PDA

Arată versiune întreagă : Sisteme de canalizare interioara



Consultant sanitare
17.10.2006, 18:35
Un sistem complet de canalizare interioara cuprinde tubulatura, fitingurile, sifoane si accesorii necesare realizarii instalatiei interioare de scurgere, indiferent de complexitatea traseului este necesar. Atunci cand trebuie sa realizam sau sa refacem un sistem de canalizare interioara este necesara gasirea unor solutii care sa permita realizarea rapida, sigura si cat usoara traseelor de canalizare.
Principalele aspecte ce trebuie avute in vedere la achizitionarea unui anume sistem de canalizare interioara sunt urmatoarele: gama dimensionala diversificata, rezistenta mecanica-termica, posibilitatea de eliminare a adepunerilor si florei bacteriene, montaj simplu si rapid, posibilitati de transport si depozitare simple, reparatii si modificari simplu de executat etc.
Modul actual de realizare al componentelor sistemului de canalizare interioara permite realizarea oricaror tipuri de trasee, a geometriilor variate si posibilitatea de cuplare cu orice alt sistem de canalizare existent.

Tipurile de materiale, caracteristicile si aspectele privind modul de realizare al canalizarilor interiore sunt subiecte pe care le vom analiza impreuna in cadrul sub-forumului “Sistem de canalizare interioara”.

Ionica Iordan
12.01.2007, 22:57
Poate cineva sa ma ajute cu o schema a instalatiei de canalizare a unei bai legate la o fosa septica. Ma intereseaza diametrele optime pentru tevile de scurgere. Baia cuprinde un vas WC, o chiuveta si o cabina de dus.
Multumiri anticipate. Ionica Iordan

Consultant sanitare
13.01.2007, 12:35
Ar fi fost de preferat sa postati separat mesajul.

Pana faceti acest lucru, pentru :
-cabina de dus un diametru de evacuare de 40 mm
-WC implicit 110 mm direct in coloana de scurgere catre fosa.
-chiuveta un diametru de evacuare de 40mm

Va recomand elemente de canalizare interioara din polipropilena produse de Valrom.

Ionica Iordan
14.01.2007, 22:36
Am urmat sfatul dvs. cu privire la diametrele instalatiei interioare de canalizare dar cu parere de rau nu am gasit produsele "Valrom" in magazinul Prakti-Vitan. Am luat produse similare ale unei alte firme.
E grav? Cu multumiri.

robi69
12.03.2007, 12:43
Buna ziua,

Cum se procedeaza la turnarea fundatiei cu "gaurile"pentru canalizare si alimentare cu apa.

Multumesc

Ogoiogo
12.03.2007, 16:39
Buna ziua,

Cum se procedeaza la turnarea fundatiei cu "gaurile"pentru canalizare si alimentare cu apa.

Multumesc

In locul de iesire pentru conductele de apa / canal se introduce la turnare o teava cu unul sau mai bine cu doua diametre mai mari decat teava ce se va monta ulterior. Teava de trecere va fi montata cu axul in axul conductei ulterioare..
Daca nu aveti un proiect...va ganditi cam pe unde vor iesi tevile...si lung in calcul adancimea de inghet..minim 0.9 m de la generatoarea superioara.

O zi buna

ombun
08.12.2008, 13:23
-incerc sa postez o amarata de schita cu o propunere de canalizare interioara pt o casa (baie la etaj, bucatarie si baie serviciu la parter)
-pt scurgerile ghivetelor/dusuriloe/sifoanelor de pardoseala/masina de spalat diametru de 50 mm
-pt scugerile de la vasul WC , diametru de 110 mm;
-pt aerisire coloana, se asigura in dreptul vasului WC de la etaj , un diametru de 75 care iese in pod

?? :
1.este buna succesiunea scurgerilor intermediare catre cea generala ?
2.vor exista probleme de reflux, in conditiile asigurarii unei pante de ~ 2% pe traseul interior (iar pe cel ext ~ 4%) ?
3.pot aparea probleme de dif de presiune in dreptul scurgerii vasului WC de la parter (din cauza coloanei de 110 ce coboara de la etaj ), cu consecinte nefaste....?
4. aerisirea este OK pozitionata ?

Consultant sanitare
09.12.2008, 12:03
O schita mai clara nu aveti?

ombun
10.12.2008, 08:56
incerc ceva acum:
-liniile groase reprezinta traseul interior de scurgere de 110 mm
-cele subtiri sunt traseeele de 40-50 mm.

ombun
10.12.2008, 09:04
-am uitat sa adaug aerisirea de coloana , care iese in pod, cu un diametru de 75 mm (?? este bine dimensionata si pozitionata???) :x

Consultant sanitare
10.12.2008, 17:09
Pentru usurinta montajului coloana de 110 ce se continua cu cea de 75 pentru ventilatie ar trebui sa fie o linie dreapta si nu ca in schema - asta daca va permite cladira.
Traseele comune de la doua obiecte sanitare pot fi de 50mm iar cel de la ramificatie spre obiectul sanitar de 40mm - de exemplu pentru etaj unde tronsonul comun de scurgere de la lavoar si cada avem 50mm iar pentru partea de la ramificatie spre lavoar si spre cada putem utiliza 40mm.

