Totul despre SOBA CU SERPENTINA
Adună
Acesta este un topic important.
X
X
-
Răspuns la: Totul despre SOBA CU SERPENTINA
Salutare tuturor! Vara aceasta, in spatele casei batranesti, lipita de aceasta am ridicat o baie, hol si 2 dormitoare mici. Acum ma aflu in situatia in care trebuie cat de curand sa ma apuc de o soba iar din ceea ce am citit in paginile anterioare, m-am hotarat asupra unei sobe cu serpentina care sa ma ajute cu 4 calorifere si un boiler. Precizez ca boilerul pe care intentionez sa-l achizitionez este din 3 butoaie de bere de 50l in care sa introduc o serpentina iar sub el sa pot face si foc atunci cand nu am nevoie de caldura in soba. Rog pe cei care ma pot sfatui cu o schita eventual ceva fotografii care sa se plieze pe suprafata casei mele, sa ma ajute pentru ca am nevoie de caldura pentru gemenii mei de 1 an si 3 luni.
Detaliez: casa veche este din barna intreaga si iarna trecuta nu am avut probleme cu caldura servindu-ma de soba care este deja in camera de zi. Anexa este ridicata din BCA si izolata pe exterior cu polistiren de 8cm, pardoaseala cu xps de 3, tavanul cu vata minerala, geamurile termopan. Suprafata ce am nevoie sa o incalzesc este de 67 m patrati. Inaltimea camerelor este de 2.10m. vizualizati schita din atasament. Multumesc anticipat!
-
Răspuns la: Răspuns la: Răspuns la: Răspuns la: Totul despre SOBA CU SERPENTINA
Subscriu..
Daca era buton de "like" - m-as fi folosit de optiunea respectiva.
Multi colegi si-ar putea pune intrebarea " Ce are izolatia - cu instalatia?", mai ales ca aici vorbim de sobe.. Dragilor - are! A venit momentul sa tratam "incalzirea casei cu soba" ca ceva indispensabil. Nu poti obtine o soba buna la o casa proasta..Ultima editare de lisapet; 03.nov.2013, 13:17.Lasă un comentariu:
-
Răspuns la: Răspuns la: Răspuns la: Totul despre SOBA CU SERPENTINA
Din ce m-am documentat polistirenul inafara faptului ca se aprinde destul de repede nu lasa peretele sa respire deloc plus ca nu este un bun izolator fonic comparativ cu vata bazalitica ( minerala ) care este ignifuga, buna izolatoare fonica, termica si lasa peretele sa respire. Bariera de vapori nu se gaseste in perete deoareec am zis ca la cum am configurat peretele cat si materialele din care va fi confectionat nu va avea nevoie de bariera de vapori din moment ce vreau ca peretele sa respire......va rog sa ma corectati daca gresesc. Preturile sunt urmatoarele: VATA MINERALA BAZALTICA ISOVER PLE-ALU 100MM 60.65 Lei 2.4mp iar POLISTIREN EXPANDAT AUSTROTHERM ECO FV 100MM 39.44 LEi 2.5mp. Preturile sunt de la acelasi distribuitor. Pentru 50% cost suplimentar se merita diferenta de pret daca cocluzia la care am ajuns eu este corecta, pe langa faptul ca nu am o suprafata atat de mare de acoperit.
Aceasta migratie trebuie insa controlata si calculata astfel incat sa nu ajunga intr-un anumit punct si sa condenseze ducand la aparitia mucegaiului, ciupercilor, degradarea structurii.
Dumneata spui ca nu ti-ai dori bariera de vapori si ca nu este nevoie. O mica simulare insa arata ca nu-i asa, si ca la configuratia mai sus mentionata, condensarea vaporilor are loc pe placa de OSB dintre izolatii. Atasez si diagrama simularii.
In plus, vata Isover PLE nu este recomandata pentru fatade tencuite. Aici se folosesc produse speciale cum ar fi Isover TF Profi, NF 333, etc.
