PDA

Arată versiune întreagă : Modificare sens rotati la un motor electric



Klug
22.03.2007, 15:43
Buna ziua,
Cum se poate modifica sensul de rotatie la un motor monofazic de 1,5kw?
Motorul este din acela cu condensator permanent
:roll:

Ghitaoprea
22.03.2007, 16:24
Incercati prin inversarea firele la condensator.

maiam
22.03.2007, 17:07
Ma tem ca nu veti putea schimba sensul, dar incercati sa inversati rotorul in stator, poate aveti noroc. Mi-a reusit aceasta metoda, e drept, la un motor mai mic.

DanielF_67
22.03.2007, 17:32
Buna ziua,
Cum se poate modifica sensul de rotatie la un motor monofazic de 1,5kw?
Motorul este din acela cu condensator permanent
:roll:I

Incearca sa bagi rotorul invers eu am incercat si functioneaza [la un ventilator]

leon
22.03.2007, 18:53
:idea: :arrow: :twisted: & :evil: :arrow: :?:

ZEPE
22.03.2007, 18:55
Scimbarea sensului la un motor in curent alternative monofazat se face prin inversarea firelor care alimenteaza statorul sau a firelor care alimenteaza rotorul (periile). Atentie, numai una din variante.

eugen.nicula
22.03.2007, 19:00
Scimbarea sensului la un motor in curent alternative monofazat se face prin inversarea firelor care alimenteaza statorul sau a firelor care alimenteaza rotorul (periile). Atentie, numai una din variante.

Nu este cu rotorul bobinat!!

ZEPE
22.03.2007, 19:08
In cazul asta eu vad doar solutia propusa de DanielF_67 (mecanica). Dar poate avem pe cineva mai priceput pe forum.

Klug
22.03.2007, 20:09
Ma tem ca nu veti putea schimba sensul, dar incercati sa inversati rotorul in stator, poate aveti noroc. Mi-a reusit aceasta metoda, e drept, la un motor mai mic.

Motorul este fabricat de Electromotor model PTS-9o cu condensator permanent.P=1,5kw/2750 rot/min :cry:

costel_c
22.03.2007, 21:24
schema trimisa de leon e corecta.explic o alta metoda:identifica firele de la condensator.unul e legat la un fir de alimentare iar celalalt la un alt fir ce intra in motor.acest fir care intra in motor are aceeasi sectiune sau culoare cu un altul legat la alimentare(dar nu la cea care e legat condensatorul).inverseaza aceste 2 fire de aceeasi sectiune sau culoare.sper ca am fost explicit.mare atentie si nu poti gresi.

costel_c
22.03.2007, 21:32
am uitat sa va spun ca metoda inversarii rotorului nu e corecta deoarece mai ales la motoarele romanesti poate sa se decaleze pozitia acestuia fata de stator(scade cuplul,creste curentul).

eugen.nicula
27.03.2007, 11:21
Ma tem ca nu veti putea schimba sensul, dar incercati sa inversati rotorul in stator, poate aveti noroc. Mi-a reusit aceasta metoda, e drept, la un motor mai mic.

Motorul este fabricat de Electromotor model PTS-9o cu condensator permanent.P=1,5kw/2750 rot/min :cry:

Pentru ca curentul electric monofazat nu poate produce cimp magnetic învirtitor ci produce cimp magnetic pulsatoriu (fix în spaþiu ºi variabil în timp), cimpul magnetic pulsatoriu nu poate porni rotorul . Problema principalã o constituie deci, obtinerea unui cimp magnetic învirtitor la pornirea motorului ºi aceasta se realizeaza prin atasarea pe statorul maºinii a unei infasurari auxiliare înseriatã cu un condensator. Se poate obþine un sistem bifazat de curenþi ce produce un cimp magnetic învirtitor.
Schimbarea sensului de rotaþie al motorului se realizeazã prin inversarea sensului cuplului electromagnetic, deci prin inversarea sensului câmpului învârtitor inductor.Deci,schimbarea legaturilor la infasurarea auxiliara ar trebui sa duca la schimbarea sensului de rotatie.(vezi atasament sau shema d-nului leon)

Codex
27.03.2007, 15:19
Ma tem ca nu veti putea schimba sensul, dar incercati sa inversati rotorul in stator, poate aveti noroc. Mi-a reusit aceasta metoda, e drept, la un motor mai mic.

