+ Răspuns la subiect
Pagina 2 din 4 PrimulPrimul 1234 UltimulUltimul
Rezultate 11 la 20 din 37

Subiect: Motor de 380V la 220V

  1. #11
    Din ce am vazut este asa cum am zis: motor trifazat, stea/triunghi - 380/220 V si a fost conectat la monofazat 220 V. Capacitatea ar trebui sa fie maxim 20uF. In cazul conectarii unui motor trifazat la monofazat, puterea scade pina la aprox 60 - 70% din P. La scurtatura pusa de mine a disparut tabelul cu calculul capacitati, regret ca nu am pus o copie a tabelului.
    Pentru a masura motorul aveti nevoie de un Mohm la 500V. Mirosul nu va mai poate ajuta deoarece acum miroase a condensatori impuscati. Deci, demontati motorul de pe masina, incercati sa-l desfaceti si cu aceasta ocazie, ii faceti si revizia. Daca motorul este bun, puneti o capacitate la care motorul nu uruie si are putere suficienta.

  2. #12
    Multumesc mult! Dar.....tot nelamurit sunt! cred ca imi scapa ceva! daca urmez link-ul http://www.emil.matei.ro/motor1.php scrie acolo ca la un motor de 250 W (cum e al meu) imi trebuie un condensator de lucru de 25 micrifarazi si unul de start de 75 micrifarazi. va rog, inca o data, sa-mi spunetzi ce-mi scapa! mai atshez placutza motorului la o rezolutzie mai mare!
    Miniaturi atașate Miniaturi atașate Dă click pe imagine pentru versiunea extinsă.

Nume:	dsc09117_872.jpg‎ 
Afișări:	6699 
Mărime:	39,1 KB
ID:		48011  

  3. #13
    Banned - Exclus de pe forum -
    Data înscrierii
    10.05.2009
    Posturi
    1.229
    conform cu tabelul de mai jos, poti sa incerci cu valori mai mici la condensatori


  4. #14
    Citat Postat în original de marisis1975
    Multumesc mult! Dar.....tot nelamurit sunt! cred ca imi scapa ceva! ...
    Stimate domn,

    chiar va scapa ceva! alimentarea acestui motor va fi INTOTDEAUNA trifazata.

    Pe placuta de identificare a motorului scrie "3 ~ M" ceea ce reprezinta:
    3 - Alimentare TRIFAZATA si nu de la reteaua de 220 V care furnizeaza alimentare monofazata
    ~ - alimentare in curent alternativ, sinusoidal
    M - functioneaza in regim de MOTOR, respectiv nu poate sa fie folosit in regim de generator

    Daca ne uitam pe eticheta mai departe este inscris: "Y/D 380V/220V" ceea ce reprezinta ca functionarea acestui motor va fi astfel: pornirea in conexiune STEA a infasurarilor, iar cand motorul ajunge la turatia de regim asincron (cred ca este un motor asincron) de 2700 rot/min, va fi alimnetat in conexiune TRIUNGHI a infasurarilor. pentru alimentarea stea-triunghi se da tensiunea de alimentare de 380V/220V cu rolul de a limita cat mai mult curentul la pornirea motorului.

    Avand in vedere aceste aspecte rezulta ca dvs. ati fortat motorul sa functioneze in alimentare monofazata, respectiv alimentat pe o singura faza, sau o singura faza defazata pe infasurari, ceea ce ati intcercat sa realizati prin introducerea acelui condensator si l-ati fortat sa functioneze dezechilibrat, respectiv in 2 faze.

    Recomandarea mea pentru functionarea corecta a acelui motor este sa il alimentati TRIFAZAT, cu un panou de comanda stea-triunghi. Alimentat MONOFAZAT puteti risca arderea lui.

    Cu stima!
    Curentul nu iarta, gresesti o singura data! Dezolant !!!

    Deci daca nu stii intreaba! Daca stii ... mai intreaba sa fii sigur ca stii bine ce stii!

