Urmareste-ne pe Facebook

Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Electrocasnice (pareri, probleme, sugestii etc)

Adună
Acesta este un topic important.
X
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Răspuns la: Probleme masina spalat LG WD 12390 NDK - direct drive

    motorul e diferit fata de cel clasic.
    statorul e prins de cuva iar rotorul prins de tambur.
    Cand am scos rotorul ( e un capac de metal care are magneti pe margine - fata de stator care este format dintr-un n umar de bobine asezate in cerc) de pe stator (care este prins de cuva - deci fix) nu freca nimic ( s-ar fi observat - nu cred ca exista frecare fara urme).
    Prin urmare nu are cum sa fie de la motor ( care e foarte simplu).
    Crezi ca un rulment defectuos poate da sunetul asta de frecare?( sau un simering/bucsa)?

    Comentariu


    • Răspuns la: Probleme masina spalat LG WD 12390 NDK - direct drive

      Poti urca o inregistrare pe yotube sa o auzim/ vedem?
      Una e cand auzi, alta cand citesti.
      Da, o bucsa negresata poate face zgomote de frecare.

      Comentariu


      • Răspuns la: Probleme masina spalat LG WD 12390 NDK - direct drive

        Asa ceva am patit si eu cu masina de spalat.Am demontat-o,am verificat-o si am inlocuit rulmentii.Un rulment prezenta urme de rugina.Dupa inlocuire nu s-au mai auzit zgomote de frecare.Nu uita sa inlocuiesti si semeringul(semeringurile).

        Comentariu


        • Răspuns la: Probleme masina spalat LG WD 12390 NDK - direct drive

          poate cineva sa-mi spuna pe scurt cum demontez/montez rulmentul ? Pare incapsulat in plastic (cuva)... sper ca nu trebuiasca sa inlocuiesc cuva cu totul...

          In afara de zgomot ( deranjant ce-i drept, avand in vedere cat de silentioasa era inainte) se mai poate intampla ceva daca o folosesc?

          O sa incerc sa urc un filmulet pe youtube.

          Comentariu


          • Răspuns la: Probleme masina spalat LG WD 12390 NDK - direct drive

            Da, se poate gripa/ sparge rulmentul si sa strice altelepe langa.
            Adica in genul asta?
            http://master-plus.com.ua/content/go...0/IMG_6448.jpg
            Prin tragere ar trebui sa iese fara probleme.
            La montaj sa stergi bine exteriorul sa nu aibe mizerie sau vaselina.

            Comentariu


            • Răspuns la: Probleme masina spalat LG WD 12390 NDK - direct drive

              pai cum il trag? Ca banuiesc ca este bagat forta ( altfel s-ar misca in lacas - ma gandesc).
              Da - asamblarea este ca in poza...

              Oricum revin cu poze si cu un filmulet cat de curand inainte sa ma apuc.

              Comentariu


              • Răspuns la: Probleme masina spalat LG WD 12390 NDK - direct drive

                Nu neaparat fortat, este fix pe fix sa zic asa.
                Tragi de el vertical, nu intr-o parte si ar trebui sa iese, mai greu dar va iesi.
                Sau poti confectiona un ciocan de scos rulmenti daca nu reusesti cu mana, nu este greu gasesti pe goagle cele necesare.

                Comentariu


                • Răspuns la: Electrocasnice (pareri, probleme, sugestii etc)

                  Este o oarecare asamblare cu strangere acolo, probabil nu va iesi asa usor. Te poti ajuta cu o presa dintr-un atelier mecanic auto. Poate gasesti ceva acolo sa il extragi mai usor daca nu merge curatat bine si extras usor in alt mod.
                  Zgomotul este probabil sa fie de la rulment daca se aude in special la o turatie mai mare in mod continuu.

                  P.S. Am mutat subiectul la "Electrocasnice", pe viitor foloseste functia "cautare" inainte sa deschizi un subiect nou!
                  Fișiere atașate
                  Ultima editare de Consultant electrice; 15.ian.2015, 09:36.
                  Curentul nu iarta!

                  Comentariu


                  • Răspuns la: Electrocasnice (pareri, probleme, sugestii etc)

                    Salut,acela este rulmentul exterior,mai are un rulment si simeringul care iese doar prin interior.Deci trebuie desfacuta toata masina,respectiv cuva si scos tamburul ca sa ai acces la simering si rulment(le poti scoate si cu un dorn si ciocanul daca nu ai scule dedicate,ori cum se arunca).Este ceva de munca dar nu e ceva complicat.Bafta!

                    Comentariu


                    • Răspuns la: Electrocasnice (pareri, probleme, sugestii etc)

                      ok - Am facut-o bucati (m-a ajutat manualul de service ).
                      M-am blocat in faza din pozele atasate - tre sa scot intai tamburul ( axul care se vede in poza) si pe urma rulmentul...
                      Am incercat sa bat cu ciocanul inel ( cu mila ca sa zic asa) - nu vrea sa iasa si nu stiu daca sa insist ca sa nu-l pocesc...

