Totusi , daca toate va sunt scumpe , de ce nu optati pentru lut ?
Problema casa veche de lemn
Adună
X
-
Răspuns la: Problema casa veche de lemn
Totusi , daca toate va sunt scumpe , de ce nu optati pentru lut ?Si din nimicuri poti face ceva bun . -
Răspuns la: Problema casa veche de lemn
Solutia cu mortarul pe baza de var (fara ciment) nu ar fi scumpa, ca doar n-am innebunit sa cumpar mortarele deja preparate ale astora (65 lei sacul de 25 kg). S-ar putea prepara de catre mester, iar pretul materialelor nu-i mare pentru productia unui mortar M4T (am aflat intre timp cum se numeste).
Pe de alta parte, lutul este solutia cea mai atractiva, insa nu-s mesteri sa stie a lucra cu el. Chiar si pentru M4T nu-i usor sa gasesti meseriasi care sa nu faca ochii mari cand le povestesti despre orice altceva decat Multibat.
Ma intereseaza sa cunosc toate alternativele inainte de a lua o decizie finala. Trebuie sa recunosc ca uneori cea mai scumpa solutie este, de fapt, cea mai ieftina, daca iei in calcul riscurile unei posibile manopere defectuoase a tencuirii cu lut si chiar cu M4T. Daca maine as gasi un meserias care as sti treaba cu lutul, tot maine l-as angaja, nu neaparat din cauza pretului. Dar nu-i cazul.Comentariu
-
Răspuns la: Răspuns la: Problema casa veche de lemn
.... La o casă din lemn tot ce e pe bază de var respiră, ca atare umezeala nu este absorbită. Cimentul, spre exemplu, reține apa, care se înfiltrează și în lemn și de aici provin problemele cu ciupercile. De aceea nu e recomandat la casele cu structură de lemn."
Varul daca nu este stins corespunzator ori este intr-un dozaj mai mare este un material agresiv care in timp poate sa distruga lemnul, inmagazineaza foarte usor umiditate si se descompune sub actiunea umiditatii. Din aceste cauze nu se utilizeaza ca material de finisaj aplicat direct pe lemn.
Referitor la tehnicile vechi, nu zice nimeni ca nu se pot utiliza materiale de tencuiala pe baza de pamant galben si nisip insa nu stiu daca nu ati observat si cat rezista in timp acea tencuiala si cata umiditate contine acea tencuiala. Puteti sa tencuiti si cu un martar realizat din pamant galben insa chiar doriti ca in fiecare an sa refaceti tencuiala si sa va puneti sanatatea in pericol ?Comentariu
-
Răspuns la: Problema casa veche de lemn
Mi-ati innecat corabiile. De cateva zile imi framant mintea sa decid ce tencuiala ar fi cea mai buna alegere pentru peretii de barna, in afara solutiei standard regips - bariera vapori - vata - perete (barna) - spatiu gol - OSB pe profil metalic - polistiren - decorativa. Cand in sfarsit am crezut de am gasit solutia minune, imi taiati avantul. Glumesc, fireste
Sincer, nu am locuit in vreo casa tencuita dupa tehnicile vechi, ca sa ma pot exprima cu privire la confortul sau. Nici nu stiu exact ce contine acea tencuiala veche care a tinut zeci de ani. Acum aud pentru prima data despre pamantul galben.
Tot entuzismul meu legat de tehnicile traditionale porneste de la observarea unor case din sat (putine) ale caror tencuieli arata impecabil, desi as putea sa bag mana in foc ca-s vechi. Ma refer la cateva case in strop gri, pe care scrie numele familiei si anul constructiei (1975, 1976 ... anii '70). Ceva similar cu cea pe care colegul de topic a decopertat-o:
Sunt impecabile si nu cred ca au fost renovate de atunci. Poate ma insel.
