Urmareste-ne pe Facebook

Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Legislatia din domeniul sistemelor de securizare!

Adună
Acesta este un topic important.
X
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Legislatia din domeniul sistemelor de securizare!

    Pentru cei interesati, pun la dispozitie link-urile pe care le-am pregatit special pentru a putea descarca si studia legislatia actuala care reglementeaza activitatile de proiectare, instalare si intretinere a sistemelor electronice de securizare:

    - http://www.smartsecurity.ro/legi/l333.pdf

    - http://www.smartsecurity.ro/legi/hg1.pdf

    In special pentru domeniul rezidential pot fi autorizate si persoane fizice, dar cu parcurgerea etapelor prevazute de lege.

    Pentru orice alte detalii (specifice fiecarui caz in parte), trebuie sa va adresati Serviciului de Paza si Ordine Publica de la Politia judetului in care locuiti. Acolo il veti cauta pe ofiterul care se ocupa de autorizarea societatilor comerciale (sau P.F.A.) ca instalatori de sisteme de securizare. De la dumnealui veti primi toate indrumarile necesare, formulare (daca va fi cazul) etc., asfel incat impreuna veti obtine ceea ce va doriti.

    Deoarece de curand a devenit obligatorie si atestarea profesionala obtinuta in urma absolvirii unui curs de specialitate, pun la dispozitia celor interesati link-ul de unde se pot informa:

    - http://www.arts.org.ro/pagini/anunt.php

    Cu stima, ...
    Confort si Siguranta Ambientala pentru Dumneavoastra!

  • #2
    Cu voia dvs as mentiona si..
    Anexa Dispozitiei IGPR 422 din 25.09.2006

    http://www.politiaromana.ro/Ordine_p...legislatie.pdf

    Aceste norme metodologice aduc cateva amanunte in plus fata de L333 si HG1010.

    Cu respect!
    ~Cu Respect!

    Comentariu


    • #3
      Probleme de legalitate, rog ajutor!

      Salutare.
      Am anumite nedumeriri legate de o problema.
      De o saptamana studiez sistemele de supraveghere, deoarece o cunostinta care are o firma m a rugat sa ii montez un sistem de supraveghere la un santier pentru a vedea tot timpul daca oamenii fac treaba acolo. Nici vorba de sistem de supraveghere profesional, sau cuplat la vreun sistem de paza sau vreo legatura cu politia, sau vreo complicatie de genul. Vrea personal sa mai intre din cand in cand sa vada ce se intampla acolo si in lipsa lui din fata calculatorului sistemul sa inregistreze daca oamenii fac treaba. Sistemul ales este un DVR si 4 camere de exterior.
      La aceste camere se va uita doar el, nu este nevoie de politie, sau firma de monitorizare .
      Eu lucrez la o firma care nu are legatura cu monitorizarea. Bineinteles ca va trebui sa cumpar acest sistem de la o firma si sa il montez.
      Toata treaba va fi pe o suma simbolica pt ca mi e prieten, dar prin firma..facturi si garantie ..El nu vrea sa mearga la o firma de profil pentru a nu plati prea multi bani.
      Ma intereseaza daca pot face acest lucru fara a complica lucrurile..politie sau eu mai stiu ce autorizari.

      Comentariu


      • #4
        Re: Probleme de legalitate, rog ajutor!

        Ajutor si sfaturi sisteme de supraveghere, gratis. 021-xxxxxxx ;
        Va multumesc,
        Ultima editare de PowerMC; 11.ian.2013, 14:21. Motiv: eliminare pasaj publicitar

        Comentariu


        • #5
          Sistemebis!
          De ce nu ii oferiti un sfat sau un ajutor aici in cazul in care puteti oferi ceva concret?
          Reclama pe care vad ca vi-o faceti la serviciile pe care le prestati nu stiu daca isi au locul aici! Mai degraba incercati cu mesaje private daca incercati sa racolati clienti astfel!

