Daca aceasta este prima ta vizita, te rugam sa accesezi pagina cu intrebari si raspunsuri privind folosirea forumului accesand urmatorul link Intrebari si Raspunsuri. Pentru a posta / publica un mesaj trebuie sa te INREGISTREZI. Pentru a citi mesajele din forum, nu trebuie decat sa selectezi forumul dorit.
Cele doua puncte maro nu au nici o treaba acolo este pastila PTC la pornirea compresorului se incinge un pic sau mai mult daca sunt pene de curent in scurt timp si nu se egalizeaza presiunea.
Decupleaza de pe placa rezistenta de degivrare apoi vezi dai daca mai sare diferentialul.
Multumesc pentru raspuns
V-as fi recunoscator daca mi-ati preciza mai exact cum identific rezistenta de degivrare.
Frigiderul meu este tip No Frost -> are acest tip de rezistenta? (scuze daca intrebarea este stupida; exceptand principiul de functionare nu ma pricep la frigidere/frigotehnie)
Frigiderul meu este tip No Frost -> are acest tip de rezistenta?
Da cu siguranta are si este montata pe vaporizator in copartimentul congelator ,nu cunosc tipul de frigider. Dar daca pui ceva poze cu interiorul congelatorului iti pot da citeva indicatii.
Daca nu ar fi rezistenta de degivrare se formeaza gheata pe vaporizator pina se astupa fantele pe unde circula aerul si nu ar mai raci atit de bine mai ales in frigider.
Acel panou cu fante in congelator se demonteaza si acolo sub el vei gasii vaporizatorul si pe el rez.
Buna ziua,sunt nou pe forum si am o problema la care sper sa gasesc rezolvare.Am o combina frigorifica Artic+ care imediat dupa garantie n-a vrut sa mai functioneze.Congelatorul mai racea dar f putin,in schimb frigiderul(partea de sus)de loc.Am chemat meseriasul de la firma 'Service Cold' Campulung Muscel si mi-a spus ca ma costa 330 lei sa-i schimbe tevile din spate cum ca ar fi infundate.Ok.L-a luat,l-a tinut vreo cinci zile si astazi cand mi l-a adus pare a fi ok.Ce nu inteleg e insa faptul ca pe procesul verbal scrie 'inlocuit vaporizator' cu garantie de noua luni,dar au omis sa specifice ca mi-au 'schimbat' motorul cu unul mai mic.Credeti ca ar trebui sa fac ceva in privinta asta sau sa-l las asa!!??? inainte ....Trebuie sa specific ca nu ma pricep.Multumesc pentru ajutor.
Buna fotografia pe care ai pus-o este dupa reparatie ?
Daca da ,inseamna ca nici vapotrizatorul nu a fost schimbat si nici compresorul ,poate te inseli ca a schimbat compresorul
Dupa cum se vede din poza, nu apare nici o modificare pe la compresor (trebuia sa se vada ceva suduri proaspete pe acolo)
Poza arata exact cum este un frigider din fabrica.
Mai multe detalii, poate nu am inteles ,,,eu?
Frigiderul a functionat (cu stecarul intors in priza) inca vreo 8-9 zile. Apoi, treptat, in compartimentul frigider a inceput fie tot mai cald. In congelator mancarea era inghetata, insa temperatura masurata pe fundul congelatorului cu un aparat de masurat temperatura cu infrarosu, a aratat cam -10, -12 grade (congelatorul fiind setat pe -20 din panoul de control).
Am golit frigiderul si l-am lasat 1-2 zile oprit. Aprox. 1.2 litri de apa s-au acumulat in tot acest timp in recipientul de pe compresor.
Am asteptat pana s-a oprit picuratul, am golit recipientul de apa (intre timp incepuse sa curga pe la prea-plin, noroc ca am anticipat si am pus o cutie de plastic dedesubt), iar apoi m-am apucat de desfacut panourile din spatele congelatorului.
In spate totul arata ca nou (fara urme de innegreala de la vreun posibil scurt, fara cabluri dezizolate sau imbatranite).
Am atasat si cateva poze.
Singura chestie ciudata era o izolatie neagra, ca o smoala lipicioasa, care cursese si atingea pe radiatorul evaporatorului (am incercuit cu rosu in 2 din cele 3 poze). Nu se vede in poze, fiindca intre timp am luat "smoala" de pe evaporator si am infasurat-o in locul de unde plecase.
Conducta mai groasa de cupru este putin coclita in zona unde se imbina cu evaporatorul.
Am testat pe direct ventilatorul -> functioneaza ok.
Am testat rezistenta dintre fiecare din firele de alimentare a rezistentei de degivrare si masa -> rezistenta infinita (1).
Am conectat la loc ventilatorul si am bagat frigiderul in priza.
Surpriza: frigiderul functioneaza acum CU STECARUL IN AMBELE POZITII, fara sa mai sara siguranta diferentiala! Asadar nu mai exista scurtul la masa.
Sunt aproape sigur ca undeva este o problema, fie cu rezistenta de degivrare, fie cu termostatul care declanseaza degivrarea.
Spuneti-mi va rog, ce verificari pot face in continuare, daca tot e demontat interiorul congelatorului?
Ce rezistenta ar trebui sa aiba rezistenta de degivrare?
Cum pot verifica termostatul (care e prins cu un clips de plastic de una de tevile vaporizatorului)?
Cum pot forta degivrarea?
