Daca aceasta este prima ta vizita, te rugam sa accesezi pagina cu intrebari si raspunsuri privind folosirea forumului accesand urmatorul link Intrebari si Raspunsuri. Pentru a posta / publica un mesaj trebuie sa te INREGISTREZI. Pentru a citi mesajele din forum, nu trebuie decat sa selectezi forumul dorit.
Buna ziua.
Cine poate sa-mi dea o idee mai ieftina, cum pot reduce curentul de pornire al unui motor 2,2KW/230V, pt ca nu-mi rezista disjunctorul general din BMPM.
Acest motor antreneaza un utilaj direct pe ax (fara curea).
Exclus convertizor de frecventa sau soft-starter pt ca sunt foarte scumpe si nu-mi permit.
Va multumesc!
Se prelungeste durata pornirii, de aia va da afara generalul; incercati sa reduceti durata pornirii, prin decuplarea motorului de la arborele masinii pe care o antreneaza, pe durata pornirii, desi e cam greu si costisitor; eventual modificare transmisie, prin curea. Am senzatia ca motorul e de putere prea mica, functie de cuplul necesar la pornire, de aceea se prelungeste pornirea propriu-zisa.
La motoarele trifazate se gasesc metode dar la cele monofazate e mai greu. Solutia cu autotranformator, deci reducerea tensiunii de la bornele electromotorului are inconvenientul ca la o reducere prea mare a acesteia, motorul nu se poate roti (cuplul motorului este proporțional cu pătratul tensiunii).
Se prelungeste durata pornirii, de aia va da afara generalul; incercati sa reduceti durata pornirii, prin decuplarea motorului de la arborele masinii pe care o antreneaza, pe durata pornirii, desi e cam greu si costisitor; eventual modificare transmisie, prin curea. Am senzatia ca motorul e de putere prea mica, functie de cuplul necesar la pornire, de aceea se prelungeste pornirea propriu-zisa.
La motoarele trifazate se gasesc metode dar la cele monofazate e mai greu. Solutia cu autotranformator, deci reducerea tensiunii de la bornele electromotorului are inconvenientul ca la o reducere prea mare a acesteia, motorul nu se poate roti (cuplul motorului este proporțional cu pătratul tensiunii).
N-am cum sa decuplez motorul de la ax, pt ca are cupla mecanica stransa prin suruburi. Daca era prin curea, problema era simpla. Ii montam o balama si terminam povestea. Am vrut sa pun ambreiaj electromagnetic, dar aveau puteri mici pana la 750W. Ma gandeam la ceva bobine inseriate cu motorul prin ploturi, problema e ca sunt greu de calculat si n-am conditii pt bobinaj.
Singura solutie, din pacate, pentru ca motorul sa dispuna de intreg cuplu de care dispune la pornire, la turatii mici (pentru ca pornirea se face in sarcina), e variatorul de viteza. Oricare alta solutie nu va da rezultatul dorit.
Sunt polizoare unghiulare care au pornire lenta. Poate gasesti o schema, ceva sau chiar un modul din ala la un polizor defect ori din piata de la rusi/chinezi.
Sunt polizoare unghiulare care au pornire lenta. Poate gasesti o schema, ceva sau chiar un modul din ala la un polizor defect ori din piata de la rusi/chinezi.
Pai, stai putin ca polizoarele unghiulare au pornirea in gol, iar la mine e alta poveste. Eu pornesc practic o pompa orizontala cuplata direct pe ax. Deci nu compara regimul de lucru al polizorului cu cel al unei pompe. In plus polizorul e cu perii colectoare, iar in cazul meu, e cu rotor in colivie. Nu stiu daca merge.
Răspuns la: Răspuns la: Reducerea curentului de pornire
Postat în original de IancuMIC
Singura solutie, din pacate, pentru ca motorul sa dispuna de intreg cuplu de care dispune la pornire, la turatii mici (pentru ca pornirea se face in sarcina), e variatorul de viteza. Oricare alta solutie nu va da rezultatul dorit.
Eu ma gandeam la un ambreiaj, fie electromagnetic care sa-mi suporte o putere mecanica de 2,2KW, fie hidraulic. Am gasit eu ceva si costa cam 100 de euro, dar avea puterea maxima de 750W.
Buna ziua.
Cine poate sa-mi dea o idee mai ieftina, cum pot reduce curentul de pornire al unui motor 2,2KW/230V, pt ca nu-mi rezista disjunctorul general din BMPM.
Acest motor antreneaza un utilaj direct pe ax (fara curea).
Exclus convertizor de frecventa sau soft-starter pt ca sunt foarte scumpe si nu-mi permit.
Va multumesc!
Pai, de ce e ciudat? La 2,2KW, am curent nominal de 16A. Raportul Ip/In=3.2, asa scrie pe eticheta motorului. 16A*3,2=51,2A. Disjunctorul meu este de 25A pt ca atata putere am prin ATR. Nu inteleg de ce e ciudat? mi se pare corect.
Conditiile in care porneste acel electromotor sunt de vina, pentru declansarea intreruptorului; un 2.2 e un motor uzual in godpodarii (betoniere, moara pentru urluiala; cazul meu).
Procesăm date personale despre utilizatorii site-ului nostru, prin utilizarea cookie-urilor și a altor tehnologii, pentru a furniza serviciile noastre, a personaliza publicitatea și a analiza activitatea site-ului. Putem partaja anumite informații despre utilizatorii noștri cu partenerii noștri de publicitate și analiză. Pentru detalii suplimentare, consultați Politica noastră de Confidențialitate.
Făcând clic pe "SUNT DE ACORD" mai jos, sunteți de acord cu Politica noastră de Confidențialitate și cu practicile noastre de procesare a datelor personale și cookie-uri așa cum sunt descrise acolo. De asemenea, recunoașteți că acest forum poate fi găzduit în afara țării dvs. și consimțiți la colectarea, stocarea și procesarea datelor dvs. în țara în care este găzduit acest forum.
Comentariu