                      Aveti ideie cum trec de faza asta ( ca sa pot scoate ulterior rulmentul)

                      Partea buna e ca sunt convins ca e rulmentul - la faza asta cand rotesc tamburul se aude in continuare un zgomot ciudat, nu este o rotatie lina cum ar trebui sa fie la un rulment bine uns...
                      Fișiere atașate

                      Comentariu


                      • Răspuns la: Electrocasnice (pareri, probleme, sugestii etc)

                        ok - intre timp am avansat si am scos si rulmentii ( in poza mai jos).

                        Dupa ce i-am scos, par sa se miste destul de bine... nu mai stiu ce sa cred acum... Oricum sunt scosi - trebuie altii clar.
                        Semeringul ( capacul negru) nu era tocmai fixat corect. Nu stiu daca asa a fost din fabrica sau o fi sarit de pe pozitie intre timp - dar ma gandesc sa nu cumva asta sa fi fost problema , desi dupa ce l-am spalat - nu are nici-o urma de frecare.
                        Rulmentul mic mai e cum mai e, dar cel mare e ruginit rau... Si axul are niste urme de rugina - dar o sa-l curat ca lumea inainte sa-l montez.

                        Am gasit pe youtube din intamplare un filmulet cu schimbarea rulmentilor la o masina similara cu a mea ( tot LG, tot direct drive insa varianta mai mare). 95% din piese sunt similare, prin urmarea demontarea/montarea este 95% simililara.
                        Il pun aici , poate mai vrea cineva sa-si demonteze masina : https://www.youtube.com/watch?v=Y-eAvoBI59Y

                        Nu stiu daca e o problema dar cand ma chinuiam sa demontez cuva, cele 2 parti ale amortizoarelor au iesit una din alta foarte simplu fara sa intampine nici-o rezistenta...
                        M-am uitat ulterior - nu apare nimic forta, stricat... E normal asa ceva? Le pot asambla la loc cand montez ( dup ce le curat si ung cu vaselina desigur) ?

                        Ultima intrebare - stie cineva un magazin ( fizic) de la care as putea lua un kit de rulmenti sau pe bucata si care e deschis maine in Bucuresti?
                        Fișiere atașate
                        Ultima editare de geretus; 16.ian.2015, 21:18.

                        Comentariu


                        • Răspuns la: Electrocasnice (pareri, probleme, sugestii etc)

                          Am gasit rulmenti ( cu tot cu semering) azi , sambata, la un magazin pe calea Dudesti ( intre semaforul din spate de la Mall Viatan si urmatorul pe directia Dristor, pe partea stanga).I-am schimbat - a mers relativ usor datorita filmuletului postat mai sus ( da sfaturi clare cum se monteaza sa nu-i strici etc).

                          Cuva se misa mai greu acum cu mana (cred ca e normal) .
                          Am totusi un scartait ( ca de cauciuc) la plecare ( tine 1 secunda). Ulterior cand se invarte nu se mai aude. Doar la plecare...
                          Am desfacut din nou panoul fronta gandidu-ma ca-i de la garnitura montata eventual prost si care atinge pe undeva. Nu atinge - am montat-o bine...

                          Ma gandesc doar ca-i de la semering care fiind nou atinge axul mai mult in zona de contact cu tamburul si la plecare are un scartait. Daca e asa - banuiesc ca se duce in timp...
                          Cine se pricepe mai bine - confirmati-mi var rog, sau daca nu, spuneti-mi de la ce ar putea fi...

                          Nu o mai desfac pentru treaba asta acum...

                          Comentariu


                          • Răspuns la: Electrocasnice (pareri, probleme, sugestii etc)

                            Postat în original de geretus Vezi post
                            Am totusi un scartait ( ca de cauciuc) la plecare ( tine 1 secunda).
                            ai pus vaselina pe simering si pe ax?
                            este o vaselina alba care mai demult venea cu simeringul

                            Comentariu


                            • Răspuns la: Electrocasnice (pareri, probleme, sugestii etc)

                              nope... N-am pus...

                              Cum ziceam - m-am ghidat dupa filmuletul de mai sus. Tipul n-a pus nimic pe ax - sau poate n-am observat eu...
                              A pus totusi pe rulmenti niste sapun lichid sa alunece mai bine - eu i-am sters bine de ulei si i-am montat asa fara sapun...

                              Deci - n-am pus vaselina. Are rost s-o desfac acum pentru treaba asta? Nu de alta - da tre s-o fac bucati din nou, ca n-am cum sa pun altfel...

                              Comentariu


                              • Răspuns la: Electrocasnice (pareri, probleme, sugestii etc)

                                Ce sa mai...lasa asa si roaga-te ca simeringul si rulmentii sa fie de calitate. Eu pun vaselina din belsug intre rulmenti si pe spatele simeringului.

                                Comentariu

                                Procesare...
                                X
                                sigla BRAT