Ciocane rotopercutoare

Adună
Acesta este un topic important.
X
X
 
  • Ora
  • Arată
Curăță Tot
postări noi

  • da_n
    a răspuns
    In cazul asta cred ca teoria nu-si are rostul, cine a lucrat cu un rotopercutor/demolator, chiar si fara mare experienta isi da seama dupa cateva minute cata forta trebuie sa exercite pe maner.

    Lasă un comentariu:


  • apanoiu
    a răspuns
    Poate gresesc eu, dar ati spus ca scula trebuie sa isi faca cursa... la rotopercutoare cursa se face indiferent daca apesi sau nu apesi.
    Va referiti la cursa daltei? Se castiga la performanta daca dalta se misca 5 mm?

    Cum va explicati faptul ca ciocanele pneumatice folosite la spart drumuri au unele pana si reazem pentru pus piciorul, ca sa apesi tare... sau cele cu montare pe escavator pe care se apasa cu iste forte fantastice?

    A fost chiar o emisiune la Discovery in care prezenta functionarea unui ciocan si specificau clar... dalta nu se misca in mandrina, ea doar transmite impactul de la piesa care face percutia.

    Mai important ar fi sa nu se forteze gaurirea la diametre mici deoarece exista riscul decalirii burghiului. Si sa nu se apeste tare la bormasinile care nu au percutie pneumatica.

    Lasă un comentariu:


  • DYC
    a răspuns
    Domnule apanoiu, cred ca in cativa ani de service (reprezentanta) la rotopercutoare numai de la marcile de top (Bosch, Hitachi, Makita etc... ) am ajuns sa cunosc sistemul de functionare si recomandarile producatorilor. Nu dati sfaturi eronate, nu acesta este rolul acestui forum. Mai bine nu spunem nimic decat sa inducem lumea in eroare.

    Lasă un comentariu:


  • apanoiu
    a răspuns
    Mda, probabil va scapa modul de functionare a unui ciocan rotopercutor.
    Mecanismul de percutie este in interiorul lui, tu apasand pe scula nu faci altceva decat sa faci contactul mai bun intre beton si dalta.

    Este ca la daltuire manuala, oricat de tare ai apasa pe dalta, cand dai cu ciocanul impactul nu are de suferit.

    Pot sa va spun ca la unele rotopercutoare daca nu apesi sanatos, intra intr-o rezonanta aiurea si sufera mecanismul de impactare.

    Azi am dat vreo 10 gauri de 12 in granit, in care am bagat dibluri. Pot sa va spun ca este o placere sa folosesti o scula de top, te bucuri ca ai dat un ban in plus si ai luat ceva bun. In cazul meu "lovesc" cu max 10 juli si scula poate lucra mai fin decat un rotopercutor no-name de 0.01 juli(si aia nespecificati)

    Lasă un comentariu:


  • felishvet
    a răspuns
    perfecta dreptate pt DYC ! Lasa scula sa-si faca treaba. La roto ala e vorba de 2.7-2.8 J ce nu se poate compara cu 5 sau chiar 10 J (sds -max).
    Chiar daca percutia e usoara cu rabdare isi face treaba. Daca te apesi ca un disperat pe ea ii termini sistemul de percutie. Mai ales ca e vorba de o scula pt DIY si se presupune ca persoana ce lucreaza cu ea nu e stresata de timp si ca chiar insusi proprietarul "opereaza" cu ea!

    Lasă un comentariu:


  • DYC
    a răspuns
    Dl. apanoiu a raspuns exact pe dos parerea mea, rotopercutorul trebuie lasat sa-si faca pe deplin cursa, nu fortat. Este suficienta greutatea proprie a masinii ( spre ex. la un rotopercutor de 2 kg la o gaurire in podea). Am intalnit multe cazuri in service care au avut probleme tocmai din cauza fortarii burghiului/daltii in masina.

