Daca aceasta este prima ta vizita, te rugam sa accesezi pagina cu intrebari si raspunsuri privind folosirea forumului accesand urmatorul link Intrebari si Raspunsuri. Pentru a posta / publica un mesaj trebuie sa te INREGISTREZI. Pentru a citi mesajele din forum, nu trebuie decat sa selectezi forumul dorit.
Am un garaj acoperit cu tabla. Trece apa pe la unele imbinari (tabla este petrecuta doar 3 cm) si pe la suruburile care prind tabla (au o garnitura de cauciuc la floare de 2 cm)
Ce pot sa folosesc pt a reparara unde sunt probleme?
Siliconul banuiesc ca nu prinde. Exsta si alte substante, eventual pe baza de bitum care sa se prinda de tabla?
Am un garaj acoperit cu tabla. Trece apa pe la unele imbinari (tabla este petrecuta doar 3 cm) si pe la suruburile care prind tabla (au o garnitura de cauciuc la floare de 2 cm)
Ce pot sa folosesc pt a reparara unde sunt probleme?
Siliconul banuiesc ca nu prinde. Exsta si alte substante, eventual pe baza de bitum care sa se prinda de tabla?
Puteti sa utilizati pasta hidroizolanta de reparatii Ceresit AquaBlock.
Pentru a rezolva infiltratiile pe la imbinari va recomand garniturile de etansare pentru tabla tip tigla .
Logic si normal cand sa montat tabla trebuiau folosite daca panourile de tigla nu se imbina perfect din diferite motiive.
Puteti gasi acele garnituri in magazinele de specialitate sauin magazinele de bricolaj
Pentru a rezolva infiltratiile pe la imbinari va recomand garniturile de etansare pentru tabla tip tigla .
Daca vindeti tabla nu inseamna ca va si pricepeti la asa ceva . Din descriere se intelege ca -enisal - nu are pe garaj tabla tip tigla ci tabla cutata !
Pentru suprapunerile la tabla cutata nu se pot folosi garnituri , ba mai mult ar fi o prostie majora .
Desfaceti tabla siliconati suparapunerea si reasezati tabla . Garantat reuseste si scapati de problema . Este testat . http://www.misiuneacasa.ro/forum/vie...=135123#135123
Mircea este greu sa desfac tabla pt aplicarea de Elast-o-Rub. Sper sa reziste daca le intind deasupra imbinarilor.
Aquablock pare mai promitator dar ar arata sinistru.
Tabla nu este tip tigla.
De cateva luni caut de disperat o echipa de meseriasi sa-mi schimbe tabla de pe casa. Acoperisul are cca 200m2 in 2 ape, simplu....am avut o tentativa in toamna dar echipa s=a "dezintegrat", meseriasul lor plecand din tara. Acum inca e iarna si nu e practicabil acoperisul insa sper ca vremea buna sa vina....daca se poate si aveti cunostinta/recomandare, ma intereseaza o echipa serioasa in Bucuresti care sa puna tabla galvanizata (lindab sau alte solutii de tigla nu merg, panta e foarte mica si nu cred ca se poate, plus greutatea tiglei nu cred ca e sustenabila de structura podului, oricum orice recomdandare e binevenita). Multumesc pentru ajutor.
De regula acoperisurile din tabla zincata sint montate neventilat , se face o structura etansa . In cazul unei mansarde facute ulterior asta poate insemna probleme , dar cea mai importanta este supraincalzirea pe timp de vara .
Schimbarea invelitorii nu este o solutie rezonabila .
Ma gindeam la urmatoarea varianta :
Se taie coama de tabla zincata
.............................................
Se monteaza o banda pt acoperis ventilat
.............................................
Se monteaza o coama din tabla zincata
.............................................
Se monteaza guri de ventilatie la " poalele " acoperisului
??? Ar fi o solutie fezabila ? Ce-am vrut sa scriu cu puncte , puncte , inseamna bricolaj local , adaptari si tot ce este necesar pt a putea monta banda de coama , coama , si totul fara sa avem si infiltratii . In acelasi mod , cu atentie , trebuie montate si gurile de ventilatie .
Eu zic ca principiul este ok . ramine o intrebare : care este suprafata si proportia gurilor de ventilatie sus/jos in functie de panta si suprafata
acoperisului ?
Stiam , aveam notat dar ...
Nu este necesar sa schimbati invelitoarea daca pe interior puteti realiza spatiul de ventilare.
Pentru evacuarea aerului se poate opta fie pe decuparea coamei fie pe montarea de guri de ventilare in zona coamei (cate o gura de ventilare intre cate o pereche de capriori).
In tabelul atasat aveti datele tehnice solicitate:
Multumesc pt tabel .
Inaltimea stratului de aer ventilat , banuiesc ca se refera la distanta dintre membrana si astereala .
Latimea orificiului nu este clara deoarece avem o latime si o inaltime , ma asteptam sa fie data in cm2...
Ce observ eu , este ca la intrare este o suprafata mai mare decit la iesire , probabil pt a " forta " circulatia .
Pentru ca tabla zincata nu are o stuctura de rezistenta obtinuta prin ambutisare, aceasta este fixata direct pe astereala, nu pe rigle, de cele mai multe ori.
In principiu, se poate realiza un spatiu de ventilatie sub aceasta astereala, fixind rigle de dimensiuni potrivite pe capriori, in lateral, pe aceste rigle se poate fixa folia si peste folie (sub folie - fizic) se poate bate al doilea strat de astereala sau se monteaza izolatia termica si restul componentelor.
