PDA

Arată versiune întreagă : Multibat sau tencuiala clasica?



aliy
25.08.2006, 16:20
Care varianta este mai buna, mortarul Multibat sau tencuiala clasica?
Dar mai ieftina?
O alta intrebare: la un sac de Multibat, cat nisip si cata apa se pune?

VYS
25.08.2006, 21:07
[/URL]Aici s-a discutat despre prepararea moratarului Multibat: [URL="http://www.misiuneacasa.ro/forum/viewtopic.php?p=17410"]http://www.misiuneacasa.ro/forum/viewtopic.php?p=17410







(http://www.misiuneacasa.ro/forum/viewtopic.php?p=17410)

aliy
25.08.2006, 22:29
http://www.misiuneacasa.ro/forum/viewtopic.php?p=17410
ce reprezinta 10 T ,5T,2,5T?

Maestrul Max
25.08.2006, 23:18
Marca mortarului de tencuiala

VYS
26.08.2006, 09:28
http://www.misiuneacasa.ro/forum/viewtopic.php?t=945&highlight=m50


"T" este de la Tencuiala

mx81
26.08.2006, 12:40
Pentru reteta cauta pe net producatorul . Pentru ce sa faci cu retetele urmeaza un liceu de constructii . Pentru "lautari " faci din fiecare reteta probezi si alegi ce iti place .

mihnea marian
26.08.2006, 13:24
Vreau parerea unui specialist sau a unui cunoscator, in ce priveste tencuiala Multibat.
Poate fi lasat ca strat final (rezista la intemperii)?
Va multumesc anticipat!

floryfoxy
27.08.2006, 00:59
Mie mi-au fost tencuiti acum peretii cu mortarul Multibat si doar cu pickamer-ul o mai dai jos.
Parerea mea? Eu zic ca-i bun ... si e mult mai convenabil, mult mai putina munca decat daca s-ar face cu ciment si var.
Pentru a iesi aceeasi densitate ca cea a unui sac de multibat, va trebui ciment (care este in jur de 16 - 17 ron sacul (eu asa am cumparat) si var (care cred ca trece de 10 ron/sac).
Dumneavoastra decideti.

mesk38
27.08.2006, 18:56
Pana la urma cat costa un sac de Multiblat?
Sa inteleg ca are 40 kg, cel de ciment... 50

floryfoxy
28.08.2006, 20:32
pana la urma cat costa un sac de multiblat????
sa inteleg ca are 40 kg...cel de ciment...50
Eu am cumparat cu 15.50 ron - 16 ron, dar aveti grija sunt si mai scumpi!
Adresa: sos. Alexandriei (pe partea stanga cum mergi spre Bragadiru), vizavi de inchisoarea Rahova

AirWolf
28.08.2006, 22:16
Vezi ca exista si TENCO de la Holcim tot pt. tencuit si zidarie ,

floryfoxy
28.08.2006, 22:27
Vezi ca exista si TENCO de la Holcim tot pt. tencuit si zidarie ,
da, dar tenco are 25 kg si costa in jur de 10 ron, iar Multibat are 40 si costa 15.5 ron, deci e mult mai ieftin si este de aceeasi calitate, iar daca nu cauti un distribuitor mai ieftin, gasesti si cu 15 ron sacul de Tenco

Specialistul MC
30.08.2006, 06:16
vrerau parerea unui specialist sau a unui cunoscator, in ce priveste tencuiala "multibat", poate fi lasat ca strat final( rezista la intemperii)?
va multumesc anticipat!
Poate fi lasat ca strat final daca va satisface din punct de vedere estetic.
Multibat-ul prezinta diverse avantaje dintre care vreau sa mentionez acela ca nu contine var si ca atare poate fi aplicat pe plase de armare metalice, fara nici o protectie suplimentara. Dozarea este inscriptionata pe ambalaj.

