Totul despre SOBA CU SERPENTINA

Adună
Acesta este un topic important.
X
X
 
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi
  • razvan adrian
    Membru Marcant
    • 30.mar.2011
    • 322

    Postat în original de marius-c
    Ia spune pe tine ce varianta te ar incanta cel mai mult ?Si eu tot la parinti am problema cu teracota si tot la ei vreau sa fac OZN asta.Nici eu nu sunt de acord cu registru din teava din cateva motive:se curata greu si suprafata expusa la gasele de ardere mica.Cred ca daca ridicai temperatura pe retur cu o vana cu trei cai la 60gr la intrare depunerile erau mai mici...cred,nu stiu sigur ...
    Ce vreau sa fac eu e un boiler paralelipipedic de 45l prin care vor trece 8 tevi de 6cm diametru dispuse pe 2randuri de cate 4 paralele prin care va trece fumul.Toata treaba asta o asez pe un cadru sudat la 45-50 cm de vatra,pe cadru pe care asez boilerul sudez la H35cm de vatra doua corniere l=4cm de o parte si de alta a focarului pe care asez samota sau caramida refractara sau poate gasesc alt material refractar mai buna,astfel izolez intr un fel focarul de boiler(binenteles ca in spate las un gol de o caramida pe unde sa plece fumul la etajul superior la boiler)astfel temperatura va fi mai mare in focar si se pot scoate usor la nevoie pt curatat boilerul cu o perie de sarma (materialul refractar de pe cornier nu l lipesc cu pamant ci doar le asez frumos una laga alta).Si cu aerul pt secundar il pun chiar daca se uita chioras sobaru ca doar eu platesc lucrarea si face cum spun eu (si daca nu arde calumea dupa zice ca eu sunt de vina ).Tu ce idei ai?Ca poate se combina ideile si iese ceva...
    In ciuda faptului ca ma cam calci pe bataturi,iti spun ca n o sa meraga boilerul ala izolat desamota,o sate convingi pe banii tai,nu ai suprafata de contact cu focul,registrul este dintr o bucata,nu este din mai multe bucati si comprimat.O sa arunci banii pe geam. Daca faci un calcul fffprecis o sa te convingi,dar se pare ca lucrezi dupa ureche sau dupa nea gogu/gica sau vasile excavator.Si uite cum unul ca tine ma mai si combate,sincer iti spun mi e deja mila de banii si materialele aruncate pe geam,CONVINGETE SI ASA POATE RECUNOSTI CA ESTI manglitor(omul cu vrajeala obosita) de 2 lei .Fara resentimente sau rautati.Bafta ,sanatate,Razvan
    Postat în original de dummy_
    r.La 7 sertare ,poti instala 6 calorifere plus un boiler pt apa calda,pe turul instalatiei ,dupa ultimul calorifer montezi un boiler de cca 80 l,introduci o serpentina de cupru de fii 20 de 8-12 ml,pe care o si scoti din boiler,boilerul vine alimentat de la hidrofor,intra apa rece si iese calda


    Domnul Razvan- Adrian
    Ce se intampla cand nu mai ai foc in soba ?
    - ti se raceste boilerul si apa calda ii poti spune la revedere
    - ce se intampla daca vrei vara sa ai doar apa calda fara a apela la rezistenta electrica din boiler ? dupa recomadarile tale trebuie sa dai drumul si la incalzire
    Boilerul se amplaseaza cat mai aproape de soba de teracuta tocmai pentru ai facilita un transfer termic cat mai bun , se monteaza impreuna cu o serie de sisteme de automatizare , sigurante , pompe de recirculare ,supape de sens , pompele se aleg in functie de curba carecteristica a fiecaruia , alfel le pui degeaba si te trezesti ca ai caloriferele reci
    Daca tot cineva face o investitie intrum boiler de apa calda mi se pare corect sa fie montat corespunzator alfel da banii degeaba si nu se poate folosi de el cum trebuie
    Suna bine ''-boilerul vine instalat la hidrofor , intra apa rece , iese calda -'' dar probabil ai omis sa spui ce tip de hidrofor se foloseste , ce tip de bazin tampon , ..etc
    Solutia propusa de tine pentru preparerea apei calde e 0 si clar nu recomand nimanui folosirea acesteia datorita inconvenientelor majore
    Aportul de caldura dat de o teava de fi 15 mm ( cu care se alimenteaza de obicei ultimul calorifer de pe instalatia de incalzire e destul de mic si s-ar putea sa nu reuseasca sa incalzeasca boilerul de 80 de litri , si daca o va face ii va luac jumate de zii , asta daca nu faci toata instalatia cu teava de fi 28 mm care e 40 ron metru )
    Scuze daca iti spun dar se pare ca nu mancai chiar asa instalatile pe paine in Italia
    Confunzi diametrel conasule!Fi 20 de cupru are cel putin 18 mm la interior,ma rog la tine da 15,e grea mateoftica asta a ta,iti dau o macara poate te descurci!Bineinteles ca vara e mai dificil cu boilerul incalzit de serpentina,dar tinind cont ca soba merge din octombrie pina in aprilie cel putin,eu zic ,ca face toti banii.Si inca ceva ,n ai fost "antena" la ceva ,turul si returul sint de 3/4,iar t eul de pe tur si retur,are intr/iesire de 3/4 si ramificatia in sus e de 1/2,deci m am lamurit si cu tine,la capitolul instalatii,"scamatori de ocazie",deci toata instalatia este de 3/4 doar un cot la 45 gr/retur,si 90 gr/tur si teava de 1/2 de cca 2-5 cm/ retur si de cca 55-60 cm/tur de ppr pt racordarea caloriferelor care se monteaza la 12-13 cm de pardoseala,iar tevile la cca 7 cm returul si 9-10 cm turul,se vede ca esti pe alta planeta...La ultimul calorifer t eul de pe tur se continua cu teava de 3/4 de ppr pina la intrrarea in boiler,unde se mufeaza (mufa rapida sau mufe ppr cu mufa cupru)serpentina din boiler poate fi si cupru la colac( e mai ieftin si e cam gata serpentina,treb putin micsorata spira/spirele).Daca nu mai ai foc in soba,e lenea mare,ai un focar in care incap 30-40 kg de lemn,deci nu se intimpla nimic,ai pompa de recirculare(retur) si termostat bimetal pe tur sau poate functiona si prin termosifonare naturala, dar repet m am lamurit cu tine,de aceea ti am oferit acest mic curs gratis esti prea capabil pt mine si trebuie sa te respect,doar ai scule de 80000 euro,dar esentialul ti a scapat,unde nu i cap ...vai de instalatia ta(creierul tau)!Probabil am declansat un mic razboi cu tine...nu ti voi mai raspunde pt ca esti lipsit de caracter si mediocru....te am ironizat putin asa ,poate ti vine mintea la cap,sa ti vezi lungul nasului,te faci de rusine cu intrebarile alea care le pui,putea sa le puna unul care nu stie nimik dar tu...scuze...Bafta ,sanatate,Razvan
    bagera