Observa ca doriti sifoane de pardoseala in fiecare camera, nu este putin exagerat? Spre exemplu nu vad rostul sifonului in bucataria de la parter.

Sifoanele de pardoseala nu sutn absolut necesare daca se va avea grija sa nu ajunga cantitati importante de apa pe pardoseala si modul de verificare si intretinere a instalatiilor este corect (evenimente accidentale inexistente).

Conducta de 75 la ventilatie nu va salva un spatiu semnificativ, daca doriti o puteti utiliza 110 de sus pana jos.
Modul de montare a ramificatiilor se va face astfel incat apa uzata ce intra in ramificatie sa urmareasca directia de scurgere si nu invers.

ombun
11.12.2008, 08:09
va multumesc mult pt informatii; o sa le am in vedere !
-o sa am ceva probleme la baia de la etaj -cu asigurarea pantei minime de cca 1-2% (unfde este deja turnata placa de beton-fara sa fi incorporat deja in ea traseele expuse in schita); cred ca o sa "intep" cu remificatia secundara , in coloana de 110 in momentul in care aceasta din urma va face "caderea verticala" (pentru a nu avea reflux din aceasta inspre cea secundara); ce credeti ? :roll:

Mircea G
11.12.2008, 08:25
va multumesc mult pt informatii; o sa le am in vedere !
-o sa am ceva probleme la baia de la etaj -cu asigurarea pantei minime de cca 1-2% (unfde este deja turnata placa de beton-fara sa fi incorporat deja in ea traseele expuse in schita); cred ca o sa "intep" cu remificatia secundara , in coloana de 110 in momentul in care aceasta din urma va face "caderea verticala" (pentru a nu avea reflux din aceasta inspre cea secundara); ce credeti ? :roll: Ati ales o metoda de legare a obiectelor direct in canalizare , se poate face legarea lor si prin sifoanele de pardoseala ... In legatura cu baia de la etaj aveti o problema . Daca vreti sa faceti canalizarea prin placa , vedeti cit spargeti din ea , poate reusiti sa o taiati in doua ! Calculati cit vine sapa si vedeti daca se poate ingropa , daca nu , alegeti varianta sa mergeti cu canalizarea pe perete , in functie de cum sint obiectele asezate .

vigeak
11.12.2008, 10:46
pentru aerisirea de coloana folositi un aerisitor de coloana. e mult mai simplu si la fel de eficient. nu va mai fi nevoie sa iesiti cu aerisirea in pod. aia mai si miroase!

aura62
11.12.2008, 11:28
pentru aerisirea de coloana folositi un aerisitor de coloana. e mult mai simplu si la fel de eficient. nu va mai fi nevoie sa iesiti cu aerisirea in pod. aia mai si miroase!

Cum arata aerisitorul de coloana?
Ma intereseaza, daca se poate, mai multe detalii despre acesta.
Se poate monta si ulterior realizarii instalatiei?
Va intreb pentru ca, la instalatia sanitara la casa, eu nu am nici un fel de coloana de aerisire (casa P+E) si, uneori, in baia de la parter se simte mirosul din hazna - mai ales dimineata. Este mai greu acum sa spargem zidul sau placa peste etaj pentru a scoate coloana de aerisire (casa e deja finisata), iar un astfel de aerisitor ar fi ideal....
Multumesc.

ombun
11.12.2008, 11:30
@vigeac:
-ce insemneaza ...in opinia dvs : ....un aerisitor de coloana...caracteristici/ pret/ calitate/mentenanta...? :roll:

vigeak
11.12.2008, 17:50
un aerisitor de coloana este doar un aerisitor de coloana. se monteaza in partea superioara a coloanei de scurgere (cea verticala), cu o reductie de la 50 la 110 mm. este de origine Germania, costa pana in 50 RON, se gaseste la H.....h, Bucuresti, eu de acolo l-am luat, si nu face decat sa permita aerului circulatia dintr-un singur sens - scutindu-te de alte cheltuieli; de fapt pe alt topic a mai fost o discutie despre acesta unde este si o foto. incercati cu functia ,,cautare".

vigeak
11.12.2008, 18:01
A! am inteles nedumerirea. mai sunt aerisitoare de coloana si la circuitul se incalzire. NU, nu este din acela. este facut pentru situatia in care atunci cand se trage apa la wc sau cand se goleste cada sa nu se ,,traga" si apa din sifonul sau sifoanele existente pe aceiasi instalatie. astfel se trage doar aer, acesta avand o supapa sensibila.

ombun
12.12.2008, 08:02
merci ! am inteles... :P

vigeak
12.12.2008, 10:37
Cu placere.

daniel_21g
12.12.2008, 15:20
Va salut!

Pentru un nivel (adica numai parter) e nevoie de o asemenea supapa de aerisire?

