Daca aceasta este prima ta vizita, te rugam sa accesezi pagina cu intrebari si raspunsuri privind folosirea forumului accesand urmatorul link Intrebari si Raspunsuri. Pentru a posta / publica un mesaj trebuie sa te INREGISTREZI. Pentru a citi mesajele din forum, nu trebuie decat sa selectezi forumul dorit.
Vehicule electrice, bransamente si statii pentru incarcare
Vehicule electrice, bransamente si statii pentru incarcare
M-am gandit ca este un subiect interesant care in cativa ani probabil va fi foarte discutat. Voi posta in acest topic noutati din domeniu si feedback vis a vis de aceste vehicule. Momentan am avut ocazia sa conduc un Renault Kangoo ZE 100% electric. Este prima utilitara de serie complet electrica care este disponibila la vanzare inclusiv la noi in tara pentru un pret incepand cu ~21.000 euro.
Senzatia este deosebita la volan, liniste totala, acceleratie si cuplu constante inca de la turatie mica. In cele mai dificile conditii cu acumulatorii incarcati masina are o autonomie de 80 km, menajata si "condusa un pic strategic" se pot depasi usor 100km.
In imagine aveti si varianta unei statii de incarcare oferite de Schneider si compartimentul motor de la acest vehicul.
Răspuns la: Vehicule electrice / bransamente si statii pentru incarcare
Acumulatorii sunt litiu-ion si daca am retinut bine aveau o capacitate de ~22kWh. Incarcarea completa se face de la statia de incarcare in 6-9 ore sau exista si o varianta rapida de 30 minute insa pana la maxim 80% din capacitatea bateriei.
Am inteles ca de la o priza normala de unde se poate incarca ocazional este nevoie de 10-12 ore curent 10A, iar la un bransament cu borna speciala cu putere instalata parca de vreo 3kw timpul scade pe la 9 ore.
Răspuns la: Vehicule electrice / bransamente si statii pentru incarcare
Huh. E ceva sa stai la o cafea 9 ore pana se incarca "rezervorul".
Am condus o Toyota hybrid.Un Prius.Pana la 50 km/h e electric.Are un demaraj ... no coment.Peste 50km/h trece pe benzina.Nu simti trecerea.Nu auzi cand porneste motorul.Vezi doar pe aparatura de bord.
Posesorul autovehicolului mi-a spus ca nu baga mai mult de 300 lei benzina pe luna si face zilnic peste 50 km majoritatea in oras.
Cu respect ... Ovi
Un pret mic nu inseamna o afacere buna.Lucrul bun e scump! Lucrul prost te costa dublu, poate triplu, poate...viata !!!
Răspuns la: Vehicule electrice / bransamente si statii pentru incarcare
Ce fel de motor propulseaza masina , de cati kw ? Stiti cumva ? Puteti posta un link ? ... de mult ma interesa un " proiect " hoby pe care sa l realizez pesonal
Răspuns la: Vehicule electrice, bransamente si statii pentru incarcare
Hibridele sunt foarte bune in oras, la drum lung, cand nu mai ai rezerva pentru acumulatori se simte motorul termic mic.
Masina 100% electrica este buna pentru distributie sa zicem si pentru deplasare locala, cu incarcare noaptea. Atunci nu mai sunt probleme de timp. Ca sa se elimine acest neajuns pentru masinile gandite pentru calatorii mai lungi in Israel si parca inca vreo doua tari exista deja o retea de statii de inlocuire a acumulatorilor, astfel la modelul Fluence electric inlocuirea dureaza doar cateva minute si se poate pleca la drum cu un acumulator nou incarcat, cel vechi ramanand la statia de incarcare.
Ca proiecte hobby exista kit-uri de transformare in vehicul electric pentru Smart, chiar de dimineata am stat de vorba cu un cunoscut care studiaza un astfel de proiect.
Bollore Bluecar a debutat mai întâi în cadrul unui program de ”car-sharing” din Paris, cunoscut sub numele de Autolib. Acum, însă, această maşină electrică este disponibilă pentru oricine doreşte să o achiziţioneze, preţul apropiat de al unei Dacii de top făcând-o cea mai ieftină maşină electrică din Franţa.
O intrebare : stiu ca statul roman ofera o " dispensa " de 5000 euro la achizitionarea unui vehicul electric ( nou ) , dar la conversia unui autoturism- din motor termic intr unul electric , da vreo " dispensa " ?
Răspuns la: Răspuns la: Vehicule electrice, bransamente si statii pentru incarcare
Postat în original de coby
......
O intrebare : stiu ca statul roman ofera o " dispensa " de 5000 euro la achizitionarea unui vehicul electric ( nou ) , dar la conversia unui autoturism- din motor termic intr unul electric , da vreo " dispensa " ?
Interesanta ideea , desi porneste de la " Va recomandam sa alegeti o masina mica si ieftina, chiar si neinmatriculata "
Sint curios cum se rezolva inmatricularea daca folosim o masina adusa de afara , in privinta taxelor , si cit ar costa omologarea .Eu stiu ca pentru orice masina ex-cataloage , se face omologare individuala care costa de te lipsesti .