    Comentariu

    • giorgioart
      Membru
      • 19.apr.2011
      • 108

      in atentia d-lui Adrian


      Daca vrei sa vezi clipul.....descarca si tu VLC-ul...cu asta merge sigur....si da-ti cu parerea...este valabil si ptr focarul cu OZN-uri

      Comentariu

      • marius-c
        Incepator
        • 17.oct.2009
        • 58

        Adriane, [pasaj eliminat de PowerMC ...), ti-am scris mai multe inadvertente in ceea ce ai postat dar nu te ai oboit sa mi explici cu ce gresesc...asa ca...las o jos ca macane.
        Ceea ce fac eu e preluat de la cineva la care functioneaza de 3 ani fara probleme,eu vreau doar sa l imbunatatesc...nu am nici cea mai mica retinere sa fac ceea ce am expus pe cand farfuria ta zburatoare e doar pierdere de bani ca de executat iti trebe 5 dosare cu norme de aplicare sa l faci cum aberezi tu ...eventual tre sa astepti si luna noua ,poate miezu noptii....decat ceea ce faci tu si sa te trezesti ca nu merge mai bine o centrala de 2000 de lei ca sigur va merge ....si nu dai banii degeaba!
        La centralele alea smechere,care tie iti plac .. (or fi unii idioti in domeniu dar aberezi daca crezi ca ceea ce faci tu e mai bun ca alea de zeci de milioane)toate dat TOATE nu au contact direct cu flacara propriuzisa pt a fi temperatura foarte ridicata in focar si a avea cat mai putine reziduri si implicit depuneri....cand crezi ca toti au o problema trebe sa te intrebi daca nu cumva problema e la tine.....
        Cu respect!

