Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motor de 380V la 220V

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by Adamescu Ion View Post
    Din ce am vazut este asa cum am zis: motor trifazat, stea/triunghi - 380/220 V si a fost conectat la monofazat 220 V. Capacitatea ar trebui sa fie maxim 20uF. In cazul conectarii unui motor trifazat la monofazat, puterea scade pina la aprox 60 - 70% din P. La scurtatura pusa de mine a disparut tabelul cu calculul capacitati, regret ca nu am pus o copie a tabelului.
    Pentru a masura motorul aveti nevoie de un Mohm la 500V. Mirosul nu va mai poate ajuta deoarece acum miroase a condensatori impuscati. Deci, demontati motorul de pe masina, incercati sa-l desfaceti si cu aceasta ocazie, ii faceti si revizia. Daca motorul este bun, puneti o capacitate la care motorul nu uruie si are putere suficienta.
    Salutare!
    Am o problema cu unul din ventilatoarele unui aparat de aer conditionat model Tempstar PGS 120L250A (2 ventilatoare montate deasupra pe carcasa unitatii exterioare...). In fine, unul din acestea la pornire pleaca un pic si apoi se blocheaza si nici fortat cu mana nu il pot roti. Motorul este HC39GE468 si am atasat schema de conectare a ambelor ventilatoare. Click image for larger version

Name:	P1030817aaa.jpg
Views:	1
Size:	401.3 KB
ID:	611454


    In schema ambele ventilatoare sunt notate OFM. Sunt legate ambele printr-un dublu condensator comun model 27L180 . Am inversat firele maro intre ele pe condensator (pt ca negru si galben este comun pt amindoua) si la fel ventilatorul nr 1 se invirte...2 aceeasi problema sta blocat si face zgomot.....deci nu ar fi problema in condensator. Acuma daca ma ajuta cineva:

    1) cum as putea sa verific ce problema are acest motor ...uneori la pornirea aparatului a pornit pana la urma dar dupa un moment dat iar se opreste si ramane blocat;
    2)daca infasurarile sunt in triunghi , cum as putea sa il conectez la 220 (pt ca l-am dat jos...) in stea...;

    2)am o nelamurire...ce fel de pornire are acest motor...e cumva stea-triungi?
    Multumesc!Click image for larger version

Name:	HC39.JPG
Views:	1
Size:	15.5 KB
ID:	611455

    am uitat sa zic...motorul la iesire are 3 fire...
    Last edited by Consultant electrice; 26 July 2013, 20:09.

    Comment


    • #32
      Răspuns la: Motor de 380V la 220V

      Afirmi ca nici fortat cu mana nu il poti roti, dar daca nu e alimentat se roteste sau e blocat mecanic? Si apropo motorul nu are iesire...ce sa scoata un motor? Fum poate

      Din a doua poza exact ce trebuie nu se vede.
      Last edited by Consultant electrice; 26 July 2013, 20:11.
      Curentul nu iarta!

      Comment


      • #33
        Răspuns la: Motor de 380V la 220V

        Originally posted by dnbejays View Post
        2)daca infasurarile sunt in triunghi , cum as putea sa il conectez la 220 (pt ca l-am dat jos...) in stea...;

        2)am o nelamurire...ce fel de pornire are acest motor...e cumva stea-triungi?
        dupa schema motoarele nu sunt trifazice

        Comment


        • #34
          Răspuns la: Motor de 380V la 220V

          cand nu este alimentat se misca liber fara nici o problema...el a mai pornit odata dupa ce am observat defectul doar ca s-a oprit dupa 1-2 minute...si ramanea in faza de blocare...abia de il puteam misca...Ma refeream ca are 3 fire la intrare in motor, nu la iesire...: negrul este permanent alimentat faza R, galben alimenteaza borna C a condensatorului (cea din mijloc), adica faza S si presupun ca este doar pt pornire apoi este deconectata din OFC(vezi schema 1)...si cablul maro este alimentat de pe borna F (FAN) sau H( HERM) al condensatorului.
          Click image for larger version

