Achizitionare masina de gaurit pentru uz casnic

Adună
Acesta este un topic important.
X
X
 
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi
  • RadrianO
    Incepator
    • 10.aug.2010
    • 13

    Achizitionare masina de gaurit pentru uz casnic

    Salut! Vreau sa achizitionez si eu o masina de gaurit, buna la casa omului, sa nu mai trebuiasca sa mai apelez prin vecini.
    Asadar vreau sa pot da gauri in principal in lemn si in perete (beton, gresie, faianta).
    Cineva mi-a spus ca ar trebui sa fie de minim 900W.
    Ce imi recomandati?
    Nu vreau ceva scump, ca nu sunt fonduri.
    Eu m-am gandit la Einhell BT-ID 1000E masina de gaurit cu percutie.

    Si ar mai fi si Skill 6280 - Masina de gaurit cu percutii, desi puterea este de 550W.

    Va rog sa ma sfatuiti si pe mine in privinta asta ca sunt un neinstruit in materie.
  • Helerea Nicolae
    Membru marcant
    • 02.mar.2008
    • 910

    #2
    daca vreti sa gauriti cu succes in beton ar trebui sa cumparati ceea ce se numeste ciocan rotopercutor. costa 100 lei in plus dar gaureste in beton de citeva ori mai bine.
    lucrul, se mai face si cu capul

    Comentariu

    • VYS
      Living Legend
      • 19.aug.2005
      • 12977

      #3
      Corect, un rotopercutor chiar si mai ieftin pentru gauri grele in beton, decopertari etc. si una mica, pentru lemn si alte maruntisuri.
      VYS Blog DIY

      Comentariu

      • DeCasa
        Membru
        • 09.mar.2008
        • 158

        #4
        Pentru ce vreti dvs. s-ar potrivi foarte bine scula „Uneo” de la Bosch. Face de toate, dar este mai scumpa.
        Cred ca a fost special gandita pentru uz casnic.
        bosch-do-it.com/productspecials/diy/uneo/au/en/

        Comentariu

        • DYC
          Membru marcant
          • 28.iul.2008
          • 386

          #5
          Bosch PBH 2000 SRE

          Pentru un pret mai mic acest model este perfect.
          Percutie pneumatica (deci este ciocan rotopercutor, perfect pentru beton), este usoara, mandrina sds si normala.

          bosch-do-it.com.au/boptocs2-au/Product.jsp?country=AU&lang=en&division=hw&ccat_id =95227&object_id=9597
          Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa
          vorbesti si sa inlaturi orice dubiu.

          Comentariu

          • felishvet
            Incepator
            • 22.sep.2007
            • 98

            #6
            pentru bani putini ia un noname de la magazinele de materiale consacrate (dede, bau....x, prak......er). Obligatoriu rotopercutor si mandrina cu bacuri (aprox 150-200 lei total) si apoi niste burghie si dalti de firma sau chiar bazar (criza ). Rotopercutorul face si ce poate face bormasina de gaurit, iar daca iei unul si cu daltuire vei fi si mai multumit. Daca iti place sa mesteresti la greu ia bosch verde daca dai o gaura pe saptamana ia noname. Asteptam sa revii cu "rezultatul" .

            Comentariu

            • RadrianO
              Incepator
              • 10.aug.2010
              • 13

              #7
              Multumesc tuturor pt raspunsuri.
              am cautat niste preturi, atat pt Uneo (da, pare cam ce mi-ar trebui mie), cat si pt PBH 2000 SRE, insa, la pretul de 550 Ron minim, imi depaseste bugetul cam de 2-3 ori...
              De aia ma bate gandul sa ma indrept catre un no-name. Nu voi da gauri toata ziua, ci destul de rar, deci ... nu va fi o utilizare intensa...
              Din cele 2 modele gasite de mine nu e niciuna potrivita?

              Comentariu

              • DeCasa
                Membru
                • 09.mar.2008
                • 158

                #8
                Ba da sunt, doar ca la gauritul in beton dureaza o eternitate pana vei reusi o gaura cu asemenea masini. La lemn si metal sunt ok. Din experienta mea cu sculele Einhel pot sa iti spun ca, fie nu vor tine prea mult, fie daca te tin nu o sa ai precizie. Am avut mai multe scule Einhel dintre care mai supravietuiesc vreo 2 dar si acelea merg ca vai de ele. Despre Skil nu stiu ce sa iti spun findca nu am. In general cam cati bani dai pe o scula atat face. Mai pune vreo 50 de lei si ia macar un Black&Decker, sunt clar mai bune decat cele enumerate de tine. Am 2 masini de gaurit B&D si inca ma folosesc de ele.