        Comentariu

        • razvan adrian
          Membru Marcant
          • 30.mar.2011
          • 322

          Postat în original de marius-c
          Adriane, [pasaj eliminat de PowerMC ...), ti-am scris mai multe inadvertente in ceea ce ai postat dar nu te ai oboit sa mi explici cu ce gresesc...asa ca...las o jos ca macane.
          Ceea ce fac eu e preluat de la cineva la care functioneaza de 3 ani fara probleme,eu vreau doar sa l imbunatatesc...nu am nici cea mai mica retinere sa fac ceea ce am expus pe cand farfuria ta zburatoare e doar pierdere de bani ca de executat iti trebe 5 dosare cu norme de aplicare sa l faci cum aberezi tu ...eventual tre sa astepti si luna noua ,poate miezu noptii....decat ceea ce faci tu si sa te trezesti ca nu merge mai bine o centrala de 2000 de lei ca sigur va merge ....si nu dai banii degeaba!
          La centralele alea smechere,care tie iti plac .. (or fi unii idioti in domeniu dar aberezi daca crezi ca ceea ce faci tu e mai bun ca alea de zeci de milioane)toate dat TOATE nu au contact direct cu flacara propriuzisa pt a fi temperatura foarte ridicata in focar si a avea cat mai putine reziduri si implicit depuneri....cand crezi ca toti au o problema trebe sa te intrebi daca nu cumva problema e la tine.....
          Cu respect!
          Maestre,nu cred ca esti pe aceeasi lungime de unda cu mine,eu vb din experientele altora,care si pling de mila in pumni ca au ales centralelepe lemn din comert cu/fara gazeifiere(si gazeificare este corect),sint peste 12 amici buni de ai mei,cu care m am vizitat cindva,nu o mai fac,pt ca aveam de lucru sigur cind ajungeam la ei!De mila i am ajutat pe 2 din ei,aveau copii mici,i am ars la bani pt ca rideau de registrul meu(povestit asa in mare)ca vezi doamne fac bombe fara ceas!I am chemat intr un weekend asta iarna ,afara erau -25/-27 gr,iar in casa la mine trebuia sa stai cam in maieu,se inchinau la semineul meu,mi au verificat consumul,dar au observat altceva,ca nu ramine cenusa ,si ca n am cenusar,consumul este de circa 28 kg lemne/zi la temperaturile mai sus mentionate,iar in rest,sotia mea,este cea care in aceasta iarna a "intretinut "semineul,nici ei nu i vine sa creada ca este atit de reusit,gindit,chiar si cind se opreste curentul intra bateria auto cu ups ul si termostatul ,mai functioneaza inca 4-6 ore.Semineul meu si cele care le execut eu,este pe principiul sobei de baza(daca stii ce inseamna),cu 2 fumuri verticale pe lateral si 3 fumuri prin spatele semineului care se "termina" in cos.Cosul are un siber(25/24cm era cosul),siber ul are 4 pozitii de manevrare a fumului pe cos,de la 15% deschis pina la 100%,de regula sta cam la 40-60% deschis,focul arde mocnit,jarul arde absolut tot,nu am gudron sau funingine prea mult pe nicaieri,in 30 min curat tot maxim,chiar trebuie sa l curat cind ajung acasa,la 15-20 de zile mai arunc un praf peste foc care mi curata tot ,prin arderea lemnului cu acest praf,un foc mai iute ,asa mentin curata toata sandramaua,fara efort,cu 150 ron te scoti toata iarna(praf la 250 gr/punga si 1,5 kg pachetul). Daca tu crezi in registrul vecinului,mai tine cont de alte detalii mai ingineresti,sint convins ca n o sa fii satisfacut,dar ma rog este un punct de vedere si atit. Vezi ca farfuriile zburatoare nu le aM FACUT EU,GIORGIOART ESTE CO AUTORUL,EU FAC REGISTRE COMPRIMATE CU RAPORT DE 1,5/1 CU RANDAMENT IN SCARI/TREPTE,ORICUM ESTE O LIMBA STRAINA PT TINE, iar daca m ai injurat sau jignit e problema ta de educatie(te a taiat administratorul) pe care nu o ai.Inadvertentele pe care le ai "vinat" tu,sint doar in creierul tau,altfel administratorul de site care sigur stie ceva meserie imi taia vorba repede.Bafta sanatate,Razvan
          Postat în original de giorgioart
          in atentia d-lui Adrian


          Daca vrei sa vezi clipul.....descarca si tu VLC-ul...cu asta merge sigur....si da-ti cu parerea...este valabil si ptr focarul cu OZN-uri
          Sefu,nu mi merge laptop ul,cred ca am vreun program care fiind piratat,nu vrea sa mearga,nu te obosii sa mi explici ca nu e cazul,am incercat eu ceva prin el si nu vrea.Nu am cine stie ce scula de laptop,il folosesc asa ,ca sa tin o legatura cu net ul si atit,cindva mergea brici,era scula acum 4 ani,acum e o mica epava dar "functioneste".N am ajuns acasa,cred ca la sfirsitul lunii ajung,vreau sa termin inca o lucrare,sint fff presat de timp(am vreo 7 zile de recuperat) eu fiind unul dintre oamenii care au cuvint,iar luni trebuie sa incep inca o lucrare ,norocul meu ca sint apropiate ca altfel eram pierdut,acum am si o durere crincena de masea plus dinte,sint "amortit "cu coniac metaxa,singurul care functioneaza pe post de anestezie a durerilor de dantura.Punemi o foto cum ai facut la registrul meu,sa pot sa ti dau o parere,poate cine stie ce "KATIUSA" ai mai facut,sau vreun "ENTERPRISE" generatia "urlatoare",asa sinteti voi designerii,sora mea este o specie rar intilnita pe toate planurile,scoate niste dude dezastruoase din ea,dupa care urmeaza si replica ei unica:Ce vrei fratello,eu sint artist,asa m am gindit eu ,si devine senina oricit de mare ar fi dezastrul produs,e INIMITABILA,un fel de pele+ maradona + messi,in sensul negativ .Dar la meseria ei,a fost cindva nr 1 /tara 2 ani la rind.Registrul ,oricare ar fi el,trebuie sa aibe cr,mn,mg,sa fie rezistent la temperaturi de 900-1100 grade,deci un pic de marketing nu strica.Bafta,sanatate,Razvan
          Postat în original de dummy_
          r.La 7 sertare ,poti instala 6 calorifere plus un boiler pt apa calda,pe turul instalatiei ,dupa ultimul calorifer montezi un boiler de cca 80 l,introduci o serpentina de cupru de fii 20 de 8-12 ml,pe care o si scoti din boiler,boilerul vine alimentat de la hidrofor,intra apa rece si iese calda


