Motocoasa

Adună
X
 
  • Ora
  • Arată
Curăță Tot
postări noi

  • todorovicim
    a răspuns
    motocositoare

    Salut draku.
    Pai zici ca alimenteaza prea putina benzina si de aceea merge cu socul inchis.
    Dar de ce se ineaca cu benzina. Membrana nu mai are orificiu s-a lipit super si nici benzina nu o dizolva.
    Am facut un experiment: am reglat cuiul pontou cu deschidere foarte mica(apropape de loc) si am vazut ca motorul porneste, dar am scurgeri de benzina prin orificiul ala mic de la capacul carb. (unde afla membrana ce apasa de fapt asupra parghiei de deschidere a cuiului).
    Am desfacut capacul, am luat membrana si am vazut ca este putina benzina.
    Am apasat parghia cuiului si benzina s-a scurs in carburator. Acum am reglat cuiul sa deschida putin si sa vad daca porneste si daca da cum merge.
    Oricum iti multumesc ca sfaturile tale, au fost de nota 10.Inca nu am facut reglajele cu cele 2 suruburi, atat ca am desurubat 1 tura si jumatate(de filet, nu am putut aprecia 1 1/4 -> cam cate rotatii ar fi 1/4), ambele atat L cat si H.
    Azi fiind sarbatoare am lasat totul balta...

    Lasă un comentariu:


  • draku
    a răspuns
    daca moare cand deschizi socul, din contra, primeste prea putina benzina
    cand inchizi socul, se obtureaza o parte din admisia de aer, intra mai putin aer in carburator si se combina cu cantitatea mica de benzina rezultant un amestec carburant oarecum in parametri
    cand deschizi socul, in carburator intra intreaga cantitate de aer pentru care este calculat, dar cantitatea de benzina este aceeasi (adica mica) iar amestecul carburant este foarte sarac si nu se aprinde
    cam asta ar fi explicatia mea, teoretic
    acum trebuie vazut de ce intra putina benzina
    din ce stiu eu, acea membrana neagra este de fapt membrana pompei de benzina care alimenteaza carburatorul, iar la motoarele 2T functioneaza pe baza presiunii din carter, sub piston
    pistonul miscandu-se sus-jos creaza "pulsatii" in carter, care se transmit la membrana pompei printr-un orificiu de aprox 2 mm
    daca membrana este sparta, nu isi mai indeplineste rolul, plus ca prin spartura este posibil sa ajunga benzina in carter, modificand raportul amestecului combustibil "preparat" de catre carburator

    toba de esapament nu are o sita accesibila foarte usor (trebuie taiata toba, etc etc)
    dar este adevarat ca la motoarele 2T care functioneaza cu un raport ulei/benzina mai bogat decat cel specificat de catre constructor, uzual 1:50 (din dorinta utilizatorilor de a proteja astfel motorul), se poate ancrasa toba de esapament, micsorand debitul gazelor catre exterior si innecand motorul. dar la o functionare de o vara, ma indoiesc ca este vorba de acest lucru

    Lasă un comentariu:


  • todorovicim
    a răspuns
    motocositoare

    Salut.Cineva de pe un site mi-a spus ca nu se tureaza motorul din cauza ca poate fi infundat filtrul de la toba esapament??.Ce ziceti voi ar fi posibil.Din curiozitate maine am sa-l desfac sa vad.Carburatorul este curat acum.Trebuie sa fac reglajele silentios la L si H si sper sa porneasca.Revin cu noutati maine.noapte buna la toata lumea...

    Lasă un comentariu:


  • todorovicim
    a răspuns
    motocositoare

    Multumesc pentru raspuns.
    Acum mai e problema de ce primeste prea mult carburant.
    Deci porneste cu socul tras, cand sa deschid socul "moare".
    Pot face reglaj din surubul H sau trebuie desfacut tot carburatorul (am desfacut doar cuiul pontou si am vrut sa desfac mai departe dar e o garnitura ovala tot neagra si e cam lipita de carcasa carb).
    Apropo am lipit acel orificiu cu Loctit gel (nu cred ca benzina o va dizolva, dar mai stii).
    Din cele explcate de tine am inteles ca esti meserias...

    Lasă un comentariu:


  • draku
    a răspuns
    Daca are membrana ciupita, nu cred ca veti gasi adeziv care sa reziste la benzina. cel mai probabil, "solutia finala" va fi inlocuirea membranei cu una noua

    In principiu, L este pentru reglarea relantiului si H pentru reglarea turatiei maxime a motorului.

