Daca aceasta este prima ta vizita, te rugam sa accesezi pagina cu intrebari si raspunsuri privind folosirea forumului accesand urmatorul link Intrebari si Raspunsuri. Pentru a posta / publica un mesaj trebuie sa te INREGISTREZI. Pentru a citi mesajele din forum, nu trebuie decat sa selectezi forumul dorit.
Centrala termica pe lemne, cu gazeifiere si fara gazeifiere
Ok, deci situatia sta cam asa.
Presiunea de intrare in boiler pe la 3 bar (reglata din reductor), supapa de presiune pe boiler 6 bar, vas de expansiune de 24 litri, cu presiunea pe partea de aer egala cu cea setata din reductor.
Postat în original de dancreta
Si inca o intrebare. Centrala viadrus poate functiona si cu brichete de rumegus de fag?
Puteti baga orice, de la scobitori pana la tizic.
Dar, pentru usurinta si confort in exploatare, va recomand doar lemn uscat si brichete de rumegus (fag, brad, sau ce alta specie gasiti).
In felul acesta, aprinderea dureaza doar 5 minute si cenusa o veti scoate odata la saptamana/2 sapamani sau chiar la luna, depinde cand se face focul.
Modificare ulterioara:
Inainte sa cumparati reductorul, va recomand sa verificati cu manometrul presiunea din retea.
Poate nu este neaparata nevoie de el.
Re: Centrala termica pe lemne, cu gazeifiere si fara gazeifiere
Cand am bagat apa in instalatia din casa , inainte sa torn sapele, am pus un manometru pe teava de alimentare si arata 5 bar. Mie apa imi vine de la o conducta de 250 pe una de 40 pana in casa.
Vasul de expansiune sa il pun la intrarea de apa rece din boiler, dupa supapa de siguranta inspre boiler?
Re: Centrala termica pe lemne, cu gazeifiere si fara gazeifiere
Daca iau vas de expansiune de acest fel http://melindainstal.ro/apa-wig00000...ilmet-11140006 se poate creste presiunea aerului din el cu un compressor? Vad ca acesta are presiune prestabilita de 2 bar.
Si inca ceva, la vasul de expansiune de la puffere (vas de 200l) ce presiune de aer trebuie sa fie fiindca am atins din greseala ventilul ala de aer si a iesit ceva aer din el.
Răspuns la: Re: Centrala termica pe lemne, cu gazeifiere si fara gazeifiere
Postat în original de dancreta
Cand am bagat apa in instalatia din casa , inainte sa torn sapele, am pus un manometru pe teava de alimentare si arata 5 bar. Mie apa imi vine de la o conducta de 250 pe una de 40 pana in casa.
Vasul de expansiune sa il pun la intrarea de apa rece din boiler, dupa supapa de siguranta inspre boiler?
Am inteles.
Da, vasul de expansiune se pune intre boiler si supapa de sigurata/robinet golire si ce mai este pe acolo.
Postat în original de dancreta
Banuiesc ca daca inchid putin robinetul principal de apa rece nu scade presiunea, nu?
Orice vas de expansiune poate fi presurizat. Important este sa reziste la presiunea maxima a instalatiei.
Postat în original de dancreta
Si inca ceva, la vasul de expansiune de la puffere (vas de 200l) ce presiune de aer trebuie sa fie fiindca am atins din greseala ventilul ala de aer si a iesit ceva aer din el.
Parca discutasem despre asta anterior, am sa recitesc posturile caci nu mai stiu exact.
Modificare ulterioara:
Am gasit :
vas de expansiune de 200 litri presurizat la 1 bar
Răspuns la: Răspuns la: Centrala termica pe lemne, cu gazeifiere si fara gazeifiere
Postat în original de cheluakame
Cam pe acolo, 850-870-900*C in focar, iar IN racord estimez eu pe la 140*C caci pe exterior este de doar 104*C. Senzorul nu am putut sa-l bag in racord caci nu am o gaura pentru el, o sa dau zilele acestea daca am timp.
Acum, aceasta este temperatura dupa ce intra in regim, adica atunci cand temperatura se stabilizeaza la 60*C. Pana atunci, in faza de aprindere, mai urca PE exteriorul racordului si la 150-160 (adica undeva la 200*C in fluxul de gaze din racord).
Dupa mai multe consultari si discutii am ajuns la concluzia sa mai incerc /sa cumpar INCA un termostat de gaze arse pe care sa il introduc tot in horn dar ceva mai sus fata de data trecuta , care a fost dupa cum am mai spus , introdus in horn la 20 cm mai sus de intrarea racordului in horn . Cam cat de sus pe horn , credeti ,ca ar scadea temperatura fumului incat sa functioneze acel termostat , deci sub 300 grade.mentionez ca de la racord pana la tavan am cca 1,6m .Sa introduc acel senzor , intr-o teaca in horn ?
Răspuns la: Răspuns la: Centrala termica pe lemne, cu gazeifiere si fara gazeifiere
Postat în original de bulba grig
Dupa mai multe consultari si discutii am ajuns la concluzia sa mai incerc /sa cumpar INCA un termostat de gaze arse pe care sa il introduc tot in horn dar ceva mai sus fata de data trecuta , care a fost dupa cum am mai spus , introdus in horn la 20 cm mai sus de intrarea racordului in horn . Cam cat de sus pe horn , credeti ,ca ar scadea temperatura fumului incat sa functioneze acel termostat , deci sub 300 grade.mentionez ca de la racord pana la tavan am cca 1,6m .Sa introduc acel senzor , intr-o teaca in horn ?
