Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Termoizolarea pe interior a peretilor - DIY

Adună
Acesta este un topic important.
X
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Julius1979
    a răspuns
    In cazul in care pe coltul peretelui exterior am teava de gaz si tevile de termoficare ce fac in acest caz, pentru ca nuam voie sa le acopar? Daca las libera portiunea respectiva (un fel de scafa in perete) nu este risc de condens si mucegai? Mai ales ca, colturile sunt critice de obicei? Totodata la un bloc de placi de beton, chiar in cazul aplicarii corecte a barierei de vapori, nu este un risc foarte ridicat de infiltrare a umezelii din exterior pe la colturi/imbinare placi, si aparitia mucegaiului sub rigips? Ca s-au vazut cazuri.

    Lasă un comentariu:


  • Specialistul MC
    a răspuns
    Placile de gipscarton de pe pereti, montate dupa montarea celor de pe tavan, asigura pe tot perimetrul peretilor sustinerea suplimentara a placilor de pe tavan.

    Lasă un comentariu:


  • alin_mg
    a răspuns
    Scuze !
    Voiam sa ma refer la ordinea de montare a placilor, nu a profilelor.

    Lasă un comentariu:


  • Specialistul MC
    a răspuns
    Am precizat ca prima data se monteaza profilele pentru perete si apoi cele pentru tavan.

    Lasă un comentariu:


  • alin_mg
    a răspuns
    Care este motivul pentru care se monteaza intai profilele pentru tavan si apoi cele pentru perete ? Dar placile de gipscarton ?

    Lasă un comentariu:


  • Specialistul MC
    a răspuns
    Dupa asezarea vatei minerale intre si in profilele metalice, atat la tavan cat si pe pereti, si acoperirea ermetica cu bariera anti vapori ordinea corecta pentru montarea placilor de gipscarton este:
    -prima data se monteaza placile de gipscarton, de 12,5 mm grosime, pentru placarea tavanului (schita 18 ):
    -pasul urmator consta in placarea peretilor cu placi de gipscarton de 12.5 mm grosime (schita 19) :
    Fișiere atașate

    Lasă un comentariu:


  • Specialistul MC
    a răspuns
    In schita 17 avem modalitatea de montare a profilului perimetral UD30 pentru placarea tavanului cu placi de gipscarton :
    Fișiere atașate

    Lasă un comentariu:


  • Specialistul MC
    a răspuns
    Ca o complectare la tutorialul din acest topic atasez modul de montare a profilelor metalice la imbinarea a doi pereti adiacenti (schita 16):
    Fișiere atașate

    Lasă un comentariu:


  • DIY
    a răspuns
    Postat în original de Specialistul MC
    Daca un sistem de termoizolare se face in baza unui proiect in mod normal nu ar trebui sa existe condens in structura peretilor sub stratul/straturile termoizlante.

    Prin proiect se urmareste ca punctul de roua sa se gaseasca undeva in stratul termoizolant exterior iar protectia termoizolatiei nu permite patrunderea umiditatii sub in/stratul termoizlant.
    Atunci poate trebuia mentionat, in tutorialul de construire a peretilor, cum ca treaba asta trebuie facuta in baza unui proiect.
    Proiectul, atat timp cat nu se umbla la structura peretelui exterior, nu poate muta punctul de roua spre exterior adaugand izolatie la interior, insa; ideea aceasta este gresita. Menirea acestui proiect este cu totul alta si, in final, adauga costuri destul de importante.

    Un specialist in anveloparea cladirilor ar spune ca: adaugarea de izolatie la interiorul unui perete (caramida, beton, BCA) care, initial, are o rata slaba de izolare duce la scaderea temperaturii fetei interioare a zidariei in timpul sezonului rece ceea ce creste riscul formarii condensului in zona de temperatura mai riidcata, deci la interior. Izolarea la interior a peretilor din zidarie este considerata una dintre cele mai riscante solutii.

    Pentru cei interesati sa inteleaga fenomenul, iata un lik la o pagina oficiala a National Resources Canada (tara in care stiinta izoalrii cladirilor este obligatorie ), din pacate in limba engleza. Unul dintre capitole se numeste chiar "The "Nothing on the Inside" Approach" - Metoda "Nimic la interior".

    Parerea mea: NU IZOLATI PERETII LA INTERIOR!

