+ Răspuns la subiect
Pagina 1 din 6 123 ... UltimulUltimul
Rezultate 1 la 10 din 60

Subiect: "Injector" de ulei ars, home made (dezbatere)

  1. #1

    "Injector" de ulei ars, home made (dezbatere)

    iarna asta, lovindu-ma de imposibilitatea masurarii exacte a cantitatii de materiale combustibile (lemne, carbuni) pe care a trebuit sa o cumpar ca o paranteza, cel mai mult ma deranjeaza seninatatea cu care te mint in fata cei care se ocupa cu vanzarea acestor materiale, stiind ca nu ai o alternativa de aprovizionare...
    m-am gandit sa incerc sa gasesc o solutie alternativa
    ok, "solutiile" respective au fost gasite de altii inainte, dar sa gasim modalitatea de a le adapta la noi
    m-am oprit deocamdata la uleiul auto uzat, care se colecteaza la service-urile auto
    "studiind" problema pe internet am gasit cateva solutii interesante, ca de exemplu http://www.wasteoilplans.com/ sau http://www.utahbiodieselsupply.com/w...eaterplans.php
    a folosit cineva asa ceva ? stiti ceva despre gazele evacuate?
    bineinteles, exista aplicatii industriale, al caror pret porneste de la 2000 $ dar eu am in vedere o solutie home made de adaptat la un cazan pe lemne deja existent si mai ales o solutie cat mai simpla, un arzator care nu are nevoie de aer comprimat, pt a evita folosirea unui compresor de aer cu tot ce implica el (zgomot, consum de electricitate, complicarea instalatiei, etc)
    ce parere aveti? putem porni o dezbatere pe aceasta tema ?


    PS
    ar fi interesant sa ne concentram pe partea tehnica si mai putin pe cea a mediului, deocamdata

  2. #2
    drakule, nu stiu daca am interpretat bine tabelul, dar dupa cum vad consumul e 1/3 galon pe ora, nu e cam mult ulei uzat ?
    in afara topicului / mithbusters de pe discovery au mers cu o masina (merz diesel) cu ulei de gatit uzat ca si combustibil/
    "Am patit-o si pe asta" - Stan Patitu'

  3. #3
    Uleiul ars contine paricule de carbon care sunt deja arse si nu mai ard in continuare, stiu ca ceea ce numim noi carbon se gaseste in trei faze in functie de sistemul de cristalizare: carbune, grafit si diamant. ceea ce avam noi aici este un carbune, mai bine zis un carbune sub forma de cenuse, adica el nu mai arde, de accea trebuie inlaturat.Inlaturarea se face prin centrifugare. Stiu sigur ca in anii 85 cumparam ulei regenerat acela era obtinut prin centrifugare si separare magnetica a partilor metalice rezultate din uzura motorului auto. Acest ulei mai contine si benzina sau motorina in functie de tipul masinii. Benzina o gasim in ulei mai ales la motoarele uzate, in timpul compresiei gazele (benzina sau motorina ) scapa pe langa segmenti si ajung in baie. La motoarele cu benzina aceste gaze sunt readuse in carburator si recirculate, totusi o parte din ele se dizolva in ulei marindu-i puterea calorica.

  4. #4
    Citat Postat în original de zxm_patrick
    drakule, nu stiu daca am interpretat bine tabelul, dar dupa cum vad consumul e 1/3 galon pe ora, nu e cam mult ulei uzat ?
    in afara topicului / mithbusters de pe discovery au mers cu o masina (merz diesel) cu ulei de gatit uzat ca si combustibil/
    cred ca nu ar fi o problema gasirea unei cantitati suficiente, cei de la service-uri cred ca ar fi bucurosi sa scape de el

  5. #5
    He, he, chiar acum vreo doua zile am citit niste experimente facute de unul prin State cu un arzator pe ulei de gatit folosit. Omul il foloseste pentru topit metale.

    Detalii: http://www.backyardmetalcasting.com/oilburners01.html

    Ar fi interesant de discutat daca se poate construi un arzator in regim DIY cu care sa incalzim macar apa calda.

  6. #6
    hm, nimeni nu mai are nicio parere?
    imi este imposibil sa cred ca problema unor combustibili alternativi nu este interesanta ...

