Totul despre SOBA CU SERPENTINA

Adună
Acesta este un topic important.
X
X
 
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi
  • Colectionarul
    Incepator
    • 26.iun.2011
    • 35

    Aici e cazanul facut din tevi...teava care se vede fiind turul.
    Are 22 cm latime, 33 cm inaltime si undeva in jur de 50 cm adancime.

    Click image for larger version  Name:	cazan_176.jpg Views:	4136 Size:	722.5 KO ID:	596492
    Aici e schita casei.
    Cu albastru in Bucatarie este soba, celelalte 4 sunt caloriferele. Am zis sa pun cate 14 elementi in cele 2 dormitoare, 4 elementi in baie si 8 in camera de 10mp (oricum camera de 10 mp se incalzeste de la soba din bucatarie ca usa nu o inchid niciodata). Holul se va incalzi tot de la soba.
    Ferestrele sunt in partile din exterior (opuse caloriferelor), dar pana acum in locul unde apar caloriferele am avut sobe si nu au fost probleme.
    Bucataria are 8,5 mp. Inaltimea camerelor este de 2,25 (dupa ce izolez o sa ramana cam 2,20 m). Soba va fi fara plita .
    E randul vostru acum...astept pareri si intrebari

    Click image for larger version  Name:	schita_centrala_542.jpg Views:	1378 Size:	39.9 KO ID:	596494

    Comentariu

    • Consultant climatizare
      Moderator
      • 17.oct.2007
      • 3639

      Daca toata executia va fi facuta de un instalator priceput atunci totul va functiona bine.

      Comentariu

      • dummy_
        Membru Marcant
        • 16.mai.2009
        • 670

        Postat în original de Colectionarul
        Aici e schita casei.
        Cu albastru in Bucatarie este soba, celelalte 4 sunt caloriferele. Am zis sa pun cate 14 elementi in cele 2 dormitoare, 4 elementi in baie si 8 in camera de 10mp (oricum camera de 10 mp se incalzeste de la soba din bucatarie ca usa nu o inchid niciodata). Holul se va incalzi tot de la soba.
        Ferestrele sunt in partile din exterior (opuse caloriferelor), dar pana acum in locul unde apar caloriferele am avut sobe si nu au fost probleme.
        Bucataria are 8,5 mp. Inaltimea camerelor este de 2,25 (dupa ce izolez o sa ramana cam 2,20 m). Soba va fi fara plita .
        E randul vostru acum...astept pareri si intrebari
        Iti recomand ca partea de instalatie cu pompa , vana cu 3 cai legatura la registru sa o faci cu teava de ol galvanizat iesi mai ieftin , ridigizeaza instalatia , ofera siguranta in expluatare , se lucreaza ceva mai greu dar pentru un meserias nui nici o problema
        - monteza caloriferele sub geam , am vazut situatii ca cea din schema ta in care iarna de pe geamuri se prelingea condensul in veselie , apare egrasie ...pentru catva metri de teava in plus nu se renteaza
        -toate traversarile prin ziduri elemente de constructie , izoleazale termic
        - fa proba de presiune cu manometru pe toata instalatia la sfarsit
        -dimensioneaza corect tevile si alege o pompa de recirculatie asfel incat cuba sa caracteristica sa se potriveasca instalatiei tale
        - ar fii interesant daca poti adapta la instalatie si o supapa de descarcare termica , era bine daca o gandeai la inceput , acuma e mai greu de modificat registru
        Multa bafta , cred ca o sa functioneze sunt chiar curios de rezultatul proiectului

        Comentariu

        • Colectionarul
          Incepator
          • 26.iun.2011
          • 35

          supapa de descarcare nu o mai pot face...
          Caloriferele sub geam nu le pot monta ca imi da toata camera peste cap...daca voi vedea ca am probleme cu condensul o sa le mut...dar nu prea cred ca am probleme acum daca nu au fost in 20 de ani.
          Alte opinii ceva?