Răspuns la: Vehicule electrice, bransamente si statii pentru incarcare
Oricat am cautat , subventiile se acorda doar pt masini electrice / hybrid , noi . Ori cea mai ieftina masina electrica este pe la 16 000 de euro ( toyota yaris ) ; subventia / ecotiketul in Ro este de 2750 euro ( 12 000 lei ) pe cand in vest in UE valoarea ecotiketului este intre 5 000 - 7 000 euro .
Ca sa ti faci pe "barba " ta conversia la un sekond te costa cam 5000 - 6000 de euro( motor , placa adaptatoare , controler de putere , pompa vid pt franare baterii si alte maruntisuri ) si trebuie facuta intr un service autorizat , altfel nu primesti omologarea - alta tampenie , parerea mea este ca , daca trece RAR-ul test de frane directie etc ar trebui sa ti acorde "accesul " pe drumurile publice .
Răspuns la: Vehicule electrice, bransamente si statii pentru incarcare
Este clar ca cine vrea sa isi faca o masina hibrid in mod cert o va face din placere si in ideea de a vedea daca ii iese, nicidecum ca fiind alternativa mai ieftina si mai fiabila. Sunt convins si de faptul ca suntem prea saraci ca sa ne permitem o astfel de modificare in ideea unei economii ulterioare. Piata de masini electrice / hibride atata timp cat subventia nu va fi mai substantiala eu nu o vad in crestere. Tot clienti cu bani in dorinta de a avea ceva diferit vor cumpara hibride, nu in ideea de ecologie sau economie.
Intr adevar nu se pleaca de la ideea de economie , ca n apuci sa faci nici una la cat trebuie sa investesti - vorbim de vehicule electrice nu hybrid - insa sant alte aspecte care nu s cunoscute : revizii cu cost 0 in primii 60 000 - 100 000 km ( depinde de tipul de motor electric );impozit 0 ; se pot utiliza baterii normale din industria auto ( pret mult mai mic ca si cele special pt EV ) baterii care la achizitionarea celor noi se predau pt reciclare - nu se arunca la gunoi ( ecologie ) ; ideala pt activitate in oras pt o autonomie minima de 40 km ; viteza maxima pt unele tipuri este de max 60 km / h - reduce riscul de accidente - vezi toti nebunii de pe sosele .
Daca ar fi posibilitatea sa ai capota motor si plafonul habitaclului cu panou fotovoltaic sa poti reincarca in mers ar fi perfect - cred ca mai trebuie sa asteptam putin pana la varianta asta .
.....
Am trimis mail la site ul cu conversii elctrice auto - inca n am primit nici un raspuns dar astept rabdator ; tare m ar " coafa " o masina electrica
"Invenţia" aparţine gălăţeanului Marin Dobre, părintele Trabantului electric. De data aceasta a ales un Opel Corsa pe care l-a dotat cu două motoare cu autonomie de până la 300 de kilometri.
Răspuns la: Vehicule electrice, bransamente si statii pentru incarcare
Celule fotovoltaice pe capota si plafon presupun o constructie specifica a sasiului, ridica centrul de greutate si asa mai departe. Nu cred ca este deszoltata destul partea aceasta pentru a merita costurile de implementare vis a vis de incarcarea posibila doar in anumite conditii.
Baterii normale pot fi folosite un timp limitat, nu sunt gandite pentu astfel de cicluri de descarcare aproape completa.
Scuterele sunt interesante, am mers de mai multe ori cu scootere electrice. Pentru deplasare locala, mai ales in localitati mai mici, cu circulatie mai redusa sunt perfecte. Iti mai sare cate un pieton in fata ca nu te aude ca vii dar daca esti atent e placut sa te deplasezi cu un astfel de vehicul.
Răspuns la: Vehicule electrice, bransamente si statii pentru incarcare
Unul din scootere l-am utilizat la tara undeva, mediu cu mult praf, nisip... Cei de acolo il foloseau de ceva timp pentru deplasari in sat pe distante scurte pana la magazin etc. Scooterul, o chinezarie a rezistat eroic fara nici un fel de mentenanta ani de zile.
Procesăm date personale despre utilizatorii site-ului nostru, prin utilizarea cookie-urilor și a altor tehnologii, pentru a furniza serviciile noastre, a personaliza publicitatea și a analiza activitatea site-ului. Putem partaja anumite informații despre utilizatorii noștri cu partenerii noștri de publicitate și analiză. Pentru detalii suplimentare, consultați Politica noastră de Confidențialitate.
Făcând clic pe "SUNT DE ACORD" mai jos, sunteți de acord cu Politica noastră de Confidențialitate și cu practicile noastre de procesare a datelor personale și cookie-uri așa cum sunt descrise acolo. De asemenea, recunoașteți că acest forum poate fi găzduit în afara țării dvs. și consimțiți la colectarea, stocarea și procesarea datelor dvs. în țara în care este găzduit acest forum.
Comentariu