          Domnul Razvan- Adrian
          Ce se intampla cand nu mai ai foc in soba ?
          - ti se raceste boilerul si apa calda ii poti spune la revedere
          - ce se intampla daca vrei vara sa ai doar apa calda fara a apela la rezistenta electrica din boiler ? dupa recomadarile tale trebuie sa dai drumul si la incalzire
          Boilerul se amplaseaza cat mai aproape de soba de teracuta tocmai pentru ai facilita un transfer termic cat mai bun , se monteaza impreuna cu o serie de sisteme de automatizare , sigurante , pompe de recirculare ,supape de sens , pompele se aleg in functie de curba carecteristica a fiecaruia , alfel le pui degeaba si te trezesti ca ai caloriferele reci
          Daca tot cineva face o investitie intrum boiler de apa calda mi se pare corect sa fie montat corespunzator alfel da banii degeaba si nu se poate folosi de el cum trebuie
          Suna bine ''-boilerul vine instalat la hidrofor , intra apa rece , iese calda -'' dar probabil ai omis sa spui ce tip de hidrofor se foloseste , ce tip de bazin tampon , ..etc
          Solutia propusa de tine pentru preparerea apei calde e 0 si clar nu recomand nimanui folosirea acesteia datorita inconvenientelor majore
          Aportul de caldura dat de o teava de fi 15 mm ( cu care se alimenteaza de obicei ultimul calorifer de pe instalatia de incalzire e destul de mic si s-ar putea sa nu reuseasca sa incalzeasca boilerul de 80 de litri , si daca o va face ii va luac jumate de zii , asta daca nu faci toata instalatia cu teava de fi 28 mm care e 40 ron metru )
          Scuze daca iti spun dar se pare ca nu mancai chiar asa instalatile pe paine in Italia
          Daca tu crezi ca ,cu 6872,4 cm p--7536 cmp,nu poti incalzii un boiler de 80 de litri(2pi x r x lungimea tevii= aria de contact cu apa a tevii/serpentinei,care are undeva intre 45-75 grcelsius,am pus serpentina la 12 m.l./fi 20)retine ca instalatia functioneaza 24 di 24 timp de citeva luni,5-6 la numar,hidroforul este unul normal,de la 750w in sus ,asta pt presiune si viata lunga,poate fi si o pompa submersibila de 1kw,din care pleci cu o teava de alimentare spre casa si in dreptul boilerului te"bifurci tot printr un teu,unul intra si iese din boiler,celalalt,este apa rece pt baie si bucatarie. [pasaj eliminat de PowerMC]. Bafta ,sanatate,Razvan
          bagera

          Comentariu

          • dummy_
            Membru Marcant
            • 16.mai.2009
            • 670

            Postat în original de razvan adrian
            Postat în original de dummy_
            r.La 7 sertare ,poti instala 6 calorifere plus un boiler pt apa calda,pe turul instalatiei ,dupa ultimul calorifer montezi un boiler de cca 80 l,introduci o serpentina de cupru de fii 20 de 8-12 ml,pe care o si scoti din boiler,boilerul vine alimentat de la hidrofor,intra apa rece si iese calda


            Domnul Razvan- Adrian
            Ce se intampla cand nu mai ai foc in soba ?
            - ti se raceste boilerul si apa calda ii poti spune la revedere
            - ce se intampla daca vrei vara sa ai doar apa calda fara a apela la rezistenta electrica din boiler ? dupa recomadarile tale trebuie sa dai drumul si la incalzire
            Boilerul se amplaseaza cat mai aproape de soba de teracuta tocmai pentru ai facilita un transfer termic cat mai bun , se monteaza impreuna cu o serie de sisteme de automatizare , sigurante , pompe de recirculare ,supape de sens , pompele se aleg in functie de curba carecteristica a fiecaruia , alfel le pui degeaba si te trezesti ca ai caloriferele reci
            Daca tot cineva face o investitie intrum boiler de apa calda mi se pare corect sa fie montat corespunzator alfel da banii degeaba si nu se poate folosi de el cum trebuie
            Suna bine ''-boilerul vine instalat la hidrofor , intra apa rece , iese calda -'' dar probabil ai omis sa spui ce tip de hidrofor se foloseste , ce tip de bazin tampon , ..etc
            Solutia propusa de tine pentru preparerea apei calde e 0 si clar nu recomand nimanui folosirea acesteia datorita inconvenientelor majore
            Aportul de caldura dat de o teava de fi 15 mm ( cu care se alimenteaza de obicei ultimul calorifer de pe instalatia de incalzire e destul de mic si s-ar putea sa nu reuseasca sa incalzeasca boilerul de 80 de litri , si daca o va face ii va luac jumate de zii , asta daca nu faci toata instalatia cu teava de fi 28 mm care e 40 ron metru )
            Scuze daca iti spun dar se pare ca nu mancai chiar asa instalatile pe paine in Italia
            Confunzi diametrel conasule!Fi 20 de cupru are cel putin 18 mm la interior,ma rog la tine da 15,e grea mateoftica asta a ta,iti dau o macara poate te descurci!Bineinteles ca vara e mai dificil cu boilerul incalzit de serpentina,dar tinind cont ca soba merge din octombrie pina in aprilie cel putin,eu zic ,ca face toti banii.Si inca ceva ,n ai fost "antena" la ceva ,turul si returul sint de 3/4,iar t eul de pe tur si retur,are intr/iesire de 3/4 si ramificatia in sus e de 1/2,deci m am lamurit si cu tine,la capitolul instalatii,"scamatori de ocazie",deci toata instalatia este de 3/4 doar un cot la 45 gr/retur,si 90 gr/tur si teava de 1/2 de cca 2-5 cm/ retur si de cca 55-60 cm/tur de ppr pt racordarea caloriferelor care se monteaza la 12-13 cm de pardoseala,iar tevile la cca 7 cm returul si 9-10 cm turul,se vede ca esti pe alta planeta...La ultimul calorifer t eul de pe tur se continua cu teava de 3/4 de ppr pina la intrrarea in boiler,unde se mufeaza (mufa rapida sau mufe ppr cu mufa cupru)serpentina din boiler poate fi si cupru la colac( e mai ieftin si e cam gata serpentina,treb putin micsorata spira/spirele).Daca nu mai ai foc in soba,e lenea mare,ai un focar in care incap 30-40 kg de lemn,deci nu se intimpla nimic,ai pompa de recirculare(retur) si termostat bimetal pe tur sau poate functiona si prin termosifonare naturala, dar repet m am lamurit cu tine,de aceea ti am oferit acest mic curs gratis esti prea capabil pt mine si trebuie sa te respect,doar ai scule de 80000 euro,dar esentialul ti a scapat,unde nu i cap ...vai de instalatia ta(creierul tau)!Probabil am declansat un mic razboi cu tine...nu ti voi mai raspunde pt ca esti lipsit de caracter si mediocru....te am ironizat putin asa ,poate ti vine mintea la cap,sa ti vezi lungul nasului,te faci de rusine cu intrebarile alea care le pui,putea sa le puna unul care nu stie nimik dar tu...scuze...Bafta ,sanatate,Razvan

