yobit eobot freewallet bgogo digifinex wp fastest cache wp super cache
Urmareste-ne pe Facebook

Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

FLA si LRA

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • FLA si LRA

    Buna seara.
    Am de executat o instalatie de alimentare ptr un consumator la care am intalnit acesti termeni:
    - maximuum operating curent FLA - 52A;
    - starting curent LRA - 221A.
    Exista relatie de calcul prin care sa pot estima de cat ar trebui sa fie protectia?
    Va multumesc!
    Sanatate maxima si efort minim!

  • #2
    Răspuns la: FLA si LRA

    nu cred ca ai nevoie de calcul, protectia trebuie sa reziste la curentul necesar punerii in miscare a motorului care in cazul tau este 221 A

    Comentariu


    • #3
      Răspuns la: FLA si LRA

      Va multumesc pentru postare. Asa am crezut si eu. Dar pe o pagina din caietul dispozitivului scrie ca trebuie o siguranta trifazata de 80A. Eu nu inteleg logic de ce?
      Sanatate maxima si efort minim!

      Comentariu


      • #4
        Răspuns la: FLA si LRA

        pai cam acolo iese 3 x 80 A = 240 A

        Comentariu


        • #5
          Răspuns la: FLA si LRA

          Fiind vorba si de un motor electric, trebuie instalat si o protectie termica. Sigurantele sunt pentru protectia la scurtcircuit iar releul termic pentru suprasarcina.

          Comentariu


          • #6
            Răspuns la: FLA si LRA

            Dle liviu2004 stiti daca exista cumva o formula de calcul?
            Sanatate maxima si efort minim!

            Comentariu


            • #7
              Răspuns la: FLA si LRA

              daca te referi la releul de protectie, Aici, in al 3-lea tabel se dau valori ale protectiei in functie de kW/A

              trebuie sa fie si o formula de calcul, din pacate nu-i la indemana acum

              edit: am dat de un proiect de instalatii electrice unde arata si calculul valorii releului termic
              Ultima editare de da_n; 04.mai.2012, 23:31.

              Comentariu


              • #8
                Răspuns la: FLA si LRA

                Pentru alegerea releului termic nu exista nici o formula. Daca motorul are curent nominal de 15A (exemplu) atunci releul termic se seteaza la 15A.

                Pentru alegerea valorii sigurantelor. Aproximativ de 2 ori curentul nominal al motorului. Pentru ca: sigurantele nu trebuie sa se arda la pornirea motorului (pana la 6-8 ori daca este pornire directa). Daca e sa respectam ad-literam procedura, se calculeaza curentul de scurt-circuit in locatia sigurantelor pentru a sti ce valoare minima de kA trebuie sa fie capabile sa intrerupa, se scoate din catalog curba de protectie a sigurantei si se adauga curba de pornire a motorului. Ele nu trebuie sa se intersecteze, curba motorului trebuie sa fie la stanga.

                La exemplul dat, 80A ar trebui sa fie de ajuns pentru sigurante. Cu conditia sa nu fie model ultrarapid.

                Comentariu


                • #9
                  Răspuns la: FLA si LRA

                  Dle liviu, eu ma gandeam ca dat fiind ca dvs ati lucrat sau inca lucrati afara in bransa, ati intalnit aceste notiuni si ati lucrat cu ele. Ptr mine au fost o noutate. Pe unde am citit (si asta pe forumurile din afara) se spune undeva ca ar fi FLA x 6 = LRA iar pe altele FLA x 3,5 = LRA. La asta ma refeream eu atunci cand v-am cerut ajutorul .... care formula este cea corecta? Va multumesc!
                  Sanatate maxima si efort minim!

                  Comentariu


                  • #10
                    Răspuns la: Răspuns la: FLA si LRA

                    Aceasta este poza cu partea de alimentare
                    Fișiere atașate
                    Sanatate maxima si efort minim!

                    Comentariu


                    • #11
                      Răspuns la: FLA si LRA

                      Dispozitivul este un chiller.
                      Sanatate maxima si efort minim!

                      Comentariu


                      • #12
                        Răspuns la: FLA si LRA

                        Factorul de multiplicare la curentul de pornire depinde de tipul de pornire:
                        - pornire directa 6-8 ori (Direct On Line DOL);
                        - pornire stea triunghi ~3 ori;
                        - softstarter/convertozor de frecventa 1~1.5 ori.

                        Un compresor de chiller nu are pornirea prea lunga, cateva secunde. Din schema va puteti da seama ce fel de pornire are.
                        Nu inteleg de ce intrerupatoarele automate sunt de 2x50A.
                        Intrerupatorul general e de 100A, e mai mult decat ok.
                        Releul termic e prea mic, de la 2.5 la 4A, trebuie neaparat vazuta schema.
                        Pentru relatia LRA si FLA, revin.

                        edit: Nu gasesc nici eu o formula, cred ca depinde de constructia fiecarui tip de motor (rezistenta statorului in prima faza). In general producatorii fac astfel de teste si le includ in raportul lor.

                        Revenind la primul post, eu as folosi:
                        - ABB OT100 e foarte bun pentru intrerupator ON-OFF;
                        - un C120N-C80A (daca N este de ajuns, altfel ceva mai sus pentru kA);
                        - un releu termic LRD3359 (48-65A);
                        - un contactor LC1-D65

                        si alte auxiliare de care mai e nevoie prin schema.
                        Ultima editare de liviu2004; 05.mai.2012, 14:54.

                        Comentariu


                        • #13
                          Răspuns la: FLA si LRA

                          Sunt doua grupuri in acel chiller. Fiecare din ele este alimentat din acele sigurante de 50A.
                          Sanatate maxima si efort minim!

                          Comentariu

                          Procesare...
                          X
                          sigla BRAT