Daca aceasta este prima ta vizita, te rugam sa accesezi pagina cu intrebari si raspunsuri privind folosirea forumului accesand urmatorul link Intrebari si Raspunsuri. Pentru a posta / publica un mesaj trebuie sa te INREGISTREZI. Pentru a citi mesajele din forum, nu trebuie decat sa selectezi forumul dorit.
Răspuns la: Probleme masina spalat LG WD 12390 NDK - direct drive
motorul e diferit fata de cel clasic.
statorul e prins de cuva iar rotorul prins de tambur.
Cand am scos rotorul ( e un capac de metal care are magneti pe margine - fata de stator care este format dintr-un n umar de bobine asezate in cerc) de pe stator (care este prins de cuva - deci fix) nu freca nimic ( s-ar fi observat - nu cred ca exista frecare fara urme).
Prin urmare nu are cum sa fie de la motor ( care e foarte simplu).
Crezi ca un rulment defectuos poate da sunetul asta de frecare?( sau un simering/bucsa)?
Răspuns la: Probleme masina spalat LG WD 12390 NDK - direct drive
Asa ceva am patit si eu cu masina de spalat.Am demontat-o,am verificat-o si am inlocuit rulmentii.Un rulment prezenta urme de rugina.Dupa inlocuire nu s-au mai auzit zgomote de frecare.Nu uita sa inlocuiesti si semeringul(semeringurile).
Răspuns la: Probleme masina spalat LG WD 12390 NDK - direct drive
poate cineva sa-mi spuna pe scurt cum demontez/montez rulmentul ? Pare incapsulat in plastic (cuva)... sper ca nu trebuiasca sa inlocuiesc cuva cu totul...
In afara de zgomot ( deranjant ce-i drept, avand in vedere cat de silentioasa era inainte) se mai poate intampla ceva daca o folosesc?
Răspuns la: Probleme masina spalat LG WD 12390 NDK - direct drive
Nu neaparat fortat, este fix pe fix sa zic asa.
Tragi de el vertical, nu intr-o parte si ar trebui sa iese, mai greu dar va iesi.
Sau poti confectiona un ciocan de scos rulmenti daca nu reusesti cu mana, nu este greu gasesti pe goagle cele necesare.
Este o oarecare asamblare cu strangere acolo, probabil nu va iesi asa usor. Te poti ajuta cu o presa dintr-un atelier mecanic auto. Poate gasesti ceva acolo sa il extragi mai usor daca nu merge curatat bine si extras usor in alt mod.
Zgomotul este probabil sa fie de la rulment daca se aude in special la o turatie mai mare in mod continuu.
P.S. Am mutat subiectul la "Electrocasnice", pe viitor foloseste functia "cautare" inainte sa deschizi un subiect nou!
Salut,acela este rulmentul exterior,mai are un rulment si simeringul care iese doar prin interior.Deci trebuie desfacuta toata masina,respectiv cuva si scos tamburul ca sa ai acces la simering si rulment(le poti scoate si cu un dorn si ciocanul daca nu ai scule dedicate,ori cum se arunca).Este ceva de munca dar nu e ceva complicat.Bafta!
ok - Am facut-o bucati (m-a ajutat manualul de service ).
M-am blocat in faza din pozele atasate - tre sa scot intai tamburul ( axul care se vede in poza) si pe urma rulmentul...
Am incercat sa bat cu ciocanul inel ( cu mila ca sa zic asa) - nu vrea sa iasa si nu stiu daca sa insist ca sa nu-l pocesc...
Aveti ideie cum trec de faza asta ( ca sa pot scoate ulterior rulmentul)
Partea buna e ca sunt convins ca e rulmentul - la faza asta cand rotesc tamburul se aude in continuare un zgomot ciudat, nu este o rotatie lina cum ar trebui sa fie la un rulment bine uns...
ok - intre timp am avansat si am scos si rulmentii ( in poza mai jos).