                O varianta ar fi Black and Decker kr603

                Daca faci un efort cumpara Makita HP1640 680W 2800RPM si o sa te tina o viata.

                In general cu cati mai multi Watti are o masina de gaurit cu atat e mai puternica (insa nu toate sculele scot aceiasi putere din acelasi nr. de Watti), dar nu strica sa vezi la specificatii ce diametre de gaurire specifica producatorul.

                Comentariu

                • RadrianO
                  Incepator
                  • 10.aug.2010
                  • 13

                  #9
                  am inteles... am sa tin cont de sfaturi.. poate ca am sa reusesc sa strang cureaua si sa iau Makita ...
                  revin cu detalii cand o iau

                  daca cineva mai are ceva sugestii, mai e timp..

                  Comentariu

                  • morioka70
                    Membru
                    • 16.aug.2009
                    • 297

                    #10
                    Re: Sfat achizitionare masina de gaurit de "uz casnic&a

                    Postat în original de RadrianO
                    Multumesc tuturor pt raspunsuri.
                    am cautat niste preturi, atat pt Uneo (da, pare cam ce mi-ar trebui mie), cat si pt PBH 2000 SRE, insa, la pretul de 550 Ron minim, imi depaseste bugetul cam de 2-3 ori...
                    De aia ma bate gandul sa ma indrept catre un no-name. Nu voi da gauri toata ziua, ci destul de rar, deci ... nu va fi o utilizare intensa...
                    E păcat să luaţi un no-name din piaţă, de la ruşi. N-o să beneficiaţi deloc de garanţie!!!

                    Postat în original de RadrianO
                    am inteles... am sa tin cont de sfaturi.. poate ca am sa reusesc sa strang cureaua si sa iau Makita ...
                    revin cu detalii cand o iau
                    daca cineva mai are ceva sugestii, mai e timp..
                    Să stiţi că mi-am cumpărat de la magazin (!!!) sâmbăta trecută (21 august 2010) două jucării la preţ foarte mic. Chiar modic as putea spune!
                    In principal, aveam nevoie de aceleasi lucruri la care vă referiţi si Dvs: sa dau găuri in beton, fier si lemn (cu o rată de utilizare foarte rară, tip hobby).
                    Pentru asta, am consultat mai intai un specialist in ale găuririi in pereţi de beton (un tip care-mi este si amic, asa că n-are de ce să mă mintă!). Omul cu pricina e si el tot inginer, dar lucrează ca mecanic instalator pentru aparate de conditionat aer si centrale termice de apartament (unde, slavă Domnului, ciocanul rotopercutor se foloseste la greu, oricum mult mai des decat bormasina!). El mi-a spus că pentru găuri in beton este musai să utilizezi un ciocan rotopercutor. Cu bormasina cu percutie n-o să reusesti niciodată să dai găuri in pereţii duri, o să te chinui "o veşnicie" să-i găureşti si-o să mai rupi si nu-ştiu-câte burghie, pe deasupra. Sau pe dedesubt!

                    Explicaţii preliminare:
                    Percuţia de la bormasină nu este puternică, fiindcă masinile de găurit au mandrina prinsă direct pe axul rotorului motorului electric. Cu o bormasină cu percuţie poti da găuri doar in pereţi moi, de BCA sau maaaxim de cărămidă (cu toate că si la ziduri de cărămidă o bormaşină icneşte din greu).
                    In schimb, ciocanul rotopercutor este proiectat in mod special pentru găurit si demolat ziduri. Pentru asta axul mandrinei nu se află pe axul rotorului motorului electric, ci perpendicular pe acesta. Ele-s cuplate printr-un reductor cu roţi dinţate conice, care transmit efortul mult mai bine. În general, ciocanele rotopercutoare clasice (de putere) au motorul electric dedesubt, pozitionat la 90 de grade fată de axul mandrinei, avand un aspect mult mai fioros decat plăpânda bormasină cu percuţie.