Motorul este fabricat de Electromotor model PTS-9o cu condensator permanent.P=1,5kw/2750 rot/min :cry:

Pentru ca curentul electric monofazat nu poate produce cimp magnetic învirtitor ci produce cimp magnetic pulsatoriu (fix în spaþiu ºi variabil în timp), cimpul magnetic pulsatoriu nu poate porni rotorul . Problema principalã o constituie deci, obtinerea unui cimp magnetic învirtitor la pornirea motorului ºi aceasta se realizeaza prin atasarea pe statorul maºinii a unei infasurari auxiliare înseriatã cu un condensator. Se poate obþine un sistem bifazat de curenþi ce produce un cimp magnetic învirtitor.
Schimbarea sensului de rotaþie al motorului se realizeazã prin inversarea sensului cuplului electromagnetic, deci prin inversarea sensului câmpului învârtitor inductor.Deci,schimbarea legaturilor la infasurarea auxiliara ar trebui sa duca la schimbarea sensului de rotatie.(vezi atasament sau shema d-nului leon)

Subscriu parerii dvs. Este corect.

geny
28.03.2007, 06:49
Ma tem ca nu veti putea schimba sensul, dar incercati sa inversati rotorul in stator, poate aveti noroc. Mi-a reusit aceasta metoda, e drept, la un motor mai mic.

Motorul este fabricat de Electromotor model PTS-9o cu condensator permanent.P=1,5kw/2750 rot/min :cry:

Pentru ca curentul electric monofazat nu poate produce cimp magnetic învirtitor ci produce cimp magnetic pulsatoriu (fix în spaþiu ºi variabil în timp), cimpul magnetic pulsatoriu nu poate porni rotorul . Problema principalã o constituie deci, obtinerea unui cimp magnetic învirtitor la pornirea motorului ºi aceasta se realizeaza prin atasarea pe statorul maºinii a unei infasurari auxiliare înseriatã cu un condensator. Se poate obþine un sistem bifazat de curenþi ce produce un cimp magnetic învirtitor.
Schimbarea sensului de rotaþie al motorului se realizeazã prin inversarea sensului cuplului electromagnetic, deci prin inversarea sensului câmpului învârtitor inductor.Deci,schimbarea legaturilor la infasurarea auxiliara ar trebui sa duca la schimbarea sensului de rotatie.(vezi atasament sau shema d-nului leon)

Domnule eugen.nicula !
In acest caz este vorba de un motor monofazat, prin urmare acesta are doar 2 infasurari si nu 3 cum ati reprezentat in desen. :D

eugen.nicula
28.03.2007, 07:29
Ma tem ca nu veti putea schimba sensul, dar incercati sa inversati rotorul in stator, poate aveti noroc. Mi-a reusit aceasta metoda, e drept, la un motor mai mic.

Motorul este fabricat de Electromotor model PTS-9o cu condensator permanent.P=1,5kw/2750 rot/min :cry:

Pentru ca curentul electric monofazat nu poate produce cimp magnetic învirtitor ci produce cimp magnetic pulsatoriu (fix în spaþiu ºi variabil în timp), cimpul magnetic pulsatoriu nu poate porni rotorul . Problema principalã o constituie deci, obtinerea unui cimp magnetic învirtitor la pornirea motorului ºi aceasta se realizeaza prin atasarea pe statorul maºinii a unei infasurari auxiliare înseriatã cu un condensator. Se poate obþine un sistem bifazat de curenþi ce produce un cimp magnetic învirtitor.
Schimbarea sensului de rotaþie al motorului se realizeazã prin inversarea sensului cuplului electromagnetic, deci prin inversarea sensului câmpului învârtitor inductor.Deci,schimbarea legaturilor la infasurarea auxiliara ar trebui sa duca la schimbarea sensului de rotatie.(vezi atasament sau shema d-nului leon)

Domnule eugen.nicula !
In acest caz este vorba de un motor monofazat, prin urmare acesta are doar 2 infasurari si nu 3 cum ati reprezentat in desen. :D
Ati vazut un motor PTS-90 desfacut?

geny
28.03.2007, 07:49
Ati vazut un motor PTS-90 desfacut?[/quote]

Sigur! :wink:

eugen.nicula
28.03.2007, 08:35
Ati vazut un motor PTS-90 desfacut?

Sigur! :wink:[/quote]

Da.....orice lucru trebuie explicat in cel mai simplu mod posibil, dar nu mai simplu decat atat.

geny
28.03.2007, 08:57
Ati vazut un motor PTS-90 desfacut?

Sigur! :wink:

Da.....orice lucru trebuie explicat in cel mai simplu mod posibil, dar nu mai simplu decat atat.[/quote]

Nu raspund la provocari ! :roll:
Am discutat destul in contradictoriu.Va las pe dvs sa explicati celor care vor sa afle detalii.
Cu respect !