            nu mai spun nimica fiinca e clar nu am cu cine discuta , cine cunoaste domeniul instalatii o sa isi dea seama de aberatile pe care le debitezi , mai rau e de cine chiar crede asta si le ia de bune
            - ppr , dupa cum bine se stie e un material care nu are o comportare buna la temperaturi ridicate , dupa 60 de grade se degradeaza molecular si in 3-4 ani o sa fie casant ca teava de pvc , la instalatii de incalzire cu lemne se recomanda utilizarea cuprului care de prezinta cel mai bine
            - chestia cu boilerul montal la ultimul calorifer e o prostie debitata de un sobar
            - o instalatie prin termosifonare se executa complect diferit fata de una cu pompa de recirculare a agentului termic
            -citat -(mufa rapida sau mufe ppr cu mufa cupru) ??? alta prostie probabil inca o denumite tehnica de-a ta , te referi cunva la probabil adaptor ppr cu filet interior/exterior de x'' ???
            - Cot la 45 grade de 3/4 '' ol ?? cam greu gasesti , probabil la Roomstal , la ce spuneai ca iti trebuie de 45 grade ??ca esti fff greu de urmarit in exprimare
            -Inca nu ne-ai explicat ce sistem de protectie folosesti in caz de supraincalzesti soba de teracota , ???scoti lemnele afara din soba ??ce se intampla daca se ia curentul si te prinde cu soba incarcata ??
            -o instalatie realizata fara sisteme de siguranta e o bomba cu efect intarziat mai ales artizanala ( fara vas de expansiune , supape de siguranta , supapa de descarcare termica )si ppr e un matarial pe care nu il recomand la incalziri pe lemne , am vazut cazuri unde din cauzele mentionate mai sus pur si sinplu a cedat la inbinari
            - nu imi da indicatii de montare a caloriferelor si lungimea tevilor de racord , nu o sa ti se potriveasca niciodata de la o instalatie la alta , asta se face la fata loculi

            nu vreau sa intru in intrigi si polemici asupra unui lucru care chiar nu merita recomandarea mea atuncea cand te mai apuci sa executi un alt sistem faimos de incalzire cu randament de 90% e sa angajezi un instalator adevarat care sa stie macar denumirea fitingurilor si materialelor utilizate
            Inca asteptam o schema tehnica , daca nu cu registrul suprasecret cel putin cu partea de incalzire sau si asta e secreta ??? si eventual nite poze fiinca sunt tare curios
            Multumesc pentru lectia din domeniul instalatilor data , creierul meu functioneaza in parametrii optimi sau cel putin asa sper

            Comentariu

            • PowerMC
              Administrator
              • 02.mai.2007
              • 2210

              Nu as vrea sa merg mai departe de eliminarea acelor pasaje care nu ne fac cinste.

              Cred ca este prea mult, s-a dus discutia intr-o zona in care nu as mai vrea sa aud de Italia, pregatire, cerebel, stare de sanatate sau orice alte aspecte ce tin de prezentarea referintelor personale, pregatire etc.