Pentru o investitie mai mica, ati putea opta pentru 10 cm XPS montat sub placa, iar peste placa puteti aplica polistiren expandat cu rezistanta la compresiune, exemplu EPS 150, 200. Ori, puteti apela la o structura portanta (asemeni dusumelelor clasice) si puteti utiliza orice tip de polistiren sau vata minerala.
In cazul in care apelati la incalzirea prin pardoseala, nu cred ca ar trebui sa aveti sub 20 cm izolatie.
Asta incerc acum sa fac, sa gasesc o solutie de incalzire cat mai practica si economica. Initial m-as fi orientat catre o pompa de caldura dar costurile de investitie pentru mine sunt enorme. In zona unde urmeaza sa ridic casa nu sunt gaze si atunci ca si obtiuni de incalzire raman lemnele, peleti si curentul electric. As fi mers pe o incalzire in pardoseala prin cabluri incalzitoare cu cronotermostate pe fiecare zona din casa, cu Tarif CP2 - de tip monom diferenţiat pe două zone orare. Datorita faptului ca nu ma pricep la sobe nu pot sa proiectez si sa construiesc una care sa incalzeasca toata casa. Nu sunt atehnic dar nu pot sti toate meseriile. Sunt obligat sa construiesc casa in regie propie pentru ca nu am bani.
Incalzirea electrica clasica are iarasi un pret de exploatare mare.
Iar termosemineele/termosobele/seminee/sobe pe peleti au preturi destul de ridicate. Asa ca lemnele ar ramane baza.
Un colector solar cam 900 ron + accesorii ajunge pe la 1500 ron.
Un panou solar cu boiler inclus, cu folosire doar primavara-toamna costa cam 1300 ron si trebuie doar urcat pe casa sau pe stativ si conectat la instalatie. Insa iarna trebuie golit de apa.
Instantul consuma cam 3 ron pentru fiecare 100 litri de apa incalziti la 40*C.
Colectorul solar consuma curent electric aferent pompei de circulatie, adica la o functionare de 8 ore/zi ar fi cam 0.12 ron/zi, in care cu ajutorul soarelui s-ar incalzi cam 200-250 litri apa la 40*C
Panoul solar cu boiler, ar avea un cost de incalzire al aceleasi cantitati de apa de 0 ron (nu exista automatizari, sau consumatori).
Varianta umeda, adica conductele de incalzire sunt tencuite/ingropate in sapa/pereti/tavan.
Varianta uscata, aceste conducte nu sunt acoperite de nimic, incalzesc direct finisajul.
Uitati aici un exemplu de incalzire prin pardoseala varianta uscata
Veti vedea ca tevile de incalzire sunt montate in niste "aripioare" metalice care ajuta distribuirea caldurii. Peste acestea se pune o folie speciala pentru parchet si apoi parchetul. Ori, se toarna sapa si se pune gresie (dar acesta este deja varianta umeda si se foloseste prin bai, bucatarii, sau unde se doreste gresie/marmura/etc).
Modificare ulterioara:
Am atasat diagrama. Dreptunghiul albastru din mijloc reprezinta distanta/partea unde vaporii condenseaza in structura peretilor la o temperatura interioara de 22*C, una exterioara de -12, umiditate interioara 50% si cea exterioara 70% (conditii de iarna).
Se poate face si reversul pentru vara dar nu mi-a permis timpul.
Ultima editare de cheluakame; 03.nov.2013, 13:00.Lasă un comentariu:
-
Răspuns la: Răspuns la: Răspuns la: Totul despre SOBA CU SERPENTINA
Cei ce au urechi - sa auda!
Doar atat?!