IonutV78
13.07.2007, 09:31
Buna Ziua

Tenco este un liant de zidarie si tencuiala. Cu el se pot realiza mortare de zidarie , tencuiala si sapa. Tenco nu contine si nu necesita var.Este ambalat la sac de 25 de Kg si are termen de valabilitate de 90 de zile.
Retetele de mortare de zidarie si tencuiala sunt trecute pe spatele sacului in unitati de masura specifice lucrului in santiere : sac, lopeti si galeti.
Suprafata ce se poate tencui cu un sac de Tenco la grosimea de 1 cm este:
Pentru Marca M25 T 10 mp
Marca M50 T 7 mp
Marca M100T 5,6 mp

Consumurile pentru un metru cub (mc) de mortar functie de marcile de tencuiala,zidarie si sapa sunt:

Marca Tenco (Kg) Nisip (kg) Apa (litrii)

M100T 440 1315 288
M50T 355 1420 255
M25T 260 1415 230

M100Z 385 1345 270
M50Z 300 1355 265
M25Z 230 1380 285

S400 400 1400 288
(mortar de sapa)

Nisipul folosit este de sort 0-3 mm si fara impuritati.
Cu Tenco se poate realiza si ultimul strat de tencuiala "tinciul". Are o foarte buna comportraere la medii ostile de tip inghet dezget vezi tencuieli exterioare.Daca se respecta retetele indicate mai sus sau cele de pe spatele sacului se vor obtine rezistente foarte ridicate ale mortarelor.Produsul este aditivat si nu contine var ceea ce reduce substantial riscul de aparitie a fisurilor.

Mult succes

Salbatiku43
27.07.2007, 14:49
daca in TENCO nu pun nisip merge sa tencui?Am de tencuit un zid din BCA.Daca trebui nisip cat pun la un sac

VYS
27.07.2007, 14:57
Tenco e doar liantul (ciment, aditivi etc.) la care adaugi apa si nisip conform retetei producatorului. Vezi mai sus cu un mesaj ca e scris ceva de cantitati.

Specialistul MC
27.07.2007, 15:38
Tenco este un amestec predozat care contine liantul si inlcuitorul de var din tencuiala.

Pentru prepararea tencuielii aveti nevoie de nisip cu granulatia de 0-3 mm.

In functie de marca mortarului reteta este (1 galeata = 10 L) :
-pentru mortar M25T = 1 sac de Tenco + 10 galeti nisip + ~ 3 galeti apa = 11 galeti mortar.
-pentru mortar M50T = 1 sac de Tenco + 8 galeti nisip + ~ 2,5 galeti apa = 9 galeti mortar.

makoo
26.08.2008, 14:49
Am de tencuit cateva caramizi din BCA pe exterior ,trebuie neaparat sa mai adaug si nisip la compozitia Tenco?

VYS
26.08.2008, 15:01
Tenco e doar liantul (ciment, aditivi etc.) la care adaugi apa si nisip conform retetei producatorului. Vezi mai sus cu un mesaj ca e scris ceva de cantitati.

Uite ce am scris eu cu doua mesaje mai sus. :roll:

makoo
26.08.2008, 15:05
Atunci spune-mi si mie te rog, un mortar pt tencuiala de exterior la care nu mai trebuie adaugata decat apa.

VYS
26.08.2008, 15:09
Stiu ca exista de la baumit, ambalat la saci de 40 kg.
Am vazut atat in Praktiker cat si in Baumax.
Poate o mai fi si de la alti producatori!

Specialistul MC
26.08.2008, 21:11
Atunci spune-mi si mie te rog, un mortar pt tencuiala de exterior la care nu mai trebuie adaugata decat apa.

Pentru tencuirea pe exterior cat si pe interior a blocurilor BCA va recomand sa utilizati mortarul Elpreco Flex.

gmtiby
08.05.2012, 13:31
Pentru tencuirea pe exterior cat si pe interior a blocurilor BCA va recomand sa utilizati mortarul Elpreco Flex.