Multumesc!

vigeak
14.12.2008, 11:04
la casa sau la bloc? in principiu e buna acolo unde sifoanele sunt golite prin trasul apei la wc su prin golirea cazii.

daniel_21g
15.12.2008, 12:59
La casa

vigeak
15.12.2008, 13:10
daca nu aveti lasata din constructie o aerisire naturala si daca aveti mirosuri neplacute atunci e posibil sa fie nevioe sa montati un astfel de aerisitor.

daniel_21g
15.12.2008, 13:25
In primul rand... multumesc mult pentru promtitudine!

casa e in renovare... nu a fost prevazut nimic in acest sens.... o sa fac si haznaua si instalatia si tot ce tine de asta....

problema e ca tevile o sa le trag prin pereti (pe cat se poate) iar masca nu am si nici nu vreau sa fac si ma gandesc asa .... daca va fi nevoie neaparat de aceasta supapa .... va trebui sa o scot in pod ... nici nu stiu cum sa fac

vigeak
15.12.2008, 18:35
e foarte bine in pod. nu cred ca deranjeaza cu nimic si din cat am putut observa la ea este robuste si nu cred ca va fi nevoie de vreo interventie. eu am lasat-o in ghena, fara sa-i las gura de vizitare. am ghena de rigips, daca vreodata va fi nevoie, totusi, o stiu unde este si pot ajungee la ea.
cu placere.

mmmmmm
07.09.2009, 11:52
Intentionez sa schimb instalatia de canalizare a apartamentului situat la et.1 al unui bloc cu spatii comerciale la parter.
Partea care creaza probleme si pe care as vrea sa o inlocuiesc "urgent" este cea mazgalita cu portocaliu (de la "Cot1" pana la iesirea in camin).
Instalatia este prezentata in imaginile atasate.

Am cateva intrebari legate de realizarea acestei modificari pentru care am nevoie de cateva sfaturi avizate.


http://i637.photobucket.com/albums/uu96/mmitica/v01.jpg
http://i637.photobucket.com/albums/uu96/mmitica/v02.jpg
http://i637.photobucket.com/albums/uu96/mmitica/v03.jpg
-----------------------------------------------------------------------------------
1. Sifonul de pardoseala:
-----------------------------------------------------------------------------------
- sifonul din pardoseala are 1 intrare si 1 iesire
- pe intrare este conectata cada iar, undeva pe teava de iesire (in ciment) este conectata si chiuveta (o imporvizatie probabil).
- intentionez sa inlocuiesc acest sifon cu unul cu 2/3 intrari si cu clapeta antiretur. Unul din modelele de mai jos:

1. http://www.mediabiz.ro/produse/188-instalatii-sanitare-si-termice/191-clapete-de-sens-anti-retur/119-sifon-de-pardoseala-optifix-3-cu-clapeta-anti-retur.html
http://i637.photobucket.com/albums/uu96/mmitica/sifon_varianta_01.jpg
2. http://www.eurotrend.ro/download/Sifoane/HL_rom_107-144_pardoseala.pdf [HL70]
http://i637.photobucket.com/albums/uu96/mmitica/sifon_varianta_02.jpg
3. http://www.kessel.ro/index.php?id=192 [Scurgere pentru beci – KESSEL L „Universal” nou cu clapeta antirefulare]
http://i637.photobucket.com/albums/uu96/mmitica/sifon_varianta_03.jpg

Intrebari:
1. care ste locul corect de pe traseul conductei principale (cel orizontal de 110mm) in care trebuie sa conectez iesirea sifonului? (in imaginea 3 se poate vedea locul actual de conectare)
2. Pe unde ar trebuie sa vin cu scurgerea chiuvetei avand in vedere ca sifonul are intrarile distribuite circular iar iesirea va ramane cel mai probabil in aceiasi pozitie?
Ar treubui sa pun chiveta in locul pozitiei curente a cazii si cada sa o mut pe urmatoarea?
3. Care trebuie sa fie diametrele intrarilor de la cada si chiuveta? Care trebuie sa fie diametrul iesirii sifonului?
-----------------------------------------------------------------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------
Racordare WC:
-----------------------------------------------------------------------------------
Intentionez sa conectez WC-ul prin intermediul unui dispozitiv cu clapeta antiretur. Exista 2 posibilitati:

1. Cot de 90 grade din linkul de mai jos:
http://www.mediabiz.ro/produse/188-instalatii-sanitare-si-termice/191-clapete-de-sens-anti-retur/120-cot-90-grade-pentru-wc-cu-clapeta-anti-retur.html
Singurul dezavantaj pe care il intuiesc este lispa posibilitatii de curatire a acestei clapete.
http://i637.photobucket.com/albums/uu96/mmitica/cot-90-grade-pentru-wc-cu-clapeta-a.jpg

2. Clapeta antiretur cu actionare manuala si piesa de vizitare pentru curatire.

2.1. http://www.eurotrend.ro/download/Sifoane/HL_rom_177-186_antiretur.pdf
[HL710.1: CLAPETA DE SENS DN110 ACTIONABILA SI MANUAL, CU CAPAC DE CURATARE]
Mica si compacta pare a fi solutia ideala.
http://i637.photobucket.com/albums/uu96/mmitica/clapetaantiretur_varianta_01.png

2.2. http://www.canalizare.com/clapete-antirefulare.php
Prea mare si nu incape in spatiul existent.
http://i637.photobucket.com/albums/uu96/mmitica/clapetaantiretur_varianta_02.png
-----------------------------------------------------------------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------
Intrebari generale legate de instalatia de canalizare:
-----------------------------------------------------------------------------------
1. Se poate aduce un plus prin marirea diamentrului coloanei finale (cea mazgalita cu portocaliu in imaginea 2) de la 110 la 125 (sau 150)?
Ma gandeam, ca inainte sau dupa elementul "Cot 1", sa instalez o reductie corespunzatoare si sa continui instalatia cu un diametru mai mare.
2. Care este caderea care trebuie avuta in vedere pe tronsonul orizontal? (traseul orizontal are cam 7m)

Unghiul coturilor:
Am observat ca exista mai multe unghiuri (parca sunt de 45, 65, 85).
Din ce elemente se pot realiza coturile "Cot 1", "Cot 2", "Cot 3" pentru a optimiza curgerea si a diminua riscul infundarii?

