Legaturi la o lustra chinezeasca cu ventilator

Adună
X
 
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi
  • kytic
    Incepator
    • 03.dec.2009
    • 14

    #16
    Daca vrei intradevar sa o faci sa se invarta, ar trebui pentru inceput sa incerci ce ti-a sugerat da_n, pune faza pe oricare dintre cele 4 fire de la motor si apoi verifica cu un creion de tensiune capetele celorlalte fire. Daca lampa de control se aprinde in contact cu toate celelalte fire atunci sigur toate infasurarile sunt legate intr-un punct comun. Urmatorul pas ar fi sa identifici care punctul, respectiv firul, in care se unesc toate infasurarile.

    Comentariu

    • fantastykmen
      Incepator
      • 27.iul.2010
      • 9

      #17
      bun...deci fizic exista un singur condensator dar care face treaba a doua condensatoare,asta am inteles pana acum.

      da avea 2 trepte de viteza si cred ca acelea erau date de firele galben + albastru din condensator. acum ce intrebare va pun eu,condensatorul in pun pe faza iar nulul trebuie sa-l gasesc?

      inca o data va multumesc tuturor pt ajutor,ma apuc sa le amestec intre ele
      alex

      Comentariu

      • kytic
        Incepator
        • 03.dec.2009
        • 14

        #18
        Personal nu cred ca ca se regleaza viteza cu ajutorul condensatorilor, dar nu am cunostinte si nici experienta solide in masini electrice. In principiu sunt cam 4 metode de reglare a vitezei unui motor asincron si in cazul tau cred ca e vorba de schimbarea numarului de perechi de poli. Identificarea exacta a infasurarilor ar fi o mare bataie de cap in cazul asta si pentru cineva cu experienta in domeniu. Probabil ar fi bine sa astepti sfatul unui meserias in domeniu. Daca nu poti sa incerci si sigur din cateva incercari o sa nimeresti si o sa-l faci sa se invarta, chiar in ambele sensuri si poate si cu viteze diferite.
        Initial fa ce ti-am spus in postul anterior "pune faza pe oricare dintre cele 4 fire de la motor si apoi verifica cu un creion de tensiune capetele celorlalte fire. Daca lampa de control se aprinde in contact cu toate celelalte fire atunci sigur toate infasurarile sunt legate intr-un punct comun" ca sa stim daca intradevar e asa cum am gandit pana acuma.
        Sper ca nu trebuie sa-ti sugerez si cateva masuri de protectia muncii .
        Daca totusi nu ai deloc experienta in domeniu mai bine ai apela la ajutor........si nu pe net.
        Bafta.

        Comentariu

        • fantastykmen
          Incepator
          • 27.iul.2010
          • 9

          #19
          saru'mana mult,l-am dibuit!!!

          am legat asa:

          maro si negru la nul

          albastru si rosu la faza

          acum merge,am sa incerc sa vad daca inversez nulul cu faza daca schimba sensul de rotatie
          alex

          Comentariu

          • kytic
            Incepator
            • 03.dec.2009
            • 14

            #20
            N-as vrea sa fiu carcotas dar rezolvarea ta pare prea simpla. L-ai lasat sa mearga mai mult timp, nu suna un pic ciudat, nu se incalzeste excesiv? Nu prea cred ca merge in regim nominal fara condensator.
            Numai bine!

            Comentariu

            • fantastykmen
              Incepator
              • 27.iul.2010
              • 9

              #21
              Ala a fost test,la final am legat faza la gri-ul din condensator si la albastru din motor iar albastru si galben din condensator la rosu din motor....acum eu cred ca e bine,merge de 15 min si e ok,nu se incalzeste...

              deci in concluzie cred ca motorul are 2 infasurari

              experienta in electrica....nu prea am dar cu ce am auzit de la voi si ce mai mi-a dat si mie prin cap....e gata.

              nu stiam ce rol are acel condensator in toata aceasta poveste dar acum am vazut practic,scade din turatii.

              va multumesc mult pentru sugestii
              alex

              Comentariu

              Procesare...