Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Fitinguri instalatie apa

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • #16
    Am mai scris la un alt subiect...tevile de cupru pt apa potabila sunt cele care au pe ele stantata norma europeana "EN1057" sau este scris pe ele CuDHP sau Carbon Free. Se mai pot diferentia acestea si prin faptul ca pe interior au un strat de protectie de culoare roz.
    Toate celelalte tevi de cupru, pe care nu scrie aceste lucruri (sau unele din ele) nu sunt pentru apa potabila, cu toate ca vanzatorii spun...normal ca sunt bune...toate tevile de cupru sunt bune pt apa potabila.Sau atunci cand ii intrebi habar nua au ce vand...chiar daca au pe stoc asemenea tevi. De asemenea, fitingurile de firma sunt facute de asemenea din cupru Carbon Free, deci sunt pentru apa potabila. De cele no name nu stiu. Nu dau nume de niste firme producatoare ale acestor tevi sau fitinguri sa nu se spuna ca fac reclama.Dar sunt cu siguranta.

    Comentariu


    • #17
      Postat în original de Highlander
      Nu am auzit de Cu alimentar. Exista posibilitatea de teava captusita cu ppr sau alte materiale pe interior. Pt instalatia potabila se recomanda fierul. Clasic si brut. PPRul si plasticele polueaza apa, dandu-i o aroma ciudata. FE este folosit in toate instalatiile, si nu a fost demonstrat periculos.
      Ultima teava aparuta pe piata este un tip de pexal...mai gros in carne...care pe interior este din cupru.

      Cum adica "fierul clasic si brut"?

      PPR-ul dupa aproximativ 4-5 ani intr-adevar incepe sa elimine in apa niste substante nocive.

      Fierul nu a fost demonstrat ca fiind periculos insa nu l-as folosi deloc acum ca este cuprul pt apa potabila. De ce? Simplu...pentru ceea ce se depune pe interior si care intr-un final ajunge in pahar...rugina si alte impuritati. Si care duc in timp la pori...fisuri...etc etc. De asemenea datorita modului greoi de imbinare si mai ales de interventie ulterioara.

      Comentariu


      • #18
        Am sa fac un filmu;let in care sa filmez cum curge acum apa la robinet.S avedeti ce presiune are si cat de repede se umple o galeata.dar exemplu concret este ca atunci cand am vrut sa ud placa pe acoperis,am pus un furtun la robinet,si nu aveam pic de apa la inaltimea de 5,5-6 m.atunci m-am speriat,zic ba nene ce ma fac eu ca nu urca apa la etaj??? Am coborat pana la inaltimea de 2,5-3 m cu furtunul,adica la etajul unu si apa abia pisulea la capatul furtunului.nu stiu de ce am impresia dar cred ca iau un hidrofor...........

        Comentariu


        • #19
          Varianta ar fi bazin de acumulare si hidrofor . In timpul noptii sau cind curge apa , se acumuleaza in bazin , hidroforul va asigura presiunea necesara .
          Bazinul se dimensioneaza la un minim de apa consumabil pe zi ( nu este nevoie mai mare ) .
          Instalatii verificari-revizii gaze

          Comentariu


          • #20
            Si teava fiind mai adanc bagata in perete...am folosit cot normal...apoi un strap de teava lung atat cat mufa de 1/2 din capat sa vina iesita in afara faiantei care urmeaza a fi pusa peste tencuiala aferenta,adica la vreo 4,5 cm distanta fata de zidaria netencuita.
            Nu se lasa asa mult adaptorul in afara tencuielii.Dupa montajul faiantei pe perete,adaptorul trebuie sa fie la fata faiantei pentru a monta robinetul coltar impreuna cu capacul acela rotund care mascheaza taietura.Daca lasi asa mult in afara faiantei,capacul va sta departat de perete si va arata ca naiba.
            If you can't pay cash for something, you probably don't need it.

            Comentariu


            • #21
              De acord cu dvs insa adaptorul trebuie sa fie in afara faiantei atat cat sa poti prinde de el cu o cheie...mops...cleste papagal...etc. Asta pt a nu forta lipitura sau in alte cazuri...sa inceapa sa se invarta din perete diverse...

              Comentariu


              • #22
                Am uitat sa spun...si editul nu merge...acel capac cromat ce mascheaza imbinarile se gaseste in mai multe variante...mai plate sau mai adanci...pana la 10-15 mm.

                Comentariu


                • #23
                  Postat în original de andrei_radu
                  De acord cu dvs insa adaptorul trebuie sa fie in afara faiantei atat cat sa poti prinde de el cu o cheie...mops...cleste papagal...etc. Asta pt a nu forta lipitura sau in alte cazuri...sa inceapa sa se invarta din perete diverse...
                  fi serios!
                  pentru a evita problemele acestea producatorul a construit piese dedicate, cu ce vii tu aici sunt trucuri de aplicat in anumite situatii mai deosebite, nu intr-un caz normal

                  Comentariu


                  • #24
                    Postat în original de andrei_radu
                    Am uitat sa spun...si editul nu merge...acel capac cromat ce mascheaza imbinarile se gaseste in mai multe variante...mai plate sau mai adanci...pana la 10-15 mm.
                    nici la mine nu merge edit, capacele alea de 10-15 mm sau mai mari in diam. sunt facute sa astupe kk, adica o lucrare care n-a iesit normal
                    producatorul s-a gandit si la acest aspect, exista situatii cand nu da bine, pentru a nu reface din nou se mascheaza cu numitul capac
                    cauta sa vezi daca la pachet cu un robinet vine capac special, eu nu cred
                    da, poti sa-l cumperi separat

                    Comentariu


                    • #25
                      Da..ok..sunt de acord ca la pachet vin capace normale...dar raman la parerea mea ca nu e bine ca sa nu ai cum si cu ce apuca de acel adaptor/mufa ca sa tii in momentul in care strangi robinetul. Chiar si lipitura de cupru...o fi ea rezistenta dar nu as vrea sa o fortez atat de mult...si in alte cazuri cum ar fi prelungitoarele de exemplu...te trezesti ca incepe sa ti se miste din perete si apoi sa vezi ce frumos te mai apuci sa spargi...deci prefer sa imbin utilul cu placutul totusi.

