Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Acumulatori

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Acumulatori

    salut tuturor,am o masina de insurubat si gaurit cu acumulatori Makita 6270 D de 12v 1,3 Ah NI-CD,pot sa pun acumulatori de 12v 2,0 Ah sau 12v 2,6Ah NI-MH , e posibil sa ard (strice) bobina masini ?

  • #2
    Da ,poti cu conditia sa fie Makita si sa fie identici ca forma ,adica sa se potriveasca.Totusi s-ar putea arde in ideea ca sa zicem se blocheaza masina cu un surub sau un burghiu si motorul intra in sarcina maxima,adica consum maxim de curent...

    Comentariu


    • #3
      gelu

      anul trecut am cump. 3 masinii de insurubat si gaurit cu acumulatorii,1buc. Bosch 12v 1,5Ah,1 buc. Makita 12v 1,3 Ah, 1 buc.Metabo 12v 1,4 Ah. Toate luate la oferta si am facut o proba la toate trei . Am insurubat in lemn de esenta tare cu ele (sunt in garantie de acea mia-m permis).Am constatat ca la blocarea surubului sa incins motorul, din metabo a iesit putin fum alb, masina era nefolosita pina atunci.A doua zi am fost cu ea la firma de unde am cump. si a trimis-o la service.Tu ai dreptate ca la blocarea motorului intra in sarcina maxima si se incinge motorul.Multumesc pentru raspuns

      Comentariu


      • #4
        Postat în original de nikol
        [...] Am constatat ca la blocarea surubului s-a incins motorul [...]
        De ce? nu a intrat in functiune ambreiajul?
        De cînd fenicienii au inventat moneda, mulţumirile sînt de prisos... şi încă o veste tristă: ieftin, bun şi mult nu există.
        În schimb, există Instalatorul de Iaşi.

        Comentariu


        • #5
          Ai dreptate, nu mi-a picat fisa cu ambreiajul dar sa zicem ca daca e o scula fara asa ceva, in principiu cam asta s-ar putea intampla ca sa se arda eventual motorul...

          Comentariu


          • #6
            Nikolii vezii ce facii cu masinii de insurubatii sii cu gramaticiiile!

            Comentariu


            • #7
              Gresiala a fost ca am uita sa-l pun pe moment de rotatie reglabil in trepte si a fost pe gaurire. XENA multumesc pentru atentie la gramaticii

              Comentariu


              • #8
                Am facut proba cu acumulator de 12v 2,6 Ah si a fost ok. Gelu multumesc pentru sfat.

                Comentariu


                • #9
                  In mod sigur n-o sa se arda nimica la utilizare normala, cel mult dupa cum a subliniat domun gelu curtean atunci cand se blocheaza motorul si trage tot ce poate, caz in care niste acumulatori de putere mica l-ar menaja, nefiind in stare sa-l "omoare". In rest din contra, rezultatele ar fi din cele mai bune, atat pentru performantele masinii, cat si pentru viata acumulatorilor.

                  Comentariu


                  • #10
                    In c.c. I=U/R Nu vad de ce atunci cind se invirte rotorul ar avea o valoare a rezistentei iar atunci cind se blocheaza rotorul ar avea alta valoare.
                    Defectiunea survine deoarece contactul dintre perie si lamela colectorului dureaza mai mult decit atunci cind rotorul se invirte.

                    Comentariu


                    • #11
                      "In c.c. I=U/R Nu vad de ce atunci cind se invirte rotorul ar avea o valoare a rezistentei iar atunci cind se blocheaza rotorul ar avea alta valoare."
                      Este partial adevarat. Aceasta valoare este valoarea maxima a curentului, R fiind rezistenta infasurarilor. Cand se invarte rotorul intervine si inductanta infasurarilor, care are o anumita reactanta (echivalenta rezistentei) si care din punct de vedere electric este in serie cu rezistenta (R) a sarmei cu care sunt bobinate infasurarile. La blocarea rotorului, curentul prin infasurari creste exponential pana cand are loc saturarea miezului feromagnetic, curentul stabilindu-si valoarea max la I=U/R.
                      Asta pe scurt. In realitate fenomenele sunt ceva mai complexe.

                      Comentariu


                      • #12
                        "In c.c. I=U/R Nu vad de ce atunci cind se invirte rotorul ar avea o valoare a rezistentei iar atunci cind se blocheaza rotorul ar avea alta valoare."
                        Este partial adevarat. Aceasta valoare este valoarea maxima a curentului, R fiind rezistenta infasurarilor. Cand se invarte rotorul intervine si inductanta infasurarilor, care are o anumita reactanta (echivalenta rezistentei) si care din punct de vedere electric este in serie cu rezistenta (R) a sarmei cu care sunt bobinate infasurarile. La blocarea rotorului, curentul prin infasurari creste exponential pana cand are loc saturarea miezului feromagnetic, curentul stabilindu-si valoarea max la I=U/R.
                        Asta pe scurt. In realitate fenomenele sunt ceva mai complexe.

                        Comentariu


                        • #13
                          Perfect adevarat Nelu F.
                          Problema e, ca mai sunt si surubelnite electrice care au motoare in c.a., motoare care sunt actionate prin convertor c.c.-c.a. - deci calculul de mai sus devine mult mai complicat.

                          Comentariu


                          • #14
                            diferenta dintre 1,3 ah. si 2 de exemplu e capacitatea , adica cu mai multi ah. ve-i lucra mai mult
                            lucrul, se mai face si cu capul

                            Comentariu


                            • #15
                              xena, daca motorul este cu perii, este tot de cc. Nu are rost sa se foloseasca un motor de ca pentru ca are cuplul de pornire mai mic decat un motor de cc (de ce oare tramvaiele au motoare de cc?). Daca surubelnita electrica are turatie variabila, atunci motorul este alimentat printr-un circuit chopper care realizeaza o comanda in impulsuri cu durata variabila (sau PWM=Pulse Wide Modulation).

                              Comentariu

                              Procesare...
                              X