Lasă un comentariu:
-
Răspuns la: Totul despre SOBA CU SERPENTINA
Cam care ar fi costul suplimentar daca as aduga un puffer si cam cat m-ar duce costul incalziri in pardoseala cu agent termic......cu curent electric stiu cat ma costa sa o realizez, insa factura le energie nu va fi mica. Din cautari am dat peste aceasta soba......nu ma pricep sa construiesc una si sa dea si randament.Lasă un comentariu:
-
Răspuns la: Totul despre SOBA CU SERPENTINA
Eu zic ca acest lucru nu reprezinta o hiba, ba chiar ajuta, caci avand o cantitate mai mica de apa, incalzirea ei se va face mai repede si nu va mai avea timp sa apara condensul (evident ca la prima pornire ma refer, caci apoi dispozitivul de ridicare a temperaturii pe retur isi face treaba).Lasă un comentariu:
-
Răspuns la: Răspuns la: Răspuns la: Totul despre SOBA CU SERPENTINA
Daca ati termoizola aceasta casa conform normelor in vigoare, consumul per sezon de incalzire pentru incalzire si ACM s-ar situa in cazul unei surse cu randament 80%, s-ar situa in jurul a 4.5 tone lemne uscate (sau altfel spus 9 metri steri, ori in bani, cam 1600 ron).
Nu vreau sa intelegeti ca am ceva cu vata bazaltica, dar care ar fi considerentul pentru care s-a ales aceasta? Ca si izolatie, este intr-adevar buna, dar pretul este destul de piperat.
In plus, in structura dumneavoastra vad ca lipseste bariera/barierele de vapori. Sigur doar aceasta structura este trecuta in proiect?
De ce atat de putin?
Luati in considerare faptul ca pardoseala este singura structura la care nu mai puteti face modificari fata investitii majore.Daca la un perete sau un tavan mai puteti aplica 5-10-20 cm si apoi un finisaj relativ ieftin, la pardoseala trebuie sparta placa/sapa/finisaj ...
Eu unul, as pune aici cel putin 20 cm de izolatie.
Eu zic sa eliminam o confuzie din start. Si vata bazaltica tot o vata minerala este.
Sunt doua produse minerale, vata minerala bazaltica si vata minerala de sticla.
Iar aici as reveni din nou cu trei intrebari.
1. De ce un strat minerala (banuiesc ca de sticla) si unul bazaltica si nu ambele minerale?
2. De ce doar 20 cm? Tineti cont ca datorita legilor fizici, aerul cald se ridica sus datorita convectiei/miscarii naturale. Daca constructia ar permite, as folosi 30-40 cm vata de sticla fara nicio problema.
3. Din nou, bariera de vapori nu este trecuta in proiect?
Aveti grija totusi ca nu orice geam termopan este si bun. Sunt si aici fel si fel de tipuri. Eu as alege cel putin profil cu 5 camere si Low-E + Argon + Clar . Daca situatia financiara ar premite, as alege in schimb 4S + Argon + Clar.
Sunteti sigur ca aceasta este ultima solutie?
Adica, ganditi-va. Randamentul, este cam ca al unei centralei clasice (adica in orice caz mic ...) , dar buncarul de alimentare/focarul este mult mai mic. Daca intr-o centrala de aceeasi putere ati putea baga 20 kg lemne (doar exemplu), intr-o astfel de soba intra cam jumate ...
Atentie insa, nu vreau sa credeti ca va recomand o centrala. Eu zic sa mai calculati posibilitatile.
Pai, aici trebuie stabilit un necesar termic pentru a vedea daca puterea sobei repective poate garanta cele doua doleante. Din pacate un calcul "precis" ia ceva timp ...
Depinde de instalatia pe care doriti sa o abordati, circulatie naturala/termosifon sau circulatie fortata/pompa.
Insa la comun ar fi vas de expansiune, supape de siguranta (daca se alege vas inchis), tevi, robineti, filtre.
Da bineinteles. Se numeste circulatie gravitationala sau popular termosifon. Aceasta circulatie tine de densitatile lichidului in functie de temperatura. Astfel apa calda "va urca" iar cea rece "va cobori".
Totusi, la aceasta investitie, nu credeti ca s-ar preta mai bine un panou solar? Zic si eu ... Iar in zilele in care nu ar fi nici soare si nici foc in soba, rezistenta electrica din boilerul respectiv ar asigura ACM la acelasi pret ca si un instant pe gaz ...
Ei, asa deja intram la un alt nivel. Dar de ce ar fi nevoie sa bagati 70-90*C in instalatie?
Eu zic ca un puffer si o vana de amestec (sa nu vorbesc de GPA) ar putea asigura conditiile necesare de functionare a incalzirii prin pardoseala.
