Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Reducerea curentului de pornire

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Reducerea curentului de pornire

    Buna ziua.
    Cine poate sa-mi dea o idee mai ieftina, cum pot reduce curentul de pornire al unui motor 2,2KW/230V, pt ca nu-mi rezista disjunctorul general din BMPM.
    Acest motor antreneaza un utilaj direct pe ax (fara curea).
    Exclus convertizor de frecventa sau soft-starter pt ca sunt foarte scumpe si nu-mi permit.
    Va multumesc!

  • #2
    Răspuns la: Reducerea curentului de pornire

    Se prelungeste durata pornirii, de aia va da afara generalul; incercati sa reduceti durata pornirii, prin decuplarea motorului de la arborele masinii pe care o antreneaza, pe durata pornirii, desi e cam greu si costisitor; eventual modificare transmisie, prin curea. Am senzatia ca motorul e de putere prea mica, functie de cuplul necesar la pornire, de aceea se prelungeste pornirea propriu-zisa.
    La motoarele trifazate se gasesc metode dar la cele monofazate e mai greu. Solutia cu autotranformator, deci reducerea tensiunii de la bornele electromotorului are inconvenientul ca la o reducere prea mare a acesteia, motorul nu se poate roti (cuplul motorului este proporțional cu pătratul tensiunii).

    Comentariu


    • #3
      Răspuns la: Reducerea curentului de pornire

      Postat în original de IancuMIC Vezi post
      Se prelungeste durata pornirii, de aia va da afara generalul; incercati sa reduceti durata pornirii, prin decuplarea motorului de la arborele masinii pe care o antreneaza, pe durata pornirii, desi e cam greu si costisitor; eventual modificare transmisie, prin curea. Am senzatia ca motorul e de putere prea mica, functie de cuplul necesar la pornire, de aceea se prelungeste pornirea propriu-zisa.
      La motoarele trifazate se gasesc metode dar la cele monofazate e mai greu. Solutia cu autotranformator, deci reducerea tensiunii de la bornele electromotorului are inconvenientul ca la o reducere prea mare a acesteia, motorul nu se poate roti (cuplul motorului este proporțional cu pătratul tensiunii).
      N-am cum sa decuplez motorul de la ax, pt ca are cupla mecanica stransa prin suruburi. Daca era prin curea, problema era simpla. Ii montam o balama si terminam povestea. Am vrut sa pun ambreiaj electromagnetic, dar aveau puteri mici pana la 750W. Ma gandeam la ceva bobine inseriate cu motorul prin ploturi, problema e ca sunt greu de calculat si n-am conditii pt bobinaj.

      Comentariu


      • #4
        Răspuns la: Reducerea curentului de pornire

        Singura solutie, din pacate, pentru ca motorul sa dispuna de intreg cuplu de care dispune la pornire, la turatii mici (pentru ca pornirea se face in sarcina), e variatorul de viteza. Oricare alta solutie nu va da rezultatul dorit.

        Comentariu


        • #5
          Răspuns la: Reducerea curentului de pornire

          Sunt polizoare unghiulare care au pornire lenta. Poate gasesti o schema, ceva sau chiar un modul din ala la un polizor defect ori din piata de la rusi/chinezi.

          Comentariu


          • #6
            Răspuns la: Reducerea curentului de pornire

            Postat în original de Scifficus Vezi post
            Sunt polizoare unghiulare care au pornire lenta. Poate gasesti o schema, ceva sau chiar un modul din ala la un polizor defect ori din piata de la rusi/chinezi.
            Pai, stai putin ca polizoarele unghiulare au pornirea in gol, iar la mine e alta poveste. Eu pornesc practic o pompa orizontala cuplata direct pe ax. Deci nu compara regimul de lucru al polizorului cu cel al unei pompe. In plus polizorul e cu perii colectoare, iar in cazul meu, e cu rotor in colivie. Nu stiu daca merge.

            Comentariu


            • #7
              Răspuns la: Răspuns la: Reducerea curentului de pornire

              Postat în original de IancuMIC Vezi post
              Singura solutie, din pacate, pentru ca motorul sa dispuna de intreg cuplu de care dispune la pornire, la turatii mici (pentru ca pornirea se face in sarcina), e variatorul de viteza. Oricare alta solutie nu va da rezultatul dorit.
              Eu ma gandeam la un ambreiaj, fie electromagnetic care sa-mi suporte o putere mecanica de 2,2KW, fie hidraulic. Am gasit eu ceva si costa cam 100 de euro, dar avea puterea maxima de 750W.

              Comentariu


              • #8
                Răspuns la: Reducerea curentului de pornire

                Un ambreiaj electromagnetic cu discuri sinterizate; la strunguri se mai utilizeaza. Poate un amic, un "procuror" ceva; scapati mai ieftin.

                Comentariu


                • #9
                  Răspuns la: Reducerea curentului de pornire

                  http://homemadecircuitsandschematics...mp-motors.html

                  Te coafeaza in vreun fel?

                  Comentariu


                  • #10
                    Răspuns la: Reducerea curentului de pornire

                    Postat în original de GeorgeTrisina Vezi post
                    Buna ziua.
                    Cine poate sa-mi dea o idee mai ieftina, cum pot reduce curentul de pornire al unui motor 2,2KW/230V, pt ca nu-mi rezista disjunctorul general din BMPM.
                    Acest motor antreneaza un utilaj direct pe ax (fara curea).
                    Exclus convertizor de frecventa sau soft-starter pt ca sunt foarte scumpe si nu-mi permit.
                    Va multumesc!
                    Ciudat disjunctorul !

                    Comentariu


                    • #11
                      Răspuns la: Reducerea curentului de pornire

                      Postat în original de spik1 Vezi post
                      Ciudat disjunctorul !
                      Pai, de ce e ciudat? La 2,2KW, am curent nominal de 16A. Raportul Ip/In=3.2, asa scrie pe eticheta motorului. 16A*3,2=51,2A. Disjunctorul meu este de 25A pt ca atata putere am prin ATR. Nu inteleg de ce e ciudat? mi se pare corect.

                      Comentariu


                      • #12
                        Răspuns la: Reducerea curentului de pornire

                        Postat în original de Scifficus Vezi post
                        Slabuta schema. Imi trebuie un triac mult mai mare si atunci, componentele pt polarizarea triacului nu mai sunt valabile.

                        Comentariu


                        • #13
                          Răspuns la: Reducerea curentului de pornire

                          Postat în original de spik1 Vezi post
                          Ciudat disjunctorul !
                          Conditiile in care porneste acel electromotor sunt de vina, pentru declansarea intreruptorului; un 2.2 e un motor uzual in godpodarii (betoniere, moara pentru urluiala; cazul meu).

                          Comentariu


                          • #14
                            Răspuns la: Reducerea curentului de pornire

                            Pai, daca actioneaza o pompa, sa faca in asa fel sa nu mai aiba presiune in ea...o supapa de sens...ceva .

                            Comentariu


                            • #15
                              Răspuns la: Reducerea curentului de pornire

                              Un ambreiaj de compresor de AC auto? Sau este prea slab pentru cuplul care trebuie transmis?
                              Curentul nu iarta!

                              Comentariu

                              Procesare...
                              X