          Comentariu

          • razvan adrian
            Membru Marcant
            • 30.mar.2011
            • 322

            Postat în original de Colectionarul
            Salutare, urmaresc subiectul asta de ceva vreme pentru ca vreau sa imi fac si eu o incalzire in soba pentru casa. Casa e veche de vreo...50 de ani, de caramida, cu ziduri de vreo 32-33 cm grosime (caramida + tencuiala), fara izolatie, geamuri duble (cele 2 camere de 16 mp au 2 ferestre de 130 cm/110 cm). Vreau doar sa izolez tavanul cu polistiren extrudat (lipit cu adeziv pe tavan) si tavan fals (lipit peste polistirenul extrudat)
            Suprafata de incalzit este de aproximativ 55 mp, cam 124 mc. Voi atasa si schite curand .
            Vreau sa pun un cazan de inox, facut din tevi... Am 8 ml de teava... 20 litri de apa intra in cazan (eu spun cazan...nu stiu cum se numeste la voi ) . Am si poza cu el... Teava are in jur de 5 mm in carne si i-am facut proba cu apa, la 10 atmosfere (cam o ora jumatate). Iesirea si intrarea sunt pe 3/4...
            Cazanul vine in soba de teracota si va avea samota atat in lateral cat si deasupra si dedesupt . Ma gandesc sa cumpar 40 de elementi de aluminiu (Ferroli Clan 600 N). In 40 de elementi intra 16 litri de apa, cu ce mai intra pe tevi (in jur de 16 ml teava cupru) voi avea in toata instalatia (cazan+tevi+calorifere) cam 40-45 litri de apa. Pompa de apa grundfos pusa pe retur, vas de expansiune inchis de 18 l pe retur (stiu ca e mare, dar vreau sa fiu sigur ), regulator de aer (http://www.romstalshop.ro/termostate...e-u22-fb-p3072) care sa imi inchida usa cenusarului cand apa din tevi atinge o anumita temperatura...fac si economie de lemne in felul asta
            . Ma gandesc sa dau drumul la apa in calorifere cand apa are 70 de grade (termostat cuplat la pompa de apa). Doua supape de 3 atmosfere conectate la scurgere (pentru siguranta).
            Am vorbit cu un prieten sa imi faca un senzor care sa urle cand nu e tensiune sa pornesc generatorul .