Eventual pot pune pe direct rezistenta de degivrare, la 220V? In cazul asta, ce ar trebui sa masor? ce temperatura ar trebui sa am pe rezistenta si dupa cat timp de la punerea pe direct sa o masor?
Intre timp am vazut cum se verifica rezistenta de degivrare; masurand rezistenta dintre bornele acesteia (pinii din mufa de alimentare) am gasit circuit intrerupt (multimetrul pus pe cea mai mica valoare sau pe beep, indica 1 si respectiv nu face beep).
Asadar se pare ca rezistenta de degivrare este dusa...
PS: dupa vreo 2.5 ore de functionare (repornit dupa repaos de 3 zile) cam asa arata instalatia din spatele congelatorului.
PS: Dar daca rezistenta de degivrare este intrerupta, n-ar trebui sa am o alarma pe panoul de control? Dupa parerea mea electronica s-ar prinde imediat ca nu e ok, dupa consumul de curent in timpul degivrarii (care este zero cu rezistenta intrerupta).
Singura chestie ciudata era o izolatie neagra, ca o smoala lipicioasa,
Acea pasta lipicioasa atenuiaza zgomotul vaporizarii
Asadar nu mai exista scurtul la masa.
Atunci cind rez a dat la masa sa si ars probabil.
Trebuie sa pui o rezistenta cel putin asemanatoare cu vechea rez altfel risti sa distrugi timerul sau releul care o culpleaza/decupleaza.
Pe ''direct'' nu este nevoie sa o pui ,daca pe multimetru da infinit sigur este arsa .Valoarea rez in ohmi poate oscila de la zeci pina la o suta si ceva ohmi.
Dar daca rezistenta de degivrare este intrerupta, n-ar trebui sa am o alarma pe panoul de control? Dupa parerea mea electronica s-ar prinde imediat ca nu e ok, dupa consumul de curent in timpul degivrarii (care este zero cu rezistenta intrerupta).
, Da trebuia sa arate o eroare , nu am intilnit tipul de frigider .
Am revenit cu adaugari la raspuns SE EXCLUDE PUNEREA PE DIRECT a rez in frigider ,poate daca si la asta te referi.
Am masurat rezistenta pe toata scala aparatului de masura => am 1 pe linie (deci circuit intrerupt).
Pe cablul rezistentei scrie 220V 120W (vezi poze atasate), o sa incerc sa comand exact modelul asta.
Din ce am gasit pe net, modelul de rezistenta ar fi C00174442 - ARISTON FRIDGE & FREEZER HEATING ELEMENT DRAIN DEFROST 450NF for MTP1912F/HA
Puteti recomanda pe PM vreun magazin, in Bucuresti/Ilfov? Eu am gasit vreo 2 pe net in Romania (pret aprox. 200 RON) si cateva prin UK sau Franta (inclusiv eBay), la pret cam de 2 ori mai mic decat in Ro. Problema este cat dureaza livrarea, nu merita sa stau cu frigiderul in mod "defrost manual" (o zi in priza, o zi oprit), pana imi livreaza aia rezistenta...
Intre timp am vazut cum se verifica rezistenta de degivrare . . .
PS: Dar daca rezistenta de degivrare este intrerupta, n-ar trebui sa am o alarma pe panoul de control? Dupa parerea mea electronica s-ar prinde imediat ca nu e ok, dupa consumul de curent in timpul degivrarii (care este zero cu rezistenta intrerupta).
1. Orice rezistenta intrerupta are valoare INFINITA. Daca este 0 atunci este scurtcircuit direct.
2. La frigidere cu auto-dezghetare (no-frost) elementul care ajuta la dezghetare este rezistenta mentionata. Daca este arsa (intrerupta) atunci apare gheata in interior. Nu toate frigiderele indica alarma in cazul intreruperii.
Am spus "consumul de curent este zero" (atunci cand traseul este intrerupt), nu ca rezistenta incalzitorului este zero
Rezistenta masurata de mine este 1, adica infinita, intre cei doi conectori.
Ce ma mira este ca rezistenta este legata de vaporizator cu bride de plastic... asta inseamna ca nu se mai incalzeste atat de tare ca si cele de pe modelele mai vechi de frigidere no frost, unde rezistenta se inrosea in timpul degivrarii, fiind legata de vaporizator cu niste cleme metalice.
Am fost azi la un magazin de piese, am luat rezistenta (kit C00271378, rezistenta 120W cu termofuzibil) ca sa compar dimensiunile cu ale celei de acasa.
Se potriveste perfect, trebuie schimbata doar mufa (cea noua are papuci).
Procesăm date personale despre utilizatorii site-ului nostru, prin utilizarea cookie-urilor și a altor tehnologii, pentru a furniza serviciile noastre, a personaliza publicitatea și a analiza activitatea site-ului. Putem partaja anumite informații despre utilizatorii noștri cu partenerii noștri de publicitate și analiză. Pentru detalii suplimentare, consultați Politica noastră de Confidențialitate.
Făcând clic pe "SUNT DE ACORD" mai jos, sunteți de acord cu Politica noastră de Confidențialitate și cu practicile noastre de procesare a datelor personale și cookie-uri așa cum sunt descrise acolo. De asemenea, recunoașteți că acest forum poate fi găzduit în afara țării dvs. și consimțiți la colectarea, stocarea și procesarea datelor dvs. în țara în care este găzduit acest forum.
Comentariu