Am mai observat ca exista 2 tipuri de tevi din PVC: caramizie si gri. Care este diferenta dintre ele si care se preteaza la instalatia de canalizare?
-----------------------------------------------------------------------------------


Va multumesc pentru timpul acordat si astept cu nerabdare cateva sfaturi.

Consultant sanitare
25.09.2009, 10:18
1. care ste locul corect de pe traseul conductei principale (cel orizontal de 110mm) in care trebuie sa conectez iesirea sifonului? (in imaginea 3 se poate vedea locul actual de conectare)
2. Pe unde ar trebuie sa vin cu scurgerea chiuvetei avand in vedere ca sifonul are intrarile distribuite circular iar iesirea va ramane cel mai probabil in aceiasi pozitie?
Ar treubui sa pun chiveta in locul pozitiei curente a cazii si cada sa o mut pe urmatoarea?
3. Care trebuie sa fie diametrele intrarilor de la cada si chiuveta? Care trebuie sa fie diametrul iesirii sifonului?

1.Se poate conecta atat pe zona verticala a traseului de 110 mm cat si pe zona orizontala, fucntie de posibilitatile de acces la coloana cat si diferenta de nivel. Conectarea se face prin intermediul unei ramificatii reduse.
2.Schimbarea locului lavoarului si cazii nu este o metoda practicabila, este putin ciudat sa schimbat locul obiectelor din cauza unui sifon. Ar trebui sa aveti loc pentru a directiona scurgerea catre intrarile sifonului sau sa legati cada si lavoarul pe aceeasi intrare iar cealalta intrare a sifonului sa fie obturata.
3.Maxim diametrul de intrare al sifonului, 40 sau 50mm.


1. Se poate aduce un plus prin marirea diamentrului coloanei finale (cea mazgalita cu portocaliu in imaginea 2) de la 110 la 125 (sau 150)?
Ma gandeam, ca inainte sau dupa elementul "Cot 1", sa instalez o reductie corespunzatoare si sa continui instalatia cu un diametru mai mare.
2. Care este caderea care trebuie avuta in vedere pe tronsonul orizontal? (traseul orizontal are cam 7m)
Unghiul coturilor:
Am observat ca exista mai multe unghiuri (parca sunt de 45, 65, 85).
Din ce elemente se pot realiza coturile "Cot 1", "Cot 2", "Cot 3" pentru a optimiza curgerea si a diminua riscul infundarii?
Am mai observat ca exista 2 tipuri de tevi din PVC: caramizie si gri. Care este diferenta dintre ele si care se preteaza la instalatia de canalizare?

1.Clapeta se monteza pe tronsonul orizontal. Daca este absolut nevoie de aceasta clapeta, exista si dimensiunea de 110mm.
De preferat sa mergeti cat se poate cu canalizarea vertical si apoi tronsonul orizonatal cu o panta cat mai constanta si cat mai putine schimbari de directie va realiza legatura intre tronsonul vertical si camin. Puteti merge cu panta intre 1-2 %.
Coturile de 90 este bine sa fie evitate, utilizati dou coturi de 45 garde pentru a efectua o ramificatie la 90 grade.
Teava gri este pentru canalizari interioare, cea portocalie este pentru canalizari exterioare.

GERULA2007
27.12.2009, 10:52
Cit de sus trebuie sa iasa coloana de aerisire fata de coloana de scrugere?
Adica daca am coloana de la etaj la nivelul pardoselii pot sa ies cu aerisirea la nivelul tavanului?( sa nu mai sparg placa si sa ies in pod)

vigeak
27.12.2009, 21:18
coloana de aerisire, cu aerisitor, e deajuns sa fie deasupra ultimei scurgeri.

vigeak
27.12.2009, 23:17
si inca ceva: am fost de curand in magazinul ala din Bucuresti, care avea asa ceva si nu am mai gasit decat mostra de aerisitor. pe care mi-au vandut-o, pana la urma.
au schimbat furnizorul si cel nou nu produce asa ceva, din pacate pentru noi, momentan nu stiu de unde mai poate fi cumparata o astfel de supapa.

costis09
30.04.2010, 18:15
-incerc sa postez o amarata de schita cu o propunere de canalizare interioara pt o casa (baie la etaj, bucatarie si baie serviciu la parter)
-pt scurgerile ghivetelor/dusuriloe/sifoanelor de pardoseala/masina de spalat diametru de 50 mm
-pt scugerile de la vasul WC , diametru de 110 mm;
-pt aerisire coloana, se asigura in dreptul vasului WC de la etaj , un diametru de 75 care iese in pod

?? :
1.este buna succesiunea scurgerilor intermediare catre cea generala ?
2.vor exista probleme de reflux, in conditiile asigurarii unei pante de ~ 2% pe traseul interior (iar pe cel ext ~ 4%) ?
3.pot aparea probleme de dif de presiune in dreptul scurgerii vasului WC de la parter (din cauza coloanei de 110 ce coboara de la etaj ), cu consecinte nefaste....?
4. aerisirea este OK pozitionata ?

