+ Răspuns la subiect
Pagina 2 din 2 PrimulPrimul 12
Rezultate 11 la 18 din 18

Subiect: Modificare sens rotati la un motor electric

  1. #11
    am uitat sa va spun ca metoda inversarii rotorului nu e corecta deoarece mai ales la motoarele romanesti poate sa se decaleze pozitia acestuia fata de stator(scade cuplul,creste curentul).

  2. #12
    Citat Postat în original de Klug
    Citat Postat în original de maiam
    Ma tem ca nu veti putea schimba sensul, dar incercati sa inversati rotorul in stator, poate aveti noroc. Mi-a reusit aceasta metoda, e drept, la un motor mai mic.
    Motorul este fabricat de Electromotor model PTS-9o cu condensator permanent.P=1,5kw/2750 rot/min :cry:
    Pentru ca curentul electric monofazat nu poate produce cimp magnetic învirtitor ci produce cimp magnetic pulsatoriu (fix în spaþiu ºi variabil în timp), cimpul magnetic pulsatoriu nu poate porni rotorul . Problema principalã o constituie deci, obtinerea unui cimp magnetic învirtitor la pornirea motorului ºi aceasta se realizeaza prin atasarea pe statorul maºinii a unei infasurari auxiliare înseriatã cu un condensator. Se poate obþine un sistem bifazat de curenþi ce produce un cimp magnetic învirtitor.
    Schimbarea sensului de rotaþie al motorului se realizeazã prin inversarea sensului cuplului electromagnetic, deci prin inversarea sensului câmpului învârtitor inductor.Deci,schimbarea legaturilor la infasurarea auxiliara ar trebui sa duca la schimbarea sensului de rotatie.(vezi atasament sau shema d-nului leon)
    Fișiere atașate Fișiere atașate

  3. #13
    Citat Postat în original de eugen.nicula
    Citat Postat în original de Klug
    Citat Postat în original de maiam
    Ma tem ca nu veti putea schimba sensul, dar incercati sa inversati rotorul in stator, poate aveti noroc. Mi-a reusit aceasta metoda, e drept, la un motor mai mic.
    Motorul este fabricat de Electromotor model PTS-9o cu condensator permanent.P=1,5kw/2750 rot/min
    Pentru ca curentul electric monofazat nu poate produce cimp magnetic învirtitor ci produce cimp magnetic pulsatoriu (fix în spaþiu ºi variabil în timp), cimpul magnetic pulsatoriu nu poate porni rotorul . Problema principalã o constituie deci, obtinerea unui cimp magnetic învirtitor la pornirea motorului ºi aceasta se realizeaza prin atasarea pe statorul maºinii a unei infasurari auxiliare înseriatã cu un condensator. Se poate obþine un sistem bifazat de curenþi ce produce un cimp magnetic învirtitor.
    Schimbarea sensului de rotaþie al motorului se realizeazã prin inversarea sensului cuplului electromagnetic, deci prin inversarea sensului câmpului învârtitor inductor.Deci,schimbarea legaturilor la infasurarea auxiliara ar trebui sa duca la schimbarea sensului de rotatie.(vezi atasament sau shema d-nului leon)
    Subscriu parerii dvs. Este corect.
    Curentul nu iarta, gresesti o singura data! Dezolant !!!

    Deci daca nu stii intreaba! Daca stii ... mai intreaba sa fii sigur ca stii bine ce stii!

    Electrician autorizat IIA + IIB

  4. #14
    Citat Postat în original de eugen.nicula
    Citat Postat în original de Klug
    Citat Postat în original de maiam
    Ma tem ca nu veti putea schimba sensul, dar incercati sa inversati rotorul in stator, poate aveti noroc. Mi-a reusit aceasta metoda, e drept, la un motor mai mic.
    Motorul este fabricat de Electromotor model PTS-9o cu condensator permanent.P=1,5kw/2750 rot/min
    Pentru ca curentul electric monofazat nu poate produce cimp magnetic învirtitor ci produce cimp magnetic pulsatoriu (fix în spaþiu ºi variabil în timp), cimpul magnetic pulsatoriu nu poate porni rotorul . Problema principalã o constituie deci, obtinerea unui cimp magnetic învirtitor la pornirea motorului ºi aceasta se realizeaza prin atasarea pe statorul maºinii a unei infasurari auxiliare înseriatã cu un condensator. Se poate obþine un sistem bifazat de curenþi ce produce un cimp magnetic învirtitor.
    Schimbarea sensului de rotaþie al motorului se realizeazã prin inversarea sensului cuplului electromagnetic, deci prin inversarea sensului câmpului învârtitor inductor.Deci,schimbarea legaturilor la infasurarea auxiliara ar trebui sa duca la schimbarea sensului de rotatie.(vezi atasament sau shema d-nului leon)
    Domnule eugen.nicula !
    In acest caz este vorba de un motor monofazat, prin urmare acesta are doar 2 infasurari si nu 3 cum ati reprezentat in desen.