Buna ziua, si pentru zidirea boltarilor, doar sa adaug apa ? Exista vreun mortar ? Multumesc !

Specialistul MC
08.05.2012, 20:56
Pentru zidirea blocurilor BCA gasiti in comert "Mortar pentru zidirea blocurilor de BCA". Continutul unui sac se toarna intr-o cantitate masurata de apa si se omogenizeaza cu o tija amestecator.

artistul87
08.10.2017, 00:49
In aceasta vara am construit o casa la rosu de 150 mp parter din BCA Ytong clasic de 25 cm. M-am gandit ca urmatoarele etape sa fie urmatoarele:
- toamna aceasta - realizarea instalatiei electrice, tencuire interioara,
- în primăvara 2018 - montare centrala, turnare sapa, montare parchet - interior, placare gresie + faianta, placare cu polistiren pe exterior.
Ce să folosesc pentru a tencui pe interior - ciment+var+nisip+apa, Multibat sau Elpreco Flex? De tencuiala pe baza de ipsos nu intreb pentru ca nu cred ca e adecvata si ca e la fel de buna.
Instalatia electrica e peste BCA in tuburi riflate (copex) de 16mm, nu e ingropata. Cam care ar fi grosimea adecvata de tencuiala in acest caz?
E absolut necesară tencuiala exterioară sau se poate placa direct cu polistiren avand in vedere că pereții sunt bine zidiți?

Temelye
08.10.2017, 10:07
Avind in vedere saparea usoara a santurilor in BCA, eu zic ca e mai bine sa ingropati tuburile decit sa tencuiti mai mult decit e necesar. Cit despre tencuire inainte de placare nu e neaparat necesara dar un sprit de ciment trebuie avind in vedere absorbtia ridicata a boltarilor din BCA.

artistul87
08.10.2017, 11:21
Referitor la materialul pentru tencuire, ce-mi recomandati?

Temelye
08.10.2017, 17:51
Nelucrind frecvent cu asemenea materiale, parerea mea este mai putin competenta decit a colegilor care lucreaza zilnic cu ele. In schimb va pot spune de ce sa va feriti. Ex. Adeziv sau tencuiala Baudeman, am folosit si sunt jalnice, crapa, etc.

Specialistul MC
09.10.2017, 10:14
Instalatia electrica e peste BCA in tuburi riflate (copex) de 16mm, nu e ingropata. Cam care ar fi grosimea adecvata de tencuiala in acest caz?
Ingropati copex-ul in zidaria BCA deoarece scadeti consumul de materiale necesare tencuirii. Daca zidaria este dreapta si nu are denivelari ar ajunge sa aplicati 1 cm grosime de tencuiala, cu tuburile neingropate trebuie sa aplicati grosimea maxima de tencuiala adica aprox. 2,5 cm de material. Ca si material de tencuiala as merge pe Flex deoarece contine materiale de adaus specifice pentru marirea aderentei.


E absolut necesară tencuiala exterioară sau se poate placa direct cu polistiren avand in vedere că pereții sunt bine zidiți?
Nu, nu este necesar sa tencuiti nici pe interior si nici pe exterior. Pe interior, peretii care dau in exterior, puteti sa ii placati cu placi de gipscarton montate pe structura metalica iar pe exterior se poate placa direct cu placi de polistiren.
In ambele cazuri astupati rosturile dintre blocurile BCA cu spuma poliuretanica cu expandare redusa Ceresit CT84.

artistul87
16.10.2017, 17:00
Copexul e deja pus pe perete neîngropat (din motive personale) și va trebui să aplic grosimea maxima de tencuiala de 2,5 cm de material.
Voi renunta la Elpreco Flex din motive financiare - Necesarul de material: 12,5 kg/m2/1cm grosime tencuială; Asta înseamnă 234 de saci de material pentru cei 300 mp ai mei la grosime de 2,5.
Cei cu care lucrez mi-au spus să iau o mașina de nisip, 30 de saci de ciment, 30 de var.
Sunt însă nelămurit dacă să merg pe tencuiala clasică sau pe Multibat.
Ce ar fi mai bun? E diferență de pret/calitate între ele? Mulțumesc!