NymDaar
26.10.2011, 17:22
Buna ziua.
Am o problema cu teava de canalizare din masca de la baie si as vrea sa o schimb. Teava este compusa din mai multe mufari si din diferite feluri de pvc iar pe la cel putin una din imbinari picura destul de mult ... suficient sa vina vecina de la parter sa se planga.
Acum vreau sa schimb, sa pun una intreaga sau cel mult o imbinare la mijloc dar nu-mi dau seama cum sa le fixez.
Initial ma gandeam sa imping capatul cu mufa in sus cat ii permite apoi sa trag in jos sa o fixez in partea de jos dar odata bagat capatul de sus nu ii mai permite garnitura sa alunece in jos.
Am fost pe la cateva magazine de profil si am intrebat de o mufa flexibila(ceva gen burduf) care sa-mi permita sa fac racordul in loc fix dar au spus ca nu este asa ceva.
Cum nu-mi permit sa chem un instalator, momentan nu am bani nici de materiale :), intreb pe aici de solutii, materiale, sfaturi, metodologii, etc.
Daca nu am fost destul de explicit va rog sa-mi puneti intrebari...

Mircea G
26.10.2011, 19:18
Destul de periculos sa trageti de tevi . Daca nu aveti un instalator care stie cum sa imbine tevile , folositi o piesa ca cea din imagine

da_n
26.10.2011, 20:37
Buna ziua.
Am o problema cu teava de canalizare din masca de la baie si as vrea sa o schimb. pune o schita sau o poza, c-o sa apara solutia

NymDaar
26.10.2011, 20:39
Din poza pare a fi ce-mi trebuie... cu cele doua jumatati fixate sus si jos se fixeaza un capat in acel manson se aduce celalalt capat in apropiere si se trage de manson pentru imbinare... am inteles bine montajul?
Am insa o intrebare, nu am sa am probleme cu acest manson in timp datorita faptului ca ”imbraca” teava de jos si nu intra in ea?

Nu am de gand sa trag de tevi fara rost; sunt constient ca sunt destul de fragile.
Cat despre inbinari sper sa ma descurc daca am instructiunile necesare.

NymDaar
26.10.2011, 21:34
O schita fara cote facuta la repezeala ... bucata care trebuie schimbata este mai mare... nu este respectat nici un raport dimensional. Daca este neclara o pot reface.

Ideal ar fi sa pot schimba Y-ul in care intra teava vecinului si sa schimb teava pana in Y-ul de la wc-ul meu.

http://img249.imageshack.us/img249/1041/teavabaie.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/249/teavabaie.jpg/)

da_n
26.10.2011, 23:35
http://img249.imageshack.us/img249/1041/teavabaie.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/249/teavabaie.jpg/)bucata aia de teava se poate schimba cam asa:
- se taie bucata in cauza cu o panza de bomfaier

- partea de jos (inspre mufa Y de la WC in desen) se incalzeste cu lampa cu gaz pana se inmoaie si se largeste pe o bucata de 10 - 15 cm, cat sa intre noul tub, pentru asta instalatorii au un calapod calibrat, usor conic, in lipsa merge si cu o bucata de tub acelasi diam pilit conic in partea de atac,

- tubul nou va fi cu 10 - 15 cm mai lung decat bucata de inlocuit

- aceiasi operatie se face si cu bucata de tub care se va monta cu diferenta ca se largeste la capatul superior si pe jumatatea lungimii cat ai largit partea de jos la coloana

- tubul nou se pileste conic in partea inferioara si se introduce in coloana largita in prealabil, se reincalzeste la partea superioara si se trece peste coloana jumatatea lungimii extra, se ajusteaza si se preseaza cu mana, sa folosesti manusi de piele

- se face aceiasi operatie cu partea de jos a coloanei, adica reincalzirea si presarea contra noului tub

- dupa ce s-a racit/intarit se pune lipici la imbinari, eu folosesc tangit

Atentie mare la lampa cu gaz sa nu arzi tubul, daca n-ai experienta, incearca pe o bucata de teava

aceasta metoda am invatat-o live de la un instalator si am folosit-o, cred ca este cea mai simpla de a trata probleme de genul asta

NymDaar
28.10.2011, 20:55
Mersi pentru instructiunile clare... maine ma apuc de treaba.

Am totusi o nelamurire : cum pun lipici la imbinari daca eu lipesc la cald tevile intre ele.
Pentru mufa Y de sus(m-am hotarat sa o schimb si pe aceea) am luat codez imbinarea o voi face la rece.

da_n
29.10.2011, 10:43
Am totusi o nelamurire : cum pun lipici la imbinari daca eu lipesc la cald poti sa pui lipici si inainte de a realiza operatia si dupa doar deasupra liniei de imbinare

e mult spus lipit la cald, tubul se incalzeste doar ca sa-l largesti, iar la final sa se muleze peste cel interior ca sa ramana cat mai putin spatiu intre ele