                    1. Cu aceste lucruri clare in minte, am purces la cumpărături. M-am dus la Mr. Bric**age si-am cumpărat cel mai ieftin ciocan rotopercutor. Este vorba despre un FarTools, model SK850 – vezi poza 01 (codificarea vine de la cei 850 W putere electrică).
                    Scula asta am gasit-o la ofertă, era la preţul de 155 lei (nu zic, mai aveau un alt FarTools si mai puternic, la 1.000 W, dar era si mai scump, si mai mare, si mai greu de mânuit). Sa nu va-nchipuiti că la capitolul ciocane rotopercutoare le-aveau doar pe-astea două, mai erau si altele, dar alea erau prea scumpe, preţurile lor incepând de la 550 de lei (Einhell, Bosch, Makita), unele modele ajungând si la 1.800...2.200 (Hitachi profesional, de exemplu)
                    Pentru ceea ce vreau să fac in casă (mai dai o gaură in zid să prinzi o sărmă de rufe, mai pui un dulap suspendat in peretele de la bucătărie, mai o etajeră la baie...), la cei 155 de lei zic că-si merită banii din plin.
                    Trusa are in dotare următoarele piese (vezi poza 02):
                    - ciocanul rotopercutor FarTools SK850
                    - o daltă SDS pentru spart faianţă/gresie (diametrul 17,5 mm, lăţimea dălţii 22 mm, lungimea activă 190 mm)
                    - un şpiţ SDS pentru spart beton - vezi scula montată in mandrina ciocanului din poza 01 (diametrul 13 mm, lungimea activă 190 mm)
                    - un limitator de adâncime (o vergea de oţel cam ca la masinile de găurit, dar negradată in mm)
                    - trei burghie SDS de beton, de 8, 10 si 12 mm diametru (toate trei au lungimile active de 90 mm
                    - un set de cărbuni de schimb (două bucăţi); se pot adapta cărbuni cumpăraţi din comerţul nostru socialist, pe care ii aduci la dimensiunile necesare prin pilire (şlefuire) manuală cu o piatră de polizor spartă (imposibil să n-aveţi asa ceva prin casă, toată lumea are, doar pe ea vă ascuţiţi cuţitele de bucătărie!)
                    - o cheie de desfăcut capacul de ungere (e o cheie specială cu două bolţuri nituite – dacă aţi pierdut-o, ăla sunteţi!)
                    - un borcănel cu vaselină (cam de 50-75 ml capacitate - vezi poza 03) ; ciocanul rotopercutor trebuie uns la 4 ore de funcţionare, altfel se uzează prematur
                    - un manson de cauciuc cu diametrul găurii de etanşare de 12 mm, pentru protectia de praf in cazul in care daţi găuri in tavan (ei il denumesc colector de praf - vezi poza 03)
                    - pliante de utilizare traduse in limba română
                    - geantă de plastic pentru cărat animalul, impreună cu toate accesoriile din dotare (vezi poza 02).
                    Caracteristici tehnice :
                    - motor electric = 850 W
                    - turatia la mers in gol = 750 rot/min; fiind din seria ciocanelor foarte ieftine, nu are variaţie a turatiei, in functie de cat de tare apesi pe buton.
                    - percuţie = 3.900 bătăi/min (nu spune puterea de lovire, câţi Jouli anume, dar am probat-o si merge brici; găureşte zidul cât ai zice "peşte")
                    - mandrină SDS Plus, cu posibilitatea montării de burghie de 13 mm pt oţel, 26 mm pt beton si 40 mm pt lemn (sau 26 pt lemn si 40 pt beton, simbolizările pentru lemn si zid sunt desenate pe cutie prea stilizate, de-asta nu stiu precis care cu care) – consider că e mai mult decat suficient pentru nevoile casei!
                    - functioneză ca: a) ciocan (percuţie simplă); b) ciocan cu rotopercuţie; c) rotaţie (doar găurire, fără percuţie – ca si-o bormasină clasică)

