Daca aceasta este prima ta vizita, te rugam sa accesezi pagina cu intrebari si raspunsuri privind folosirea forumului accesand urmatorul link Intrebari si Raspunsuri. Pentru a posta / publica un mesaj trebuie sa te INREGISTREZI. Pentru a citi mesajele din forum, nu trebuie decat sa selectezi forumul dorit.
Sunt motoare electrice care au 30 000 rot/min.
Vezi frezele pt lemn.
sa nu generalizam, in cazul de fata vorbim despre polizoare unghiulare care au diferente semnificative fata de frezele de lemn
Postat în original de intransingentul
Si este adevarat, se refera la turatia axului motor.
repet intrebarea, pe ce te bazezi cand faci afirmatia?
nu gasesc nici o specificatie tehnica dar, cautand rapid pe internet, am gasit ceva, fara valoare de document bineinteles, care intareste ce am spus mai sus, adica pare sa fie turatia la axul de iesire
Sal. Pe discul de flex scrie de obicei viteza periferica a discului care poate fi de max80m/sec. nu am vazut sa crie turatia maxima. Pe unul diamantat am vazut ceva de genul 12800 dar nu poate fi real,probabil se refera la altceva,la 12800 devine avion si iti pleaca din mina. E ceva aparent simplu dar se pare ca multi oameni pleaca de la o premisa gresita. Cind o sa pot o sa desfac un flex si o sa nr dintii ca sa pot face un raport intre turatia motorului si cea a discului care evident e mai mica pt a avea cuplu.
Cele mai frumoase cabluri si tevi sunt cele care nu se vad
;repet intrebarea, pe ce te bazezi cand faci afirmatia?; Pai placuta cu date de pe flex se refera la motor,scrie tensiune,frecventa,putere si astea nu au treaba cu discul.Adevarat,sunt de acord cu tine,logic ar fi sa scrie turatia maxima a discului,asta intereseaza pe utilizator dar uite ca logica producatorului e alta. Mult timp am trait cu impresia ca ar fi turatia discului pina ma-am gindit mai serios si am realizat ca e mult prea mare ca sa fie a discului. Si intradevar pe net nici eu nu am gasit ceva clar in leg cu turatia discului.Banuiesc ca e undeva pe la vreo5000 dar nu stiu sigur. Daca as avea un tahometru de masurat turatia ar fi cel mai simplu dar nu am.
Cele mai frumoase cabluri si tevi sunt cele care nu se vad
Da, vad ca pe astea scrie,dar totusi am senzatia ca e cumva o analogie cu turatia scrisa pe eticheta flexului. Stiu ca pare aberant ce spun, nu vreau sa te enervez, dar nu pot intelege ca discul sa se roteasca cu asa o turatie. Pe flexul de 180 apare ca turatie 8500 rot/min, pe cel de 230mm 6600rot/min iar la cel mic de 125 cam 11000rot/min. O sa mai studiez problema si o sa revin cu date mai concrete. Orcum daca e real ce cred, probabil ca 3 sferturi din oamenii care au de aface cu un flex pleaca de la o premisa gresita legat de turatia discului
Cele mai frumoase cabluri si tevi sunt cele care nu se vad
Am citit pe un alt forum ceva interesant legat de raportul reductorului de turatie.
Iata:
De ce nu faci chiar cum ai spus: cu un reductor de flex. E ieftin, pe toate drumurile, are raport 1/4. Iei unul de la un flex de 2 kw.
Deci, daca este sa luam de buna afirmatia, atunci ajungem la o turatie de cca 2800 rot/min. la axul discului.
Inclin sa cred ca asa este.
In privinta discurilor care rezista la 11000rot/min., este normal sa fie asa, sunt scule care dezvolta turatia asta la axul discului, ex sculele pneumatice.
Nu se fac discuri doar pt flex electric, de aici si specificatia de rot/min aplicata pe discuri.
In concluzie- cred ca un flex electric are in jur de 3000 rot/min la axul discului.
De ce radem de greselile altora? Pentru ca nu sunt ale noastre.
Fiecare producator de scule electrice cauta sa faca produsul lui mai atragator decat al altei firme concurente.
Este normal.
Producatorul face un polizor mai diferit fata de cel al concurentei.
Creste turatia motorului- mareste raportul reductorului.
Mareste puterea motorului chiar daca turatia nu este mare - schimba raportul reductorului.
Totul se rezuma de fapt la puterea debitata de axul discului.
Sunt masini de debitat cu disc care desi nu au rotatie mare la disc, au putere foarte mare .
Dar deja intram in sfera profesionalului,si nu prea avem ce cauta acolo.
De ce radem de greselile altora? Pentru ca nu sunt ale noastre.
Am lamurit-o. Am desfacut un flex Bosch albastru de 125,1400W,11000rot/min si am numarat dintii la pinioane. Cel mare are 38 iar cel mic 11
38 impartit la 11=3,45 este raportul. Deci discul se roteste de 3,45 de ori mai lent ca motorul. Motorul avind 11000rot/min rezulta o turatie a discului in gol de 3188rot/min. Cind o sa am ocazia o desfac si unul de 230mm, probabil acesta o fi avind undeva la 1500rot/min
Cele mai frumoase cabluri si tevi sunt cele care nu se vad
[QUOTE=Temelye;604698. Cind o sa am ocazia o desfac si unul de 230mm, probabil acesta o fi avind undeva la 1500rot/min[/QUOTE]
Nu cred. Turatia va fi undeva intre 2200 si 3000 rot/min..
De ce radem de greselile altora? Pentru ca nu sunt ale noastre.
Pai placuta cu date de pe flex se refera la motor,scrie tensiune,frecventa,putere si astea nu au treaba cu discul.
eu zic sa te uiti cu atentie pe placuta cu datele de identificare
daca vrei uite in poza de mai jos, prima linie are de-a face cu partea electrica sau de motor dar pe linia a doua avem caracteristicile discului, adica diametru, turatie, ax
Turatia de pe placuta de identificare este cea a discului (axul discului). Turatia motorului este mai mare.
Metoda cea mai simpla de verificare este sa calculati viteza periferica a discului (care e ~80m/s) in functie de diametrul discului si turatie. Pentru toate perechile de diametru/turatie veti obtine viteza ~80m/s, de unde rezulta ca turatia e cea a discului (axul discului).
Sal.
Sunt benefice asfel de discutii deoarece aduc lumina asupra unor premise gresite
Oameni buni,cei 80 de m/s este maximul posibil in anumite situatii, asta nu inseamna ca discul pus pe un flex are aceasta viteza. Un disc care ar merge la 11000rot/min este enorm,11000 este turatia motorului, nu a discului,discul are undeva la 3200
Cele mai frumoase cabluri si tevi sunt cele care nu se vad
Procesăm date personale despre utilizatorii site-ului nostru, prin utilizarea cookie-urilor și a altor tehnologii, pentru a furniza serviciile noastre, a personaliza publicitatea și a analiza activitatea site-ului. Putem partaja anumite informații despre utilizatorii noștri cu partenerii noștri de publicitate și analiză. Pentru detalii suplimentare, consultați Politica noastră de Confidențialitate.
Făcând clic pe "SUNT DE ACORD" mai jos, sunteți de acord cu Politica noastră de Confidențialitate și cu practicile noastre de procesare a datelor personale și cookie-uri așa cum sunt descrise acolo. De asemenea, recunoașteți că acest forum poate fi găzduit în afara țării dvs. și consimțiți la colectarea, stocarea și procesarea datelor dvs. în țara în care este găzduit acest forum.
Comentariu