Parcarile dintre blocuri ar putea disparea in cazul proiectelor noi

26 mai, 2008

comenteaza trimite unui prieten printeaza

Cei care vor sa mai construiasca cladiri in Capitala trebuie sa amenajeze parcari in interiorul constructiilor in proportie de 90%, iar la sol 10%. Pentru fiecare loc nerealizat, amenda va fi de 10.000 de euro.
 
Dupa ce au aprobat mii de PUZ-uri pentru construirea de cladiri de birouri si locuinte cu peste zece etaje, care o sa ocupe sute de metri patrati din jurul cladirilor cu masinile angajatilor sau ale riveranilor, arhitectii Capitalei si-au dat seama ca acestea ingreuneaza circulatia in oras deoarece, in multe zone, autovehiculele sunt parcate pe sosea. Astfel ca acestia au elaborat un proiect de hotarare de consiliu: “Regulamentul privind asigurarea numarului minim de locuri de parcare pentru lucrarile de constructii”. “Asigurarea unei dezvoltari durabile a Capitalei nu poate fi conceputa fara a se rezolva si problema circulatiei stationare (pasive) ce creeaza probleme in trafic”, se precizeaza in expunerea de motive a proiectului de hotarare.
 
Astfel, arhitectii vor sa-i oblige pe cei care vor sa mai construiasca sa amenajeze parcari in interiorul constructiilor in proportie de 90%, iar la sol 10%.
 
Potrivit proiectului de hotarare, viitoarele locuinte unifamiliale sau colective vor avea, in mod obligatoriu, minimum un loc de parcare pentru fiecare unitate locativa cu o suprafata de maximum 100 de metri patrati, iar pentru locuintele cu o suprafata de peste 100 de metri patrati se vor asigura minimum doua locuri de parcare.
 
Pe de alta parte, antreprenorii care vor investi in construirea de cladiri de birouri, hoteluri sau bancile care isi vor amenaja noi sedii vor trebui sa asigure, in interiorul cladirii, un loc de parcare pentru fiecare 50 de metri patrati construiti. “Imobilele cu functiuni de productie, de sanatate, sportive sau amenajari de agrement trebuie sa aiba un loc de parcare pentru fiecare 100 de metri patrati construiti”, se mai precizeaza in proiect.
 
Retailerii care isi vor deschide noi magazine, in Capitala, vor trebui sa construiasca un loc de parcare pentru fiecare 25 de metri patrati ai suprafetei construite. “Pentru constructiile comerciale si industriale, totalul locurilor de parcare va fi repartizat: 75% in constructie, iar restul la sol. Accesul rutier la astfel de unitati se va realiza numai de pe artere de circulatie de categoria a III-a”, se mai precizeaza in actul normativ elaborat de arhitectii Primariei Capitalei.
 
In ceea ce priveste zonele rezidentiale dense, cu locuinte individuale, vor fi permise, pentru fiecare locuinta, maximum doua locuri de parcare/garaje, care sa aiba fiecare maximum trei metri latime. In cazul garajelor, acestea trebuie sa fie alipite la imprejmuirile laterale, iar inaltimea acestora trebuie sa nu depaseasca inaltimea gardului dintre proprietati, adica 2,5 metri. Pentru fiecare loc nerealizat, amenda va fi de 10.000 de euro.
 
Sursa: Cotidianul

Adauga un comentariu


Comentarii

Nu exista comentarii.

Alte articole

O posibila metoda de stimulare a pietei: Schimburile de locuinte - 4 Martie 2009 O posibila metoda de stimulare a pietei: Schimburile de locuinte - 4 Martie 2009
Raport al FMI Raport al FMI
La vanzarea apartamentelor, fondul de rulment se restituie La vanzarea apartamentelor, fondul de rulment se restituie
Cum va mariti bugetul iarna Cum va mariti bugetul iarna
Boomul imobiliar dispare din statistici Boomul imobiliar dispare din statistici
Castigurile din investitii imobiliare pot creste cu 9% Castigurile din investitii imobiliare pot creste cu 9%

Vezi mai multe articole