Urmareste-ne pe Facebook

Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Renovare mansarda veche

Adună
X
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Parintele_Azarie
    a creat un topic Renovare mansarda veche

    Renovare mansarda veche

    Buna ziua,

    Imi cer scuze daca deschid acest topic fara sa fi căutat întrebări asemănătoare în prealabil. Am am citit cateva cateva subiecte, dar cantitatea de informatii este coplesitoare, iar timpul nu mi-e cel mai bun prieten.

    Sunt in procesul de a renova o mansarda dintr-un imobil vechi (perioada interbelică), cu doua niveluri, intr-o stare relativ buna.
    În clipa de față, urmează să refac baia, care a fost inundată în urma cu un an. În această baie nu există gresie, pardoseala fiind cea veche - un fel de mortar aplicat peste structura de lemn din care e alcatuita podeaua (inainte de inundatie avea linoleum).
    Acest lucru prezintă mai multe probleme: șapa este denivelată si înclinată, nu are niciun fel de impermeabilitate, si are un aspect neplăcut.

    Planul meu este să torn o sapă autonivelanta peste această pardoseala, după care sa aplic o vopsea impermeabila pentru podele.

    Am urmatoarele intrebari:

    1. Tinand cont ca este vorba de o podea veche, din grinzi de lemn, asa cum au majoritatea caselor din acea perioada, cat de sigur este sa torn o sapa autonivelanta, din punct de vedere al sarcinii. Suprafata este de aproximativ 4,5 metri patrati si am calculat ca mi-ar trebui vreo 2 saci de 25 kg. Este un aspect care sa aiba vreo importanta? Podeaua nu e subreda, dar vibreaza cand calci mai apasat.

    2. Sapa actuala este destul de denivelata si inclintata, cu o diferenta de nivel ce depaseste 3 cm, apreciez eu. In cazul acesta, imi imaginez ca sapa pe care o torn se va strange in acea zona. Cum as putea proceda in cazul acesta? As putea turna mai multe straturi, pana ajunge totul la nivel?
    Am citit in descrierea unei sape urmatorul lucru: Pentru repararea denivelarilor mai mari de 1 cm se va prepara Primus AutoNivelant in amestec cu 30% nisip cuartos de 1 mm. Aceasta operatie se va executa in ziua anterioara turnarii.. Ce inseamna asta? Denivelarile mari pot fi egalizate cu un amestec de sapa autonivelanta si nisip, dupa care sa se toarne sapa autonivelanta propriu-zisa?

    3. Stiu ca este nevoie de amorsarea suprafetei, inainte de aplicarea sapei autonivelante. In afara de aceasta amorsa, mai trebuie pus ceva?

    4. Ca sa realizez un fel de hidroizolatie a podelei, tinand cont de faptul ca nu voi pune gresie, as putea folosi o vopsea de genul acestora - http://www.emex.ro/vopsea-clorcauciuc-pardoseli.html si/sau http://www.emex.ro/vopsea-poliuretanica-elastica.html ?
    Daca nu, ce m-ati sfatui sa fac pentru a avea o impermeabilitate a suprafetei?

    5. Si peretii trebuie reparati, deoarece in multe locuri vopseaua si tencuiala se iau. Ideea mea e sa dau jos stratul de vopsea si tencuiala, acolo unde e cazul, dupa care sa gletuiesc peretii. Am inteles ca si pentru asta trebuie amorsa - este vorba de o amorsa anume? Sau pot folosi o amorsa generala, precum aceasta https://www.dedeman.ro/ro/amorsa-uni...s-5l/p/5004320 ?
    Tinand cont ca e vorba de materiale vechi (atat vopseaua, cat si tencuiala), ar putea exista vreo problema in momentul in care gletuiesc, in sensul ca noul glet sa nu prinda?

    Atat pentru moment, va multumesc anticipat pentru ajutor si voi reveni cu unele poze si completari
    Numai bine!