              In acest moment avem o discutie intre randamentul unor centrale produse de diferite firme de specialitate, la care avem date certe asumate de acestia. Ne convine sau nu ele exista si sunt cunoscute pe piata legala.
              Pe de alta parte avem anumite aspecte tehnice prezentate de fiecare dintre cei care au discutat mai sus. Chiar ne ajuta aceste comparatii duse la extrem? Putem discuta despre dezvoltarea proeictelor dvs. personale legate de tema discutiei, diferitele modalitati de abordare a partii de proiectare a istalatiilor etc. insa nu sunt de acord cu divagatiile anterioare.

              De aceasta data doar va rog sa revenim la o discutie normala. In caz ca nu se poate vom gasi alte modalitati care sa ne ajute sa respectam regulamentul forumului.
              Orice mesaj pe langa subiect va fi sters.
              Va rog sa cititi si sa respectati Regulamentul Forumului Misiunea Casa!

              Community Manager MC

              Comentariu

              • giorgioart
                Membru
                • 19.apr.2011
                • 108

                Postat în original de razvan adrian
                Registrul ,oricare ar fi el,trebuie sa aibe cr,mn,mg,sa fie rezistent la temperaturi de 900-1100 grade,deci un pic de marketing nu strica.Bafta,sanatate,Razvan....


                Asta nu inseamna sa ramai cramponat in designul tau....pana la urma curiozitatea nu a omorat pisica boss.....este vreo problema daca acei registrii...cazanele au o pozitie orizontala...faca sa fie inclinate la 10 sau 20 gr.?....ca oricum daca se depunde gudron...o face si asa si asa...in fine...deci sa inteleg ca pana la urma toate fumurile adunate insumeaza 12?.....ce insemana cr-mn-mg?.......vb si tu pe intelesul altora....si in alta ordine de idei...fi si tu mai receptiv la nou.....sunt mai ,,batran"" cu 6 ani si nu ma las.....va tot arat aceste simulari care sunt facute cu programe care realizeaza efecte ptr filme artistice...si nu ziceti nimic.....va certati..iar eu sunt in culmea creatiei,,,ce naiba.........in grafica asta am plecat de la ideea ta...numai ca mi-am permis sa fac unule schimbari... am zis sa-ti dai cu parerea...poate imi explici de ce trebuie sa ma distantez cu 14 cm pe fiecare latura
                Atasasez imagine

                Click image for larger version  Name:	ozn_176.gif Views:	1399 Size:	5.66 MO ID:	595952

                Comentariu

                • mcbos
                  Membru
                  • 04.aug.2009
                  • 142

                  Postat în original de giorgioart
                  ....ce insemana cr-mn-mg?
                  Este vorba de otel aliat cu crom ,mangan si magneziu .

                  Comentariu

                  • marius-c
                    Incepator
                    • 17.oct.2009
                    • 58

                    Felicitari pt desene,super profi....pacat ca nu stim exact cum ar trebui sa arate de fapt...iar unii se plageau ca PC urile sunt nasoale si dau calculele cu rest...Sunt curios cum se sudeaza registrele cu astfel de aliaje in compozitie....el sfatuia sa se cumpere materiale,tabla de 5mm....si cand colo...uiteo nui...in fine,poate intro zi vedem si noi 50% din acea soba.

                    Comentariu

                    • razvan adrian
                      Membru Marcant
                      • 30.mar.2011
                      • 322

                      Postat în original de razvan adrian
                      Registrul ,oricare ar fi el,trebuie sa aibe cr,mn,mg,sa fie rezistent la temperaturi de 900-1100 grade,deci un pic de marketing nu strica.Bafta,sanatate,Razvan....


