Ciocane rotopercutoare - PROBLEME

Adună
X
 
  • Ora
  • Arată
Curăță Tot
postări noi
  • klaus
    Membru Marcant
    • 24.iun.2005
    • 959

    #16
    Probabil ai o problema pe cilindrul pneumatic al ciocanului. Nu face compresie
    Viata e complexa si are multe aspecte...

    Comentariu

    • Baboo
      Living Legend
      • 09.iul.2006
      • 1674

      #17
      Postat în original de klaus
      Probabil ai o problema pe cilindrul pneumatic al ciocanului. Nu face compresie
      Dupã ºtiinþa mea maºinile electrice cu percuþie, nu conþin nici o construcþie pneumaticã. Aerul e folosit doar la ventilarea forþatã a motorului ºi nu ajunge în porþiune mecanicã a maºinii (reductor) unde se face demultiplicarea turaþiei rotorulu electric.
      Ptr realizarea percuþiei, care dupã pãrerea mea se face mecanic, ar trebui sã existe pe lanþul cinematic douã roþi faþã- faþã, profilate(negativ-pozitiv), una fixã faþã de ax, cealaltã mobilã faþã de ax(culiseazã pe caneluri) ºi care sunt cuplate printr-un arc, fãcându-le sã se roteascã împreunã. La funcþia de percuþie, prin slãbirea arcului apare o miºcare relativã de rotaþie între cele douã roþi care produc miºcarea de dute-vino în lungul axului.
      Pãrerea mea e cã aici, la profilul celor douã roþi, existã uzurã, micºorarea înãlþimii profilului, ºi nu mai face percuþia ca la început!
      Cu stimã,...
      Sal'tare!
      E bine sa faci ceea ce stii si sa stii bine ceea ce faci!

      Sal'tare!

      Comentariu

      • klaus
        Membru Marcant
        • 24.iun.2005
        • 959

        #18
        Dupa umila mea stiinta, ciocanele rotopercutante sunt pneumatice.
        Aici nu vorbim de masini de gaurit cu percutie la care percutia se face cu rozeta cu valuri...
        Viata e complexa si are multe aspecte...

        Comentariu

        • i96nds
          Membru marcant
          • 03.ian.2006
          • 427

          #19
          Ciocanul este Einhell 1010W. Cand am desfacut capacul pe unde se baga vaselina am putut observa o tija orizontala ce e prinsa de un surub vertical. Surubul face o miscare de revolutie, ca sa zic asa. Tija il urmeaza, evident si astfel aceasta tija transforma miscarea de rotatie a surubului in miscare dute-vino (liniara) pe care o transmite catre mandrina.
          Stefan

          Comentariu

          • klaus
            Membru Marcant
            • 24.iun.2005
            • 959

            #20
            Pentru cine nu a desfacut vreodata un ciocan din asta, rotopercutant, sa pun o "explozie" a unuia.
            Pentru cine vrea mai multe, se pot gasi la
            ToolBarn.com offers a large selection of online power tools, hand tools, nail guns, fasteners & pressure washer parts from top brands like Milwaukee, DEWALT, Karcher, Senco, Makita & more!


            A se observa mecanismul cu piston care pe baza compresiei impinge de fapt percutorul
            Fișiere Atașate
            Viata e complexa si are multe aspecte...

            Comentariu

            • Baboo
              Living Legend
              • 09.iul.2006
              • 1674

              #21
              Modelul arãta de colegul forumist, dupã pãrerea mea nu este un ciocan rotopercutor ci o maºinã de gãurit cu percuºie care are diametrul uti pânâ la 13mm, dupã cum se vede mai jos.



              Cred cã neînþelegerea apare din exprimarea ciocan rotopercutor/maºinã de gãurit cu percuþie.

              Cu deosebitã stimã,...
              Sal'tare!
              E bine sa faci ceea ce stii si sa stii bine ceea ce faci!

              Sal'tare!

              Comentariu

              • klaus
                Membru Marcant
                • 24.iun.2005
                • 959

                #22
                Uf, greu la deal...
                Deci, exista 2 versiuni de percutie:
                - la masinile de gaurit electrice sunt pe o rozeta de metal care are niste brizuri pe suprafata ei. La acel mecanism pur si simplu rozeta se invarte si impinge axul pe care este mandrina. Acest sistem se regaseste si pe masinile de gaurit ieftine (50 RON) si pe masinile de gaurit mai prospere dar care nu au ro de gaurire in betoane.
                - la rotopercutoare (jackhammer, electro-pneumatic drill) sistemul de percutie nu este pe rozeta ci pe piston pneumatic care, la eliberarea compresiei din cilindru produce percutia. Aceste ciocane rotopercutante/penumatice sunt concepute special pentru lucru tip cican-dalta a capului mandrina, drept pentru care rezista mmmuuulltt mai bine la eforturile presupuse de gaurirea/daltuirea etc materialelor dure (beton, piatra samd).
                Imaginea pe care am pus-o este aia pentru ca era una din cele mai clare si mai simple, usor de inteles. Ca de puneam una complicata se uita lumea pe aici dupa avioane (bine, nu ca acum s-ar fi uitat dupa submarine)

                Si acum sa revenim la oile noastre:
                - daca problema lipsei de percutie (sau percutie f. slaba) apare la o bormasina (masina de gaurit electrica), care are sistem de percutie pe disc metalic cu valuri, problema e de la disc.
                - daca problema lipsei de percutie apare la un rotopercutor pneumatic, dar capul se invarte pe gaurire, problema este de la sistemul de percutie, care este pe compresie in cilindru 9deci cel mai probabil compresie lipsa)

                Si daca voi gasiti intr-o bormasina electrica capac la locas in care sa puneti vaselina si sa aiba sistem de bielea manivela sa ma chemati sa mi-o aratati si mie, ca atunci va fi intr-adevar un eveniment.
                Cu biela manivela si capac de bagat vaselina la acel mecanism sunt doar ciocanele rotoperctante.