          Ca sa imi exprim parerea referitor la intrebarea topicului.....sa sistematizam nitzel:

          - o firma vrea sa isi supravegheze prin monitorizare video ceva ( un santier in cazul dvs).
          - dvs doriti sa ii instalati supraveghere video la locatia respectiva.
          - veti emite facturi de montaj si instalare sistem supraveghere video si veti oferi garantie lucrarii

          In cazul acesta legea existenta la noi momentan nu prea va da de ales.
          Cand este vorba de firme, societati, locuri publice numai firme autorizate pot instala asemenea sisteme.
          Ca dvs veti face lucrarea respectiva, o veti si factura (desi nu aveti voie sa prestati asemenea lucrari si va incriminati singur), si nimeni niciodata nu va va prinde sau controla.....este doar o posibilitate ce reflecta de multe ori o realitate

          Cu respect!
          ~Cu Respect!

          Comentariu


          • #6
            Multumesc..va trebui sa ma autorizez.
            Si ca firma si ca persoana fizica ce lucreaza la aceasta firma..
            Am absolvit facultatea de Inginerie Calculatoare..intrebarea mea este..d-l politai ma va autoriza pe mine ca persoana angajata a firmei doar cu aceasta facultate sau e nevoie si de acel curs de tehnician sisteme de supraveghere..?

            Comentariu


            • #7
              E simplu: nu factura si prietenul va declara ca a montat el sistemul daca sunt probleme
              Imi dau si eu cu parerea cateodata

              Comentariu


              • #8
                In urma cu catva luni va puteati autoriza cu facultatea dvs....si cu o adeverinta de la firma cum ca ati mai lucrat cate ceva in curenti slabi.
                Acuma insa de cand cu standardele astea ocupationale va trebuie in mod obligatoriu si acel curs (care sa stiti ca nu este o avere..si oricum nu va invata nimic..doar cateva mici aspecte de legislatie).
                Insa in cazul in care va pregatiti sa va autorizati si dvs si firma...eu sa va sfatuiesc sa va inarmati cu rabdare multa. Dureaza minim 3 luni autorizarea...si va vor trebui destule dosar cu acte....inclusiv cateva vizite de la politie si de la sri pe la dvs la firma...ca sa verifice asa la ochi cum stati (fara sa isi bage nasulprea adanc in acte).
                Toate se rezolva...nu exista cerinte extraordinar de complexe ....dar necesita timp.
                Dar sper ca nu va autorizati numai pentru aceasta lucrare nu?
                ~Cu Respect!

                Comentariu


                • #9
                  Postat în original de DanielC
                  [...] in cazul in care va pregatiti sa va autorizati si dvs si firma [...]
                  Puteţi detalia subiectul? Sînt curios ce implică această "autorizare"?
                  De cînd fenicienii au inventat moneda, mulţumirile sînt de prisos... şi încă o veste tristă: ieftin, bun şi mult nu există.
                  În schimb, există Instalatorul de Iaşi.

                  Comentariu


                  • #10
                    Teoretic ar trebui sa va dau un link catre 2 legi mari si late care cam guverneaza efractia.
                    Dar va ofer pe scurt citate din acestea:

                    Societăţile specializate în domeniul sistemelor de alalrmare împotriv efracţiei se înfiinţează şi funcţionează în condiţiile Legii nr.333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecţia persoanelor şi a Normelor metodologice adoptate prin HG nr.1010/2004.

                    Licenţa de funcţionare se eliberează numai în situaţia în care toţi asociaţii/administratorii societăţii îndeplinesc condiţiile prevăzute la art.20 alin.10 din Legea nr.333/2003 şi s-a obţinut avizul favorabil al Serviciului Român de Informaţii.

                    Documentaţia se va depune în două exemplare, având filele numerotate şi certificate de reprezentatul societăţii (semnătura şi stampilă), piesele fiind consemnate în opisul lucrării cu referiri la paginaţie.