Mircea G
29.10.2011, 12:25
Extrem de alambicata explicatia si greu de facut pt un necunoscator .
Din pacate NU asa se lipeste cu adezivul pt pvc si mai mult , caldura sau focul deschis nu are ce cauta acolo deoarece ADEZIVUL ESTE EXTREM DE INFLAMABIL :!: :!: :!: :!: :!: :!:
NymDaar / Eu zic sa nu faceti dvs nimic si sa apelati la un instalator .Ce aveti dva acolo este greu de facut si pt el , dar pt un amator . Acolo trebuie taiata teava la pozitie , facute mufe la cald , umblat cu lampa printre alte tevi pe care riscati sa le ardeti , probe , de lipit nu se lipeste cum spune colegul , nu trebuie sa aveti apa pe teava nici picatura , trebuie lasat apoi 24 de ore la uscat ...
Va riscati .

da_n
30.10.2011, 11:24
Extrem de alambicata explicatia si greu de facut pt un necunoscator .
Din pacate NU asa se lipeste cu adezivul pt pvc si mai mult , caldura sau focul deschis nu are ce cauta acolo deoarece ADEZIVUL ESTE EXTREM DE INFLAMABIL :!: :!: :!: :!: :!: :!:
NymDaar / Eu zic sa nu faceti dvs nimic si sa apelati la un instalator .Ce aveti dva acolo este greu de facut si pt el , dar pt un amator . Acolo trebuie taiata teava la pozitie , facute mufe la cald , umblat cu lampa printre alte tevi pe care riscati sa le ardeti , probe , de lipit nu se lipeste cum spune colegul , nu trebuie sa aveti apa pe teava nici picatura , trebuie lasat apoi 24 de ore la uscat ...
Va riscati .o fi alambicata pentru cine nu pricepe si pentru cei care fac lucrurile mai mult din gura, pentru cine are un pic de spirit practic si indemanare nu-i greu deloc, o spun din experienta mea

am vazut un instalator cum a facut o astfel de lucrare si am avut ocazia sa experimentez la mine-n apartament, daca eu am reusit si altul poate face treaba asta, ca nu sunt cu nimic iesit din comun

nu spune nimeni ca tre sa ajunga flacara in contact cu adezivul, de altfel se folosesc pe zone diferite, de asemenea nu stiu ce adeziv se foloseste-n Ro

daca n-am inteles gresit este vorba de conducta de canalizare principala in pozitie verticala, ce probe sa-i faci? mergi la vecini sa-i rogi sa deschida robinetul la baie? proba este sa treci cel putin 5 cm tuburile unul peste altul, exteriorul mulat bine pe partea interioara, adeziv la imbinare si cam asta-i povestea

"24 de ore la uscat", sunt curios cum poti lasa 24 de ore afara din serviciu o canalizare la bloc, sa te consideri norocos daca nu te pisa nimeni in ora aia cat dureaza operatia

Mircea G
30.10.2011, 11:45
:D sa descriu si eu operatiunea ? :shock:

NymDaar
31.10.2011, 09:26
Am terminat de sambata dar nu am avut timp sa scriu aici...
In mare parte am urmat sfaturile lui da_n...
Fara desconsideratie pentru sfatul lui Mircea dar mie mi-a curs tot timpul apa pe teava din cauza instalatiei defecte a vecinului de deasupra si pentru ca nu am putut opri alimentarea cu apa de la subsol (din motive ce nu au tinut de mine). Asa ca oprirea pt 4 ore a fost imposibila, nu mai zic de 24 ore. Sa mai zic ca taiasem teava si desfaceam teava de 50 care vine de la vecinul, cand de la 4 a tras apa desi anuntasem ca se lucreaza. Norocul a fost ca teava, desi taiata, era inca pe pozitie.

Revenind la metodologie, eu am largit doar Y-ul de la wc-ul meu si sus am dat putin cald deoarece se ovalizase putin teava de la taiere. Am folosit mufe cu garnitura si codez in partea de sus si jos urmeaza sa pun astazi poxilina. Nu am mai dat cald sa strang mufa Y largita pe langa teava deoarece era prea aproape de teava de apa calda din pexal. Tot astazi vrea sa caut un colier cu care sa ancorez teava si sa ma orientez la o posibilitate de prindere a lui de perete.

In mare cam asta a fost... a fost greu, frustrant la maxim dar am reusit... multumesc pentru sfaturi, pareri si opinii.

cuticco
31.01.2012, 09:58
Buna ziua,
Teava de 110 canalizare, precum si scurgerea chiuvetei de la bucatarie de 40 la iesirea din casa se afla la nivelul 0 al solului. Din cate m-am informat, ar fi trebuit sa iasa undeva sub 40-50cm pentru a nu exista pericolul de inghet in anotimpul rece. Intrebarea mea este daca as putea sa o izolez (daca da, cu ce?). Urmeaza sa merg cu un cot, pana sub 40-50cm, dar trebuie totusi sa fac ceva cu partea expusa la inghet. Partea mai aiurea e ca atunci cand doreii mi-au montat-o(nu instalatorul ca ala sigur stia), mi-a acoperit si o parte de teava cu treptele din beton. Poate ingheta teava si sub treapta de beton? Pentru ca teava iese in fata treptelor. Credeti ca este necesar sa refac scurgerea cu totul? Multumesc

RaduCA
31.01.2012, 11:07
Vă rog să postaţi ceva poze sau o schiţă pentru a ne ajuta să înţelegem cît mai exact situaţia.

cuticco
31.01.2012, 12:04
atasat schita cu canalizarea. Poze nu am, dar e usor de inteles care este situatia. Tevile imi ies prea sus.

