Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Inlocuire produs defect in perioada de garantie

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Inlocuire produs defect in perioada de garantie

    Buna ziua.
    In luna iunie a anului trect am luat o hota de bucatarie, iar dupa vreo saptamana pe prima treapta de functionare se aude un huruit timp de vreo 10 min, dupa care isi revine, pana la o noua pornire la rece.
    A fost dusa in service (prin august), reparata dupa o saptamana aceeasi problema.
    Din lipsa de timp si datorita faptului ca serviceul este in alt oras am dus- din nou in octombrie, a fost tinuta vreo 3 saptamani spunandu-mi ca trebuie schimbat un motor si dureaza comanda aceastuia.
    Dupa o saptamana de cand am adus-o acasa din nou aceeasi problema.
    Acum sincer m-am saturat tot sa o plimbprin service si am doua solutii:
    - ori sa ma obisnuiesc cu acea problema - dar nu mi se pare ok sa am un produs acre a avutprobleme din prima clipa
    - sa cer vanzatorului schimbarea produsului - in certificatul de garantie nu am gasit nimic legat de acest lucru.

    Imi puteti spune va rog in ce conditii se poate inlocui un produs de catre distribitor.
    Sincer la distribuitor nu am fost, deaoarece vreau intai sama lamuresc eu ca sa nu imi spuna din start ca nu se poate si sa nu am ici un contraargument.
    Stiu ca a si trecut mult timp de la achizitie din cauza neglijentei mele evident, timp in care produsul nu a functionat deloc corespunzator.

    Multumesc anticipat.

  • #2
    Ar trebui sa vezi si conditiile de garantie scrise in certificatul primit la cumpararea produsului.
    Ar trebui sa insisti sa rezolve problema si eventual vezi ce zice si OPC.

    Senior Negulescu, ne ajuti cu o parere avizata?
    VYS Blog - 100 % D I Y
    Cel mai bun Blog de constructii si amenajari

    Comentariu


    • #3
      si nu vad de ce sa nu ne spuneti si noua despre ce marca si ce tip este vorba.
      sa stim ce sa ocolim!
      nimic nu-i este imposibil celui ce nu are nimic de facut!

      Comentariu


      • #4
        Postat în original de vdingo11 Vezi post
        [...] Imi puteti spune va rog in ce conditii se poate inlocui un produs de catre distribitor. [...]
        La un moment dat, ştiam ceva care suna cam aşa: "dacă produsul stă pentru reparaţii în perioada de garanţie mai mult de ?? zile". Poate vă ajută.
        De cînd fenicienii au inventat moneda, mulţumirile sînt de prisos... şi încă o veste tristă: ieftin, bun şi mult nu există.
        În schimb, există Instalatorul de Iaşi.

        Comentariu


        • #5
          Pe certificatul de garantie de la hota mea scrie (probabil este text general la orice alt produs electrocasnic):
          -"in cadrul termenului de garantie producatorul repara, inlocuieste sau restituie contravaloarea produsului, in aceasta ordine, dupa caz, in conformitate cu prevederile legale, fara nici un cost suplimentar pentru cumparator. Reparatia se va executa intr-o perioada rezonabila de timp (max. 15 zile calendaristice de la data la care cumparatorul a adus la cunostinta vanzatorului lipsa de conformitate a produsului);
          -produsele care inlocuiesc produsele aflate in termen de garantie a caror reparatie nu mai este posibila vor beneficia de un nou termen de garantie, care curge de la data preschimbarii produsului".

          Eu iti sugerez sa nu te impaci cu ideea de a suporta produsul defect si sa soliciti inlocuirea motorului sau componentei care are aceleasi probleme si sa iti mentioneze in talonul de garantie ca s-a schimbat a doua oara acea componenta. Ulterior vei fi indreptatit sa soliciti fie un produs nou (nu componenta), fie restituirea banilor.

          In certificat se mai pomeneste de Legea 449/2003 si OG21/1992, vezi ce scrie prin ele, poate te ajta la ceva.