                      Comentariu


                      • #26
                        Cotul special, prezentat in poza de la inceput are 2 urechiuse pentru fixare . Exista o piesa metalica cu decupari, pe care se monteaza cu suruburi acel cot pentru a asigura distanta intre iesirea de apa calda si cea rece (distanta dintre intrarile bateriei) cat si orizontalitatea . DECI NU SE PUNE PROBLEMA SA RAMANA IN AFARA SA FIE TINUT CU CLESTELE Este suficient de robust. Adancimea nu prea conteaza... Exista niste stuturi de teava cromata de diverse lungimi ( 1cm..2cm.. 3...chiar 5cm si mai mari ) cu care se regleaza lungimea de iesire din perete. Piesele au la un capat filet exterior de 1/2 si la celalalt capat filet interior. Unele sunt cilindrice, altele hexagonale.
                        In legatura cu teava de Cu pentru apa rece, intradevar Cu este toxic, dar orice teava dupa cateva luni de folosire se acopere cu un strat de calcar , asa ca Cu nu va mai intra in contact cu apa.
                        Fișiere atașate

                        Comentariu


                        • #27
                          Postat în original de da_n
                          .... capacele alea de 10-15 mm sau mai mari in diam. sunt facute sa astupe kk, adica o lucrare care n-a iesit normal
                          In 99,99% din cazuri , cind se face o instalatie noua , NU SE STIE COTA FINALA a peretelui finisat , deci asezarea tevilor este " la ghici " ! Din acest motiv , pozitionarea robinetilor coltar pt obiecte sanitare , este aproximativa . Asta inseamna ca ornamentele de mascare cu dimensiuni diverse sint facute pt a masca diferentele . Cum marea majoritate a robinetilor coltar sint montati in zone " nevizibile " , chiar si fara un montaj profesionist , nu deranjaza pe nimeni iar la acest lucru s-au gindit si producatorii care n-au dat prea mare importanta acestor tip de robineti .
                          Problema de estetica se pune la robinetii de trecere care in multe cazuri sint " la vedere " . Pt asta producatorii au facut robineti de trecere ingropati , cu levierul de comanda si ornamente care se pot pozitiona estetic , si pot prelua adincimile diverse de montaj .
                          Ca argument , va arata un vas wc la care robinetul coltar ( inestetic prin definitie ) a fost montat mascat , si niste robineti de trecere care pot fi montati estetic indiferent de grosimea la care au fost ingropati .
                          Concluzia , domnule "da_n" , este ca ornamentele nu astupa " kk " ci doar ajuta la montaj .
                          Fișiere atașate
                          Instalatii verificari-revizii gaze

                          Comentariu


                          • #28
                            Postat în original de Mircea G
                            In 99,99% din cazuri , cind se face o instalatie noua , NU SE STIE COTA FINALA a peretelui finisat , deci asezarea tevilor este " la ghici " ! [...]Concluzia , domnule "da_n" , este ca ornamentele nu astupa " kk " ci doar ajuta la montaj .
                            sa fim seriosi, doar nu-i toleranta de sutimi, cine lucreaza cu asa ceva stie, ornamentele speciale astupa un montaj deficitar (gaura mai mare in placa, placa taiata neuniform, folosirea altor piese decat cele construite pentru acel scop), adica kk, sau unde configuratia nu da voie la un montaj corect, de aia acele ornamente nu vin cu piesa, tre cumparate separat

                            asezarea tevilor este " la ghici " e pentru cei care le fac din gura, pentru cei care lucreaza efectiv ma indoiesc, toti ne-am fript o data, dupa aceea se iau masuri, cum am spus mai sus exista niste tolerante, ca doar nu-i ceas

                            si daca prin absurd ar fi cum sustii, nu s-ar mai construi piesa de capat dedicata nici capac ornament normal

                            Comentariu


                            • #29
                              Postat în original de da_n
                              .... e pentru cei care le fac din gura, pentru cei care lucreaza efectiv ma indoiesc......
                              Nu ma intereseaza polemica sau vorbele grele ...Doar vreau sa-mi spuneti de unde stiti , cota finala a peretelui , atunci cind se face instalatia pe un perete netencuit .
                              Aveti o poza , va rog sa-mi spuneti !
                              Fișiere atașate
                              Instalatii verificari-revizii gaze

                              Comentariu


                              • #30
                                Perfect de acord cu...pusul relativ, "la ghici" atunci cand realizezi o instalatie in incaperi netencuite...poti doar sa calculezi in mare...de ex 2,5 cm tencuiala...1 cm adezivul de faianta...inca 7-8 mm placa de faianta...deci o distanta de aproximativ 4,5 cm, limita la care sa se termine mufa in care se infileteaza robinetul coltar.
                                Rotunjit in plus tot ca sa ramana putin in afara ca sa ai cum prinde cu sculele de rigoare. Inca nu am incercat...dar sincer nici nu prea vreau sa fortez/testez o lipitura a tevilor de cupru infiletand un robinet cu calti etc etc si fara sa tin contra de mufa. Asta doar ca sa ma conving ca rezista si ca trebuie pusa neaparat la fata cu faianta...nu cumva sa fie cu 3-4 mm mai in afara. Astea sunt mofturi...

                                Comentariu

                                Procesare...
                                X