                    Notă explicativă foarte importantă:
                    Cu timpul, oricărui ciocan rotopercutor i se distruge mandrina SDS (indiferent că este mandrină Plus sau Max). Aceasta din cauză că ea nu este protejată de praf si mizerie.
                    În timpul găuririi orizontale (adică in pereţi verticali) mai este cum mai este, dar in timpul găuririi in plan vertical (adică în pereti orizontali de tipul tavanelor), o mare parte din mizeria, praful si nisipul rezultat vor cădea in mandrină. Acel nisip este cancerul oricărui mecanism, cu timpul ajungând să il distrugă. Se lipeste de vaselină si nu-l mai dai jos dect prin spălare cu combustibil lichid (benzină, motorină, petrol lampant, diluant pentru vopsea, etc - vezi spălarea lanţului de la bicicletă).
                    Din această cauză este recomandat ca după fiecare folosire să se steargă maşina pe dinafară (dar mai ales mandrina!!!) foarte atent. Mai mult, după utilizare, fiecare burghiu trebuie atent şters in zona de prindere (in funcţionare el se va umple de praf + nisip + vaselină). Dacă nu-l stergeţi inainte să-l introduceţi in ciocanul rotopercutor, toată mizeria (si mai ales nisipul) vor ajunge in mandrină, la biluţele de fixare a burghuilui, distrugand in timp mecanismul de prindere. Iar o mandrină nouă si manopera inlocuirii ei (la unităţile service autorizate) costă aproape cat toată maşina. Decat să inlocuiţi mandrina, mai bine cumnpărati un ciocan nou.
                    Colegul respectiv mi-a mai spus că in indelugata sa perioadă de lucru in acest domeniu (peste 10 ani), n-a văzut niciodată vreun băiat (mă refer la puştanii ce dau găuri in pereţi cu ciocane rotpercutoare) care să fie atent la acest aspect foarte important, să steargă măcar burghiele de praf si nisip, inainte de folosire (dacă nu si mandrina, la exterior!). Burghiele se pot sterge cu o cârpă de scule până devin curate in zona canelurilor (decupajelor acelora tip pană – e vorba de "chestiile alea" care se prind in mandrină, si in care intră biluţele de fixare). Fiind acasă si utilizând ciocanul foarte rar, burghiele si mandrina se pot şterge si cu puţină hartie igienică, nu trebuie alocată neapărat o cârpă. Cârpă de scule folosesc numai cei care lucrează intens.
                    De aceea unii constructori de unelte electrice s-au gandit sa protejeze suplimentar mandrina cu ajutorul acestei "pălării de cauciuc". Inainte sa dăm găuri in tavan, vom introduce pe axul burghiului asa-numitul colector de praf (poziţionat cat mai aproape de manşonul de prindere in mandrină), astfel incat nisipul, varul si praful sa nu patrundă in interiorul ciocanului, ci să fie colectat in această pălărie.
                    Colectorul acesta de cauciuc are gaura din mijloc de 12 mm diametru, asa că pentru burghie mai subtiri (de 10, 8, 6, 5 sau 4 mm) o să rămână un joc prin care o să intre praful si nisipul in mandrină. Dar cu putină imaginaţie (o bucătică de cârpă sau niste hărtie igienică indesată acolo) se poate etansa si zona respectivă (dintre mansonul colectorului de praf si burghiu), astfel incat mizeria sa nu intre in mandrina SDS, când dăm găuri in tavane.

                    Să revenim la ciocanul rotopercutor FarTools SK850. L-am folosit cu succes la incercarea de-a scoate niste cărămizi de la aerisirea ferestrei de baie (imi pun termopan si m-am gândit sa lărgesc putin deschiderea in zid). Stiţi cum macină betonul si cat de usor patrunde in el? Pur si simplu o să rămâneti uimit de cat de lejer intră in zid, mai ales daca inainte ati folosit pentru această operaţiune o bormasina cu percuţie.
                    Fiind o sculă neprofesională, ci doar pentru lucrul acasă, in propria “ogradă”, ciocanul rotopercutor nu trebuie utilizat in mod intens. La 10 minute de functionare, trebuie facute 20 de minute de pauză, pentru răcirea bobinajului (sau viţăvercea: la 20 de minute de lucru ne oprim 10 minute - scrie treaba asta mărunt de tot, pe undeva prin pliantele din dotare). Acest timp mi se pare perfect realizabil, doar nu sunteti pe schelă, să vă grăbiţi să dati gauri pentru prinderea polistirenului cu dibluri in perete. Nici nu e recomandat s-o folositi pentru asa ceva (utilizare intensă). Adică puteti da liniştit găuri in pereţi pentru ancorarea polistirenului (să nu vă-nchipuiti că n-are forţă!), dar trebuie să vă miscaţi de 5 ori mai incet decat cu o sculă profesională (trebuie asteptat să se răcească bobinajul).