            Astept pareri...(le ia dreaq de tevi in contact cu focul, imi fierbe apa, explodeaza cazanul, se strica de la contactul cu samota, calorifere prea mici, calorifere proaste, etc). Astept si orice alte pareri...cu conditia sa fie competente. La fel...daca aveti intrebari
            Cazanul are capacitatea cam mare in litri,va fi dificil de incalzit la 70C,volum mare de apa in el,iar instalatia este relativ mica ca volum,parerea mea este sa fixati temperatura de pornire a pompei undeva in jurul a 55 gr,pt ca altfel veti consuma lemne f multe ca sa incalziti"mastodontul".V ar fi trebuit un cazan de maxim 11 litri capacitate,cu instalatia de cca 50-55 litri,pompa sa porneasca la 65-70 gr,era mult mai usor de incalzit 11 litri decit cei minim 30 litri cit arata in poze cazanul.Apa circula cu cca 0,2 m/s pe litru,debitul masic fiind mic,are timp sa se incalzeasca atunci cind circula prin cazan,viteza mica asigura incalzirea optima a agentului termic la temperatura necesara pt a incalzi caloriferele.Este mult supradimensionat cazanul/registrul,veticonsuma lemne multe si veti baga cam des in el,volumul fiind prea mare pt o instalatie asa mica,dar tinind cont si de suprafata mare de contact cu focul/caldura degajata directa si indirecta este posibil sa aveti un randament maxim de cca 55-60%,nu sperati la mai mult ca nu se intimpla minuni.Asta inseamna cca 40-50 kg lemn uscat /zi,la -20-25 gr afara.Montati caloriferele sub geam,la 12 cm de pardoseala si cca 5 cm de perete,altfel apare condensul igrasia,iar aerul in convectie(aerul rece care intra in casa prin geamuri si devine cald prin amestecul cu caldura degajata de calorifere)va fi aproape nul,in sensul ca ,AERUL INTRA RECE,PERETELE ESTE RECE(EXTERIOR),iar caldura degajata de calorifere va incalzii aproximativ 2/3(cel mult) din aerul din camera ,in loc de 100% cum ar fi corect si firesc.Ca o recomandare,incercati sa puneti caloriferele putin mai mari decit lungimea ferestrei cu cca 15 cm,va ajuta cazanul care este mare ca volum,incercati sa faceti doua circuite in paralel relativ echilibrate ca volum de apa si putere (kw),un calorifer in plus nu strica,doar asa puteti sa aveti un randament maxim(55-60%),altfel ,eu unul am ceva indoieli ca va functiona cu un randament mediu(50%).Este o parere personala,am ceva experienta,maricica as spune,nu sinteti obligat sa faceti cum va spun eu,dar o sa va convingeti de realitate relativ curind.Eu va doresc bafta,sanatate,RABADARE,Razvan
            Postat în original de Colectionarul
            Aici e schita casei.
            Cu albastru in Bucatarie este soba, celelalte 4 sunt caloriferele. Am zis sa pun cate 14 elementi in cele 2 dormitoare, 4 elementi in baie si 8 in camera de 10mp (oricum camera de 10 mp se incalzeste de la soba din bucatarie ca usa nu o inchid niciodata). Holul se va incalzi tot de la soba.
            Ferestrele sunt in partile din exterior (opuse caloriferelor), dar pana acum in locul unde apar caloriferele am avut sobe si nu au fost probleme.
            Bucataria are 8,5 mp. Inaltimea camerelor este de 2,25 (dupa ce izolez o sa ramana cam 2,20 m). Soba va fi fara plita .
            E randul vostru acum...astept pareri si intrebari
            Asa la un calcul "ochiometric"cu 6,5 -7 litri in cazan aveati cam 70% randament,in instalatie 45 litri impartiti in doua,3+3 calorifere sau 2+2 calorifere(mai mari),iar forma cazanului se va dovedii in timp ca randamentul va fi in scadere datorita gudronului care se formeaza pe grosimea tevilor si care incet dar sigur va impiedica incalzirea apei din cazan,trebuie sa l curatati cel putin la 3-4 zile si va fi dificil de "pilit" gudronul de pe tevi/cazan.Condensul va fi relativ mare si depunerile de funingine si gudron la fel...nu incerc sa va combat doar sa va ajut.Ca o idee,incercati sa puneti cazanul deasupra focarului intr un pod sa nu aibe contact direct cu focul ci doar cu samota(caldura indirecta),un focar sa zicem lat55/Lung60/45 inalt,iar peretii podului sa fie la cca 8-12 cm de cazan de jur imprejur.Postamentul(suportul cazanului) sa l faceti din pc 52 de minim fi 22 care sa plece din pardoseala,iar intre foc si cazan sa sudati o tabla de 5-6 mm(ca o plita),care are rolul de a degaja si inmagazina caldura care ar incalzi si direct cazanul.Intre tabla de 5 mm si peretii focarului cel mai sigur 12 cm pe toate laturile distanta.V ar iesii un focar cu capacitate mare de alimentare de care chiar aveti nevoie,cazanul stiu ca nu l mai puteti inlocui sau modifica pt ca deja va costat o mica avere(inoxul si sudura sint scumpe),aveti nevoie de o pompa de recirculare pe care numai un ing de instalatii sa v o recomande la ce aVETI DUMNEAVOASTRA(NU CUMPARATI DUPA URECHE SAU DUPA NEA GICA SAU VASILE),vasul de expansiune se monteaza pe tur imediat la iesirea din soba a turului la cca 75 cm de soba cu o supapa de sig de 1,5-2 bar,cu capacitate de 10-12 litri,termostat bimetal care sa deschida functionarea pompei la 55 gr maxim,o piesa de "lovitura de berbec" dupa ultimul calorifer din instalatie,dar cu cca 1 m mai sus decit caloriferul,o vana cu 3 cai termostatica sau de amestec,ar mai marii randamentul registrului care ar face amestecul intre tur si retur,adica apa care ar venii rece de pe retur ar intra ceva mai calda in cazan si ar disparea in mare masura condensul,iar amestecul agentului termic ar fi mai bun,iar diferentele de temperatura mult mai mici undeva la cca 10-15 gr intre tur si retur(ag termic).Incerc sa vb pe intelesul tuturor evitind termenii tehnici greu de inteles,sper ca am fost destul de explicit.Bafta sanatate ,Razvan
            bagera