Despre lut / argila, probabil ca nu are rost sa vorbim, nu numai pentru ca nu-s multi care se mai pricep sa-l prepare, dar banuiesc ca rezistenta in timp e chiar mai slaba decat cea a mortarului de varului.Comentariu
-
Răspuns la: Problema casa veche de lemn
Daca va uitati cu atentie la o tencuiala aplicata ca in imagine o sa vedeti fisuri fine aparute datorita miscarii lemnului (chiar si imagine se poate observa o asemenea fisura). Tencuiala pe baza de ciment dupa ce se intareste este prea putin flexibila si la orce dilatare a lemnului se fisureaza, o tencuiala pe baza de pamant galben este ceva mai flexibila insa iarna avand umiditate in tencuiala ingheata si fie se fisureaza fie se exfoliaza.Comentariu
-
Răspuns la: Problema casa veche de lemn
Incep si eu renovarea unei case similare ca si tehnica de constructie. Pentru pereti par a fi doar doua optiuni. Ori pamant ( pe interior tencuiala originala cu pamant arata impecabil si acum ) ori mortar pe baza de var stins si nisip ( cum e fresca la bisericile de lemn).
Ce este evident, si se vede si pe casa, e ca cimentul face extrem de mult rau lemnului.
Pe o zona in care au tencuit acum 10-20 de ani fundatia de piatra, si cam 10-15 cm din talpa de lemn a casei, a putrezit complet.
Unde a fost doar lut, chiar si pe peretii de nord, lemnul este impecabil.
Stau in dubii daca sa realizez termoizolatie. Am inteles ca vata minerala bazaltica ar fi potrivita pt lemn dar mi-e frica sa nu aiba acelasi efect asupra lemnului. acum casa e izolata cu stuf, un strat pe interior unul pe exterior. ( fiind zona de munte, nu stiu de unde l-au adus) dar ma gandesc serios la optiune, in comparatie cu vata minerala.Comentariu
-
Răspuns la: Problema casa veche de lemn
Hahahahaha , dom'le , neschimbat ai aramas , cu aceleasi ineptii => tocmai s-a cerut un sfat fara tencuiala de ciment si scrii aceeasi prostie . Iarasi primesti vacanta ..Si din nimicuri poti face ceva bun .Comentariu
-
Răspuns la: Răspuns la: Problema casa veche de lemn
referitor la solutia pt biserica de lemn, sper sa nu fi fost un monument istoric, altfel solutia aplicata de domnul respectiv poate fi subiect de dosar penal pentru distrugerea monumentelor. afara de tehnica fresco pentru tencuire, restul par destul de nocive, mai ales stratul hidroizolant de la exterior. ( e ca si cum te-ai inveli in folie de ceolofan sa nu intre apa, si-ai sta cu gura deschisa sa-ti aerisesti corpul.Comentariu
-
Răspuns la: Problema casa veche de lemn
Foarte adevarat,atentie mare lce folie se folosim...totusi folia prezentata in poze nu este o folie oarecare , este una renumita deoarece la exterior protejează
împotriva ploii şi vântului fără a bloca transferul de vapori din clădire, cred eu ca asigura o ventilatie corespunzatoare protejand structura de lemn de interperii si actiunea apei de la exterior,daca faceti referire la mortarul hidoizonat ...nu am intalnit pana acum nici un tip si nici o clasa de mortar care sa retina transferul vaporilor...totusi am sa intreb constructorul ce mortar a folosit la exterior.Ultima editare de emanuelguzu; 10.mai.2016, 17:33.Comentariu
-
Comentariu
-
Răspuns la: Problema casa veche de lemn
concret, pe langa schimbarea barnelor, pentru tencuit solutia pe care o am acum ca fiind cea mai buna este sa pastrez umplutura de pamant acolo unde este compacta ( cam 60-70 % din pereti), sa prind rapit peste sipci, si sa tencuiesc mortar de var stins: 2 parti var stins, 3 parti nisip si calti.
Ce caut, este sa adaug si termoizolatie ( inteleg ca vata minerala ar fi cea mai respirabila), dar nu stiu daca in timp nu va pastra umezeala in pereti si daca se va mai tine bine tencuiala de ea.Comentariu
-
Răspuns la: Problema casa veche de lemn
concret, pe langa schimbarea barnelor, pentru tencuit solutia pe care o am acum ca fiind cea mai buna este sa pastrez umplutura de pamant acolo unde este compacta ( cam 60-70 % din pereti), sa prind rapit peste sipci, si sa tencuiesc mortar de var stins: 2 parti var stins, 3 parti nisip si calti.
Ce caut, este sa adaug si termoizolatie ( inteleg ca vata minerala ar fi cea mai respirabila), dar nu stiu daca in timp nu va pastra umezeala in pereti si daca se va mai tine bine tencuiala de ea.