  5. #15
    Citat Postat în original de geny
    Citat Postat în original de eugen.nicula
    Citat Postat în original de Klug
    Citat Postat în original de maiam
    Ma tem ca nu veti putea schimba sensul, dar incercati sa inversati rotorul in stator, poate aveti noroc. Mi-a reusit aceasta metoda, e drept, la un motor mai mic.
    Motorul este fabricat de Electromotor model PTS-9o cu condensator permanent.P=1,5kw/2750 rot/min :cry:
    Pentru ca curentul electric monofazat nu poate produce cimp magnetic învirtitor ci produce cimp magnetic pulsatoriu (fix în spaþiu ºi variabil în timp), cimpul magnetic pulsatoriu nu poate porni rotorul . Problema principalã o constituie deci, obtinerea unui cimp magnetic învirtitor la pornirea motorului ºi aceasta se realizeaza prin atasarea pe statorul maºinii a unei infasurari auxiliare înseriatã cu un condensator. Se poate obþine un sistem bifazat de curenþi ce produce un cimp magnetic învirtitor.
    Schimbarea sensului de rotaþie al motorului se realizeazã prin inversarea sensului cuplului electromagnetic, deci prin inversarea sensului câmpului învârtitor inductor.Deci,schimbarea legaturilor la infasurarea auxiliara ar trebui sa duca la schimbarea sensului de rotatie.(vezi atasament sau shema d-nului leon)
    Domnule eugen.nicula !
    In acest caz este vorba de un motor monofazat, prin urmare acesta are doar 2 infasurari si nu 3 cum ati reprezentat in desen. :D
    Ati vazut un motor PTS-90 desfacut?

  6. #16
    Ati vazut un motor PTS-90 desfacut?[/quote]

    Sigur!

  7. #17
    Citat Postat în original de geny
    Ati vazut un motor PTS-90 desfacut?
    Sigur! :wink:[/quote]

    Da.....orice lucru trebuie explicat in cel mai simplu mod posibil, dar nu mai simplu decat atat.

  8. #18
    Citat Postat în original de eugen.nicula
    Citat Postat în original de geny
    Ati vazut un motor PTS-90 desfacut?
    Sigur!
    Da.....orice lucru trebuie explicat in cel mai simplu mod posibil, dar nu mai simplu decat atat.[/quote]

    Nu raspund la provocari !
    Am discutat destul in contradictoriu.Va las pe dvs sa explicati celor care vor sa afle detalii.
    Cu respect !

+ Răspuns la subiect

Subiecte similare

  1. Clapeta de sens vs. supapa de sens
    De draku în forumul Instalatii de incalzire, ventilatie si conditionare a aerului
    Răspunsuri: 21
    Ultimul post: 08.05.2014, 17:57
  2. Pompa injectie tractor,motor electric
    De ghidutzu în forumul Bursa
    Răspunsuri: 1
    Ultimul post: 22.12.2009, 15:45
  3. Schimbare sens rotatie motor
    De mig765 în forumul Instalatii electrice, iluminat si electrocasnice
    Răspunsuri: 16
    Ultimul post: 20.06.2009, 08:44
  4. Amperaj motor electric
    De danzeletin în forumul Instalatii electrice, iluminat si electrocasnice
    Răspunsuri: 70
    Ultimul post: 07.05.2008, 18:23
  5. motor liniar electric - mecanica fina
    De Codex în forumul Instalatii electrice, iluminat si electrocasnice
    Răspunsuri: 50
    Ultimul post: 14.09.2007, 15:54

Permisiuni postare

  • Nu poți posta subiecte noi
  • Nu poți răspunde la subiecte
  • Nu poți adăuga atașamente
  • Nu poți edita posturile proprii