                    A. Pentru constituirea societăţilor comerciale, la cererea Oficiilor teritoriale ale registrului comerţului ori a reprezentanţilor societăţilor, se vor acorda avize de principiu societăţilor comerciale care au ca obiect de activitate codul CAEN revizuit – 8020 activităţi de servicii privind sistemele de securizare.

                    Pentru acordarea avizului de principiu (prealabil), se va depune în două exemplare, (unul fiind destinat Serviciului Român de Informaţii, următoarele documente:

                    cererea de acordare adresată inspectoratului judeţean de poliţie sau DGPMB, după caz, pe raza căruia îşi are sediul social societatea;

                    actul constitutiv al societăţii comerciale, atestat sau autentificat;

                    dovada de rezervare a denumirii pentru înscrierea societăţii la Oficiul registrului comerţului;

                    documentele conducătorilor societăţii, respectiv:act identitate, curriculum vitae (elaborate conform HG 1021/2004), acte de studii, dovada pregătirii de specialitate, declaraţii că nu au făcut parte din structuri de informaţii străine, organizaţii secrete transnaţionale şi nu au colaborat cu acestea, certificate de poliţist sau autentificate de notar;

                    declaraţii de neimplicare în activitatea firmei pentru asociaţii sau acţionarii care nu vor deţine funcţii operative în societate;



                    Eliberarea avizului de principiu se face după efectuarea verificărilor privind îndeplinirea condiţiilor prevăzute de art.20 alin.10 din Legea nr.333/2003, în conţinutul căruia se va menţiona obiectul de activitate aprobat, denumirea societăţii, avizarea asociatului/asociaţilor şi personalului de conducere (cu nominalizarea acestora, inclusiv CNP), avizul emis fiind valabil şi în procedura de licenţiere.



                    B. Pentru obţinerea licenţei de funcţionare, reprezentantul societăţii trebuie, conform prevederilor legale, să depună la inspectoratul judeţean de poliţie ori la Direcţia Generală de Poliţie a Municipiului Bucureşti, după caz, în a cărui rază teritorială îşi are sediul social, în două exemplare, următoarele documente:

                    cerere de eliberare a licenţei de funcţionare, adresată Inspectoratului General al Poliţiei Române - Direcţia Poliţiei de Ordine Publică, din care să rezulte activităţile solicitate, adresa şi telefoanele sediului social şi administrativ. Activităţile solicitate vor fi menţionate în mod expres, respectiv: proiectare/instalare şi întreţinere/producţie sisteme de alarmare împotriva efracţiei, dacă sunt incluse în obiectul de activitate al societăţii, în funcţie de opţiunea dorită. Cererea va fi formulată pentru a avea caracter oficial, cuprinzând număr şi dată de înregistrare la solicitant, iar numele semnatarului va fi consemnat în clar.

                    documentele de constituire şi funcţionare ale societăţii, în xerocopii certificate de reprezentantul societăţii, respectiv: actul constitutiv (statutul şi contractul), încheierea judecătorului-delegat de autorizare a constituirii (sentinţa civilă) şi certificatul de înmatriculare cu codul unic de înregistrare la Oficiul registrului comerţului (certificatul de înregistrare). Obiectul de activitate al societăţii trebuie să cuprindă codul CAEN revizuit, 8020 - activităţi de servicii privind sistemele de securizare, 7112 – activităţi de inginerie şi consultanţă tehnică legate de acestea (pentru activitatea de proiectare) şi 4321 – lucrări de instalaţii electrice.

