bucata.
1. Avind in vedere ca lungimea tavanului peste cele 2 camere( = aproximativ lungimea clestilor) e de vreo 4m e vreo problema daca folosesc prelungitoare pentru profile sau ar trebui sa fac in asa fel incit sa fie doar profile intregi lucru ce pare imposibil avind in vedere lungimea profilelor gasite in magazin?
2. Pentru profilul portant e buna distanta de 80cm intre profile sau e prea mare?
3. Ce distanta trebuie sa fie intre ancorele care sustin profilul portant?
4. Ancorele pot se le prind si de clesti sau trebuie neaparat de capriori? Daca trebuie de capriori e cam complicat pentru ca exact sub coama am chiar si o inaltime de 1.2m de la profil la caprior si nu stiu daca exista ancore asa mari sau daca nu-si pierd din rigiditate.
5. Cind fac peretele de compartimentare pot sa-l prind in partea de sus de acest profil portant sau e mai bine sa-l prind de capriori/clesti.

Mai exista si varianta in care fac prima data peretele de compartimentare si apoi tavanele corespunzatoare camerelor, independente una de alta, le prind de peretele de compartimentare. Nu m-am gindit cum sa fac asta dar daca vi se pare mai simplu asa va rog sa-mi spuneti sa-mi pregatesc intrebarile. ;) Sau daca aveti o solutie mai simpla pentru realizare va rog sa-mi spuneti. Multumesc!

PS: daca doar pentru cumpararea materialelor am atitea intrebari ma gindesc cu groaza la ce va fi cind ma voi apuca de lucru.

Specialistul MC
07.10.2011, 11:38
Ati vazut tutorialul de aici: http://www.misiuneacasa.ro/forum/viewtopic.php?t=14124&start=0

Ati fixat clestii si de grinda de deasupra ?

mipos
07.10.2011, 12:26
Da, l-am vazut dar nu l-am parcurs in intregime pentru ca acolo prinderea profilului se face altfel pe prima pagina. Il voi cerceta mai atent.
Clestii sint fixati doar de capriori. Se vede in poza din topicul initial exact ce e deasupra viitoarelor camere. http://www.misiuneacasa.ro/forum/download.php?id=31916

Specialistul MC
07.10.2011, 20:46
Am vazut acuma mai clar situatia de la fata locului. Ar trebui sa montati o grinda, din pop pana in zidarie, de care sa fixati mecanic clestii reducand astfel flambajul acestora.

mipos
16.05.2012, 13:26
Revin cu citeva nelamuriri acum cind sint in faza de realizare. (nu eu ci niste mesteri dar vreau sa inteleg ce se intimpla)
1. Dupa ce rigidizez clestii asa cum mi-ati indicat pot sa-i consider profil portant?
2. Eu izolez acoperisul pina in coama deci trec cu gips-cartonul de clesti. Folosindu-ma de o schema prezentata pe acest topic vreau sa va intreb daca are importanta ulterior la finisare ca tavanul din gips-carton da in partea inclinata sau ar trebui sa fie deasupra.(e desenat cu rosu varianta in care voi ajunge eu la final). Asta ar fi o varianta de montaj. A 2-a o descriu la punctul urmator pentru a ma indruma si pe care sa o aleg.
3. Mesterul a sugerat ca nu e nevoie sa pun acum tavanul si ca pot sa o fac si ulterior cind mai string niste bani pentru ca el se va monta direct pe gips-cartonul de pe panta inclinata adica ceva de genul imaginii detaliu_123_modificat.jpg. A zis ca se prinde profilul U direct peste gips-cartonul inclinat, si se indoaie ca in poza pentru a monta tavanul. Dupa estimarea necesarului de materiale am impresia ca ar vrea chiar sa renunte la profilul montant din poza pentru ca mi-a spus ca va pune doar niste coaste intre profile acolo unde voi avea nevoie de pereti(pentru a usura prinderea lor in partea de sus) in rest avind nevoie doar de 1 rind de profile. Ce parere aveti de aceasta prindere? Am citit undeva pe acest forum ca tavanul inclinat si cel orizontal ar trebui sa lucreze independent si ca e mai usor de remediat imbinarea dintre placi daca chiar lucreaza lemnul din acoperis decit sa se torsioneza profilele din cauza ca sint dependente una de alta.
4. Daca se poate tavanul si peretii despartitori ii fac peste citiva ani. Momentan vreau doar sa izolez. E corecta afirmatia ca pot oricind sa fac peretii desparitori pe gips-cartonul deja montat pe partea inclinata si pe profilele sau chiar tavanul de pe planul orizontal fara a afecta izolatia efectuata acum?
Multumesc.