    Lasă un comentariu:


  • Specialistul MC
    a răspuns
    Daca un sistem de termoizolare se face in baza unui proiect in mod normal nu ar trebui sa existe condens in structura peretilor sub stratul/straturile termoizlante.

    Prin proiect se urmareste ca punctul de roua sa se gaseasca undeva in stratul termoizolant exterior iar protectia termoizolatiei nu permite patrunderea umiditatii sub in/stratul termoizlant.

    Lasă un comentariu:


  • DIY
    a răspuns
    Postat în original de Specialistul MC
    Nu o sa apara diferenta mare de temperatura deoarece aveti termoizolatie.
    Din pacate, intrebarea de mai sus a primit un raspuns prea simplu si, de altfel, incomplet. In concluzie, doresc sa pun si eu o intrebare.

    Din cate situ eu, in momentul cand se aplica izoaltie la interior, se muta punctul de roua spre fata calda a peretelui, deci spre incinta. Punctul de roua este temperatura la care aerul nu-si mai poate pastra umiditatea in forma de vapori si incepe se condenseze. Ce inseamna asta? Inseamna ca se va produce in continuare condens (e in natura legilor fizicii si "Nu o sa apara diferenta mare de temperatura deoarece aveti termoizolatie" e o afirmatie pripita, dupa parerea mea) la interior; la fel de bine intr-o casa locuita permanent cat si in una locuita sezonier. Fara discutie! La interior, insa, avem folia. Unde se duce condensul acesta?!? Fiind vorba despre izolatie la interior (pe care, personal, nu as recomanda-o sub nici o forma) straturile de material din spatele foliei nu au aerisire si condensul va ramane acolo, va produce igrasie si, chair daca aceasta va fi pstrata in spatele foliei o perioada, la un moment dat tot va ajunge sa patrunda in incinta (de obicei in zona prizelor) sau mai rau! Mucegaiul nu se va vedea dar sporii vor ajunge sa circule in incinta si sa afecteze sanatatea locatarilor.
    Chestia asta cu izolarea la inerior nu e joaca si trebuie tratata cu mare, mare atentie. In concluzie, repet intrebarea: CE SE INTAMPLA CU CONDENSUL FORMAT IN SPATELE FOLIEI DE PLASTIC, IN STRATURILE DE LA INTERIOR ALE PERETILOR?

    Lasă un comentariu:


  • Specialistul MC
    a răspuns
    Prima data se monteaza scheletul metalic pentru tavan dupa care se monteaza scheletul metalic pentru perete.

    Abia dupa ce ati montat scheletele metalice placati cu placi de gipscarton, prima data pe tavan dupa care pe pereti.

    Lasă un comentariu:


  • mihaiaugustin
    a răspuns
    Pereti cu rigips

    O intrebare as avea..

    Am tavanul facut din UD perimetral + CD -uri cu vata minerala caserata ca solutie de izolare. Inca nu am prins rigips-ul.

    Vreau sa izolez peretii laterali. Pentru a prinde UD de tavan, practic prind de tavanul din rigips dupa finalizarea acestuia.
    Am nevoie ca perimetralul sa imi permita o distanta fata de perete de 5 cm cat pentru vata de izolatie. Perimetralului din tavan (UD 28x3000) are 2.5 cm latura utila pe care as putea prinde. Ce solutie imi recomandati sa pot monta perimetralul pe tavanul de rigips astfel incat sa nu prind doar in placa de rigips ci si in ceva solid.
    Precizez ca in acest profil UD nu sunt montanti pusi, ei fiind prinsi in ceilalti 2 pereti. Acesta a ramas doar de ghidaj. As putea aseza un CD la 2cm de perete ca solutie de prindere ulterioara in locul celui asezat la 10 cm de margine ca prim CD?

    Multumesc.

    Lasă un comentariu:


  • Specialistul MC
    a răspuns
    Folia bariera de vapori se monteaza imediat sub intradosul placilor de gipscarton, deci peste profilele metalice.

    Intre si in profilele metalice asezati al doilea strat termoizolant din vata de sticla in asa fel incat sa vina perpendicular ori intercalat fata de primul strat.

    Lasă un comentariu:


  • paul_78
    a răspuns
    poza
    Fișiere atașate

    Lasă un comentariu:

Procesare...
X