Mircea G
31.01.2012, 17:48
Din zona care a ramas neacoperita si este expusa , coboriti cu teava la adincimea necesara . Restul ramine asa in veci . Nu va deranjaza cu nimic , nu ingheata , nu crapa ...stati linistit .
Stiu ca sint " urmarit " asa ca va explic pe ce ma bazez . La mine , din cauza lipsei canalizarii , la inceputuri ,si a modificarii planului de constructie , singura solutie sa duc canalizarea de la bucatarie la un canal si acolo la fosa, a fost soclul casei pe o lungime de circa 8 m si apoi coborita spre canal la adincime de circa 50 cm . A stat ani de zile expusa si nu a inghetat . Acum este tot acolo in spatele unui bca de 10 cm iar o bucatita este efectiv afara . Nu m-am mai deranjat sa fac modificarea cind s-a introdus canalizarea .
Nu ingheata deoarece apa de la bucatarie este relativ putina si nu poate face dop . Chiar daca ar face o pojghita , cind se foloseste apa , se dezgheata .

cuticco
01.02.2012, 09:13
Multumesc frumos. Oricum in cotul ala care il duc pana la 50 cm sub cota 0 (e ok de 90 grade?), ma gandesc sa pun o teava din aia cu gura de vizitare, in caz ca ... sa am pe unde turna niste apa cu sare sau apa calda. Totusi, daca ar fi sa izolez cotul, ce solutie as putea aplica? merge vata de sticla imbracata int-un nailon ceva?

Consultant sanitare
01.02.2012, 13:13
Izolati acu vata minerala se preteaza doar acolo unde nu exista posibilitatea de umezire, lipsa contact cu umiditatea solului, de exemplu daca avem canale termice cum sunt la retelele de distributie apa calda/caldura din orase. In caz contrar, va trebui sa utilziati un material mai putin sensibil la umezeala insa pentru canalizari nu se obisnuieste aceasta solutie pentru ca nu se poate etansa perfect . Puteti lasa conducta asa cum este, la 50cm poate reizsta fara probleme pe distante scurte.Orice schimbare a directiei de 90 grade se face cu doua coturi de 45 grade.

Mircea G
05.02.2012, 22:05
Trebuie sa fac o rectificare .
La canalizarea mea expusa oarecum frigului , caci cu ea am o problema , am constatat tendinta de a se infunda . Curatarea de multe ori a fost extrem de greoaie . Pentru depunerile excesive de grasime , prima oara am dat vina pe viteza de curgere deoarece nu aveam ventilatie . Am rezolvat ventilatia , problema a persistat si am acuzat traseul si diametrul . Cum la asta nu puteam modifica nimic , am decretat :
-ordin de zi : dupa folosirea chiuvetei nu se va inchide apa imediat si din cind in cind de va umple chiuveta cu apa fierbinte care va fi evacuata rapid . Motivul ? sa se spele conducta.
Fenomenul de infundare apare de regula la inceputul verii ! Vedeti cam ce depuneri exista :desfundare_canalizare (http://www.youtube.com/watch?v=eDfhRRQonWA)
Acum , citind niste studii de prin 1890 :roll: , am constatat ca am descoperit apa calda .
Prin 1890 , un colonel englez studia problema depunerilor pe canalizarea chiuvetelor de la bucatarie , depuneri masive si aproape sau greu de eliminat . Motivul depunerilor , inghetarea grasimii de la bucatarie pe conducte din cauza expunerii la frig .
Solutia gasita de el dar neacceptata de piata datorita figurilor madamelor , o chiuveta speciala in care se aduna apa si apoi era eliminata rapid si total , favorizind curatarea conductei . Tot el recomanda folosirea de potasiu si apa calda pentru curatarea ei ...eu am folosit fosfat ....
Asa am ajuns sa descopar apa calda :oops:
Deci : motivul pt care se cere montarea canalizarii sub limita de inghet nu este primordial inghetarea apei ci a inghetarii grasimilor, cu efect imediat , depuneri majore .
Normal , in 2012 , eu n-am gasit nimic similar scris in limba noastra si la specialistii nostrii .
Solutii se gasesc in 2012 , un miniseparator de grasimi sau refacerea canalizarii...pina atunci , aviz amatorilor .

radu_cracu
17.02.2012, 21:45
Am o intrebare si totodata si o curiozitate: am gasit la un magazin baumax un tip de sifon de pardoseala la care intrarea este mai jos dacat iesirea. Sunt foarte curios daca a montat cineva si cum se comporta. Avand in vedere ca va fi montat intr-o baie cu inc in pardoseala este foarte important ca sifonul sa mentina o garda hidraulica.

petre_anghel
03.04.2012, 13:54
Buna ziua,

Intervin si eu cu 2 intrebari (cred ca sunt in topic)...
1. la ce inaltime de pardoseala este indicat sa se monteze gura de colectare (110) la care se conecteaza evacuarea din vasul de WC? (Mai inalta, mai joasa sau la nivelul iesirii din vasul de WC)
2. in cazul unui sistem de canalizare al unei bai, gurile de conectare la WC, cada, lavoar si sifon de pardoseala se betoneaza direct in pardoseala sau se lasa un mic joc?

Multumesc anticipat.