  • Specialistul MC
    a răspuns
    Postat în original de Parintele_Azarie Vezi post
    - ce tip de mortar ar trebui sa folosesc in portiunile in care structura de lemn este expusa?
    Cel mai bine ar fi sa placati structura din lemn cu placi de gipscarton rezistente la umiditate tip RBI de 12,5 mm grosime. Deobicei structura din lemn nu se tencuieste direct deoarece in timp lemnul "lucreaza" si nici nu rezista, putrezeste.

    Lasă un comentariu:


  • Parintele_Azarie
    a răspuns
    Revin asupra deciziei initiale. Se pare ca rigips-ul este intr-adevar cea mai buna solutie.
    Insa, am o alta intrebare - ce tip de mortar ar trebui sa folosesc in portiunile in care structura de lemn este expusa? Am inteles ca cel pe baza de ciment nu este indicat. Ce poate inlocui mortarul pe baza de var? M-am uitat mai bine la tencuiala pe baza de ipsos si scrie ca nu trebuie folosita pe lemn.

    Lasă un comentariu:


  • Parintele_Azarie
    a răspuns
    Va salut din nou! Urmeaza sa dau jos o mare parte din tavan, afectata de infiltratii si nu stiu exact cum s-o repar. De pe forum, am inteles ca cel mai bine ar fi montarea rigipsului, dar as incerca sa evit asta, daca se poate. Tavanul e alcatuit din sipci de lemn, trestie prinsa cu sarma si mortar pe baza de var. Ma gandeam sa dau jos morarul si sa las sipcile, peste care sa pun o tabla de otel expandata si sa tencuiesc cu o tencuiala pe baza de ipsos. Am inteles ca e nevoie de o tencuiala compatibila cu cea veche si care sa respire. S-ar potrivi in cazu asta o tencuiala pe baza de ipsos? Poate inlocui tencuielile pe baza de var?

    Lasă un comentariu:


  • Specialistul MC
    a răspuns
    Postat în original de Parintele_Azarie Vezi post
    Scandura pe care o am este de fapt dusumea, de 21. In conditiile acestea, care ar trebui sa fie grosimea OSB-lui? Distanta dintre grinzi variaza intre 50 si 60 cm.
    Minim OSB3 de 18 mm grosime.

    cu ce ar trebui sa tratez aceasta dusumea. Solutie ignifuga cu proprietati antimucegai si anticarii?
    Da, cautati in comert o solutie pentru tratarea lemnului complexa.

    Lasă un comentariu:


  • Parintele_Azarie
    a răspuns
    Va salut! Am ajuns in sfarsit la podeaua din camera mare, unde am consolidat planseul. Ma gandeam sa urmez aceeasi structura pe care mi-ati recomandat-o pentru baie - scandura, peste care sa pun osb, iar la final sa pun la loc parchetul din lemn masiv, care a fost initial si pe care l-am pastrat.
    Scandura pe care o am este de fapt dusumea, de 21. In conditiile acestea, care ar trebui sa fie grosimea OSB-lui? Distanta dintre grinzi variaza intre 50 si 60 cm.
    De asemenea, cu ce ar trebui sa tratez aceasta dusumea. Solutie ignifuga cu proprietati antimucegai si anticarii?
    Ultima editare de Parintele_Azarie; 09.mai.2019, 17:46.

    Lasă un comentariu:


  • Specialistul MC
    a răspuns
    Daca placile OSB flambeaza sapa autonivelanta se va fisura in timp. Cautati in comert placi Betonyp.