Specialistul MC
17.05.2012, 07:20
1. Nu, in varianta prezentata acel profil o sa fie un profil montant.

2. In schita este o varianta corecta de executie.

3. Prima data se monteaza placile de gipscarton pe profilele tavanului fals dupa care se monteaza placile pentru peretii inclinati.

4. Puteti sa termoizolati cu vata minerala intre capriori insa neaparat trebuie sa montati bariera de vapori si tot scheletul metalic din mansarda. Ulterior puteti sa placati cu placi de gipscarton incepand cu tavanele si terminand cu peretii.

mipos
17.05.2012, 08:05
Vreau sa pun 15cm vata intre capriori si inca 10 sub capriori. Deasupra clestilor fiind un spatiu mic(se vede pe poza atasata) si din alte discutii pe acest forum am ajuns la concluzia ca il voi izola pina sus in coama (http://www.misiuneacasa.ro/forum/showthread.php?9194-Termoizolare-mansarda/page14). Dar pentru ca in urmatorii 3-4 ani sigur nu voi face si camere acolo la mansarda si nici nu e indicat sa stea atita timp vata sprijinita doar pe folia de AL voiam sa plachez de pe acum cu gipscarton toata partea inclinata si ulterior cind va fi nevoie sa fac si tavanul + compartimentarea. Care e riscul sa pun tavanul peste citiva ani peste gipscartonul montat deja pe partea inclinata?

mipos
17.05.2012, 12:36
Pe linga intrebarile din postul anterior mai am citeva.(am pus si citeva "scheme")
1. Intr-un catalog de la Rigips am vazut ca profilele la tavanul suspendat se pun la 50cm distanta interax. Eu consider tavanul pe partea inclinata tot un fel de tavan suspendat si ma gindeam cind am facut necesarul de materiale sa pun profilele la 50cm dar am citit si mi-a fost si recomandat sa le pun la 60cm. Recomandarea vine din cauza placilor de gipscarton care se gasesc la 1.2m si astfel pierderile sint minime la placa. In plus si profile folosesc mai putine si e chiar mai convenabil. Este in regula daca le pun la 60cm?

2. Si oarecum legat de punctul 1, e vreo norma legata de montarea gips-cartonului, adica se face ca la schema mansarda_panotare1.JPG sau mansarda_panotare2.JPG. In functie de asta voi sti si ce dimensiuni de placa am nevoie pentru panotare.
Multumesc.

mirceaknap
17.05.2012, 17:34
Pentru tavane mansarda folositi dubla structura, si dispuneti portantii la o distanta interax de 40 cm cu placa montata pe lungimea profilului portant.
Panotarea se poate efectua si ca in1.jpg cat si ca in 2.jpg., in functie de directia profilului portant.
Preferabil decalarea dintre placi sa fie de cel putin 60 cm.(1/3 din lungimea placi pt a nu avea pierderi mari)

fflorin
17.05.2012, 20:52
este corecta schita atasata
Miniaturi atașate

mipos
17.05.2012, 21:56
Imi pare rau ca n-am fost clar. Intrebarea era legata de partea inclinata a acoperisului. Schita mea se refera la partea inclinata a acoperisului, acolo nu stiu daca sa pun profilele la 50cm, 60 cm sau chiar 40 dupa cum spunea mirceaknap care cred ca sa referit la tavanul orizontal.
@fflorin voi pune direct rigips peste profile si folia de Al. Sint curios de ce se mai pune si OSB de 1cm sub rigips. Nu se incarca prea mult acoperisul ca greutate?

Specialistul MC
18.05.2012, 08:10
Pe linga intrebarile din postul anterior mai am citeva.(am pus si citeva "scheme") ...............
Repet: prima data placati cu placi de gipscarton tavanul dupa care pereti. Daca nu placati tavanul vata de sticla se va lasa in timp.

Profilele metalice, atat pentru tavan cat si pe partea inclinata, se monteaza la o distanta maxima interax de 50 cm in functie de dispunerea perpendiculara ori paralela a placilor de gipscarton pe acestea. Gasiti in sectiunea Bricolaj un tutorial in care sunt specificate distantele .