            Comentariu

            • Colectionarul
              Incepator
              • 26.iun.2011
              • 35

              Maestre Razvan Adrian, va mai dau pe scurt datele centralei ca se pare ca printre randuri nu facem nimic.
              1. Cazanul/registrul are 20 litri (apa masurata de mine, nu aproximata din poza).
              2. In calorifere vor intra 16 litri de apa.
              3. In tevi inca vreo 4-5 litri.
              In total 40 litri din care 20 vor fi in cazan (eu am zis 40-45 litri pentru ca in cazul in care caloriferele sunt sub geamuri voi avea nevoie de inca 24 ml de teava...teava fiind motivul pentru care nu prea as vrea sa le duc sub geamuri...24 ml in plus e totusi ceva).

              4. Temperatura minima atinsa in zona mea (Arges) in iarna 2010-2011 a fost de -19 grade. Temperatura asta nu a depasit 10 nopti.

              Prin urmare v-as ruga sa faceti calculul consumului din nou pentru o temperatura medie de -15 grade exterioara (pe mine m-ar interesa undeva un 24-26 grade interior) in conditiile in care:

              Putere Δt=50°C 152 W (un element)
              Am 40 de elementi (6080 W la Δt=50°C ). Un volum de 124 metri cubi de aer, iar la aproximativ 41 mc din ei participa si soba direct.
              Pentru a fi mai exact am de incalzit 2 camere:

              1. Dormitorul de 16.5 metri patrati care va avea 35 mc volum de aer si unde voi pune 13 elementi (152*13=1976 W)...oricum mi-e teama sa nu fie prea multa caldura . Izolatia acestui dormitor va consta in:
              a) geamuri termopan cu emisie termica redusa (2 geamuri*130/110) suprafata totala geamuri 2.86 mp.
              b) cei doi pereti exteriori ai camerei vor fi izolati (pe interior) cu polistiren extrudat de 2 cm+rigips de 0.9 cm.
              c) tavanul izolat (tot pe interior) cu polistiren extrudat de 2 cm si tavan fals (tot zapada ) care se aplica prin lipire de 0.8 cm.

              2. A doua camera este dormitorul de 16 mp care va avea cam 37 mc de aer (e mai inalta putin ca celalalt dormitor) si voi pune in ea 15 elementi (152*15=2280 W). Camera asta nu are izolatie de nici un fel. Are 2 pereti exteriori neizolati (zid caramida+tencuiala= 30 cm grosime), 2 geamuri duble 130/110. Daca voi vedea ca nu face fata caloriferul de 15 elementi in ea ii voi lipi pe tavan polistiren extrudat de 2 si tavan fals la fel ca in cealalta camera.

              Restul camerelor se vor incalzi de la soba (mai putin baia unde voi pune 4 elementi si are tavanul izolat).

              Lemn uscat (ramas de anul trecut 3 metri cubi).
              Acum vreo 3 saptamani am mai cumparat aproximativ 4.5mc, din care 2.5 mc de lemn e deja spart si pus la uscat. Restul de 2 cubi va lua drumul uscarii saptamana viitoare....cred ca e destul timp la dispozitie ca sa se usuce tinand cont ca e spart in lemne de 5-7 cm grosime si maxim 30 lungime. Oricum, daca nu sunt multumit de cat e de uscat il voi pune dupa soba si va avea timp sa se usuce . Lemnul e de fag in cea mai mare parte (mai am si prun si carpen si altele, dar in cantitati neglijabile).