Consultant sanitare
18.04.2012, 10:54
In orice situatie in care avem vas de WC, ramificatia pentru racordarea acestui se face la nivelul pardoselii sau cel mult cativa cm deasupra pentru a avea caderea necesara.Traseele pentru celelalte obiecte sanitare pot fi realizate atat sub placa de beton cat si deasupra acesteia, inainte de a turna sapa de egalizare. In cel de-al doilea caz trebuie avuta in vedere panta de scurgere care poate fi mai delicat de realizat la lungimi mari fara a mari grosimea sapei. Alte posibilitati ar fi trasee aparente, mai greu de mascat si care implica consum de spatiu interior. De la caz la caz se poate aplica una din variante.

Consultant sanitare
05.11.2012, 12:22
Ca noutate, au aparut tuburi din PP pentru canalizarea interioara ce au 2 mufe. Sunt oferite de Valrom si permit optimizarea consumurilor in realizarea instalatiilor de canalizare interioara.
Tubul poate fi taiat de catre instalator la dimensiunile corespunzatoare traseului instalatiei si datorita existentei celei de-a doua mufa, poate fi utilizat si restul ramas, ceea ce nu era posibil pana acum.
Lungimile disponibile sunt de 1 m, 1,5m si 2m pentru tuburile cu diametrul de 40, 50 si 110mm.

da_n
05.11.2012, 14:02
restul fara mufa se incalzeste si se trage pe alt tub, cot, etc, dupa racire se trateaza imbinarea cu adeziv propriu si este ok, mai ales la 40, 50, am vazut la un instalator calapod pentru largit pana la 90

oricum este foarte buna idea, scuteste timp si munca-n plus

Mircea G
05.11.2012, 19:08
restul fara mufa se incalzeste si se trage pe alt tub, cot, etc, dupa racire se trateaza imbinarea cu adeziv propriu si este ok, ............ La teava de PP ?

da_n
05.11.2012, 20:15
pvc, inca nu am vazut nici lucrat cu pp

edit: acum am observat ca este vorba de pp

narcisluca
05.03.2014, 17:45
Intentionez sa construiesc o cabana de lemn cu parter si mansarda. Atasez planurile instalatiilor sanitare din cele 2 bai de la parter si mansarda si chiuveta din bucatarie, si o sectiune prin plansee. Baile sunt una deasupra celeilalte. Ma puteti ajuta cu o schema a instalatiei de evacuare (mai sunt 2 sifoane de pardoseala cate unul in fiecare baie ) si cu tipurile de tevi si legaturi folosite - la iesirea din casa, in zona baii parter, prin fundatie, iese teava de 110 mm care merge la fosa septica situata in fata casei cu intrare de 110 mm. Multumesc!

Consultant sanitare
24.03.2014, 17:58
Teava de 110mm trebuie sa intre in baia de la parter, in zona apropiata de locul vasului de WC sau mai bine spus acesta trebuie sa fie langa teava respectiva. Aceasta teava de 110mm va urca la etaj, la o inaltime peste nivelul de racordare al vasului de WC de la etaj. De aici, in functie de posibilitatile exacte, se continua cu teava de aerisire a conductei de scurgere spre pod, catre acoperis sau se deviaza in lateral, pe un perete mai putin expus al cladirii. Diametrul acestui tronson va fi cuprins de 75mm sau 110mm.
Toate scurgerile din fiecare baie, lavoare, cada/cadita, sifon pardoseala se vor racorda la aceasta scurgere de 110. Ele pot fi grupate sau nu, in functie de dispunerea obiectelor sanitare. Cel mai probabil veti avea maxim 2 tronsoane de scurgere, unul pentru cada si celalalt pentru lavoar si sifon pardoseala. Traseul comun al acestor scurgeri il realizati pe diametrul de 50mm iar zonele individuale se pot realiza pe aceleasi dimensiuni sau pe 40mm.
Configuratia trebuie sa fie una cu distantele cele mai mic, sa existe panta de scurgere, schimbarea de directie de regula cu cate 1 cot.

nicu iana
04.09.2014, 07:53
Buna ziua,va rog sa ma ajuta-ti si pe mine cu un sfat la o mare problema(pentru mine) pe care o am in baie.
De la inceput va spun ca nu am nici poze si nici schite nu ma pricep sa fac.
La tara am construit o casuta (parter,nu este finalizata), si cand am venit acasa(eu lucrand in alta zona,acasa fiind doar mama),am vazut in baie ca teava principala de scurgere(dia.110mm)se afla fata de un perete la ~250mm,iar de celalalt la ~650mm,in loc sa fie pe colt cum cred ca este normal.Motivele acestei situatii (explicate de mama )nu mai are rost sa le expun ca simt ca inebunesc.
A,si teava a fost lasata deasupra fundatiei cam 250mm.
Cand am sa o tai o sa raman fara garnitura aceea.
Ce posibilitati mai am ca sa pot remedia acesta problema?
Scurgerea va fi la o fosa septica,la ~10m de casa.
Va multumesc anticipat pentru ajutorul acordat.

Consultant sanitare
17.09.2014, 13:34
Doua variante:
-taiati teava si utilizati piese de adaptare, de exemplu mufa sau racordati direct vasul de WC cu racord flexibil;
-adaptati la teava respectiva un traseu fara garnituri;