                PS: Si bosch are bormasini de 1000 w dar are si ciocane rotopercutante de 1000 w. Asta nu inseamna ca sunt unele si aceleasi...
                Viata e complexa si are multe aspecte...

                Comentariu

                • Baboo
                  Living Legend
                  • 09.iul.2006
                  • 1674

                  #23
                  Postat în original de klaus
                  Uf, greu la deal...
                  cu boii miculuþi(nu mici! )

                  O asemenaea maºinã, care are, de obicei, un minicompresor încorporat în el, costã o avere, în raport cu o persoanã care are ca ,,hobby" sã-ºi ,,confecþioneze" singur gãurile necesare în pereþi! E dotatã cu burghie care necesitã o prindere SDS PLUS, ºi o asemenea investiþie ar trebui sã aducã un profit însutit!

                  N-am vrut ºi nici nu vreau sã ofensez pe cineva de pe acest forum care are o altã pãrere sau o altã soluþie tehnicã decât a mea. Un vechi proverb tãtãrãsc spune cã animalele se miroase ºi oamenii vorbesc ptr a se cunoaºte!

                  Revennons a nos muttons:

                  Propun ca, dacã colegul forumist îºi recunoaºte modelul de maºinã din site-ul afiºat de mine ºi dacã e posibil sã ne posteze ºi o foto cu angrenajul pe care l-a descris anterior sumar, sã ,,combatem" în continuare ptr posibilitatea de a da o sugestie de reparaþie, ºi sã nu continuãm discuþia precum ,,un câine surd la vânãtoare"!

                  Cu deosebitã stimã, în a ,,combate" alãturi de DVS.,...
                  Sal'tare!
                  E bine sa faci ceea ce stii si sa stii bine ceea ce faci!

                  Sal'tare!

                  Comentariu

                  • i96nds
                    Membru marcant
                    • 03.ian.2006
                    • 427

                    #24
                    Uite ceva poze:
                    Fișiere Atașate
                    Stefan

                    Comentariu

                    • yarashi
                      Incepator
                      • 30.apr.2007
                      • 4

                      #25
                      Lipsa de percutie este probabil cauzata, in cazul de fata, de uzarea unui oring. Am avut aceeasi problema cu o masina asemanatoare (acelasi principiu de functionare, alta firma). Daca ai garantie la ea, du-o la service. Se rezolva defectiunea relativ repede.
                      Daca nu ai garantie, demonteaz-o si verifica la partea pneumatica (fata). Vei gasi gauri in camasa pistonului: sa nu fie obturate de materiale straine; bilele de otel sa fie pe locurile lor si sa fie sferice (cum au fost original); oringurile sa nu fie uzate, daca sunt uzate...schimba-le.

                      Comentariu

                      • leonardmuresan
                        Incepator
                        • 16.oct.2006
                        • 3

                        #26
                        Ceau ! sunt nou pe aici . Am o problema : am achizitionat in urma cu aproximativ un an de zile un ciocan rotopercutor marca Stern Autria model RH 32 A. Pana acum nu am avut probleme cu el, insa de ceva vreme partea superioara (metalica) a carcasei se incalzeste cam tare. Am desfacut capacul pe unde se completeaza vaselina si am vazut ca are destula. Ce trebuie sa fac ? mi-e teama ca s-ar putea arde daca am sa o folosesc in continuare asa !

                        Comentariu

                        • Seni
                          Living Legend
                          • 05.mar.2006
                          • 3524

                          #27
                          verifica periile colectoare..........

                          Comentariu

                          • jackpott
                            Incepator
                            • 21.mar.2007
                            • 98

                            #28
                            Postat în original de Traian Dajma
                            Are cumva prinderea burghiului cu SDS PLUS? Ma gandesc ca problema ar fi intre percutor, care lucreaza bine, si sistemul de prindere al burghiului. Introdu un creion in locul burghiului si vezi daca-l precuteaza bine si cand impingi de el in percutor. Este doar o parere. Ieri am reusit sa-mi cumpar dupa lungi cautari un GBH 2-26 DFR de la Bosch.
                            Cat ai dat pe el mar interese si pe mine unul

                            Comentariu

                            • RaduCA
                              Living Legend
                              • 09.oct.2005
                              • 6453

                              #29
                              Postat în original de Traian Dajma
                              Ieri am reusit sa-mi cumpar dupa lungi cautari un GBH 2-26 DFR de la Bosch.
                              De ce "lungi cautari"? Ati prins si promotia?
                              De cînd fenicienii au inventat moneda, mulţumirile sînt de prisos... şi încă o veste tristă: ieftin, bun şi mult nu există.
                              În schimb, există Instalatorul de Iaşi.

                              Comentariu

                              • ssilvviu
                                Membru
                                • 09.aug.2006
                                • 245

                                #30
                                )
                                Daca va uitati la data, traian a scris acum un an.

                                Cat despre incalzirea ciocanului, cred ca s-a dus vaselina din cilindru.
                                Il demontezi si ungi peste tot.
                                Eu cam odata pe luna sau dupa fiecare gaura de hota demontam complet ciocanul si ungeam fiecare piesa.
                                Vezi sa insisti pe cilindru si piston. Nu mai lucra asa cu el ca strici garnitura.

                                Comentariu

                                Procesare...