                    * documentele conducătorilor societăţii, constând în: actul de identitate, ultima diplomă de studii şi curriculum vitae, sens în care cel puţin o persoană de conducere va îndeplini condiţia de pregătire de specialitate. Condiţiile de pregătire de specialitate se referă la: calificare dobândită în profil electric (studii tehnice superioare sau medii - fără drept de proiectare) şi specializare în sisteme electronice de securitate (certificat eliberat de un formator autorizat, cu tematică avizată de I.G.P.R.). În plus, persoana respectivă va fi supusă şi unui test cu privire la cunoaşterea legislaţiei în domeniu de inspectoratul judeţean de poliţie competent teritorial, înainte de a se emite avizul.

                    certificat constatator eliberat de Oficiul registrului comerţului, cu excepţia societăţilor nou-înfiinţate, care depun documentele pentru licenţiere în cel mult 30 zile de la data înregistrării firmei la registrul comerţului (act eliberat în baza Legii nr.26/1990 cu toate datele înregistrate).

                    * declaraţii pe propria răspundere ale asociaţilor/administratorilor că nu au făcut parte din organizaţii secrete transnaţionale, servicii de informaţii ori structuri militare sau paramilitare străine, că nu au fost pregătite de acestea pentru desfăşurarea unor activităţi specifice şi că nu au participat la conflicte militare externe. Declaraţiile vor fi certificate de poliţist sau autentificate de notar.

                    certificat de cazier fiscal pentru persoana juridică, cu excepţia cazurilor când societatea este nou constituită şi nu este înregistrată fiscal (se dovedeşte prin declaraţie pe proprie răspundere) ori are până la 3 luni de la înfiinţare;

                    dovada achitării taxei de licenţiere;

                    regulamentul de organizare şi funcţionare, având structura următoare: dispoziţii generale, structura organizatorică a societăţii, condiţii de angajare a personalului care desfăşoară activităţi în domeniul licenţiat, pregătirea şi controlul personalului implicat în activitatea specifică, dotarea societăţii, modul de derulare a activităţilor licenţiate şi dispoziţii finale. (elaborat în două exemplare în original).

                    Documentele prevăzute la alin. (1) se vor prezenta în două exemplare, în xerocopie, cu excepţia certificatelor de cazier fiscal, atestare fiscală şi constatator care vor fi anexate în original, în exemplarul Poliţiei.

                    Certificatele menţionate trebuie să fie în termenul de valabilitate la depunerea documentaţiei la unităţile teritoriale de poliţie.

                    Regulamentele de organizare şi funcţionare se vor elabora după modelul postat pe site-ul Direcţiei Poliţiei de Ordine Publică, cu adaptare la particularităţile existente, în două exemplare, unul al titularului şi celălalt al Poliţiei, ambele fiind anexate la dosarul Poliţiei.

                    În cazul în care sunt asociaţi persoane juridice, se anexează documentele de autorizare şi constituire a acestora şi ale reprezentantului legal, care trebuie să obţină avizele menţionate. Aceleaşi condiţii sunt necesare şi în cazul societăţilor cu capital străin.

                    Dovada achitării taxei de licenţiere, care se achită la trezoreriile unde societatea îşi are sediul social, optând pentru una din cele două posibilităţi, taxa de regim normal –100 lei, cu soluţionare între 15-30 zile sau taxa la regim de urgenţă – 300 lei, între 1-15 zile de la înregistrarea la Inspectoratul General al Poliţiei Române.



                    Licenţierea persoanelor fizice sau a asociaţilor familiale autorizate în baza Legii nr. 300/2004 privind organizarea şi desfăşurarea unor activităţi economice de către persoane fizice se realizează similar ca la societăţile comerciale cu prezentarea autorizaţiei eliberate de primării în locul actului constitutiv, având menţionate activităţile de servicii privind sistemele de securizare cod CAEN 8020.

                    Persoanele fizice licenţiate au dreptul de a executa numai lucrări pentru locuinţe şi anexe ale acestora, care nu necesită întocmirea de proiecte pentru a fi supuse avizării poliţiei.

                    Ce este mai sus este in principal pentru licentierea societatii.
                    Dar ca sa licentiezi societatea....mai intai trebuie sa licentiezi personalul.
                    Nu v-am mai citat cerintele pentru personal ca sa nu incarc prea mult pagina
                    Daca credeti ca nu v-ati plictisit....pot sa va mai ofer detalii
                    Dar e mai bine sa cititi cu ochii dvs legea
                    ~Cu Respect!