                    2. Un ciocan rotopercutor functioneaza foarte bine si ca masină de gaurit (se opreşte percuţia si se păstrează doar rotaţia). Dacă vreti să folositi burghie normale, există adaptoare de mandrină, cu trecere de la mandrină SDS (de fapt, denumirea corectă este mandrină SDS Plus) la mandrină normală, cu bacuri si strângere cu cheie.
                    Am vrut să-mi cumpăr si-un astfel de adaptor de mandrină, dar cand am vazut cat costă, m-am lăsat păgubaş (era un Bosch la vreo 95...98 de lei).
                    Păi, de banii ăstia mai bine iţi iei o masină de gaurit in carne si oase (cu percuţie si tot ce vrei), ceea ce am si făcut. Am achiziţionat tot un FarTools, model IP13 (vezi poza nr 04). In plus, masina avand mandrină cu bacuri normale, are inclusă si cheie de strangere, nu mai trebuia să cumpăr o cheie, separat.
                    Masina de găurit cu percutie are 750 W, costă 99,90 lei si e destul de deşteptuţă (face destule lucruri) pentru banii ăstia:
                    - rotatie de găurire pe dreapta sau pe stânga (are inversor de sens)
                    - variator de turatie cu 16 trepte, montat pe butonul de pornire (0-2.900 rot/min) ; acest lucru ajută să pornim bormasina la o turatie mică, mai ales dacă vrem să dăm o gaură cat mai precisă (cam 100...150 rot/min – in functie de cat de tare apesi pe buton) ; mai aveau un FarTools si mai ieftin (la vreo 60...65 de lei), dar nu era dotat nici cu inversor, nici cu variator de turatie
                    - ciocan percutor (0-29.000 lovituri/minut); percuţia de la bormasină e anemică, ea putand fi folosită doar pentru pereţi de BCA ; nici nu stiu de ce naiba il mai pun ca accesoriu pe masina de găurit, că in BCA poţi da lejer găuri si fără percuţie
                    - mandrină cu bacuri (13 mm diametrul maxim al burghiului)
                    - tijă de limitare a adâncimii de găurire; este din aluminiu (nu din plastic, ca la unele modele Bosch!), fiind gradată in mm, pe 20 cm lungime
                    - pliante de utilizare traduse in limba română
                    Observatie importantă:
                    a) La o bormasina trebuie urmărit ca la strângerea completă a mandrinei (fără burghiu in ea), cele 3 bacuri să calce cât mai fest, să nu rămână loc intre ele, astfel incat să putem prinde si-un burghiu de 0,5 mm diametru (in caz că avem nevoie de asa ceva). Spre exemplu, am văzut un Skill mult mai scump decat FarTools-ul care avea (din fabrică!)joc intre bacuri, la strangerea completă.
                    b) Se va evita găurirea prin apăsare in altă directie decat cea in lungul axului mandrinei. Ce vreau să spun cu asta. Unii bizoni (că nu pot sa-i numesc altfel!) lărgesc gaura cu acelasi burghiu, apăsand in lateral si incercand să frezeze si să lărgească peretii gaurii. Acest lucru dăunează grav sănătătii mandrinei, ea căpătând cu timpul bătaie radială. Iar gaura rezultată va fi excentrică (usor ovală).
                    O bormasina care are bătaie radială nu mai poate fi folosita la turatii mari, devenind imprecisă. In plus, va rupe toate burghiele, mai ales pe cele subtiri, datorită bătăii radiale.
                    Oameni buni, nu vă zgârciţi la bani. Pentru lărgirea unei găuri se foloseste numai un burghiu cu diametrul mai mare. Atat! Nu faceti lucruri artizanale, că stricati mandrina. Si apoi veti scoate si mai multi bani din buzunar (va trebui schimbată nu numai mandrina in sine, ci tot axul de prindere).



                    3. Cele două scule FarTools sunt produse de ramura FarGroup Europe si-s făcute in Franţa, asa scrie pe ele (nu in CE - Comunitatea Europeană, fără specificarea tării – iar ele, de fapt, să fie asamblate pe submarin, in drumul din China spre Europa – supranumit “Noul Drum al Mătăsii” ).