    Electrician autorizat IIA + IIB

  5. #15
    Multumesc inca o data! Nu va suparati pe mine! Intreb si eu ca sa fiu sigur! Daca pot sa si inteleg, e si mai bine (avand in vedere ca sunt economist). merci mult! Voi lua in considerare valorile din tabelul atashat de Dumneavoastra! (ca trifazic nu "imi bag" pentru o masina de cusut folosita mai mult in scop caritabil -mici servicii gratis pentru vecini-)

  6. #16
    Din cate imi amintesc, pornirea Y/D se realizeaza motoarelor mai mari de 5,5Kw…
    Condensator de pornire se foloseste la motoarele ce antreneaza anumite agregate, un compresor de exemplu…

    @marisis
    In cazul dvs condesatorul trebuie sa fie undeva intre pragul de 16- 20 mF- (vezi si tabelul postat de @da-n la rubrica 0,25Kw -Handelsüblicher, empfohlener Betriebskondensator)
    Se poate verifica motorul incepand cu demontarea puntilor si apoi cu masurarea bobinelor motorului atat intre ele cat si fata de PE:
    Va recomand sa contactati un meserias sau un atelier de specialitate

  7. #17
    In toate satele prin care am fost oamenii au pompe de irigat si "abricuri" cu motoare trifazate alimentate la 220V cu condensator si pornire la sfoara . Merg asa de ani de zile si nu s-au ars.

  8. #18
    am masurat infasurarile( dupa demontarea puntilor)! u1-u2:zero si ceva, v1-v2 si w1-w2: aproximativ egale: aproxitiv 33,5 ohmi! deci am ars motorul!!!! cam cat costa rebobinarea? imi va rebobina doar infasurarea afectata sau pe toate? se poate bobina motorul astfel incat sa poata fi alimentat direct monofazat (fara condensatori)- intreb si eu!!(daca e o intrebare prosteasca imi cer scuze!). multumesc tuturor celor ce au postat si vor posta in continuare!

  9. #19
    la un atelier de bobinare motoare se poate intreba daca acel motor poate fi bobinat pentru alimentare monofazata sau nu. Bobinarea depinde in mod exclusiv de numarul de poli ai motorului si de numarul de crestaturi.

    Cu stima
    Curentul nu iarta, gresesti o singura data! Dezolant !!!

    Deci daca nu stii intreaba! Daca stii ... mai intreaba sa fii sigur ca stii bine ce stii!

    Electrician autorizat IIA + IIB

  10. #20
    L-am dus la rebobinat! 100 lei (fara acte)!E mult?

+ Răspuns la subiect

Subiecte similare

  1. Pornire motor trifazic la 220v
    De cataroxi în forumul Instalatii electrice, iluminat si electrocasnice
    Răspunsuri: 4
    Ultimul post: 07.09.2013, 21:51
  2. Comutator 380V de la distanta
    De geotibi în forumul Instalatii electrice, iluminat si electrocasnice
    Răspunsuri: 8
    Ultimul post: 27.01.2012, 12:09
  3. Probleme cu prizele de 380v
    De alex_dvd00 în forumul Instalatii electrice, iluminat si electrocasnice
    Răspunsuri: 7
    Ultimul post: 21.06.2010, 08:21
  4. Centralele electrice pe 220v
    De blackbogdy în forumul Instalatii de incalzire, ventilatie si conditionare a aerului
    Răspunsuri: 4
    Ultimul post: 28.07.2009, 12:53
  5. protectie supratensiuni de genul 380V
    De gogu_ologu în forumul Instalatii electrice, iluminat si electrocasnice
    Răspunsuri: 8
    Ultimul post: 30.04.2008, 07:48

Permisiuni postare

  • Nu poți posta subiecte noi
  • Nu poți răspunde la subiecte
  • Nu poți adăuga atașamente
  • Nu poți edita posturile proprii