    Lasă un comentariu:


  • Parintele_Azarie
    a răspuns
    Buna ziua, ma tem ca trebuie sa revin asupra deciziei cu placa de ciment. Nu seg găsesc .
    Ce alternative am? Am citit despre aplicarea unei sape autonivelante direct peste OSB si m-ar tenta ideea. Dar am o problema. Într-o zona, OSB-ul pare sa flambeze usor. E posibil sa fie nevoie să mai pun niste suruburi, să-l prind cum trebuie de grindă si de dusumea. Dar, in cazul in care nu pot rezolva, mai pot turna șapa, sau trebuie să găsesc alta solutie? OSB-ul e de 18, iar sub el e scandura de 24. In zona respectivă, pasul e de 60-67 cm.

    Lasă un comentariu:


  • Specialistul MC
    a răspuns
    Postat în original de Parintele_Azarie Vezi post
    Ce as putea face in cazul asta, care sa evite turnarea unei sape?
    Gasiti in comert placi pe baza de ciment cum ar fi Aquapanel de exterior ori placi Permabase.

    Lasă un comentariu:


  • lmacsen
    a răspuns
    cum sa nu fie stabila dimensional placa aia de fibrociment? eu am masca la wc-ul incastrat si am placat-o si n-are nici pe dracu.

    Lasă un comentariu:


  • Parintele_Azarie
    a răspuns
    Postat în original de Specialistul MC Vezi post
    Ideea nu prea este buna deoarece acele placi nu sunt stabile dimensional.
    Inteleg. Eu tocmai din aceasta cauza am zis sa merg pe varianta asta, credeam ca sunt stabile dimensional.
    Ce as putea face in cazul asta, care sa evite turnarea unei sape?

    Lasă un comentariu:


  • Specialistul MC
    a răspuns
    Postat în original de Parintele_Azarie Vezi post
    M-am gandit la urmatoarea varianta - montez o placa de fibrociment peste care sa dau cu o pasta hidroizolanta, in doua straturi, iar la final montez gresia. Cum vi se pare ideea?
    Ideea nu prea este buna deoarece acele placi nu sunt stabile dimensional. La dilatare sau strangerea dimensiuni riscati ca placarea cu gresie sa se desprinda.

    Lasă un comentariu:


  • Parintele_Azarie
    a răspuns
    Buna ziua, am ajuns la partea in care urmeaza sa montez placa de osb, conform indicatiilor primite aici, si urmeaza partea de hidroizolare, unde nu prea stiu ce sa fac. M-am gandit la urmatoarea varianta - montez o placa de fibrociment (https://www.dedeman.ro/bucuresti4/pl...0-mm/p/5012194), peste care sa dau cu o pasta hidroizolanta, in doua straturi, iar la final montez gresia. Cum vi se pare ideea? Trebuie sa mentionez ca in baia aceasta nu va exista nici cada, nici dus.

    Lasă un comentariu:


  • Specialistul MC
    a răspuns
    Postat în original de Parintele_Azarie Vezi post
    ..... cum ar trebui sa procedez in zona de contact a dusumelei cu zidul? Cum as putea sa ma asigur ca umezeala din zid (daca o mai exista) nu afecteaza dusumeaua pe care o voi pune?
    Pentru ca sa delimitati printr-o hidroizolatie zona de contact aveti doua optiuni: fie aplicati doua straturi de pasta hidroizolanta Ceresit CL50(CL51) fie montati o fasiie de membrana hidroizolanta Ceresit BT21.

    Lasă un comentariu:


  • Parintele_Azarie
    a răspuns
    Va salut! Dupa o perioada de hibernare, am reinceput lucrul la baia din mansarda. Urmez indicatiile Specialistului MC - folie anticondens - scandura de 24 - folie parchet si OSB de 18 - dar am o intrebare. Tinand cont ca inainte au fost probleme cu umezeala in aceasta baie (incat capetele vechilor grinzi erau putrezite si mancate de carii), cum ar trebui sa procedez in zona de contact a dusumelei cu zidul? Cum as putea sa ma asigur ca umezeala din zid (daca o mai exista) nu afecteaza dusumeaua pe care o voi pune?

    Lasă un comentariu:

Procesare...
X
sigla BRAT