                      Asta nu inseamna sa ramai cramponat in designul tau....pana la urma curiozitatea nu a omorat pisica boss.....este vreo problema daca acei registrii...cazanele au o pozitie orizontala...faca sa fie inclinate la 10 sau 20 gr.?....ca oricum daca se depunde gudron...o face si asa si asa...in fine...deci sa inteleg ca pana la urma toate fumurile adunate insumeaza 12?.....ce insemana cr-mn-mg?.......vb si tu pe intelesul altora....si in alta ordine de idei...fi si tu mai receptiv la nou.....sunt mai ,,batran"" cu 6 ani si nu ma las.....va tot arat aceste simulari care sunt facute cu programe care realizeaza efecte ptr filme artistice...si nu ziceti nimic.....va certati..iar eu sunt in culmea creatiei,,,ce naiba.........in grafica asta am plecat de la ideea ta...numai ca mi-am permis sa fac unule schimbari... am zis sa-ti dai cu parerea...poate imi explici de ce trebuie sa ma distantez cu 14 cm pe fiecare latura
                      Eu cred ca am fost destul de explicit,iar acum o sa fiu si mai explicit!In primul rind trebuie sa fie 12 cm si nu 14 cm,14 cm au tevile de legatura intre sertare.Nu am facut/produs/gindit ,eu distanta de 12 cm pe fiecare latura,au gindit o altii ,eu am verificat o de citeva ori si...au 200% dreptate italienii astia.Deci registrul este unul comprimat,focarul trebuie sa fie "lejer",pt ca inmagazineaza caldura si evita uzura si posibila fisurare a sertarelor(din suduri)datorita caldurii directe care ajunge uneori(depinde cit lemn bagi in focar)si la 1050 gr,temperatura relativ ridicata,dar care poate fii inmagazinata in zidaria de samota,care rezista la un anumit nr de cicluri,depunde ce tip de samota cumperi,si cine ti face lucrarea.In principiu sa cumperi una care duce 1580 gr,si cu densitate mare 1,4gr/cmc-1,9gr/cmc,ca tip de samota iti recomand 40A,50A,dar daca gasesti ceva mai bun e si mai bine pt rezistenta ulterioara a constructiei.De preferat este cea de 230/64/120 combinata cu 300/150/32,soba ,ti o poate proiecta firma de la care cumperi samota,inclusiv detaliile de exec utie.Cit despre OZN urile alea,nu stiu cine este in stare sa sudeze perfect pe rotund,este extrem de dificil,iar la litrajul de 2,5 litri/buc ,este cam supradimensionat litrajul.Nu are cum sa incalzeasca la 75-85 gr apa in schimbator,in cca 15-20 sec,17,5 litri de apa,sa ajunga in calorifere la un minim de 50 gr ,la ultimul calorifer,aflat de regula la cel putin 10 m l de soba.Apa /agentul termic(apa +antigel),trebuie sa iasa cam pe la 70-90 gr din schimbator/registru ,pompa il impinge ,plimba prin toata instalatia,pompa ce trebuie declansata de un termostat reglabil ,la minim55 -60 gr,montat pe tur,legat la pompa de recirculare de pe retur.Sper ca te am lamurit cu toate problemele,vas expansiune deschis ,tot pe tur montat la o inaltime mai mare cu cca 50 cm decit pozitia cea mai inalta a caloriferelor,un ups cu bat auto pe care l legi la pompa si termostat pt siguranta cind ramii fara curent.Instalatia merge pe ppr ,sa fie cu insertie de al sau fibra de carbon,cu bride de prindere din 60 cm in 60, teava de 3/4,teu rile sa fie de 3/4 cu iesirea in sus de 1/2(racord calorifer de 1/2),la calorifer legare tur retur pe diagonala(tur pe sus/retur pe diagonala in jos).Cam asta e schema,e simpla usor de realizat,nu e scump de loc,chiar si cu manopera platita integral,oricum ar fi,este mai rezistenta decit orice centrala,iar randamentul este de asemeni mai mult decit satisfacator,70% nu i rau deloc.Cam 3 alimentari /zi in zilele friguroase(-20-28 gr),la centrale se baga si mai des,cele pe gazeifiere de putere mare ,peste 50kw se alimenteaza de cca 2-3 ori pe zi(au un focar relativ mare).Bafta,sanatate,rabdare,Razvan
                      bagera

                      Comentariu

                      • mcbos
                        Membru
                        • 04.aug.2009
                        • 142

                        Cativa metrii in jurul sobei/semineului e bine sa mergi cu teava de otel . Este mai bun ca ppr-ul si cupru .Imbinarile daca se fac cu snur teflonat ramin demontabile cativa ani .
                        Cateodata este bine sa fii mai conservator.

                        Comentariu

                        • giorgioart
                          Membru
                          • 19.apr.2011
                          • 108

                          Adriane!....tie nu ti se face dor de casa?......nu de alta ..dar mi-ai promis schema aia...si nu scapi de mine boss......ti-am dat si adresa de mail.....in general pricep din prima....dar uite.....discutii am si cu patronul..cand se afla pe platou...si se mai intampla sa-i spun cate ceva....eu cu planul in fata..iar el cu decorul.....si ne intelegem ca.....dar in fine.....am tot facut diverse scheme...si nu-mi iese.....nici aici nu catadicseste careva sa faca ceva, poate sunt orgoliile

                          Comentariu

                          • razvan adrian
                            Membru Marcant
                            • 30.mar.2011
                            • 322

