+ Răspuns la subiect
Pagina 1 din 4 123 ... UltimulUltimul
Rezultate 1 la 10 din 37

Subiect: Motor de 380V la 220V

  1. #1

    Motor de 380V la 220V

    Am (de fapt maica'mea are) o masina de cusut electrica luata sh dintr-o fabrica! motorul e de 380 v fabricat de atzec cred(o fabrica de motoare din tg. secuiesc) legat de un fel de ambreiaj. din cate imi amintesc pe motor scrie ceva de genul 380 v /220 v si 0.8 A??. Masina de cusut a functionat o vreme la 220 v... apoi s-a oprit! M-am uitat la ea cu un "specialist" care mi-a zis ca s-au ars condensatorii (care erau un manunchi : 2 cu invelis metalic si 2 cu invelis de plastic legati intre ei ). cum nu se mai vedea valoarea de pe ei am estimat ca impreuna fac vreo 40 "micro" (zic bine?)! am cumparat un condensator de 400 v 40 micro si l-am legat de firele ce ieseau din cutia de borne a motorului in locul manunchiului de 4 condensatori si motorul a pornit!!!!!!!!..... dar "mergea cu un zgomot ciudat". dupa 2 luni, iar sta! (adica bazaie, se invarte f incet in gol si in sarcina se opreste). condensatorul de 40 micro l-am probat pe alt motor mai mic de masina de spalat si functioneaza? ce sa fac? cutia cu borne a motorului se prezinta astfel: trei borne sus si trei jos legate astfel: prima de sus cu prima de jos. a doua de sus cu a doua de jos etc? ce tre' sa fac? am ars motorul? n-am pus 2 condensatori (unul de pornire si unul de lucru)? lamuritzi-ma, va rog! multumesc!!!!!!! [/code]

  2. #2
    Banned - Exclus de pe forum -
    Data înscrierii
    10.05.2009
    Posturi
    1.229
    ar trebui sa schimbi acel motor cu altul de 220 V, am vazut asa ceva, tre sa se gaseasca si in Ro

    un motor trifazic legat monofazic pierde cam jumatate din putere

    condensatorul nu se pune la ochi, ci dupa un calcul specific, nu am formula, dar cred ca ar da 60 - 70 uF/kw

    in cazul ca motorul porneste greu tre sa mai pui un condensator legat in paralel cu primul condensator, cu intreruptor pentru al conecta doar la pornire, acest condensator tre sa aibe o valoare de 120-160uF/kW

    ce scriu aici este pur orientativ, este teorie si trebuie luat ca atare, ar trebui sa iei legatura cu un specialist pentru a obtine un rezultat satisfacator

  3. #3
    multumesc! problema e ca motorul face corp comun cu ambreiajul! voi fotografia placuta de identficare si bornele motorului! voi cauta un specialist sau un motor de 220 v, care s-ar potrivi! merci inca o data!

  4. #4
    Motoarele 380V care functioneaza la 220V se cam ard la un moment dat, deci ceva trebuie schimbat acolo ori motorul, ori bransamentul!

  5. #5
    Poate va ajuta:

  6. #6
    marisis1975
    din cate imi amintesc pe motor scrie ceva de genul 380 v /220 v si 0.8 A
    stea/triunghi - 380V/220V. Alta treaba este legarea unui motor trifazat la monofazat. Masinile de cusut cu motor pe 220V au motoare cu rotor bobinat, colector si carbuni si nu sint din categoria industriale, de obicei.
    Cind se leaga un motor trifazat la monofazat, folosind condensatori, se incearca valoarea condensatorilor pina cind motorul functioneaza corect si fara zgomot.
    Ambreaj sau sistem de blocare comandat electric?

  7. #7

  8. #8
    Ambreaj sau sistem de blocare comandat electric? e ambreiaj (adica o cutie cu o fulie la un capat, pe care e o curea ce antreneaza fulia masinii de cusut). in cutia asta, care face corp comun cu motorul, intra axul motorului, care merge in gol, pana cand se apasa o pedala, moment in care se cuplaza si fulia!

  9. #9
    marisis1975
    cutia cu borne a motorului se prezinta astfel: trei borne sus si trei jos legate astfel: prima de sus cu prima de jos. a doua de sus cu a doua de jos etc
    Motorul este trifazat si a fost legat in triunghi cu alimentare la 220V - trifazat (Trebuie verificat!).
    Cind s-au folosit condensatori, pentru a alimenta motorul la 220V mono, capacitatea a fost bine aleasa. Cind au fost inlocuiti condensatorii, nu s-a pus capacitatea optima. Este posibil sa fi compromis motorul... Trebuie desfacut si verificat sau masurat cum trebuie.

  10. #10
    atashez 2 fotogafii( placutza de identicare motor si cutie borne)! poate ma ajutatzi sa calculez valorile condensatorilor (va rog!). fara sa desfac motorul pot afla daca e ars (am un aparat de masura)! Multumes
    Miniaturi atașate Miniaturi atașate Dă click pe imagine pentru versiunea extinsă.

Nume:	cutie_borne_179.jpg‎ 
Afișări:	8136 
Mărime:	7,5 KB
ID:		47952   Dă click pe imagine pentru versiunea extinsă.

Nume:	tablitza_motor_187.jpg‎ 
Afișări:	6987 
Mărime:	8,3 KB
ID:		47953  

+ Răspuns la subiect

Subiecte similare

  1. Pornire motor trifazic la 220v
    De cataroxi în forumul Instalatii electrice, iluminat si electrocasnice
    Răspunsuri: 4
    Ultimul post: 07.09.2013, 21:51
  2. Comutator 380V de la distanta
    De geotibi în forumul Instalatii electrice, iluminat si electrocasnice
    Răspunsuri: 8
    Ultimul post: 27.01.2012, 12:09
  3. Probleme cu prizele de 380v
    De alex_dvd00 în forumul Instalatii electrice, iluminat si electrocasnice
    Răspunsuri: 7
    Ultimul post: 21.06.2010, 08:21
  4. Centralele electrice pe 220v
    De blackbogdy în forumul Instalatii de incalzire, ventilatie si conditionare a aerului
    Răspunsuri: 4
    Ultimul post: 28.07.2009, 12:53
  5. protectie supratensiuni de genul 380V
    De gogu_ologu în forumul Instalatii electrice, iluminat si electrocasnice
    Răspunsuri: 8
    Ultimul post: 30.04.2008, 07:48

Permisiuni postare

  • Nu poți posta subiecte noi
  • Nu poți răspunde la subiecte
  • Nu poți adăuga atașamente
  • Nu poți edita posturile proprii