Name:	Run-Capacitor-P291-1013-01585927.jpg
Views:	1
Size:	36.3 KB
ID:	611496
          Dupa schema e un motor monofazat doar ca pornirea e la 380...Acuma as putea sa incerc si la 220 sa il testez? o sa reusesc pornirea acestuia tot cu un condensator de 10mf sau mai mare daca e nevoie, deoarece l-am demontat de pe aparat? si as vrea schema de conectare cu 3 fire...Si a 2 chestie...ce ar putea avea motorul? daca in miscare libera nealimentat se roteste in amble sensuri fara problema. Ar putea fi condensatorul cu toate ca am schimbat firele maro intre ele...si aceasi chestie ventilatorul1 se invirte, celalt sta?!
          Merci!

          Comment


          • #35
            Răspuns la: Motor de 380V la 220V

            Originally posted by dnbejays View Post
            Am inversat firele maro intre ele pe condensator (pt ca negru si galben este comun pt amindoua)
            negrul si galben este comun pana la un anumit punct, verifica daca nu este intrerupt negrul intre OFC si motor si galben intre condensator si motor, daca nu interpretez eu gresit schema galben alimenteaza atat condensatorul cat si motoarele

            Originally posted by dnbejays View Post
            cand nu este alimentat se misca liber fara nici o problema...el a mai pornit odata dupa ce am observat defectul doar ca s-a oprit dupa 1-2 minute...si ramanea in faza de blocare...abia de il puteam misca...
            parca-i lipseste-o faza

            Originally posted by dnbejays View Post
            Ma refeream ca are 3 fire la intrare in motor, nu la iesire...: negrul este permanent alimentat faza R, galben alimenteaza borna C a condensatorului (cea din mijloc), adica faza S si presupun ca este doar pt pornire apoi este deconectata din OFC(vezi schema 1)...si cablul maro este alimentat de pe borna F (FAN) sau H( HERM) al condensatorului.
            partea asta nu o inteleg prea bine, nu-mi dau seama cum este deconectata faza galbena, cei 2 contactori fiind la fel pe schema, ma refer la faza negru

            Originally posted by dnbejays View Post
            Dupa schema e un motor monofazat doar ca pornirea e la 380...Acuma as putea sa incerc si la 220 sa il testez? o sa reusesc pornirea acestuia tot cu un condensator de 10mf sau mai mare daca e nevoie, deoarece l-am demontat de pe aparat? si as vrea schema de conectare cu 3 fire...Si a 2 chestie...ce ar putea avea motorul? daca in miscare libera nealimentat se roteste in amble sensuri fara problema. Ar putea fi condensatorul cu toate ca am schimbat firele maro intre ele...si aceasi chestie ventilatorul1 se invirte, celalt sta?
            dupa schema motorul functioneaza cu 2 faze venite de la transformator, TRAN pe schema, nu cred ca-l poti incerca la 220 daca nu-i facut sa lucreze la aceasta tensiune, dupa simptome motorului ii lipseste o faza, condensatorul este in regula

            daca ai verificat prezenta tensiunii pe faze, atunci defectul este in motor

            Comment


            • #36
              Răspuns la: Răspuns la: Motor de 380V la 220V

              Originally posted by uceniculgica View Post
              negrul si galben este comun pana la un anumit punct, verifica daca nu este intrerupt negrul intre OFC si motor si galben intre condensator si motor, daca nu interpretez eu gresit schema galben alimenteaza atat condensatorul cat si motoarele

              parca-i lipseste-o faza

              partea asta nu o inteleg prea bine, nu-mi dau seama cum este deconectata faza galbena, cei 2 contactori fiind la fel pe schema, ma refer la faza negru

              dupa schema motorul functioneaza cu 2 faze venite de la transformator, TRAN pe schema, nu cred ca-l poti incerca la 220 daca nu-i facut sa lucreze la aceasta tensiune, dupa simptome motorului ii lipseste o faza, condensatorul este in regula