          In ultima faza, nu uita de OPC, macar pe post de sperietoare.
          VYS Blog - 100 % D I Y
          Cel mai bun Blog de constructii si amenajari

          Comentariu


          • #6
            Imi cer scuze, nu am vazut postul asta pana acum !
            In cazul de fata se poate pretinde inlocuirea produsului numai daca service-ul scrie o negatie din care sa rezulte ca nu poate repara produsul. Pe baza acesteia vanzatorul este obligat sa schimbe produsul. Atentie, conform Legii 449/03, art.11,
            al. (3) schimbarea trebuie facuta cu un produs IDENTIC. Cu acordul consumatorului se poate inlocui cu un alt tip de produs, cu plata sau primirea unei diferente. Daca nu exista produs identic si consumatorul nu vrea altceva, se returneaza contravaloarea ! Sfatul meu este sa relevati service-ului cele intamplate, daca insista sa o repare lasati-i alea 15 zile sa faca asta. Daca zic ca au reparat-o faceti o receptie ultra riguroasa, puneti-o acolo sa mearga, aveti rabdare. Daca nu e bine aratati asta si cereti negatie, ca rezulta ca nu o pot repara. Daca intarzie peste 15 zile (sau mai putin, cat scrie in certificatul de garantie) glont la OPC, comerciantul trebuie sa rezolve situatia si se poate alege si cu amenda.
            Atentie ! Restituirea contravalorii nu este automat determinata de depasirea termenului de reparare mentionat in certificatul de garantie ! Conform Legii 449/03, art. 14, nu se dau banii daca "lipsa conformitatii este minora". Fara a se preciza cine si in ce conditii stabileste daca e sau nu mionora ! Legi roamanesti !
            Atentie ! Acordarea unui nou termen de garantie pentru produsul inlocuit in cadrul termenului de garantie nu (mai) e obligatorie ! Era pe cand nu s-a vazut, azi o vedem si nu e ! A fost in legea de dinaintea asteia de acum ! Iar faptul ca e mentionat in certificatul de garantie acest aspect e foarte discutabil. Pentru ca daca inainte scria in lege ca certificatul de garantie tine loc de contract, acum nu mai scrie. Deci comerciantul poate sa zica " am gresit, ne scuzati, nu va acordam un alt termen de garantie".
            Reclamatia la OPC nu strica niciodata. Mai ales ca e moca ! Dar nu cereti marea cu sarea, ca riscati sa primiti un raspuns sec : "nu e legal ce vreti !". Cereti sa se faca dreptate conform legii !
            Daca nu va edificati pe site-ul ANPC, un PM si, daca stiu si pot, va informez cu draga inima !

            Comentariu


            • #7
              In primul rand va multumesc tuturor si in special d-lui Negulescu Corneliu pentru raspunsul foarte amplu.

              Hota este Rohnson R 2006 dar sincer nu cred ca trebuie sa generalizam.Cred ca din pacate am nimerit un produs cu probleme. In plus garantia este de 24 luni, si nu prea cred ca un producator da garantii mari la produse proaste.

              Ciudat este ca dupa ce am luat-o din service vreo 2 zile a mers ok dupa care din nou incepa sa faca "urat". Si cand am cumparat-o initiala a mers bine cateva zile.
              Cand se va mai imbunatati vremea voi incerca din nou in service, dar de aceasta data ma voi tine de capul lor. Daca dupa reparatie problema apare o voi duce imediat si atunci nu prea mai au ce zice (eu cunt constient ca am gresit deoarece am lasat sa treaca atata timp - si evident ei pot sustine ca in aceasta perioada a functionat - dar sincer daca ma plimb asa de multe ori imi cumpar alta hota noua cu banii cheltuiti pe drum.

              Va multumesc din nou tuturor.

              Comentariu


              • #8
                Buna ziua.
                In urma unei reclamatii facuta la firma care mi-a vandut produsul, am fost contactat de un reprezentant care mi-a spus ca pot schimba produsul doar pe baza unei negatii din service.
                I-am raspuns ca urmatorul drum cu hota va fi ultimul cu aceasta - ori imi da service-ul negatia pe loc (ca nu mai sunt dispus sa o las in service nici 10 min) ori vin si o las direct in magazin.
                Ulterior am fost contactat din nou si mi-a spus ca in urma discutiei cu fuirnizorul hota va fi schimbata fara negatie in magazin.
                Acest lucru s-a si intamplat si chiar am fost surprins ca nici macar nu au facut vreo verificare.
                Hota noua isi face treaba de 3 saptamani iar garantia a pornit de la zero.

                Ma bucur ca si in tara noastra s-a intamplat acest lucru, firesc din punctul meu de vedere (este normal ca anumite produse sa se strice, dar este si normal ca furnizorul sa isi asume aceste riscuri si sa schimbe produsele cand nu pot fi reparate)

                Ma bucur ca situatia s-a rezolvat in cazul meu si sper ca si altii vor gasi intelegerea de care am avut eu parte (nu stiu daca ar trebuie sa folosesc cuvantul intelegere deoarece nu am nevoie de intelegerea lor ci sa imi respecte drepturile) sau sa aiba noroc de produse fara defecte.

                Toate cele bune.
                Ultima editare de vdingo11; 22.mar.2012, 09:53.

                Comentariu

                Procesare...
                X