    Lasă un comentariu:


  • dummy_
    a răspuns
    Postat în original de GERULA2007
    Salut!
    Cind folosim rotopercutorul pe functia de daltuire , cit de mult trebuie sa apasam pe scula? De exemplu pt a sparge betonul ramas pe perete dupa dezlipirea faiantei. Am scula atasata bosch-do-it.ro/boptocs2-ro/Me%C...14187/index.htm
    si azi am spart niste faianta.
    In citeva momente m-am apasat cu toata forta pe ea si nu stiu daca am facut bine!
    Multumesc!
    Percutia e pneumatica deci nu depinde de forta cu care apesi , bine ca nu ai sarit pe ia , atuncea poate avea randament mai bun , ar trebui sa fi prins perioada cand dadeai faianta jos cu dalta si ciocanul , iti lua 2 zile si faceai muschi la antebrate , si atuncea ati aprecia si invata sa folositi o scula la capacitatea nominala de utilizare

    Lasă un comentariu:


  • apanoiu
    a răspuns
    Pe rotopercutor poti sa te apesi oricat, impactul se realizeaza intern.
    La bormasina cu percutie simpla trebuie sa ii dai putin spatiu pentru percutie.
    Daca simti nevoia da apesi mai tare, posibil sa fie scula de vina, poate nu are suficienta forta.

    Lasă un comentariu:


  • teknotronik
    a răspuns
    Daca te apesi cu toata forta nu mai poate sa efectueze percutia si randamentul este foarte scazut .

    Lasă un comentariu:


  • GERULA2007
    a răspuns
    Salut!
    Cind folosim rotopercutorul pe functia de daltuire , cit de mult trebuie sa apasam pe scula? De exemplu pt a sparge betonul ramas pe perete dupa dezlipirea faiantei.
    Si azi am spart niste faianta.
    In citeva momente m-am apasat cu toata forta pe ea si nu stiu daca am facut bine!
    Multumesc!

    Lasă un comentariu:


  • kiobubu
    a răspuns
    Multam DYC. Doare pe un singur site am gasit valoare pt HR2470 si tot 2.7J era.

    Lasă un comentariu:


  • DYC
    a răspuns
    Energia de impact este 2.7J la 2470.

    Lasă un comentariu:


  • kiobubu
    a răspuns
    Merci Komy pt reply.
    Stii cumva ce energie de impact are HR2407?
    Nu l-ai testat si pe HR2470 la beton?
    Cat a fost adaptorul SDS+ / burghiu cilindric?

    Lasă un comentariu:


  • komy
    a răspuns
    Eu am Makita hr2470 si sunt f multumit. Mai am un hr2810 pe care il folosesc cand am lucrari in beton. Ca si sfat pentru mandrina interschimbabila de la makita, eu folosesc un adaptor sds-plus pe care l-am cumparat separat si nu am avut nici o problema(la momentul achizitionarii rotopercutorului, varianta aleasa de mine era mai ieftina - acum nu stiu ce sa zic). Inca ceva... service-ul si piesele de la makita sunt cele mai ieftine.

    Lasă un comentariu:


  • kiobubu
    a răspuns
    Achizitie

    Am redus lista ciocanelor de care as fi interesar la:
    1.) DeWALT 800W D25113K, 695 Ron, 800 W, 1150 RPM, 4300 BPM, 3.4J, Garantie 1 an.
    2.) HITACHI DH24PC3, 790 Ron, 800 W, 1050 RPM, 4600 BPM, 3.2J, Garantie 2 ani
    3.) BOSCH GBH 2-26 DBR / BOSCH GBH 2-26 DRE / Bosch GBH 2-26 DFR.
    Cele 3 au caracteristici similare (ultima are si madrina obisnuita inclusa + polizor Bosch GWS 6-115 CIE). Poate cineva ma lamureste legat de diferenta dintre primele 2 (in afara de pret ).
    790 / 868 / 1026 Ron, 800 W, 900 RPM, 4000 BPM, 3J, Garantie 2 ani
    4.) Makita HR2470X7, 559 Ron, 780 W, 1100 RPM, 4500 BPM, ?J, Garantie 2 ani. Care e diferenta intre HR2470X7 si HR2470?
    5.) Makita HR2470T, 771 Ron, 780 W, 1100 RPM, 4500 BPM, ?J, Garantie 2 ani. Fata de HR2470X7, are in plus mandrina obisnuita.

    Merita diferenta de bani mandrina obisnuita (pt lemn si metal, am o Makita cu acumulator)?
    Marele minus la DeWalt este ca am auzit ca ar fi mai scump serviceul ceea ce atarna mai greu deoarece garantia e doar de 1 an.
    Astept plusuri si minusuri pentru fiecare candidat

    Lasă un comentariu:

Procesare...