In plus, dat fiind constructia casei dvs, cred ca un sistem uscat putea fi foarte util, permitand si reglarea temperaturilor in functie de ora, prin ajutorul unui cronotermostat.
Foarte bine ca faceti acest lucru.
Eu unul nu inteleg, de ce oamenii apeleaza la proiecte pentru ridicarea casei, dar pentru incalzire, sanitare, electricitate merg pe premiza "lasa ca merge si asa" ...
Multumesc pentru toate sfaturile postate si astept si altele.
O zi frumoasa in continuareLasă un comentariu:
-
Răspuns la: Totul despre SOBA CU SERPENTINA
@eugen 11: Soba mentionata de tine are 2 hibe: are 14l apa si focar mic! asa ca daca nu e cineva in permanenta acasa, ai o problema! daca adaugi in schema si un puffer, iar incalzirea va fi in pardoseala, atunci lucrurile se schimba..Lasă un comentariu:
-
Răspuns la: Răspuns la: Totul despre SOBA CU SERPENTINA
Total 120 mp sa inteleg.
Daca ati termoizola aceasta casa conform normelor in vigoare, consumul per sezon de incalzire pentru incalzire si ACM s-ar situa in cazul unei surse cu randament 80%, s-ar situa in jurul a 4.5 tone lemne uscate (sau altfel spus 9 metri steri, ori in bani, cam 1600 ron).
Vom ridica si o mansarda care va avea aceasi suprafata ca pasrterul. Pereti de la exterior catre interior vor fi:
-decorativa;
-tencuiala;
-plasa vata de sticla;
-masa de spaclu;
-vata bazalitica de 10cm;
-placa OSB 10mm;
-vataminerala ce 10cm;
-rigips 12mm;
-glet si vopsea lavabila.
In plus, in structura dumneavoastra vad ca lipseste bariera/barierele de vapori. Sigur doar aceasta structura este trecuta in proiect?
Luati in considerare faptul ca pardoseala este singura structura la care nu mai puteti face modificari fata investitii majore.Daca la un perete sau un tavan mai puteti aplica 5-10-20 cm si apoi un finisaj relativ ieftin, la pardoseala trebuie sparta placa/sapa/finisaj ...
Eu unul, as pune aici cel putin 20 cm de izolatie.
Sunt doua produse minerale, vata minerala bazaltica si vata minerala de sticla.
Iar aici as reveni din nou cu trei intrebari.
1. De ce un strat minerala (banuiesc ca de sticla) si unul bazaltica si nu ambele minerale?
2. De ce doar 20 cm? Tineti cont ca datorita legilor fizici, aerul cald se ridica sus datorita convectiei/miscarii naturale. Daca constructia ar permite, as folosi 30-40 cm vata de sticla fara nicio problema.
3. Din nou, bariera de vapori nu este trecuta in proiect?
Aveti grija totusi ca nu orice geam termopan este si bun. Sunt si aici fel si fel de tipuri. Eu as alege cel putin profil cu 5 camere si Low-E + Argon + Clar . Daca situatia financiara ar premite, as alege in schimb 4S + Argon + Clar.
Adica, ganditi-va. Randamentul, este cam ca al unei centralei clasice (adica in orice caz mic ...) , dar buncarul de alimentare/focarul este mult mai mic. Daca intr-o centrala de aceeasi putere ati putea baga 20 kg lemne (doar exemplu), intr-o astfel de soba intra cam jumate ...
Atentie insa, nu vreau sa credeti ca va recomand o centrala. Eu zic sa mai calculati posibilitatile.
Insa la comun ar fi vas de expansiune, supape de siguranta (daca se alege vas inchis), tevi, robineti, filtre.
Din nou acest lucru se poate stabili in functie de necesarul termic. Insa un rol important il joaca si calitatea combustibilului si combustibilul in sine (lemn, carbuni, brichete, peleti, lemne ude, uscate, etc).
Daca cunoasteti o alta modalitate de incalzire care sa nu aiba nevoie de o investitie mare la inceput si sa aiba un cost mic in exploatare va ascult cu cea mai mare placere. Ma gandeam ca agentul termic produs de soba sa-l consum intr-o incalzire in pardoseala, insa nu pot sa incalzesc o pardoseala la temperatura de 70°-90°.