Incearca sa iei legatura cu @dancreta, din cate inteleg si din cate i-am recomandat, el ar avea unul de pana la 500*C dedicat pentru laddomat (evident merge pus si la alte pompe).
Pentru a mai "domoli" temperatura pe cos, poti incerca sa montezi niste "sicane" din tabla intre fumuri. Adica ceva de genul:
Răspuns la: Centrala termica pe lemne, cu gazeifiere si fara gazeifiere
Multumesc , DAR pretul m-a lovit direct in frunte . O alta intrebare : un termostat cu bretara sau imersie , DACA este legat pe celelalte contacte nu ar fii bun ? Adica , CUM il setezi sa porneasca la 60 grade , LEGAT invers nu poate sa si opreasca pompa ?
Re: Centrala termica pe lemne, cu gazeifiere si fara gazeifiere
Buna d-l Cheluakame, pana imi face hornul mai tot citesc pe internet, si am vazut modificarea cu priza de aer secundar facuta de d-voastra cu cele doua tevi. Merita cu adevarat facuta aceasta modificare? Am mai vazut un filmulet dupa care ati zis ca v-ati inspirat cu o teava taiata in doua de-a lungul si una sudata pe vertical cu gauri in ea. Mie mi-i se pare mai usor de realizat aceasta varianta. Vreau sa va intreb daca este destul de ok si aceasta sau, pe langa ea mai trebuie si alte modificari. Creste mult randamentul centralei?
Daca este ok din ce teava ar trebui facuta?
Multumesc.
Răspuns la: Centrala termica pe lemne, cu gazeifiere si fara gazeifiere
Postat în original de bulba grig
Multumesc , DAR pretul m-a lovit direct in frunte . O alta intrebare : un termostat cu bretara sau imersie , DACA este legat pe celelalte contacte nu ar fii bun ? Adica , CUM il setezi sa porneasca la 60 grade , LEGAT invers nu poate sa si opreasca pompa ?
Nu vad cum.
Daca sunt legate in serie, nu va porni pompa deloc.
Daca sunt legate in paralel va fi conflict intre ele. Adica, pompa va merge si cand unul da comanda de oprire dar si cand celalalt da de pornire.
Postat în original de dancreta
Buna d-l Cheluakame, pana imi face hornul mai tot citesc pe internet, si am vazut modificarea cu priza de aer secundar facuta de d-voastra cu cele doua tevi. Merita cu adevarat facuta aceasta modificare? Am mai vazut un filmulet dupa care ati zis ca v-ati inspirat cu o teava taiata in doua de-a lungul si una sudata pe vertical cu gauri in ea. Mie mi-i se pare mai usor de realizat aceasta varianta. Vreau sa va intreb daca este destul de ok si aceasta sau, pe langa ea mai trebuie si alte modificari. Creste mult randamentul centralei?
Daca este ok din ce teava ar trebui facuta?
Multumesc.
Centrala mea a suferit foarte multe modificari de cand am achizitionat-o (evident toate reversibile, nu am umblat la structura ei).
Din punctul meu de vedere se merita cu varf si indesat, mai ales acolo unde exista puffer si chiar si un recuperator pe cos.
Acum 2 zile am fost la o aplicatie unde foloseau o centrala Viadrus dar varianta C nu D (dedicata carbunilor nu lemnelor, dar evident functioneaza cu ambele).
Temperatura maxima atinsa in acesta a fost de circa 600*C si asta cand pe cos ieseau undeva la 300*C.
Ce trebuie tinut cont, intensitatea arderii biomasei este direct proportionala cu cantitatea de oxigen admisa.
Aceste centralei au o admisie de aer primar (prin gratar) foarte mare, deci avem o ardere primara (eliberarea gazelor din lemn) foarte intensa, dar una secundara (cea de pe usa de sus) foarte mica, astfel gazele respective nu pot arde in totalitate, si nu pot genera temperatura si energie ridicata.
Cu modificarea respectiva, obturam o parte din aerul primar, sau mai exact, il transformam din primar in secundar, caci il ridicam in partea de sus a focarului unde poate aprinde si arde gazele respective.
Din ce am experimentat pana acum, cand exista puffer si recuperator in instalatie, gratarul de jos ar trebui acoperit circa 60-70% si in partea superioara sa avem 2 conducte destul de generoase, daca se poate in forma de "L" pentru a distribui in tot focarul.
Cand nu exista puffer, gratarul de jos ar trebui sa fie acoperit circa 90-95% si in partea superioara, deasemenea 2 conducte in forma de L, dar de o dimensiune putin mai mica (sa nu avem excess de oxigen).
Sunt multe de discutat despre aceste aspecte si fiecare aplicatie trebuie tratata individual.
Procesăm date personale despre utilizatorii site-ului nostru, prin utilizarea cookie-urilor și a altor tehnologii, pentru a furniza serviciile noastre, a personaliza publicitatea și a analiza activitatea site-ului. Putem partaja anumite informații despre utilizatorii noștri cu partenerii noștri de publicitate și analiză. Pentru detalii suplimentare, consultați Politica noastră de Confidențialitate.
Făcând clic pe "SUNT DE ACORD" mai jos, sunteți de acord cu Politica noastră de Confidențialitate și cu practicile noastre de procesare a datelor personale și cookie-uri așa cum sunt descrise acolo. De asemenea, recunoașteți că acest forum poate fi găzduit în afara țării dvs. și consimțiți la colectarea, stocarea și procesarea datelor dvs. în țara în care este găzduit acest forum.
Comentariu