Placile de gipscarton se monteaza, pe profilele metalice, fie perpendicular fie longitudinal cu rosturile decalate cel putin 1/3 din lungimea ori latimea placilor de gipscarton.

Specialistul MC
18.05.2012, 08:11
este corecta schita atasata
Schita atasata nu este corecta. Peste astereala trebuie sa aveti doua randuri de rigle din lemn iar sub astereala nu se monteaza placi de polistiren si nici placi OSB3.

fflorin
18.05.2012, 10:55
Sa o luam in ordine:
Caprior13x10,asteriala,folie, 2randuri rigle (tranversal ,longitudinal) ,invelitoare tip lindab
intre capriori sub asteriala am vazut ca au pus vata isover 10cm cu al,apoi rigla 3x5 prinsa de capriori.in spatiu dintre rigle au pus poliester de 3cm apoi osb dupa care urmau sa monteze rigips. ESTE CORECT

mirceaknap
18.05.2012, 18:04
Sa o luam in ordine:
Caprior13x10,asteriala,folie, 2randuri rigle (tranversal ,longitudinal) ,invelitoare tip lindab
intre capriori sub asteriala am vazut ca au pus vata isover 10cm cu al,apoi rigla 3x5 prinsa de capriori.in spatiu dintre rigle au pus poliester de 3cm apoi osb dupa care urmau sa monteze rigips. ESTE CORECT


Iata filmul operatiilor:
Ori aveau lectia invatata de acasa ori s-au descurcat pe moment.
Au montat sipcile de 3x5 in loc de CD60 prinse in cuie sau filetante (daca au batut sipca in cuie e de rau,daca au prinso in filetante tot de rau e dar cel putin nu se smulge datorita greutati tavanului).
Au constatat ca sipcile nu formeaza un plan drept, atunci au ales sa monteze OSB pentru a mai "indulci" denivelarile.
In acest fel si-au creat si un avantaj la montarea placilor de gips putand da filetante pe orice suprafata a placi nefiind obligati sa respecte aliniamentul profilelor.
Tavanul va iesi in "valuri".
Chiar daca va place sa va dati cu barca, sunt sigur ca pe un tavan valurit nu veti reusi.
Ati achizitionat sipca si OSB cu gindul ca va iesi mai ieftin?
Eu cred ca nu.
Structura dubla din CD60 se recomanda pentru mansarda.

fflorin
18.05.2012, 19:44
Multumesc pt raspuns.
Am vazut acest "sistem" la o cunostinta.doream sa aflu daca este coreCt.explicatia pt "osb" a fost ca "intareste tavanul ,acesta fiind inclinat intr o mansarda.nu au folosit cuie la tot acoperisul ci doar holzsuruburi.am observat ca nu au folosit folie anticondens cand au "montat" rigipsul!!!! Am inteles ca pentru pereti se va folosi structura metalica +osb+rigips(pt ca pereti sa fie mai "duri") eu stiam ca se pot folosi 2 rinduri de placi de 1,2

Specialistul MC
18.05.2012, 21:31
Sa o luam in ordine:
Caprior13x10,asteriala,folie, 2randuri rigle (tranversal ,longitudinal) ,invelitoare tip lindab
intre capriori sub asteriala am vazut ca au pus vata isover 10cm cu al,apoi rigla 3x5 prinsa de capriori.in spatiu dintre rigle au pus poliester de 3cm apoi osb dupa care urmau sa monteze rigips. ESTE CORECT
Repet, nu este corect. In primul rand nu se termoizoleaza pe interior cu polistiren iar in al doilea rand nu se monteaza placi OSB3 deoarece nu sunt stabile dimensional si in timp o sa va crape placile de gipscarton.

fflorin
20.05.2012, 18:54
BINE. INTELEG SI RESPECT RASPUNSUL DAR DACA CAUTAM SOLUTI "LAUDATE" AJUNGEM LA "NEBUNI" SI FARA SA GASIM O SOLUTIE VIABILA. NU PUTEM SA TINEM PASUL CU NOILE DESCOPERIRI IN DOMENIUL TERMO.CE PARERE AVETI DESPRE PERETII SAU "BOLTARI" DIN POLISTIREN ( acesta ramane in interior ) http://www.youtube.com/watch?v=FYS7CJ0yX2I ,http://www.poliespanso.it/muro_poliespanso.php sau casele din lemn http://www.rasom.it/sistema_tetto_fassa.php .pana nu demult cei de la RASOM foloseau ca izolatie la acoperisuri polistiren extrudat de 20 cm grosime(caprior,lambriu,folie antivapori rigla 20x5,scandura,folie si invelitoate tigla sau tabla),acum am vazut ca folosesc ceva de celuloza sper sa nu greseschttp://www.rasom.it/sistema_approfondimento.php?id_sis=11. SA NU UITAM "din experienta altora putem evita greselile meseriasilor" va multumesc

fflorin
20.05.2012, 20:50
Iata filmul operatiilor:
Ori aveau lectia invatata de acasa ori s-au descurcat pe moment.
Au montat sipcile de 3x5 in loc de CD60 prinse in cuie sau filetante (daca au batut sipca in cuie e de rau,daca au prinso in filetante tot de rau e dar cel putin nu se smulge datorita greutati tavanului).
Au constatat ca sipcile nu formeaza un plan drept, atunci au ales sa monteze OSB pentru a mai "indulci" denivelarile.
In acest fel si-au creat si un avantaj la montarea placilor de gips putand da filetante pe orice suprafata a placi nefiind obligati sa respecte aliniamentul profilelor.
Tavanul va iesi in "valuri".
Chiar daca va place sa va dati cu barca, sunt sigur ca pe un tavan valurit nu veti reusi.
Ati achizitionat sipca si OSB cu gindul ca va iesi mai ieftin?
Eu cred ca nu.
Structura dubla din CD60 se recomanda pentru mansarda.
nu va contrazic dar pate au citit si ei pe undeva si nu au inteles bine
http://www.knauf.ro/systemPage.php?exp=630
http://www.termoisolanti.com/prodotti/isolanti-termici/isolanti-termici-accoppiati-con-cartongesso-per-pareti-contropareti-e-controsoffitti/gess-fon-pse.php

Specialistul MC
20.05.2012, 22:52
BNU PUTEM SA TINEM PASUL CU NOILE DESCOPERIRI IN DOMENIUL TERMO.CE PARERE AVETI DESPRE PERETII SAU "BOLTARI" DIN POLISTIREN ( acesta ramane in interior ) ....
Solutiile date de firmele amintite sunt valabile pentru tara de origine a firmelor. La noi datorita faptului ca tinem cont de experienta altora nu termoizolam pe interior cu polistiren si nici cu celuloza. Materialele amintite au destule deficiente care nu le fac sigure in timp. As aminti doar o deficienta: slaba rezistenta la foc.

fflorin
21.05.2012, 08:20
Solutiile date de firmele amintite sunt valabile pentru tara de origine a firmelor. La noi datorita faptului ca tinem cont de experienta altora nu termoizolam pe interior cu polistiren si nici cu celuloza. Materialele amintite au destule deficiente care nu le fac sigure in timp. As aminti doar o deficienta: slaba rezistenta la foc.
aceasta este ideia. cant te gandesti sa termoizolezi casa trebuie sa ti cont de o serie de factori(clima ,altitudine) dar din cate am observat la ROMANI multi protectanzi nu explica aceste diferente si de aici pleaca multe probleme.
http://www.ca rtongess.it/controsoffitti_2545023.html
http://www.youtube.com/watch?v=FHCHBowX6E4
http://www.isolantiindex.it/Doc/Isolamento-pareti.pdf
http://www.lafargessi.it/H_0157_Posatori_.pdf

mirceaknap
21.05.2012, 19:34
nu va contrazic dar pate au citit si ei pe undeva si nu au inteles bine
http://www.knauf.ro/systemPage.php?exp=630
http://www.termoisolanti.com/prodotti/isolanti-termici/isolanti-termici-accoppiati-con-cartongesso-per-pareti-contropareti-e-controsoffitti/gess-fon-pse.php

Bun atunci folositi lemn in loc de profile metalice,montatile in acelasi fel ca in desenul de la Knauf, cu bride de reglaj si cu celelalte necesare.
Intrebarea mea este : unde veti gasi lemn pt tavanul dumneavoastra?
Daca luati lemn de la orice depozit de cherestea?
Atunci tot cu barca pe tavan.
Daca luati lemn uscat,tratat?
Atunci nu era mai ieftin cu structura metalica?
Prima varianta = ieftin dar calitate proasta (fisuri deformari in timp datorita lemnului).
A doua varianta= costisitor - calitate buna
Profile CD= varianta a treia pret acceptabil -calitate buna.
Alegeti varianta cea mai convenabila pt dumneavoastra.
Credeti ca firmele de constructii nu pot monta gipscarton pe lemn?
De ce oare credeti ca nu o fac?
Sau mari beneficiari ai firemelor de constructii nu vor niste costuri reduse?