                    4. In concluzie, dacă vă doriti niste scule pentru utilizat acasă, fără să mai fiti nevoit să apelaţi prin vecini, iată o solutie mai mult decat rentabilă: ciocan rotopercutor FarTools SK850 si masina de gaurit cu percuţie FarTools IP13. Pe ambele jucării am dat 255 de lei (fără 10 bani!). Amandouă au garantie doi (2 !!!) ani de zile, asa că stau linistit in această privinţă. La banii ăstia ar fi putut să nu aibă garanţie deloc, sau cel mult 6 luni!
                    Cred că dacă le protejati cum scrie in manual (10 minute de functionare si 20 de minute pauză) si dacă nu le forţaţi, n-are că să se strice la ele.
                    Atentie că ciocanul rotopercutor e mare consumator de vaselină!!! Dacă nu-l ungeti la fiecare 4 ore de functionare, riscaţi sa-l distrugeti (de-aia au inclus francezii in trusă si borcănelul ăla cu usoare).
                    Consider că, decat să chemati pe cineva să vă găurească pereţii in 7-8 locuri, să mai stati să vă milogiţi si după el, fiindcă vă tot amână de pe-o zi pe alta (“că stai, că nu pot azi, nu sunt liber decat săptămâna viitoare, cam pe miercuri seară”), si sa-i mai dati respctivului si 100 de lei pentru treaba aceasta (treabă pe care o puteati face Dvs înşivă, dacă aveaţi scula respectivă), cred că cei 55 de lei in plus merită investiţia (masina costă DOAR 155 lei la ofertă = 100 de lei bacşişul vecinului + 55 lei investiţia Dvs in ciocanul rotopercutor). În plus, masina va rămâne în proprietatea Dvs, iar la o adică, data viitoare, vă veţi gauri singur peretii. Ba mai faceti si-un ban cinstit cu ea, dacă vă cheamă vecinul să-i montati chiuveta de la baie.
                    Pentru cei 255 lei, zic că merită din plin o astfel de achizitie (ciocan rotopercutor de 850 W + bormasina cu rotopercutie de 750 W si variator de turatie in 16 trepte). Pentru aplicatiile casnice nici nu vă trebuie niste scule mai puternice si mai performante.
                    Nu pot decat sa vă doresc succes la alegerea cea mai potrivită! În definitiv, decizia vă aparţine!

                    P.S.:
                    Pe ambele masini cumpărate de mine scrie in mod explicit că-s facute in Franţa, de catre divizia FarGroup Europe, amandouă au număr serial, asa că inclin să cred că-s lucrate cu destul simţ de raspundere (nu stiu de ce, dar mie-mi inspiră mai multă incredere decat sculele Einhell). Uite, pe ciocan scrie ca-i facut in 2010, iar pe bormasină in 2009 (luna martie).
                    Să stiţi că mi-au devenit dragi amandouă, mai ales după ce le-am testat si-am vazut cum lucrează. Ciocanul rotopercutor macină zidul cu mare usurinţă. Barem in cel de cărămidă intră ca-n brânză!
                    Sâmbătă după-amiază, imediat după ce-am ajuns cu animalul acasă, n-am rezistat ispitei si l-am si pus la lucru, incercand să sfredelesc niţel in peretele fereastrei de la baie. Am dat 17 gauri in zidul de rezistenţă in numai cateva minute. A durat atat de mult din cauza pozitiei incomode (trebuia să stau cocoţat pe cadă, să scot capul si umărul pe geamul de la baie si să gauresc perete dinspe afară spre inăuntru). L-am ciuruit in 17 locuri, pe o linie vertical imaginară, la 5 cm de marginea tocului (tocul ferestrei e incastrat in zid pe părtile laterale, cam pe 5-6 cm adâncime). Chiar m-am speriat pe chestia asta, cand am vazut cat de repede poţi da jos un zid, asa că m-am potolit. Mai ales că n-aveam acoperire legală (patalama la mână din partea Primăriei) pentru a putea lărgi o fereastră de bloc (fie ea si-un geamlâc de baie, pe care ar fi fost nevoie să-l lăţesc cu numai 5 cm in dreapta si stânga, de la 470 mm, să-l fac de 570 mm).
                    Asta e, cele 17 gauri date atunci, in euforia momentului, o să le astup cu ciment, urmând să le mascheze băieţii cu polistiren, când o să izolez pe-afară apartamentul.
                    Fișiere Atașate

                    Comentariu

                    • RadrianO
                      Incepator
                      • 10.aug.2010
                      • 13

                      #11
                      foarte detaliat raspunsul, multumesc si edificator.

                      edit: nu vedeam fotografiile, dar, evident, nu aveam cum, de vreme ce nu eram logat cand am citit raspunsul...