              Cele doua circuite vor fi relativ echilibrate dupa cum spuneti dvs., unul avand 21 elementi, celalalt 19...vor fi echilibrate chiar si la cantitatea de teava folosita

              Va mai spun si ca am un boiler in baie de aproximativ 2 ani, din tabla de inox de 2 mm care are in jur de 75 litri, facut de acelasi "meserias" care mi-a facut cazanul pentru incalzire. Incalzesc apa in el de la rece (temperatura camerei) la o temperatura la care nu se poate tine mana pe el mai mult de o secunda cu o cantitate de 2,2 kg lemn uscat. (durata de incalzire este de aproximativ o ora si un sfert).

              Prin urmare...va rog sa recalculati consumul de lemne...ca asta e cel care ma intereseaza in principal . Sunt invitati sa faca asta si ceilalti membri ai forumului...ca doar e gratis :P.
              Cine si cata dreptate a avut...vom afla la iarna...cand va voi tine la curent cu ce se intampla.

              Comentariu

              • bobon
                Membru
                • 17.mai.2011
                • 117

                Domnule, sa discutam despre posibilitati si necesitati. Aveti un boiler performant il puteati folosi ca o centrala termica. Acea serpentina de inox este foarte buna ,numai ca este cam lenesa cum spune Razvan ,el vrea sa mearga totul foarte rapid dar sa ai si siguranta marita de functionare posibil prin termosifonare,.Pentru Razvan am o stima ca se lupta sa faca ceva si sper sa reuseasca dar la preturile lui sint putini care accepta. Montati serpentina chiar in focar vedeti cum faceti cu cenusarul (faceti teracota mai lunga si dupa cenusar introduceti serpentina si putin mai sus iar facutul fumurilor este treaba meseriasului precum si pozitionarea serpentinei-sa fie in spate la tur putin mai sus pentru o buna aerisire-.Nu va faceti probleme cu curatenia serpentinei ca am montat asa ceva dar de 16 l acum 5 ani si nu mi-au spus respectivii beneficiari ca au curatat serpentina ci ca au curatat fumurile la 2 ani ale teracotei care si ea mai da caldura dar nu ca una normala.-simpla-.Ca razvan are dreptate sint de acord ca una e sa incalzesti 40 l alta 20 l . Caldura pe care o inmagazineaza serpentina este tot aia numai ca este impartital la alt volum de apa si pentru inceput pleaca greu. Avantajul este ca daca SE OPRESTE CURENTUL EVTI TIMP SA INTERVENITI si cind pleaca pompa se opreste mai tirziu ca de se amesteca un volum mai mare de apa calda cu cel rece. .totusi Razvan are dreptate in felul lui, eu nu fac ca el pentru ca nu vreau, riscurile cum face el sint foarte mare daca nu.ti merge prin termisifon.Montati fara grija serpentina ca merge incalziti de voie 70 mp dar sa nu credeti cu un brat de lemne. Un kg lemn uscat are 4 kw dati randament 75% rezulta 3 kw, calculati volumul camerelor cu diferneta de temperatura in 24 ore si veti vedea consumul.Pentru iarna va trebuie cam 5 mc.
                Dupa ca m-am gindit o zi este cazul sa imi spuneti c-am cum arata aceasta serentina ca nu vad cum comunica elementii intre ei si nu are o coama sau colt unde sa se ridic aerul .
                Daca este facuta stil surub obligatoriu sa o puneti cu teava orizontala adica cu spatiul cuprins intre elementi in pozitie verticala pentru a eleimina aerul din serpemtina.Succes.
                Bobon...

                Comentariu

                • Colectionarul
                  Incepator
                  • 26.iun.2011
                  • 35

                  poza o gasesti cu o pagina de forum inainte, adica noi suntem la pagina 61 si ea este la pagina 60...nu pot sa spun ca este o serpentina



                  In partea de jos mai are o teava la fel ca aia care se vede sus indreptata cu filetul inspre aparatul foto. Cea de jos (care nu se vede) este returul...cred ca ma duc sa mai fac o poza

                  Comentariu

                  • Colectionarul
                    Incepator
                    • 26.iun.2011
                    • 35