In cazul tablei zincate ambutisate, aceasa este posibil sa fie montata pe rigle dar, spatiul de ventilatie se va realiza la fel.
Abia dupa aceste operatii se deschid gurile de ventilatie.
Avantajul este ca nu se da jos tabla si... nu se monteaza alta.
Inaltimea stratului de aer ventilat , banuiesc ca se refera la distanta dintre membrana si astereala .
Asa este , este este vorba despre inaltimea dintre membrana si astereala. Avand inaltimea spatiului de ventilare si distanta dintre riglele de montaj obtinem suprafata spatiului ventilat "S".
Latimea orificiului nu este clara deoarece avem o latime si o inaltime , ma asteptam sa fie data in cm2...
Este specificata latimea minima a orificiului. Suprafata orificiului de evacuare se calculeaza impartind suprafata spatiului de ventilat "S" la 400.
Poate va intereseaza acest manual tehnic: rheinzink.ro/media/05_RHEINZINK-Manual_tehnic.pdf
Situatia actuala se prezinta ca in desen , deci este varianta clasica cind s-a mansardat ulterior , nu s-a avut in calcul mansardarea la montajul tablei .
In situatia asta , stratul de aer dintre membrana si astereala este de H 2-3 cm si L 60 cm .
Acum : S ar fi 2x60= 120 cm
120: 400= 0,3 cm !!!!?
0,3 cm2 ar insemna sa perforez tabla , nu se mai discuta de guri de ventilatie !
Daca teoria este ok si calculul bun inseamna ca ASA nu se poate realiza ventilatia , tehnic nu este posibil . CE se poate monta la dimensiunile acestea ?
Sa fie mai buna ideea de a ventila coama prin desfacerea ei , chiar daca implica mai multa munca si ceva bricolaj ?
Domnule Mircea G, schita dumneavoastra este asa cum am zis si eu in cuvite.
Conform dimensiunilor de pe schita, nu sinteti in parametrii: inaltimea spatiului de ventilatie trebuie sa fie minim 50mm.
Spatiul de ventilatie trebuie sa asigure un debit de aer minim pentru a asigura racirea tablei. Spatiul lasat de dumneavoastra nu asigura acest debit minim.
Orificiul minim de absorbtie are inaltimea de minim 30mm, la fel si in cazul orificiului de evacuare inaltimea minima este de 30mm. Facind abstractie de aceste minime, raportul dintre cele doua inaltimi ( evacuare/absorbtie ) este 1,25 si la limita este 1.
In cazul dumneavoastra, puteti face orificiile cu h=20mm=h spatiu ventilatie si va multumiti cu ce iese sau mariti sectiunea spatiului de ventilatie prin introducerea unor rigle cu h>60mm, la mijlocum fiecarui spatiu de ventilatie, paralel cu capriorii, daca permite izolatia si folia sau gasiti alta varianta.
Va rog sa-mi spuneti care este procedura corecta pentru izolarea termica a unui pod locuibil. Structura acoperisului este urmatoarea: tabla plana faltuita 0,5, folie anticondens, astereala, distanta intre capriori variabila intre 60-80cm, grosimea caprilorilor 8x10cm. M-am gandit sa las un gol de aer de aprox 5 cm intre astereala si izolatia de vata minerala (bazaltica) pentru ventilare, apoi sa montez o bariera antivapori (folie de plastic sau cea de aluminiu), structura metalica pentru montarea rigipsului si in final rigipsul. Credeti ca este suficient rigips de 9 pentru a nu ingreuna structura acoperisului? Cat de groasa ar trebui sa fie izolatia cu vata minerala? Va multumesc anticipat!
Răspuns la: izolatie acoperis cu tabla plana faltuita
Postat în original de mesteresc
Va rog sa-mi spuneti care este procedura corecta pentru izolarea termica a unui pod locuibil. Structura acoperisului este urmatoarea: tabla plana faltuita 0,5, folie anticondens, astereala, distanta intre capriori variabila intre 60-80cm, grosimea caprilorilor 8x10cm. M-am gandit sa las un gol de aer de aprox 5 cm intre astereala si izolatia de vata minerala (bazaltica) pentru ventilare, apoi sa montez o bariera antivapori (folie de plastic sau cea de aluminiu), structura metalica pentru montarea rigipsului si in final rigipsul. Credeti ca este suficient rigips de 9 pentru a nu ingreuna structura acoperisului? Cat de groasa ar trebui sa fie izolatia cu vata minerala? Va multumesc anticipat!
eu as merge asa: dupa astereala as pune vata minerala de 10 intre capriori apoi as monta structura metalica ptr rigips, si as mai pune 5 cm de vata intre structura metalica, apoi bariera de vapori, si personal as merge pe rigips de 12. o izolatie de 15 cm de vata ar fi suficienta dupa parerea mea.
Procesăm date personale despre utilizatorii site-ului nostru, prin utilizarea cookie-urilor și a altor tehnologii, pentru a furniza serviciile noastre, a personaliza publicitatea și a analiza activitatea site-ului. Putem partaja anumite informații despre utilizatorii noștri cu partenerii noștri de publicitate și analiză. Pentru detalii suplimentare, consultați Politica noastră de Confidențialitate.
Făcând clic pe "SUNT DE ACORD" mai jos, sunteți de acord cu Politica noastră de Confidențialitate și cu practicile noastre de procesare a datelor personale și cookie-uri așa cum sunt descrise acolo. De asemenea, recunoașteți că acest forum poate fi găzduit în afara țării dvs. și consimțiți la colectarea, stocarea și procesarea datelor dvs. în țara în care este găzduit acest forum.
Comentariu