  7. #7
    Evident ca folosirea energiilor alternative sunt interesante.
    Marea problema este de unde le iei ?
    Tipul care foloseste ulei pentru topit metale nu are nevoie de o cantitate mare de ulei.
    Ca sa facem un calcul, sa presupunem ca pentru fiecare zi iti trebuie cam 15 l de ulei (ceea ce nu cred ca e mult pentru o casa cat de cat )
    La patru luni de iarna ti-ar trebui cam 1800l, deci aprox 2 tone.
    Chiar daca ai vorbit cu tot McDonald si KFC tot nu cred ca faci rost de 2 tone de ulei.
    Astfel de sisteme se adreseaza unor cazuri particulare, in cazul nostru unui service auto care primeste acel ulei pe gratis. Tu crezi ca aia de la McDonald's nu ar vrea sa foloseasca uleiul folosit pentru incalzire si ti l-ar da tie pe gratis, dar sistemul ar fi eficient ?

    daca vrei sa discutam despre sisteme alternative, aici putem include solutii care pot rezolva problema la nivel industrial, nu numai pentru o singura persoana ( cum ar fi sa toata lumea sa se duca la McDonald's sa le ceara uleiul ars )

    Astfel de sistem putem enumera:
    - sisteme pe porumb
    - pompe de caldura
    - sistem pe rumegus.

    Este adevarat ca fiecare dintre noi doreste sa se incalzeasca cu bani cat mai putin (era un tip pe forum care dorea sa arda cauciuc, care il avea pe gratis), dar realitatea este ca toate aceste sisteme nu sunt nici viabile nci fiabile dpdv costuri si exploatare.

    Exista doua moduri de abordare, pt cei care stau la casa unde esti putin mai flexibil si cei care stau la bloc si de aici si metodele de scadere a costurilor la incalzire, cei de la boc izoleaza la greu iar cei de la casa isi iau centrala cu lemne

    nu vreu sa te dezamagesc, ba din contra vreu sa te (va ) incurajesc pe toti de pe forum pentru ca cauta solutii care se pot aplica pe scara medie cel putin .

  8. #8
    cred ca uleiul auto uzat nu este f greu de colectat, sunt destule ateliere care vor sa scape de el
    si nici nu este necesar sa il iei pe tot odata, se poate strange in timp

  9. #9
    Totusi eu nu cred ca poti sa sctrangi 2 tone de ulei pe iarna
    O masina are cam 4 l deci ti-ar trebui cam 500 de masini pentru a le lua uleiul

  10. #10
    suntem un pic offtopic, mi-ar fi placut ca discutia sa ramana pe directia tehnica, dar:
    in fata blocului in care locuiesc, sunt 2 ateliere auto si m-am interesat. unul dintre ele colecteaza intre 100-150 de litri pe sapt iar celalalt max. 100. dar am cunostinte care lucreaza la un garaj al ratb si mi-au spus ca se poate rezolva relativ usor ... (probabil cum se rezolva de obicei "problemele" in romania...)
    dar, acesta este in cazul meu. in alte cazuri poate fi mai greu de colectat o cantitate mare, bineinteles

    exista insa o problema cu uleiul uzat colectat de la atelierele auto. de cele mai multe ori este amestecat cu benzina folosita la spalat piese si diverse alte substante. desigur, asta este bine pe de o parte, dar introduce un element de pericol in privinta manipularii/stocarii datorita combustibilitatii sporite..

    cat despre sistemele alternative deja "clasice", doua dintre ele au preturi prohibitive, cel putin la achizitie/instalare: pompele de caldura si cazanele pe porumb/peleti de lemn.
    la un "targ" al sistemelor de incalzire din 2006 parca, m-am interesat de un cazan pt porumb/peleti dar pretul de 15000 de euro mi s-a parut exagerat. este adevarat ca avea puterea mai mare decat mi-ar fi trebuit, ca era complet automatizat, ca era frumos , dar totusi...
    asta in conditiile in care eu am predat beneficiarului instalatia de incalzire "la cheie" la un cost de aprox 1500 de euro...

+ Răspuns la subiect

Subiecte similare

  1. Răspunsuri: 0
    Ultimul post: 27.03.2011, 22:50
  2. Calcul arzator ulei ars
    De florin_myl în forumul Instalatii de incalzire, ventilatie si conditionare a aerului
    Răspunsuri: 4
    Ultimul post: 22.02.2011, 13:12
  3. Lista Castigatori Concurs "Cartea din gradina"
    De Admin.MC în forumul Gradina / Curte
    Răspunsuri: 18
    Ultimul post: 12.10.2009, 12:08
  4. "Asigurare" versus "Sistem antiefractie"
    De RaduCA în forumul Siguranta ambientala
    Răspunsuri: 8
    Ultimul post: 04.06.2007, 14:01
  5. CASA "ACTIVA" , crapatura "activa" in zi
    De bigjoe în forumul Amenajari interioare
    Răspunsuri: 8
    Ultimul post: 17.09.2006, 23:21

Permisiuni postare

  • Nu poți posta subiecte noi
  • Nu poți răspunde la subiecte
  • Nu poți adăuga atașamente
  • Nu poți edita posturile proprii