Eu zic ca un puffer si o vana de amestec (sa nu vorbesc de GPA) ar putea asigura conditiile necesare de functionare a incalzirii prin pardoseala.
In plus, dat fiind constructia casei dvs, cred ca un sistem uscat putea fi foarte util, permitand si reglarea temperaturilor in functie de ora, prin ajutorul unui cronotermostat.
Eu unul nu inteleg, de ce oamenii apeleaza la proiecte pentru ridicarea casei, dar pentru incalzire, sanitare, electricitate merg pe premiza "lasa ca merge si asa" ...Ultima editare de cheluakame; 03.nov.2013, 00:31.Lasă un comentariu:
-
Răspuns la: Totul despre SOBA CU SERPENTINA
Buna seara,
Ma numesc Eugen locuiesc in Bucuresti si intentionez in anul ce vine sa ridic o casa. Din cate am observat sunt oameni bine informati pe acest forum si solicit o parere asupra sistemului de incalzire ce doresc sa-l realizez. Inainte de toate trebuie sa va spun cum construiesc casa si izolatia acesteia.
Casa are amprenta la sol de 60 m². Vom ridica si o mansarda care va avea aceasi suprafata ca pasrterul. Pereti de la exterior catre interior vor fi:
-decorativa;
-tencuiala;
-plasa vata de sticla;
-masa de spaclu;
-vata bazalitica de 10cm;
-placa OSB 10mm;
-vataminerala ce 10cm;
-rigips 12mm;
-glet si vopsea lavabila.
Aceasta configuratie va fi pastrata si la etaj. Placa de beton care va fi turnata va avea o izlatie din polistiren extrudat de 5cm. Planseul dintre parter si mansarda va fi izolat cu vata minerala de 10mm iar acoperisul va izolat cu vata bazalitica de 10cm si un strat de vata minerala de 10cm.
Geamurile vor din PVC cu geam termopan. Usa de acces in casa cat si cea care va da in terasa din spatele casei vor fi facute la comanda din fier ( la mijloc vor avea spuma poliuretanica ). Sus la mansarda vor fi 2 usi din PVC ce dau in balcoanele de la dormitoare. Toata casa este construita din lemn.....dar de asta cred ca v-ati dat seama .
Camerele la parter au o inaltime de 2,5 m iar mansarda pleaca de la peretii laterali exteriori de la o inaltime de 1,2 m pana ajunge la o inaltime de 2,5 m si apoi urmeaza un mic pod care nu va fi acesibil. Inaltimea totala a casei este de 7,5 m din care postamentul si placa de beton au 50 cm.
Constructia va fi ridicata in zona Afumati (la 20 de km de Bucuresti).
Am citit despre toate modalitatile de incalzire posibile dar din motive financiare sunt obligat sa aleg aceasta solutie. Din cate m-am documentat ar fi rezonabila ca investitie si cel mai important nu are costuri ridicate in producerea caldurii. Ca si soba eu am optat pentru aceasta : Soba PRITY S1 W10 (boiler incorporat). Intrebarile mele sunt:
1. Este suficienta aceasta soba pentru a produce ACM ( pe perioada ierni ) si caldura in casa care doresc sa o construiesc?
2. Ce piese sunt necesare pentru a putea creea un sistem de incalize complect( inafara de soba );
3. Cam care ar fi consum de lemn penrtu o luna de iarna;
4. Se poate creea acest sistem de incalzire fara pompa de recirculare ( am fost la cinava care are asa ceva insa nu am inceles ce trebuie sa fac ca sa pot face functional un astfel de sistem );
5. Se poate lega la instalatia de ACM pe perioada veri un instant pe gaz si daa da v-as ruga sa-mi spuneti cum as pute sa fac acest lucru.