              daca ai verificat prezenta tensiunii pe faze, atunci defectul este in motor

              Salutare! Dupa ce am dat jos ventilatorul...l-am desfacut , nu parea ca e defect, doar ca se misca un pic mai greoi decat celalat..Apoi l-am montat pe aparat sa mai masor odata prezenta tensiunei si culmea ca a inceput sa functioneze...Intre negru si galben am 380V, intre galben si maro am 320 V si intre maro si negru 272V (la fel ca primul ventilator care functioneaza perfect, deocamdata . A functionat o zi dupa care a inceput sa apara niste sunete ciudate, zici ca scirtzie si se aud destul de tare...ca le aud si in hala unde raceste. L-am dat jos iar si am incercat sa-l invirt cu mana si are o miscare ceva mai greoaie si se aude ceva in interior. Ceva nu e inregula cu el...ma gandesc sa fie d ela rulmenti?!
              Merci!

              Comment


              • #37
                Răspuns la: Răspuns la: Motor de 380V la 220V

                Originally posted by dnbejays View Post
                L-am dat jos iar si am incercat sa-l invirt cu mana si are o miscare ceva mai greoaie si se aude ceva in interior. Ceva nu e inregula cu el...ma gandesc sa fie d ela rulmenti?!
                probabil, demonteaza-l sa vezi si schimba rulmentii daca-i cazul

                Comment


                • #38
                  Motor 230 / 400V alimentat la 230V

                  Buna! Incerc sa alimentez un motor pe bornele caruia sta scris ca se poate alimenta si la 230V si la 400V. Motorul are 1500 rpm si la 230V are cca 8,5 A si la 400V 5,5 A Am folosit schita din atasament dar din pacate motorul prezinta doua probleme:
                  1. fata de 8,5A cat trebuia sa isi ia la 230v are cca 12,8 A
                  2. turatia mi se pare scazuta.
                  Ce solutii ar fi?
                  Attached Files

                  Comment


                  • #39
                    Răspuns la: Motor 230 / 400V alimentat la 230V

                    O poza cu regleta de alimentare a motorului se poate?
                    Nu sunt specialist, dar va pot arata cum alimentam eu motoarele trifazice la 230V.

                    Comment


                    • #40
                      Răspuns la: Motor 230 / 400V alimentat la 230V

                      Este mai jos. Multumesc!
                      Attached Files

                      Comment


                      • #41
                        Răspuns la: Motor de 380V la 220V

                        Originally posted by dnbejays View Post
                        Salutare!
                        Am o problema cu unul din ventilatoarele unui aparat de aer conditionat model Tempstar PGS 120L250A (2 ventilatoare montate deasupra pe carcasa unitatii exterioare...). In fine, unul din acestea la pornire pleaca un pic si apoi se blocheaza si nici fortat cu mana nu il pot roti. Motorul este HC39GE468 si am atasat schema de conectare a ambelor ventilatoare. [ATTACH=CONFIG]76680[/ATTACH]


                        In schema ambele ventilatoare sunt notate OFM. Sunt legate ambele printr-un dublu condensator comun model 27L180 . Am inversat firele maro intre ele pe condensator (pt ca negru si galben este comun pt amindoua) si la fel ventilatorul nr 1 se invirte...2 aceeasi problema sta blocat si face zgomot.....deci nu ar fi problema in condensator. Acuma daca ma ajuta cineva:

                        1) cum as putea sa verific ce problema are acest motor ...uneori la pornirea aparatului a pornit pana la urma dar dupa un moment dat iar se opreste si ramane blocat;
                        2)daca infasurarile sunt in triunghi , cum as putea sa il conectez la 220 (pt ca l-am dat jos...) in stea...;

                        2)am o nelamurire...ce fel de pornire are acest motor...e cumva stea-triungi?
                        Multumesc![ATTACH=CONFIG]76681[/ATTACH]

                        am uitat sa zic...motorul la iesire are 3 fire...
                        La consumul asta de 0.8A e pornire directa in stea (cel putin dupa schema asa se vede. In stea triunghi pornesc motoare de la 5,5KW in sus.

                        Comment

                        Working...
                        X