                    Aici se vede din lateral. Teava de sus este turul, iar cea de jos returul . In partea stanga se vede ca primele tevi sunt putin mai sus decat restul. Sub ele vine gratarul de la cenusar.
                    Registrul vine ingropat in soba pe post de focar, iar spatiul dintre tevile de jos vine acoperit cu pamant, sau bagata samota printre ele...ma mai gandesc , astfel incat jarul sa nu cada prin spatiul dintre tevi. (sper ca intelegeti ce vreau sa spun...) Contact cu jarul va avea doar partea de deasupra a tevii (unde e trasat cu albastru si scris 1). Apa care vine pe retur va avea destul timp sa se incalzeasca pana ajunge mai sus, ca sa nu ma streseze cu gudronul (zic eu).
                    Linia rosie reprezinta partea din spate a sobei.

                    Registrul are 22 cm latime, 33 cm inaltime si undeva in jur de 50 cm adancime (doar spatiul unde se baga lemnele, fara tevi)

                    Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	registru_lateral_172.jpg 
Afișări:	12923 
Mărime:	2,41 MB 
ID:	596539 Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	registru_fata_104.jpg 
Afișări:	40964 
Mărime:	1,68 MB 
ID:	596540

                    Comentariu

                    • bobon
                      Membru
                      • 17.mai.2011
                      • 117

                      Va recomand sa puneti un gratar deasupra returului ca altfel carbunii care ard merg in culoare neagra, si nu se pastreaza jarul decit putin timp,gasiti o metoda ca lemnele sa nu stea pe acele tevi .Eu am potint-o avind tot asa gratarul din registru si am anulat, este mai bine. Va mai recomand ca intrarea in registru returul ,-coada aceea sa fie dreapta iar returul sa fie sub nivelul registrului, alfel la acea inaltime in curba sus trebuie sa puneti ori aerisitor automat sau vas de expansiune deschis iar aerul sa urge in vas, pt.ca daca este aer in sistem o sa aveti probleme cu incalzirea.In rest este bine, din poza de al pg 6o nu am vazut decit olandeaza si focarul nu am vazut turul si returul . Scuze daca v-am suparat cumva.
                      bafta,Bobon.
                      Bobon...

                      Comentariu

                      • Colectionarul
                        Incepator
                        • 26.iun.2011
                        • 35

                        pai gratarul vine sub teava de la tur...returul vine in spatele sobei unde nu este gratar.
                        Nu prea imi explic modul in care va ajunge aerul la cotul de la retur despre care vorbiti pentru ca inainte de cotul respectiv trebuie sa fie vasul de expansiune inchis, si presupun ca aerul se va ridica in vasul respectiv in loc sa ajunga in cot.
                        De suparat nu ma suparati cu nimic, datorita dumneavoasta mi-am dat seama ca trebuie sa modific teava de la tur, pentru ca acolo imi ramane aer in instalatie si este imposibil de scos afara. Va multumesc.
                        Alte pareri...legate de registru si de consum?

                        Comentariu

                        • bobon
                          Membru
                          • 17.mai.2011
                          • 117

                          Nu sint specialist i9n domeniu, dar teava de la retur(rece) si cea de la tur este bine sa nu fie cu coame (curbe) pentru ca acolo se formeaza dopuri de aer si nu circula bine apa impinsa de pompa, apa o va lua pe unde circuitul este fara aer. Gratarul il puneti in focar deasupra celor 4 tevi sau 5 cite aveti, si mai departe in spate si fata puneti samota subtine sau sobinca.Sa lasati spatiu lateral intre serpentina si teracota cam 3-4 cm iar teracota sa nu o placati cu samota daca vreti sa va mai dea si caldura la focar (oricum se va incalzi foarte putin pentru ca registru din focar absoarbe caldura .
                          Deaspura registrului lasati un spatiu de 6-10 cm apoi faceti podul iar fumul sa iese din focar prin spate .Eu toate aste vi le spun pentru ca la mine am asa ceva aproximatie numai ca ma teava de 1",iar in toata teracota am 22 m teava aproximariv 1,7 mp care sint incalziti de flacara si fum am recuperate destul de buna a caldurii . Variante de serpentine si bazine sint multe important este recuperarea caldurii cu un consum de lemne .Razvan ma instiga pentru ca la el fumul nu este condus peste toate fetele formate la acel sisem ci caldura formata in interior actioneaza asupra lor- asa gindesc eu din ce am inteles din amalgamul de idei date de el . Nu va recomand calorifere de Al pentru ca reactioneaza galvanic cu Cu (asta am citit pe alt forum) si cred ca este adevarat si are loc si reactie de hidroliza in retea.Mai studiati, pina la iarna mai este . Cautati pe google si sobe de teracota si alte sobe, proiect propriu centrale termice si mai discutam apoi.
                          Bobon...