Daca cunoasteti o alta modalitate de incalzire care sa nu aiba nevoie de o investitie mare la inceput si sa aiba un cost mic in exploatare va ascult cu cea mai mare placere. Ma gandeam ca agentul termic produs de soba sa-l consum intr-o incalzire in pardoseala, insa nu pot sa incalzesc o pardoseala la temperatura de 70°-90°. Vreau sa va spun ca pana in momentul de fata nu am lucrat in domeniul instalatiilor. Am citit aproape toate articolele insa vreau sa fiu sigur ca ceea ce urmeaza sa fac sa fie corect fara sa pun pe cineva in pericol sau sa ard sute de metri cubi de lemn inutil.Imi cer scuze pentru mesajul atat de lung care vi-l scriu dar am zis ca este necesar sa stiti toate detaliile ca sa faceti un calcul cat mai corectsi sa ma indrumati pe un drum sigur de succes si cu rezultate pozitive.
Va multumesc anticipat si va astept cu interes raspunsul dvs.
Va doresc o seara placuta in continuare,
EugenUltima editare de eugen11; 02.nov.2013, 22:46.Lasă un comentariu:
-
Răspuns la: Totul despre SOBA CU SERPENTINA
Daca nu aveti izolatie exterioara a peretilor atunci este recomandat sa izolati zona respectiva pe interior dar nu cu polistiren ci cu vata minerala.Lasă un comentariu:
-
Răspuns la: Răspuns la: Răspuns la: Răspuns la: Răspuns la: Totul despre SOBA CU SERP
la pardoseala parterului va veni o sapa turnata de 4cm, apoi unde va fi montat parchet(living, bucatarie)va fi pus si niste polistiren extrudat de 2cm, tavanul va fi probabil tencuit doar, acum e doar placa ce s-a turnat intre nivele. Daca pe acel colt vor fi pierderi de caldura, atunci unde ar fi mai potrivit de facut acest semineu? sau se poate izola cumva peretele ca sa nu pierd caldura(intre semineu si perete)Lasă un comentariu:
-
Răspuns la: Răspuns la: Răspuns la: Răspuns la: Totul despre SOBA CU SERPENTINA
casuta este terminata "la rosu" si e la 28 km de jud. IASI, ca si termoizolatie ,pe exterior va fi un polistiren de 10 , imi puteti face o schita de amplasament, circuit al instalatiei? luand in calcul amplasarea unui termosemineu in living , sa zicem in colt cu peretele de langa hol
Ciudat totusi ca nu ati mentionat nimic de izolatia pardoselii si a tavanului ...Lasă un comentariu:
-
Răspuns la: Răspuns la: Răspuns la: Răspuns la: Totul despre SOBA CU SERPENTINA
casuta este terminata "la rosu" si e la 28 km de jud. IASI, ca si termoizolatie ,pe exterior va fi un polistiren de 10 , imi puteti face o schita de amplasament, circuit al instalatiei? luand in calcul amplasarea unui termosemineu in living , sa zicem in colt cu peretele de langa holLasă un comentariu:
-
Răspuns la: Răspuns la: Răspuns la: Totul despre SOBA CU SERPENTINA
Postat în original de Isac Constantin..Astept eventuale sfaturi, indicatii. Va multumesc!!
1. In ce faza sunteti cu constructia?
2. In ce judet este lucrarea?
3. Cum este prevazuta anveloparea casei (straturi si grosimi de termoizolanti)?
Daca ar fi dupa mine, as realiza o soba la Parter, amplasata astfel incat sa incalzesc toate incaperile de la Parter doar cu soba, ramanand ca doar cele trei dormitoare de la Mansarda sa fie incalzite cu calorifere legate la o instalatie cu circulatie libera. Pentru aceasta as muta usa bucatariei un pic mai departe de peretele cu baia.. As monta acolo soba cu fata orientata spre sufragerie (o usa de sticla frumoasa), spatele in bucatarie (cu o usa pentru un cuptor negru sau alb) si una din laterale sa dea in baie..
O parte din caldura degajata de masivul sobei va pleca sus pe scara si va incalzi si holul..
Ma opresc aici, ca sa nu dezvolt ideea si astfel sa incurc mai tare..Ultima editare de lisapet; 27.oct.2013, 13:07.Lasă un comentariu:
Lasă un comentariu: