Gara de Nord

Gara de Nord

01 septembrie, 2003

comenteaza trimite unui prieten printeaza

Cea mai importanta gara a orasului, constituie un mare ansamblu arhitectonic care s-a dezvoltat treptat ocupand acum o arie intinsa intre bdul. Dinicu Golescu si Calea Grivitei. Piatra fundamentala a fost pusa la 10 septembrie

1868 iar inaugurarea a avut loc la 13 septembrie 1872. Initial Gara de Nord a cuprins trei corpuri grupate pe o suprafata mai restransa in jurul celor 5 linii care aveau punctul final in zona ocupata acum de depozitele de bagaje, oficiul telefonic, ghiseul de informatii.

Ulterior s-au efectuat lucrari de transformare si dezvoltare a garii . Astfel, in 1899 s-a construit aripa care ajunge pana in Calea Grivitei.

In anii 1930-1931 au avut loc lucrari de modernizare dupa planurile unui culectiv de specialisti condus de ing. I. Balaceanu. Demolandu-se vechile ateliere s-a creat legatura intre Calea Grivitei si bdul. Dinicu Golescu si s-a definitivat infatisarea fatadei dinspre Ministerul Transporturilor. Aceasta are un peron inalt sustinut de masive coloane cilindrice in stil toscan, deasupra carora se desfasoara un fronton in linii sobre. In stanga fatadei se inalta turnul cu ceas al garii.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Adauga un comentariu


Comentarii

Nu exista comentarii.

Alte articole

Concurs Misiunea Casa – Castiga o invitatie la conferinta ROCAD Concurs Misiunea Casa – Castiga o invitatie la conferinta ROCAD
Asia in designul interior al casei tale Asia in designul interior al casei tale
Apartament pe acoperisul cladirii Apartament pe acoperisul cladirii
Influenta scolii franceze de arhitectura asupra urbanismului din Bucuresti Influenta scolii franceze de arhitectura asupra urbanismului din Bucuresti
Tapetul decorativ mai modern ca niciodata Tapetul decorativ mai modern ca niciodata
Carturesti Carusel, noul punct de interes al Bucurestiului Carturesti Carusel, noul punct de interes al Bucurestiului

Vezi mai multe articole