                          Comentariu

                          • razvan adrian
                            Membru Marcant
                            • 30.mar.2011
                            • 322

                            Pt COLECTIONARUL:Returul de la cazan sa fie cu cca 20 cm sub cazan,iar turul sa iasa direct (fara coturi) afara,la mine(la registrul meu)avind o automatizare corect calculata si de ultima ora,(vana cu 3 cai termo face toti banii)functioneaza f bine,doar ca eu poate sint putin"dus cu nervii capului" si vreau sa ii maresc randamentul la 91-92%,actualmente este pe la 87-89%,consum cam 7,5 m c de lemn uscat la 140 mp/cca 350 mc aer,cu acm,dar eu nu bag decit lemn uscat 12-22% umiditate,fag ,stejar, carpen,cosul din semisamota cu siber ,noaptea arde focul mocnit cca 12-14kg lemn/noapte,iar la 7-8,15 dimin,bag inca 15 kg lemn,care ma tin pina seara,eu avind casa izolata int si ext,hidroizolatie facuta perfect de mine(radier cu 2 hidroizolatii,plus parchet din stejar de 2,2 cm,ma costat ceva dar se vede/simte acum),frigul mai vine si de jos,din pamint,am ferestre duble plus obloane de lemn pt a lasa aerul sa intre(cel rece,dar f putin)sa circule ,sa formeze acea convectie,altfel cu termopane este igrasie curata,se formeaza sau se poate forma pt scurt timp un VID,ceea ce nu e recomandabil.La mine usile din toate camerele stau cam tot timpul deschise,poate seara sa mi inchid dormitorul dar nu mereu,caloriferele sint marite cu cca 50%,circuitele sint 2(living +2 dormitoare,c1,bucatarie baie+hol scari +dormitor mare,c2)teava de ppr cu insertie de al "protherm" si sincer va spu,eu am calculat si recalculat absolut tot inainte(a durat 3 zile de calcul,sotia imi spunea ca vreau sa fac rachete balistice,fara directie exacta ,atunci, acum...tace si zimbeste,ma mai striga si "einstein,da vinci,frankenstein" )ea sta acasa mai mult ,e in concediu de maternitate(am o fetita de 9 luni),ea baga lemnele in soba,in rest nimik,eu ajung acasa rar de tot cam de 4-5 ori pe an,am lucrari pe care sper sa le termin in septembrie...dupa 1 an nu fac nimik...poate niste calcule,sa mi termin "opera definitiva "si poate o sa l scot pe piata...sa vedem nu stiu!Capacitatea de 20 litri ma cam inspaiminta(al meu are 9,5 litri,parca,sint 8 ani de atunci,si vreo 52 de litri in instalatie,e foarte rapid registrul meu dar si eficienta reala nu minciuni de marca buderus sau bosch),oare cind se vor incalzii cei 20 litri din registrul dumneavoastra,probabil in minim 4-5 ore,pt ca sint si tevile f groase,nu ma pot incumeta sa calculez ceva,dar va spun ca randamentul va fi undeva intre 35-55%,rezultind un consum relativ mare de lemne,probabil 7-9 mc /iarna,cel putin de 4 ori /zi veti baga lemne ,undeva la 40 kg sau in jurul acestei cantitati,depinde si de temperatura din casa,la mine este mereu 24 gr,uneori 26-28 grade,bebelusa doarme dezvelita complet si imbracata sumar(iarna)e o fericita!Asa ca o idee din practica mea,montati cazanul intr un pod al sobei,si mai faceti eventual o serpentina sau un registru din 2-3 sertare ca sa i mariti randamentul,legate intre ele,sertarele sa aibe contac direct cu focul,iar "tankul"sa preia din caldura degajata de soba la interior(caldura indirecta),dar si din ag termic din sertare,ma rog e o idee zic eu buna,oricum se mareste randamentul,dar daca ati taia din cazan macar 2 rinduri de teavacred ca ar fi si mai eficient.Prea mare capacitatea cazanului,centralele pe lemn sint facute asa si au randamentul slab...cca 45-55%,ce spun ei sint basme africane si vise desarte...Bafta, sanatate,Razvan
                            bagera

