Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Probleme cofraj placa

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Probleme cofraj placa

    Buna ziua, problema se prezinta astfel : s-a cofrat o placa la etaj de cca. 100 mp cu scandura de 200/2.5. Toate bune si frumoase pana in momentul in care din cauza caniculei scandurile s-au uscat ff. tare si s-au format spatii goale intre ele de aprox 1 cm !!!
    Faza si mai nasoala este ca deja s-a montat tot fierul si nu mai pot pune folie sau alte chestii si peste 2 zile torn betonul. Am incercat cu udatul cu apa din abundenta dar este asa de cald afara incat apa respectiva se evapora in 15-20 min si scandurile nu apuca sa se "umfle" mai deloc.
    Ce pot face in aceasta situatie ca sa nu-mi curga beton printre acele spatii goale ?

  • #2
    Răspuns la: Probleme cofraj placa

    O varianta grea dar care da rezultate : se baga spuma prin rosturi , se asteapta intarirea , apoi se taie in cofrag la fata scindurii . Evacuarea spumei taiate se poate face manual sau cu un compresor de aer .
    Am spus , este dificil dar in modul acesta asigurati etanseitatea cofragului , deci calitatea betonului .
    Instalatii verificari-revizii gaze

    Comentariu


    • #3
      Răspuns la: Probleme cofraj placa

      Postat în original de Aurelian 6n2 Vezi post
      ..... scandurile s-au uscat ff. tare si s-au format spatii goale intre ele de aprox 1 cm !!!
      Este foarte important sa astupati rosturile intre scanduri pentru a nu se pierde laptele de ciment. Pentru astuparea rosturilor puteti utiliza hartie de sac facuta sul, funie de cinepa, fuior de cinepa sau chiar spuma poliuretanica.

      Comentariu


      • #4
        Răspuns la: Probleme cofraj placa

        Multumesc de raspunsuri. S-au astupat doar golurile cele mai mari cu folie, oricum a curs destul "lapte" de ciment.
        Nu a fost timp de astupat toate golurile deoarece era foarte migalos de lucrat printre barele de fier puse 10/10 (cm). Cred ca din aceasta cauza + 40 de grade de afara placa este cam fisurata cu toate ca a fost udata tot timpul.

        Comentariu


        • #5
          Răspuns la: Probleme cofraj placa

          Nu trebuia sa turnati betonul pe o asa temperatura, o optiune ar fi fost sa turnati betonul la placa seara/noaptea cind temperatura ar fi fost sub 30 grade ori sa mai fi asteptat o perioada de timp sa scada temperatura.

          Comentariu


          • #6
            Răspuns la: Probleme cofraj placa

            Teoretic asa ar fi fost corect, dar :
            1) Nicio societate care comercializeaza betoane nu ar fi fost de acord sa toarne dupa program care din ce am observat se termina in jurul orei 17.
            2) Echipa de constructori la fel nu este de acord sa strea mai tarziu de ora "H" deoarece fac naveta de la vreo 30 km plus ca vor sa termine repede ca au contractate si alte lucrari.
            Ei, dar a trecut si aceasta etapa si din ce am observat nu e chiar asa de grav. Lucrarea este deja undeva la jumatatea zidirii mansardei.

            Comentariu


            • #7
              Răspuns la: Probleme cofraj placa

              Numai ca idee, se asteapta cu zidirea dupa turnarea placii. Nu va grabiti asa de tare ca parca nu lucrati pentru dvs. Vede-ti sa nu va para rau in timp de banii cheltuiti.

              Comentariu


              • #8
                Răspuns la: Probleme cofraj placa

                Postat în original de Aurelian 6n2 Vezi post
                ..... Lucrarea este deja undeva la jumatatea zidirii mansardei.....
                Deja ati trecut la ridicarea zidariei pe placa proaspat turnata ? Va jucati cu rezistenta in timp a constructiei si cu bani dumneavoastra.

                Comentariu


                • #9
                  Răspuns la: Probleme cofraj placa

                  Din cate stiu betonul ajunge undeva pe la 50% din rezistenta dupa cca 48 de ore, asa ca nu vad de ce nu poate face zidaria, cred ca doar nu sa apucat si de decrofat.

                  Comentariu


                  • #10
                    Răspuns la: Probleme cofraj placa

                    Postat în original de mirceaknap Vezi post
                    Din cate stiu betonul ajunge undeva pe la 50% din rezistenta dupa cca 48 de ore.....
                    Posibil doar la rezistenta la compresiune. Informativ va rog sa cititi NE012/2.

                    Comentariu


                    • #11
                      Răspuns la: Probleme cofraj placa

                      Informativ, mai mergeti si dumneavoastra prin santiere si veti vedea si lucruri bune nu numai rele.
                      Caramida actioneaza asupra betonului prin rasucire?

                      Comentariu


                      • #12
                        Răspuns la: Probleme cofraj placa

                        Postat în original de mirceaknap Vezi post
                        Informativ, mai mergeti si dumneavoastra prin santiere si veti vedea si lucruri bune nu numai rele.
                        Caramida actioneaza asupra betonului prin rasucire?
                        Caramida actioneaza asupra betonului prin compresie.

                        P.S. Infotmativ: Am fost si sunt pe santiere de circa 40 ani.

                        Comentariu


                        • #13
                          Răspuns la: Probleme cofraj placa

                          Cum puteti explica constructia unei cladiri (la rosu) de 18 etaje intr-un timp de 12 luni, daca dumneavoastra recomandati 28 de zile timp de matutare a betonului la fiecare turnare?
                          Exemple sunt in cateva in Bucuresti.

                          Comentariu


                          • #14
                            Răspuns la: Probleme cofraj placa

                            Cat credeti ca ar trebui sa dureze constructia unei cladiri P+1 ?
                            Cum defalcati perioadele de executie?

                            Comentariu


                            • #15
                              Răspuns la: Probleme cofraj placa

                              Ca sa nu ne intindem la vorba, deoarece ar fi prea multe de povestit, revin cu rugamintea ca sa cititi NP 012/2. O sa gasiti multe informatii foarte folositoare.

                              Comentariu

                              Procesare...
                              X