                            Postat în original de giorgioart
                            Adriane!....tie nu ti se face dor de casa?......nu de alta ..dar mi-ai promis schema aia...si nu scapi de mine boss......ti-am dat si adresa de mail.....in general pricep din prima....dar uite.....discutii am si cu patronul..cand se afla pe platou...si se mai intampla sa-i spun cate ceva....eu cu planul in fata..iar el cu decorul.....si ne intelegem ca.....dar in fine.....am tot facut diverse scheme...si nu-mi iese.....nici aici nu catadicseste careva sa faca ceva, poate sunt orgoliile
                            Deci foto focar 2.gif,este ok,doar ca trebuie sa tai acele fumuri din zidarie,doearece nu va trage cosul,fumurile le faci asa cum ti am explicat in alt mesaj,pe linga focar sus /jos/sus,lateral de focar si te intorci cu ultimul canal deasupra focarului la jumatatea lui si te intepi in cos.Elimina fumurile din zidarie,registrul cu fumurile lui(1,3,5,7 pe aceiasi linie/axa in fata ,2,4,6 la 12 cm in spate de muchia frontala a sertarelor 1,3,5,7)4 buc (1357)la 12 cm de zidaria din fata/frontala ,iar 3 buc(246)la 24 cm de zidaria frontala(cea cu usa de alimentare),diferenta dintre sertarul 1 si 2 este 12 cm,intre 2 si 3 -12 cm,unul in fata(1) unul in spate(2),unul in fata(3),unul in spate(4),pina la al 7 lea,cei 12 cm trebuie sa fie atit intre sertare fata/ spate,cit si distantat de zidarie tot 12 cm.In focar temperatura ajunge la cca 1050 gr,fumul trebuie sa iasa relativ incet,cu un siber pe cos ii poti regla tirajul,se regleaza inclusiv flacara ,viteza de ardere a lemnului cu acest siber,eu la mine l am facut sa aibe 4 pozitii fixe de tiraj de la 15%,40%,60% si 100% deschis,procentele se refera la cit la % din suprafata de tiraj a cosului se afla deschis siberul.100% inchis nu am facut astfel de pozitie pt ca nu e necesar si se mai poate si bloca pe inchis.Distanta intre sertare legate cu teava de 1'1/4 este de 14 cm,daca insisti le poti pune si pe orizontala,doar ca pompa de recirculare va muncii ceva mai mult,se va uza ceva mai repede,in loc de 3 ani probabil la 30 luni.Referitor la tipul de otel care se foloseste la cazane si tevi sub presiune ,alege tu de aici:OLT 35K,OLT45K,12Mo Cr50,14MoCr10,pt cazane(sertare),pt teavaOLT35-45Kll(doi roman),68Kll,toate sint oteluri aliate care rezista la temperaturi ridicate.Poti sa te risti si cu tabla din REMAT,dar trebuie sa le cureti bine,iar la sudura trebuie sa fie una de exceptie,inchipuieti ce sar intimpla daca s ar fisura cazanul,sint doar 2,5 atmosfere maxim,media este pe undeva pe la 1,4-1,7 bari,deranjul mare sa strici soba ,sa refaci cazanul...balamuc mare,eu n am avut parte de asa ceva inca si nici nu vreau,n am decit vreo 150 de bucati in tara si occident facute,nimeni nu m a sunat cu reclamatii,le si verific la singe.Pompa de recirculare sa fie una buna,grundfos sau wilo ,una de putere mica-medie.Tevile de tur si retur tot din teava K de 3/4,turul iese din ultimul sertar,returul intra in primul sertar,eu le scot/bag prin focar,pe sub el,le fac filet cca 4 cm exterior,cam la 90-120 cm de soba/semineu(poti si mai mult,mai putin nu),continui cu ppr sau cupru,eu am ppr3/4 de cca 8 ani si nu am nici o problema,pe nicaieri.Bafta sanatate,Razvan
                            Postat în original de giorgioart
                            Adriane!....tie nu ti se face dor de casa?......nu de alta ..dar mi-ai promis schema aia...si nu scapi de mine boss......ti-am dat si adresa de mail.....in general pricep din prima....dar uite.....discutii am si cu patronul..cand se afla pe platou...si se mai intampla sa-i spun cate ceva....eu cu planul in fata..iar el cu decorul.....si ne intelegem ca.....dar in fine.....am tot facut diverse scheme...si nu-mi iese.....nici aici nu catadicseste careva sa faca ceva, poate sunt orgoliile
                            Nu s orgolii,e altceva .... .Bafta sanatate,Razvan
                            bagera

                            Comentariu

                            • andrei_n
                              Incepator
                              • 20.mai.2011
                              • 7

                              Am urmarit topicul o vreme si m-am hotarat sa ma inregistrez si eu.

                              Vreau sa-mi fac o soba de teracota in casa de la tara cu un schimbator de caldura si cateva calorifere. Casa este constructie noua, BCA 25+ polistiren 10. Bugetul este foarte limitat, deci o centrala pe lemne iese din calcul. Casa are o suprafata de 60 de metri patrati, bucatarie, baie, dormitor, camera de zi si hol. Peste cativa ani urmeaza sa amenajez si mansarda.

                              Momentan incalzirea se face cu 3 sobe de fonta si e foarte incomod, consumul de lemne este mare, iar in hol si in baie este tot timpul rece.

                              Vreau sa fac totul singur cu exceptia sobei care o las in seama sobarului. Am facut aproape tot in casa singur si ma consider suficient de indemanatic, iar automatizarea va fi cea mai usoara pentru ca profesez in domeniul automatizarilor industriale.

                              Intrebarea mea este legata de schimbatorul de caldura din soba. Vreau sa-l fac cat mai trainic si cat mai usor de implementat si ma gandeam la un sertar din tabla de inox in primul pod, deci ferit de flacara directa. Ar fi suficient pentru doua calorifere? A mai folosit cineva inox?

                              Domnule Razvan Adrian, apreciez aportul dumneavoastra, dar va rog structurati-va raspunsurile in mai multe alineate, sunt foarte greu de urmarit asa ca bucati mari de text.

                              Pe vanzatorii de centrale ii rog sa se abtina de la comentarii, le-am inteles punctul de vedere, apreciez grija lor pentru siguranta, dar nu imi permit centrala termica, asa ca voi incerca sa-mi fac propriul sistem. Solutia aceasta functioneaza la multi altii si imi voi lua toate masurile de siguranta cu putinta. Nu ma astept la eficienta unei centrale, dar cu siguranta voi avea un plus de confort si eficienta mai mare decat la sobele de fonta.

                              Comentariu

                              • giorgioart
                                Membru
                                • 19.apr.2011
                                • 108

                                inca o simulare

                                Comentariu

                                Procesare...