Specialistul MC
21.05.2012, 20:30
......multi protectanzi nu explica aceste diferente si de aici pleaca multe probleme.
Aici trebuie sa va dau dreptate.

fflorin
22.05.2012, 08:48
Bun atunci folositi lemn in loc de profile metalice,montatile in acelasi fel ca in desenul de la Knauf, cu bride de reglaj si cu celelalte necesare.
Alegeti varianta cea mai convenabila pt dumneavoastra.
Credeti ca firmele de constructii nu pot monta gipscarton pe lemn?
De ce oare credeti ca nu o fac?
Sau mari beneficiari ai firemelor de constructii nu vor niste costuri reduse?
ok.aveti dreptate.problema apare in cazul celor care se bazeaza pe "meseriasi" am avut si eu asemenea "experiente" aveau specialitate si experienta dar in sisteme invechite(nu ma refer la rigips).eu am dat un exemlu "desenul" nu sunt beneficiarul unei astfel de lucrari. o regula general valabila la noi este ca "meseriasul"te incanta cu tot felul de lucruri dar se gandeste ,in primul rand la el ,sa munceasca cat mai putin si sa castige cat mai mult iar pt.beneficiar <"dumnezeu cu mila " daca are noroc poate sa fie o lucrare care dureze.sunt multe amanunte care ar trebuii explicat de cei care au "experienta", care au vazut lucrari facute de 2,3 meseriasi.in termoizolatii trebuie gandit tot sistemul (fundatie,interior, exterior, sistem de incalzire).este si zicala "<afara vapsit gardu ,inauntru leopardul)
de aici pornesc problemele.
ce parere aveti despre cei care dau la cheie o casa de primavara pana in toamna?oare proprietarul stie ce ramane in spatele peretilor frumosi finisati?
va multumesc pt.explicatii si ar fi bine ca cei ca dumneavoastra sa inpartaseasca experienta si altora nu(meseriasilor) ci acelora care doresc sa locuiasca intr o casa sanatoasa.poate in cele di urma si romanul va intelege ca nu tot ce costa putin este si bun.

mirceaknap
22.05.2012, 18:32
ce parere aveti despre cei care dau la cheie o casa de primavara pana in toamna?oare proprietarul stie ce ramane in spatele peretilor frumosi finisati?


Aici si constructori cat si beneficiari se lovesc de un principiu.
"Cine se grabeste plateste"
Constructorul face casa la cheie cu preturi reduse (otel redus,beton facut manual,mina de lucru mai ieftina si mai putin calificata,materiale de slaba calitate,etc,etc.
Beneficiarul zice: Ce sa mai stau sa-mi fac casa, o cumpar gata facuta,nu mai pierd timp,nu mai imi fac nervi,nu am mizerie in curte,etc,etc.
Iata de unde apar problemele.
Beneficiarul bucuros se muta si dupa un timp constata:
Faianta sa deslipit,gresia suna,usa nu se mai inchide,au crapat pereti,nu are impamantare la instalatia electrica,sau infundat tevile de scurgere,etc,etc.
Suna la constructor si ii spune ce probleme au aparut.
Ce vrei domle sa fac eu acum?
-Ai vazuto?
Ti-a placut?
Sa fi sanatos.
-A, vrei garantie, da bine ,o sa vin cand o sa pot, momentan sunt ocupat cu niste lucrari in alta localitate,doar nu vrei sa iti trimit oameni special pt asta ca doar nu le platesti dumneata cazare si masa. Ai rabdare.
Si beneficiarul ce face?
1.Ori asteapta. Asteapta in van.
2.Ori il da in judecata, si in felul asta este posibil sa recupereze ceva,doar daca este tanar si are rabdare caci poate dura ani buni. Dar ce faci? Stai cu casa asa deteriorata pana judecatoria il obliga sa remedieze?
3.Ori se apuca si isi repara pe cheltuiala lui problemele aparute.