Dupa ce i-am scos, par sa se miste destul de bine... nu mai stiu ce sa cred acum... Oricum sunt scosi - trebuie altii clar.
Semeringul ( capacul negru) nu era tocmai fixat corect. Nu stiu daca asa a fost din fabrica sau o fi sarit de pe pozitie intre timp - dar ma gandesc sa nu cumva asta sa fi fost problema , desi dupa ce l-am spalat - nu are nici-o urma de frecare.
Rulmentul mic mai e cum mai e, dar cel mare e ruginit rau... Si axul are niste urme de rugina - dar o sa-l curat ca lumea inainte sa-l montez.
Am gasit pe youtube din intamplare un filmulet cu schimbarea rulmentilor la o masina similara cu a mea ( tot LG, tot direct drive insa varianta mai mare). 95% din piese sunt similare, prin urmarea demontarea/montarea este 95% simililara.
Il pun aici , poate mai vrea cineva sa-si demonteze masina : https://www.youtube.com/watch?v=Y-eAvoBI59Y
Nu stiu daca e o problema dar cand ma chinuiam sa demontez cuva, cele 2 parti ale amortizoarelor au iesit una din alta foarte simplu fara sa intampine nici-o rezistenta...
M-am uitat ulterior - nu apare nimic forta, stricat... E normal asa ceva? Le pot asambla la loc cand montez ( dup ce le curat si ung cu vaselina desigur) ?
Ultima intrebare - stie cineva un magazin ( fizic) de la care as putea lua un kit de rulmenti sau pe bucata si care e deschis maine in Bucuresti?
Am gasit rulmenti ( cu tot cu semering) azi , sambata, la un magazin pe calea Dudesti ( intre semaforul din spate de la Mall Viatan si urmatorul pe directia Dristor, pe partea stanga).I-am schimbat - a mers relativ usor datorita filmuletului postat mai sus ( da sfaturi clare cum se monteaza sa nu-i strici etc).
Cuva se misa mai greu acum cu mana (cred ca e normal) .
Am totusi un scartait ( ca de cauciuc) la plecare ( tine 1 secunda). Ulterior cand se invarte nu se mai aude. Doar la plecare...
Am desfacut din nou panoul fronta gandidu-ma ca-i de la garnitura montata eventual prost si care atinge pe undeva. Nu atinge - am montat-o bine...
Ma gandesc doar ca-i de la semering care fiind nou atinge axul mai mult in zona de contact cu tamburul si la plecare are un scartait. Daca e asa - banuiesc ca se duce in timp...
Cine se pricepe mai bine - confirmati-mi var rog, sau daca nu, spuneti-mi de la ce ar putea fi...
Cum ziceam - m-am ghidat dupa filmuletul de mai sus. Tipul n-a pus nimic pe ax - sau poate n-am observat eu...
A pus totusi pe rulmenti niste sapun lichid sa alunece mai bine - eu i-am sters bine de ulei si i-am montat asa fara sapun...
Deci - n-am pus vaselina. Are rost s-o desfac acum pentru treaba asta? Nu de alta - da tre s-o fac bucati din nou, ca n-am cum sa pun altfel...
Procesăm date personale despre utilizatorii site-ului nostru, prin utilizarea cookie-urilor și a altor tehnologii, pentru a furniza serviciile noastre, a personaliza publicitatea și a analiza activitatea site-ului. Putem partaja anumite informații despre utilizatorii noștri cu partenerii noștri de publicitate și analiză. Pentru detalii suplimentare, consultați Politica noastră de Confidențialitate.
Făcând clic pe "SUNT DE ACORD" mai jos, sunteți de acord cu Politica noastră de Confidențialitate și cu practicile noastre de procesare a datelor personale și cookie-uri așa cum sunt descrise acolo. De asemenea, recunoașteți că acest forum poate fi găzduit în afara țării dvs. și consimțiți la colectarea, stocarea și procesarea datelor dvs. în țara în care este găzduit acest forum.
Comentariu