Specialistul MC
17.10.2017, 10:05
La 300 mp de tencuiala o sa va trebuiasca circa 7,5 mc de mortar cu marca M10.

Reteta unui metru cub de mortar clasic M10 (cf. C17/1982):
-ciment= 145 kg
-var= 325kg (0.25mc var pasta)
-nisip= 1,2 mc (1500 kg)
Deci:
7,5x145= ~1100kg ciment (~28 saci)
7,5x325= ~2440kg var (~ 122 saci)
7,5x 1,2= ~9 mc de nisip.

Meseriasi au c-am gresit calculele. Utilizand mortarul Flex sau cel preparat cu Multibat nu mai este necesar sa folositi var pasta obtinuta din varul praf.

artistul87
18.10.2017, 00:15
Vă mulțumesc, domnule specialist! Acum știu la ce să mă aștept.
In ceea ce priveste Multibat, cu M10T se acoperă 10,5m2 la 1cm grosime, deci 4,2m2 la 2.5 cm grosime.
Asta indică aproape 72 de saci de Multibat.
Cu M5T sau M2,5 lucrurile stau si mai bine
Ca preturi rezultă:
- 72 Multibat - 1476 ron + nisip
- tencuiala clasică - 532 cimentul + 1342 varul + nisipul
- 234 Elpreco Flex - 4151 (nu mai socotesc Elpreco Spritz)

Din cate se observă, Multibatul e varianta cea mai ieftină.
Totusi, nu e diferenta majora intre el si tencuiala clasica și de aceea, indraznesc din nou sa va intreb ce ati prefera daca ar fi casa dumneavoastra?
Dacă preferați Multibat, ce rețetă alegeți? Prefer cu câțiva lei în plus să fac o treabă bună.
Tencuiala pe baza de ipsos de la Rimano e altă poveste și cred că e mai bună una dintre variantele de mai sus.
Vă mulțumesc!

Specialistul MC
18.10.2017, 09:53
Deobicei proiectantul specifica in proiectul tehnic cu ce marca de mortar se tencuiesc peretii. Personal nu as tencui zidaria cu o marca mai mica de M10T.

artistul87
18.10.2017, 10:10
Voi tencui cu mortar M10T, dar nu sunt hotărât între Mulltibat cu nisip sau soluția clasică. Mă ajutați un pic, vă rog? Meseriașii vor aduce betoniera săptămâna viitoare și trebuie să știu ce materiale să cumpăr.

artistul87
18.10.2017, 10:15
În plus, cum e mai bine să fac?
a) tencuiesc și golurile de geam și apoi montez ferestrele (am înțeles că acea tencuiala va fi punte termică)
b) tencuiesc interiorul, las cum sunt golurile de geam, montez ferestrele și apoi vin cu extrudat pe margine (meseriașii mi-au recomandat prima varianta invocand ca motiv că va crăpa în varianta asta)
Ideea e că Ytongul are sistemul nut și feder și rămâne spațiu la golul de geam, nu e drept ca alte tipuri de BCA.
Mulțumesc!

Specialistul MC
18.10.2017, 10:22
Voi tencui cu mortar M10T, dar nu sunt hotărât între Mulltibat cu nisip sau soluția clasică. Mă ajutați un pic, vă rog? Meseriașii vor aduce betoniera săptămâna viitoare și trebuie să știu ce materiale să cumpăr.
Cu multibat lucrati mai repede deoarece nu o sa mai trebuiasca sa tineti varul praf la rehidratare minim 24 ore. Aveti grija la acest aspect deoarece "meseriasi" omit cu buna stinta rehidratarea varului pentru obtinerea de var pasta.

Golurile de geam, daca nu ati montat ferestrele termopan, nu le tencuiti deci optati pe varianta "b".