                    Comentariu


                    • #11
                      DanielC:
                      " Dar ca sa licentiezi societatea....mai intai trebuie sa licentiezi personalul.
                      Nu v-am mai citat cerintele pentru personal ca sa nu incarc prea mult pagina
                      Daca credeti ca nu v-ati plictisit....pot sa va mai ofer detalii "


                      Multumesc de raspuns..eu as mai vrea detalii legate de licentierea personalului

                      Comentariu


                      • #12
                        - *Conducatorii societatilor
                        depun la inspectoratele judetene de politie sau la Directia Generala de
                        Politie a Municipiului Bucureşti, pe raza carora îşi au sediul
                        societatile, urmatoarele documente:
                        *a) *cerere prin care se solicita avizarea, înregistrata şi datata, din
                        care sa rezulte denumirea societatii, adresa sediului social sau
                        administrativ, telefon, fax;
                        *b) *copii ale documentelor de identitate, studii, pregatire şi
                        curriculum vitae ale asociatului sau asociatilor, precum şi ale
                        persoanelor care urmeaza sa asigure conducerea operativa a activitatilor
                        de paza, îndeplinind functii de administrator, director executiv ori
                        alte functii similare;
                        *c) *documente din care sa rezulte calitatea sau functia pe care urmeaza
                        sa o detina în societate;
                        *d) *declaratiile pe propria raspundere ca nu a facut parte din
                        structuri de informatii straine, organizatii secrete transnationale şi
                        nu a colaborat cu acestea;
                        *e) *certificatul de cazier judiciar.
                        *Art. 16. - *Conditiile de avizare prevazute de lege sunt cumulative,
                        iar neîndeplinirea uneia dintre acestea determina neacordarea avizului.
                        *Art. 17. - *Avizul este obligatoriu, iar termenul de emitere al
                        acestuia este de 30 de zile şi se comunica persoanelor mentionate, fara
                        ca avizul negativ sa fie motivat.
                        *Art. 18. - *Avizul este obligatoriu şi pentru directorii sucursalelor
                        şi ai punctelor de lucru.


                        * CAPITOLUL IV*
                        Avizarea conducatorilor de societati şi a personalului tehnic

                        *Art. 19. - *Conducatorii de societati sunt persoanele fizice implicate
                        operativ în activitatea societatii, având o functie de conducere,
                        respectiv: administratori, asociati, directori.
                        *Art. 20. - *Asociatii ori actionarii care nu sunt implicati în
                        societate vor da declaratie pe propria raspundere despre aceasta,
                        nefiind necesar avizul Politiei şi Serviciului Român de Informatii.
                        *Art. 21. - *Conditiile de avizare a conducatorilor societatii sunt cele
                        stabilite pentru societatile specializate de paza şi protectie la art.
                        20 alin. (9) şi (10) din Legea _nr. 333/2003_, iar pentru personalul
                        tehnic, cele prevazute pentru personalul de paza în art. 39 din aceeaşi
                        lege.
                        *Art. 22. - *Retragerea avizelor pentru conducatorii societatilor şi
                        personalul tehnic se face când nu mai sunt îndeplinite conditiile care
                        au stat la baza acordarii acestora ori conducatorii societatilor şi
                        personalul tehnic au savârşit abateri în legatura cu serviciul, pentru
                        care legislatia muncii prevede desfacerea contractului de munca,
                        situatie în care avizul politiei este nul de drept.
                        Acestea le gasiti in HG 1010 ( gasiti linkul catre ele mai sus pe forum in postul despre legislatie)
                        Este posibil sa vi se mai ceara inca cateva acte...ptr ca aparut si o Dispozitie Interna a IGPR care mai aduce cateva completari.

