+ Răspuns la subiect
Pagina 1 din 8 123 ... UltimulUltimul
Rezultate 1 la 10 din 74

Subiect: Motor trifazat

  1. #1

    Motor trifazat

    ?m mai multe intrebari:
    1)in primul rand vreau sa imi explice cineva diferentele dintre conexiunea stea si conexiune in triunghi.
    2)motorul conectat in stea are nevoie de nul de lucru? va intreb deoarece stiu ca este necesar pentru acest tip de conexiune dar totusi am un motor din China care nu are nul de lucru are doar impamantare???? poate fi un nul de lucru virtual???? acest motor lucreaza cu 380V sau 220V daca are cineva un raspuns va rog sa-mi dezlegati si mie misterul asta

    PS motorul este un motor de 1.1kw la 50 hz

  2. #2
    Din ce-mi amintesc motoarele la 380 cu rotorul in scurt au statorul bobinat cu 3 infasurari(iesirile le ai la cutia de borne).lLa borne cand il alimentezi faci punti si le legi in stea sau triunghi.Practic la asta se refera .trebuie sa aiba scris pe placuta.Tot acolo scrie si tensiunea de alimentare. Nu-ti trebuie nul de serviciu.

  3. #3
    mersi mult de raspuns
    motorul este deja montat pe o masina noua si am fost si eu intrebat la randul meu..... si am ramas fara cuvinte pentru canu sunt forte bun si specialist in asta.

    daca ma poti ajuta si cu ceva link-uri cu formule si alte chestii interesante despre curentii de forta astep un raspuns

    iti multumesc inca o data mult de tot

  4. #4
    la cutia de borne ai 6 capete ale celor trei bobine daca trei dintre ele sunt legate printr-o punte impreuna inseamna ca legatura e realizat in stea . iar daca sunt legate un capat al unei bobine cu un alta capat al altei bobine (practic exista acele punti la toate capetele bobinelor ) atunci legatura e in triunghi !
    sper sa intelegi din desenul de mai jos de ce se numeste legatura stea/ triunghi!
    Miniaturi atașate Miniaturi atașate Dă click pe imagine pentru versiunea extinsă.

Nume:	mot_161.png‎ 
Afișări:	2684 
Mărime:	6,9 KB
ID:		35671  

  5. #5
    Practic daca in cutie sunt legate trei suruburi in linie iar trei suruburi cu piulitele lor sunt libere aveti legatura in stea,9la fiecare surub se va lega o faza), daca gasiti trei bare sau placute paralele si nici un surub liber atunci este legaatura in triunghi. la fiecare placuta se leaga o faza. puterea motorului este mai mare la legaturile in triunghi. Din cauza aceasta motoarele de puteri mari au comutatoare care pornesc mai intai in stea si dupa accea se comuta in triunghi, se procedeaza asa ca sa nu fie consumul foarte mare la pornire deoarece motorul trebuie scos din starea de repaus.

  6. #6
    mersi mult alex de raspunsul tau. stiu si eu cum se fac legaturile si stiu cate ceva despre motoarele astea..... dar am avut astazi o intrebare de la un client mai ''istetz'' care m-a lasat fara raspuns:
    de ce are doar trei fire L1L2L3 si cablul asta verde cu galben ca daca cablul asta se leaga direct la masa motorului inseamna ca nu poate sa fie un motor legat in stea ca motorul in stea neaparat treuie sa aiba masa deci este o legatura triunghi...... cand colo eu am desfacut motorul si este stea.... vreau sa stiu cate ceva sa dau peste nas... eu nu sunt specializat in asta si m-a prins(el in prealabil uitandu-se pe net si citind o groaza de documentatie)
    multumesc inca odat si doresc sa stiu mai multe despre diferentele intre cele doua legaturi, daca ma poate ajuta cineva, din cate stiu eu curentul absorbit la pornire de un motor cu legatura stea este mai mic decat la un motor cu legatura triunghi, deasemena puterea primului mentionat este mai mica decat celui de-al doilea.... de aceea se folosec comutatoarele stea triunghi....
    multumesc mult si va astept

  7. #7
    pai daca ti-a spus ca motorul legat in stea nu i se poate pune impamantare nu te mai pune la mintea lui ! impamantarea nu are legatura cu legaturile de alimentare a motorului(bobinele). la legatura in triunghi curentul consumat e mai mare deoarece pe la capetele unei bobine se aplica doua faze fata de legatura stea unde doua faze alimenteaza doua bobine "inseriate".

  8. #8

    Re: motor trifazat

    Citat Postat în original de florindrag

    2)motorul conectat in stea are nevoie de nul de lucru?
    NU. Conexiunea stea, la randul ei se mai imparte in doua categorii- cu nul aparent sau fara. Cateodata, in motoarele trifazate, ai acces numai la trei fire in cutia de borne (si inca unu galben-verde = impamantare) - atunci trebuie sa citesti eticheta sau sa desfaci motorul.... pentru ca acea conexiune este realizata intern
    ratzele se trag din camioane

  9. #9

    Re: motor trifazat

    Citat Postat în original de ear1976
    Citat Postat în original de florindrag

    2)motorul conectat in stea are nevoie de nul de lucru?
    NU. Conexiunea stea, la randul ei se mai imparte in doua categorii- cu nul aparent sau fara. Cateodata, in motoarele trifazate, ai acces numai la trei fire in cutia de borne (si inca unu galben-verde = impamantare) - atunci trebuie sa citesti eticheta sau sa desfaci motorul.... pentru ca acea conexiune este realizata intern
    conexiunea stea nu e de 2 categorii
    faci o incurcatura -conexiunea triunghi este fara nul

  10. #10
    adica vreti sa spuneti ca nulul se leaga ca in figura de mai jos?
    Miniaturi atașate Miniaturi atașate Dă click pe imagine pentru versiunea extinsă.

Nume:	mot_161n_152.png‎ 
Afișări:	2461 
Mărime:	7,2 KB
ID:		35707  

+ Răspuns la subiect

Subiecte similare

  1. Bransament trifazat
    De Codex în forumul Instalatii electrice, iluminat si electrocasnice
    Răspunsuri: 176
    Ultimul post: 18.03.2014, 20:18
  2. De la 4kw la trifazat
    De Isleman în forumul Instalatii electrice, iluminat si electrocasnice
    Răspunsuri: 8
    Ultimul post: 01.11.2009, 09:19
  3. Trecerea la trifazat
    De gogu_ologu în forumul Instalatii electrice, iluminat si electrocasnice
    Răspunsuri: 3
    Ultimul post: 03.09.2009, 14:14
  4. Schema conexiune motor trifazat la retea monofazata
    De Adamescu Ion în forumul Instalatii electrice, iluminat si electrocasnice
    Răspunsuri: 2
    Ultimul post: 07.11.2008, 21:46
  5. Rotopercutor trifazat
    De gelu curtean în forumul Scule si unelte
    Răspunsuri: 16
    Ultimul post: 24.09.2008, 19:35

Permisiuni postare

  • Nu poți posta subiecte noi
  • Nu poți răspunde la subiecte
  • Nu poți adăuga atașamente
  • Nu poți edita posturile proprii