                      Comentariu

                      • Adamescu Ion
                        Living Legend
                        • 21.sep.2008
                        • 1105

                        #12
                        Recomand Makita
                        Simple, solide, raport calitate-pret bun, piese de schimb se gasesc, reductoare puse la punct - nu uruie ca B----. motoare facute bine, rulmenti super, trag ca un motor de volkswagen pe motorina,...!

                        Comentariu

                        • dummy_
                          Membru Marcant
                          • 16.mai.2009
                          • 670

                          #13
                          Postat în original de DeCasa
                          Pentru ce vreti dvs. s-ar potrivi foarte bine scula „Uneo” de la Bosch.
                          Face de toate, dar este mai scumpa.
                          Cred ca a fost special gandita pentru uz casnic.
                          bosch-do-it.com/productspecials/diy/uneo/au/en/
                          Scula aia Uneo sincer e o prostie , un moft produs de Bosch ptr gospodine si femei singure , e cu acumulatori are energia de percutie ff mica , turatie mica , trebuie sa ii cunperi burghie dedicate produse bineinteles de catre Bosch si ma indoiesc ca poti sa dai cu ia o gaura de fi 8 in beton de duritate medie , e mai buna de insurubat holsuruburi decat de dat gauri nu cred ca are mai mult de 200 g si a fost gandita ptr bricolaj nu ca si rotopercutor cum vroia domnul , in plus e din gama verde deci facuta prin turcia p undeva .... sfatul meu cunparati o scula secound makita , dewalt o sa le ramana si nepotilor decat prostii turcesti

                          Comentariu

                          • dummy_
                            Membru Marcant
                            • 16.mai.2009
                            • 670

                            #14
                            Re: Sfat achizitionare masina de gaurit de "uz casnic&a

                            Postat în original de morioka70
                            Postat în original de RadrianO
                            Multumesc tuturor pt raspunsuri.
                            am cautat niste preturi, atat pt Uneo (da, pare cam ce mi-ar trebui mie), cat si pt PBH 2000 SRE, insa, la pretul de 550 Ron minim, imi depaseste bugetul cam de 2-3 ori...
                            De aia ma bate gandul sa ma indrept catre un no-name. Nu voi da gauri toata ziua, ci destul de rar, deci ... nu va fi o utilizare intensa...
                            E păcat să luaţi un no-name din piaţă, de la ruşi. N-o să beneficiaţi deloc de garanţie!!!

                            Postat în original de RadrianO
                            am inteles... am sa tin cont de sfaturi.. poate ca am sa reusesc sa strang cureaua si sa iau Makita ...
                            revin cu detalii cand o iau
                            daca cineva mai are ceva sugestii, mai e timp..
                            Să stiţi că mi-am cumpărat de la magazin (!!!) sâmbăta trecută (21 august 2010) două jucării la preţ foarte mic. Chiar modic as putea spune!(...)
                            O intrebare - nu inteleg de ce trebuie sa ii bagati la fiecare4-5 ore de functionare vaselina ? va referiti probabil la mandrina , sau trebuie sa ii bagati vaselina la angrenaje si pinioane ? in casul asta va intreb ce se intampla cu vaselina ce este deja acolo . se consuma ?? daca tot o sa ii bagati vaselina in ia dupa o perioada nu o sa va mai functioneze masina sau o sa va mearga mai greu fiinca vaselina in exces nu e buna , o fii scula hobby dar sincer chestia asta mi se pare ciudata , poate nu ati citit bine prospectul

                            Comentariu

                            • ics
                              Membru Marcant
                              • 16.sep.2009
                              • 624

                              #15
                              am lucrat cu o bormasina fartool din asta, era ok dar avea o mica problema cu prinderea burghiului, daca nu esti foarte atent la prinderea intitala iti ramane infipta scula (burghiu sau spitz) in beton
                              ...nici viitorul nu mai e ce-a fost

                              Comentariu

                              Procesare...