                        Insa repet....nu este nimic ce sa nu puteti oferi ca si acte.
                        Dar nu puteti sa va autorizati...decat numai in cazul in care ulterior urmeaza sa autorizati si societatea. Deci autorizatia personalului este valabila numai in cadrul unei societati autorizate!!!!!
                        Deci este posibil...de la caz la caz...sa vi se ceara documentatia simultan pentu personal si ptr societate....urmand sa vi se elibereze intai avizele personalului....apoi atestatul societatii.

                        Eu va recomand....in cazul in acre aveti ganduri serioase in aceasta privinta....sa efectuati o prima vizita la biroul de Ordine Publica al IGP din zona in care locuiti....si sa cereti un opis exact cu documentatia care va trebuie....eventual sa cereti lamuri suplimentare acolo unde este cazul.

                        Cu respect!
                        ~Cu Respect!

                        Comentariu


                        • #13
                          Postat în original de DanielC
                          Dar nu puteti sa va autorizati... decat numai in cazul in care ulterior urmeaza sa autorizati si societatea. Deci autorizatia personalului este valabila numai in cadrul unei societati autorizate!!!! [...]
                          1. Nu mă pot autoriza, mai întîi, ca persoană fizică şi apoi să autorizez firma?
                          2. Se poate autoriza o firmă dacă nu are nici un angajat?
                          De cînd fenicienii au inventat moneda, mulţumirile sînt de prisos... şi încă o veste tristă: ieftin, bun şi mult nu există.
                          În schimb, există Instalatorul de Iaşi.

                          Comentariu


                          • #14
                            1. Ba da! De fapt e obligatoriu sa va autorizati dvs intai. Numai ca autorizarea dvs nu are nici o valoare ( si nu puteti lucra legal cu ea) daca nu aveti si firma autorizata! Si pentru ca ei stiu acest lucru....v-am spus numai ca e posibil sa va ceara simultan ambele dosare deodata. Cel pentru avizarea personalului...si cel pentru avizarea firmei. Si oricum cand va veti autoriza...vi se vor cere hartii de la firma cum ca sunteti angajat...pe ce functie.. fisa postului...etc
                            Insa mai intai ei va vor elibera avizul pe personal tehnic. Insa avizarea personala pe care o veti primi nu va fi ceva de genul....''numitul xxx se avizeaza sa execute lucrari in domeniul efractiei'' ci ''numitul xxx angajat pe postul de tehnician al societatii yyy se avizeaza sa execute lucrari in domeniu....''
                            2. Mai greu. Trebuie sa existe in mod sigur o persoana care proiecteaza...si o persoana care executa. Acestea atributii se si pot cumula....dar daca dvs sunteti administrator de firma ...si cu noile legi nu sunteti angajatul firmei....nu stiu sincer ce sa va spun. Eu cred ca va trebuie minim 1 persoana angajata.

                            Exista din cate stiu si un regim de atestare pentru persoane fizice autorizate. Insa nu am studiat acel aspect pentru ca nu m-a interesat...si in plus parca stiu ca acestia nu au voie se execute toate tipurile de lucrari.
                            Ori eu am nevoie sa execut lucrari si in banci...si in statii peco...si in schimburi valutare.... Deci ptr mine nu se preta.
                            Dar depinde ce target va propuneti sa atacati.

                            Cu respect!
                            ~Cu Respect!

                            Comentariu


                            • #15
                              Postat în original de DanielC
                              [...] Eu cred ca va trebuie minim 1 persoana angajata. [...]
                              Atunci cred că am să-mi fac o angajare cu normă redusă de lucru. Ceva de genul 1 (una) oră pe lună ar fi îndeajuns?
                              De cînd fenicienii au inventat moneda, mulţumirile sînt de prisos... şi încă o veste tristă: ieftin, bun şi mult nu există.
                              În schimb, există Instalatorul de Iaşi.

                              Comentariu

                              Procesare...
                              X
                              sigla BRAT