    De pe un forum unde se discuta despre drujbe:
    "poti sa incerci asa (reglajul difera de la un model la altul): strangi jicloarele la maxim (atat H cat si L) si le dai o tura inapoi.
    Pornesti traznaia si o lasi un pic motorul sa se incalzeasca.
    Cu motorul la ralanti invarti de L pana gasesti pozitia in care motorul ajunge la turatia cea mai mare. Cand ai gasit turatia, rotesti inapoi de surub 1/8-1/4 de rotatie.
    Cu surubul H trebuie sa ai putina grija pentru ca daca il slabesti prea mult, vei depasi turatia maxima si ai toate sansele sa strici motorul.
    Turezi motorul la maxim si il asculti un pic. Mai slabesti surubul H 1/4 de tura si il turezi din nou la maxim. Mai poti sa mai repeti operatiunea inca o data, adica inca 1/4 de tura.
    Acum, partea un pic mai delicata... cand H este reglat corect motorul trebuie sa scoata un zgomot specific cand clapeta de aer este deschisa la maxim. (nu gasesc niciun cuvant care sa descrie sunetul, dar e un sunet distinct).
    Si sa nu uit, vezi ca motorul nu trebuie sa scoata fum. Daca totusi scoate, inseamna ca ai reglat amestecul prea bogat."

    sau: "ca sfat de uz general , carburatoarele au reglajul standard, H desfiletat o tura jumate si L desfiletat o tura si un sfert.. in jurul valorilor date mai sus se fac mici ajustari pana la turatia si puterea optima , cum a mai zis un coleg in functie de calitatea carburantului , bujie , umiditatea relativa a aerului etc.. faza cu testerul de gaze e de poveste.. un reglaj perfect nu exista , niciodata nu vei folosi benzina de acelasi "fel" , adica azi dintr-un peco , maine altul... "

    alta idee:
    tpu.ro/tehnologie/am-o-drujba-o-pornesc-si-merge-doar-daca-o-tin-accelerata-daca-o-las-la-relanty-mi-se-opreste-care-este-motivul-im-i/

    aici puteti gasi manuale de service pt utilaje Husqvarna din care va puteti inspira
    gardening-tools-direct.co.uk/content/husqvarna_workshop_manuals.htm

    Lasă un comentariu:


  • todorovicim
    a răspuns
    motocositoare

    Postat în original de draku
    se poate suspecta si bujia
    desi la presiune normala (afara din motor) pare ca functioneaza normal, montata la motor, la presiunea de acolo se poate sa faca figuri
    eu am un motoras honda de 31 cmc, 4T, la care, pentru proba, montasem la un moment dat o bujie de motocicleta care se potrivea ca dimensiuni si stiam sigur ca functioneaza.
    nu am reusit sa il pornesc cu bujia respectiva. am cumparat o bujie conforma cu specificatiile motorului si a pornit la prima incercare
    Salut.
    Am pus bujie noua si porneste motorul, dar cu socul tras. Cum deschid putin socul, "moare".
    Am desfacut capacelul cu 4 suruburi de pe carburator si am vazut ca membrana de culoare neagra are un mic "orificiu".
    L-am astupat cu adeziv, acum astept sa se usuce.
    Am desfacut tot carburatorul si nu am gasit alte probleme.
    Pai daca porneste cu socul inchis inseamna ca primeste aer fals -> o fi de la membrana gaurita (membrana noua cred ca numai din Italia se poate aduce).
    Rugaminte la tine, vreau sa stiu exact rolul suruburilor L si H->care este pentru relanti si care pentru amestec.

    multumesc

    Lasă un comentariu:


  • todorovicim
    a răspuns
    motocositoare

    draku, Salut.
    Maine am sa incerc si varianta asta cu bujia.
    E posibil sa fie "obosita" deja.
    Revin cu noutatile, sper sa fie pozitive.
    multumesc.

    Lasă un comentariu:


  • draku
    a răspuns
    se poate suspecta si bujia
    desi la presiune normala (afara din motor) pare ca functioneaza normal, montata la motor, la presiunea de acolo se poate sa faca figuri
    eu am un motoras honda de 31 cmc, 4T, la care, pentru proba, montasem la un moment dat o bujie de motocicleta care se potrivea ca dimensiuni si stiam sigur ca functioneaza.
    nu am reusit sa il pornesc cu bujia respectiva. am cumparat o bujie conforma cu specificatiile motorului si a pornit la prima incercare

    Lasă un comentariu:


  • todorovicim
    a răspuns
    motocositoare

    Draku.
    Multumesc pentru raspuns.
    Asa am sa fac si voi reveni cu noutatile maine... daca iti spun ca unul Omnitera de pe un alt site mi-a spus sa-i dau foc masinii.
    Pai cand scriu pe forum nu vreau sa devin incendiator.
    Oricum iti multumesc din nou si revin...

