Bec baie

Adună
X
 
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi
  • Fleur
    Incepator
    • 02.ian.2006
    • 2

    Bec baie

    Am o problema la baie. Vrand sa schimb becul, am stins "lumina" din intrerupator dar am avut si inspratia sa verific firele cu un creion electric (era o dulie veche si obosita si voiam sa vad daca se impune schimbarea). Supriza: in pozitia stins a intrerupatorului era tensiune pe ambele fire. In pozitia aprins, doar pe unul din fire este tensiune, pe celalat nu si se aprinde becul.
    Ce intelegeti din asta? Nu sunt electrician si experienta mea se rezuma la a schimba prize/intrerupatoare si a inlocui sigurante arse.
  • Consultant electrice
    Moderator
    • 08.nov.2005
    • 3240

    #2
    Instalatia dvs. ar putea fi realizata ca in schema atasata de mine sau ar mai putea fi alimentat un consumator (un ventilator sau un alt bec) din acelasi circuit care in momentul cand intrerupeti circuitul din comutator sa treaca o faza prin el si sa ajunga pe borna unde efectuati dvs. masuratoarea si astfel sa va induca in eroare. Intrebarea mea este: mai aveti si alte lumini in baie sau vreun consumator care sa aiba legatura cu lumina? Pe ambele fire este vorba de aceeasi faza in orice caz deoarece daca ar fi faze diferite tensiunea ar fi mai mare si becul s-ar arde. Masuratoarea ar trebui efectuata cu un aparat de masura care sa indice tensiunea.

    Sfatul meu este sa opriti intotdeauna curentul in tot circuitul inainte de a incepe o lucrare, tocmai din cauza acestor tipuri de instalatii. Deasemenea nu este obligatoriu sa gasiti comutatoarele montate pe faza.
    Fișiere Atașate
    Curentul nu iarta!

    Comentariu

    • break_noon
      Membru
      • 19.dec.2005
      • 138

      #3
      Circuitul din figura poate explica anomalia, dar sincer, nu ii vad logica. De ce ar face cineva un asemenea circuit?