                            Comentariu

                            • giorgioart
                              Membru
                              • 19.apr.2011
                              • 108

                              ptr domunul Colectionar....scuze ptr ca ma bag si eu in discutie, dar daca tot am intrat, am zis ca poate va recomand si eu ceva, adica, sa renuntati la registri din teava, am vazut ca ati facut o treaba serioasa, si eu am facut asa ceva, iar de curatat.....este aproape imposibil sa cureti acele tevi de gudron, care oricum se depune, este chinuiala dracului. Ce-am obv la unele cazane pe lemne, de alte proveniente, cu schimbator de caldura din teava, suprafetele tevilor sunt vopsite cu ceva care nu adera funinginea(gudronul). Cred ca la ora asta, cel putin pe acest topic....cel mai rezonabil cazan(schimbator de caldura...este cel recomandat de Razvan Adrian...si asta fara sa-i fac eu reclama, greu de inteles asa din prima.....dar pana la urma fiecare decide ce solutie alege...cu respect...Gigi

                              Comentariu

                              • razvan adrian
                                Membru Marcant
                                • 30.mar.2011
                                • 322

                                Postat în original de giorgioart
                                ptr domunul Colectionar....scuze ptr ca ma bag si eu in discutie, dar daca tot am intrat, am zis ca poate va recomand si eu ceva, adica, sa renuntati la registri din teava, am vazut ca ati facut o treaba serioasa, si eu am facut asa ceva, iar de curatat.....este aproape imposibil sa cureti acele tevi de gudron, care oricum se depune, este chinuiala dracului. Ce-am obv la unele cazane pe lemne, de alte proveniente, cu schimbator de caldura din teava, suprafetele tevilor sunt vopsite cu ceva care nu adera funinginea(gudronul). Cred ca la ora asta, cel putin pe acest topic....cel mai rezonabil cazan(schimbator de caldura...este cel recomandat de Razvan Adrian...si asta fara sa-i fac eu reclama, greu de inteles asa din prima.....dar pana la urma fiecare decide ce solutie alege...cu respect...Gigi
                                Salutare mister G!Gata ,nu ma mai umfla...oricum voi devenii "THE BEST" in curind,am gasit chichita ,l am dus la 91,5%,dar...risc sa devina o bomba !Acum trebuie sa l domolesc putin...urmeaza alta spalatura de creieri,trebuie "sa fur" niste presiuni,si sa scap de niste aer care se formeaza pe instalatie....aici e chiar grav,altfel nu pot sa avansez,ca sa l aduc intr o oarecare forma finala,as putea sa l duc si la 93%,dar nu pot sa l mai stapinesc...devine o mica bomba fara ceas....trebuie sa reinventez un depresurizor de aer si presiune ,altfel ,ramin la 89%,iar acum chiar n am timp...ma dor si oasele de ...simt ca mi paralizeaza miinile de dureri,iar daca stau e si mai rau!Azi am terminat inca un termosemineu,cred ca 3 zile nu fac altceva decit sa beau si...nu singur...imi scirtiie toate incheieturile,zici ca s de tabla si n am mai uns cu ceva ulei de multicel!Cazanul acela,al lui Colectionarul,o sa faca condens la greu,caldura cam putina si relativ cu greu va ajunge la 52-54%,asa sa atinga cota asta dar nu sa mearga permanent,poate undeva la 40-45% sa mearga dar va consuma la greu.Cum a fost la croatii cei nelinistiti....Razvan
                                bagera

                                Comentariu

                                Procesare...