    Lasă un comentariu:


  • draku
    a răspuns
    daca nu vrea sa porneasca, lasati motorul o noapte cu bujia scoasa, sa se evapore benzina din carter, curatati si uscati bine bujia si filtrul de aer
    in mod normal, ar trebui sa porneasca, motoarele 2T nu sunt asa pretentioase

    Lasă un comentariu:


  • todorovicim
    a răspuns
    motocositoare

    Salut

    Am o motocoasa HOKKAIDO (mic ca putere, in 2 timpi).
    Am folosit-0 toata vara si ieri dimineata am pornit-o, a mers putin si s-a oprit.Am incercat sa o pornesc si nu si nu.
    Am scos bujia si am vazut ca este"inecata"in benzina. Am sters bujia si am repetat de mai multe ori si tot nu vrea sa porneasca.
    Ma gandeam ca poate cineva, imi da un sfat sa remediez situatia.
    Azi vreau sa scot filtrul de aer de la carburator si daca nu, inseamna ca totusi e ceva blocat de la carburator de se "inneaca" asa.
    Am uitat sa mentionez ca am scos bujia si am tras de demaror, face scanteie buna.

    Multumesc anticipat pentru raspuns!

    Lasă un comentariu:


  • todorovicim
    a răspuns
    motocositoare

    Mi-am cumparat motocositoare al-ko 4534, de circa 4 luni.
    Ma folosesc bine de ea, are 1,6cp, are cutit si fir.
    Amestecul de benzina este de 1l benzina la 3oml ulei de Stihl.
    Am vazut ca motocositoarea consuma putina benzina.
    La inceput i-am facut rodajul, circa 1 ora, la relanti, asa cum scrie cartea tehnica a lui.
    Nu stiu ce fel de motocositoare ti-ai cumparat, dar sa ai noroc la ea si sa ai grija de ea, sa respecti intructiunile din cartea tehnica a ei.

    Lasă un comentariu:


  • andolis49
    a răspuns
    Daca nu ati achizitionat inca motocositoarea va pot indrum spre Europa din Bucuresti unde preturile sunt foarte mici.
    Eu am achizitionat prin cineva si sunt foarte multumit momentan. Sa vedem cat o tine.
    Pretul a fost de aprox. 300 lei. Am dat jos primul rand de vegetatie care ajunsese la inaltimi inspaimantatoare
    Numai bine!

    Lasă un comentariu:


  • todorovicim
    a răspuns
    motocoase

    Salut!

    Am vazut pe un site de vanzare motocoasa al-ko 4125.
    Are un pret rezonabil, 775 sau 800ei.
    Stiu un Stihl, este foarte bun, dar costa de la 1300lei la deal...
    Am un teren de circa 300 mp, iarba furajera (nu gazon--> pt. ea am motocositoare Bosch 1000w).
    Vreau luna viitoare sa-mi cumpar o motocoasa.

    multumesc!

    Lasă un comentariu:


  • todorovicim
    a răspuns
    Motocositoare

    Am un teren 300-400mp, in decursul anilor, am tot cosit manual.Iarba am cosit-o pentru animale.
    Acum ca am imbatranit si eu-pensionar-nu mai inving sa cosesc manual decat 3-4m.
    Ce cosesc la inceput, pentru cele 10 gaini,zilnic 1-2m, iar cand ajung la capat iarba este de 20-30cm.
    M-am gandit la o cositoare din acelea cu ham (bani alocati as avea 1000-1500lei cu sacrificii zic eu).
    As dori parerea voastra,marca de cositoare (Budget, Einhel sau Husqvarna poate mai la urma, dar nu exclus), as dori o adresa de unde pot procura asa ceva si daca se poate on-line, mi-ar fi mai usor.
    In localitate avem un singur magazin cu motocositoare, dar sunt foarte scumpe.
    Imi sugerati poate magazine on-line second-hand, dar mie frica de second-hand.

    Multumesc si astept un sfat de la voi.

    Lasă un comentariu:

Procesare...