Daca refaceti fatada atunci ar trebui sa mergeti pe o varianta mai moderna, care ar asigura si rezistenta in timp a casei. Doriti o varianta in care sa utilizati materiale mai noi ?Comentariu
-
Răspuns la: Problema casa veche de lemn
Ce doriti sa faceti nu este in regula. Mortarul de care ziceti este un mortar foarte.. foarte slab, nu are in compozitie un liant, asa ca o sa devina sfaramicios mai ales dupa cateva ierni.
Daca refaceti fatada atunci ar trebui sa mergeti pe o varianta mai moderna, care ar asigura si rezistenta in timp a casei. Doriti o varianta in care sa utilizati materiale mai noi ?
Sunt deschis si la materiale mai noi, dar nu am gasit variante care sa ofere aceleasi proprietati, si care sa permita o conservare in timp a lemnului.
informatii despre mortare cu var stins
si un alt material interesant sepre mortare cu var: http://conservation.historic-scotlan...rt-guide-6.pdf
Ca si liant suplimentar ne gandim sa adaugam un produs numit PLM ( tot pe baza de var pasta, care ar trebui sa adauge un plus de rezistenta )Ultima editare de oldEye; 13.mai.2016, 09:32.Comentariu
-
Răspuns la: Răspuns la: Problema casa veche de lemn
Faceti deosebire intre un mortar pentru tencuiala si un mortar pentru zidarie. Mortarul preparat cu var pasta se utilizeaza indeosebi pentru zidire, foarte foarte rar pentru tencuit. Mortarul de var simplu este folosit pentru lucrari de constructii mai putin solicitate, precum si pentru tencuieli interioare in incaperi cu umiditate mica.Ultima editare de SpecialistulMC; 14.mai.2016, 09:54.Comentariu
-
Răspuns la: Problema casa veche de lemn
Eu am renuntat la ideea cu mortarul pe baza de var. Dupa ce am citit opinii variate despre mortar ciment vs mortar var, in continuare cred ca al doilea este solutia ideala. Din pacate, manopera ridica atat de multe probleme (in cazul meu) incat am renuntat la idee. Pe scurt, la mine dificultatile ar fi legate de:
- grosimea mare tencuielii (nu prea ai voi sa gresesti cand pui straturile)
- o parte din cercuiala nu se prezinta intr-o stare buna
- tencuiala de var, fiind hidro-prietenoasa (in & out), nu prea se impaca nu sistemele de termoizolare, care, de multe ori, implica o bariera in calea vaporilor. Adica, fie faci traditional 100% si locuiesti traditional, adica bagi lemne in soba cu bratul, fie modern.
Eu am vreo doi pereti exteriori la casa de lemn (putea fi mai rau), iar fiecare cred ca trebui tratati separat: am peretele exterior de pe sala (cu limitare de spatiu la exterior) si altul, spre gradina (fara limitare de spatiu la exterior).
La cel dinspre gradina (fara limitare de spatiu) ma gandesc la urmatoarea stratificare de la interior spre exterior (dupa scoaterea cercuielii):
- rigips pe structura metalica
- vata bazaltica de 5 cm
- peretele de barna al casei
- vata de sticla de 10 cm pe structura metalica sau lemn (inchisa cu plasa rapitz)
- zidit cu BCA de 10 cm pentru fatade sau pereti despartitori
- tencuiala decorativa
Asta inseamna ca as iesi in exterior cu vreo 20 cm, insa as inchide peretele sus cu un rand de tigla. Conform acestei structurari as avea o singura bariera la vapori: tencuiala decorativa. Consider ca ar fi un perete destul de permeabil, insa gandesc serios sa pun bariera de vapori sub rigips la interior si sa termin cu permeabilitatea dinspre interior. Marele avantaj al acestei solutii este viteza de executie.
La peretele dinspre sala e mai complicat, pentru ca nu ma pot duce mult spre exterior si nu stiu cu ce pot inchide (sa fie subtire si sa stea tencuiala pe el).
Poate cu vata de 3 cm (pentru fatade) inchisa cu caramida pusa de-a latul si tencuiala? Zic prostii?Ultima editare de emanuel.teodorescu; 15.mai.2016, 02:08.Comentariu
Comentariu