Instalatie electrica apartament

Adună
X
 
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • bogdan.sb
    a răspuns
    Postat în original de Cherubino
    Dahlia reprezintă, probabil, cel mai răsunător eșec al Gewiss. Când am pomenit mai sus de aparataj modular, m-am referit, într-adevăr, la Gewiss, dar la gamele System sau Chorus, nicidecum la „struțocămilele” Dahlia. Mai mult n-am ce comenta.
    Eu ce sa mai cred ???

    Lasă un comentariu:


  • Cherubino
    a răspuns
    Dahlia reprezintă, probabil, cel mai răsunător eșec al Gewiss. Când am pomenit mai sus de aparataj modular, m-am referit, într-adevăr, la Gewiss, dar la gamele System sau Chorus, nicidecum la „struțocămilele” Dahlia. Mai mult n-am ce comenta.

    Lasă un comentariu:


  • bogdan.sb
    a răspuns
    Super preturi !!!

    Lasă un comentariu:


  • Mircea_G
    a răspuns
    Postat în original de Cherubino
    Eu n-am avut carote disponibile și am utilizat rotopercutorul cu burghiu cu diametru de 6 mm, gaură lângă gaură pe conturul dozei, dar și în interiorul conturului, urmată de dăltuire, atât cu șpiț, cât și cu daltă lată. Evident, unde am întâlnit armături, a trebuit să le tai.
    Chiar dacă aș fi avut carote, nu m-ar fi ajutat prea mult, fiindcă 90% din lucrările mele sunt cu aparataj modular, așadar dozele sunt paralelipipedice.

    Lasă un comentariu:


  • tymotyman
    a răspuns
    Din cate stiu eu caderea de tensiune este corelata cu sectiunea conductorului si cu lungimea lui ,parca era undeva la 3 %

    Lasă un comentariu:


  • bogdan.sb
    a răspuns
    Ok, o sa citest topicul mentionat.

    Am facut un calcul al tuturor consumatorilor si rezulta un consum total de aprox. 14 kw. Evident ca nu o sa functionexe toate, concomitent. Dar, daca pornesc 2 ac + plita electrica (3,5 kw) + masina se spalat + aspirator (probabilitate mare in weekend, vara) deja consumul este de aprox 8-9 kw. In aceste conditii, care ar fi caderea de tensiune? Se poate calcula, sau doar se poate constata prin masurare?

    O alta problema ar fi bransamentul care acum are aprox 5,2 kw (fir de 6 mmp, Al). La cat pot sa sper ca o sa imi creasca Electrica puterea maxima furnizata si ce ar trebui sa fac?
    Intrucat nu am contor cu siguranta sigilata (din acelea intr-o cutie cu sigiliu), ci un contor mai nou dar montat in vechiul panou de sigurante, sau mai bine spus agatat cumva in vechiul panou, intrucat este prea mult spus "montat", iar siguranta generala este de tip "patron" nesigilata, as putea sa schimb singur cablul de la bransamentul de trifazic cu unul de 16 mmp si sa gasesc pe cineva de la Electrica sa il cupleze in contor. Nu este tocmai ok, dar ar putea sa apara probleme?
    Ultima editare de bogdan.sb; 27.dec.2018, 21:17.

    Lasă un comentariu:


  • Temelye
    a răspuns
    Postat în original de bogdan.sb
    Nici nu am inceput, si imi da batai de cap ))
    Azi am bocanit putin in pereti, sperand ca mai gasesc si din caramida, dar nu prea ...
    Probabil o sa recurg la un sistem combinat:scafe + traversari prin sapa (care nu stiu inca cat este de groasa) + 2 pereti cred ca ii izolez cu multipor, deci acolo e simplu + las cablurile vechi din tavan, acolo unde o sa ramana lampa centrala.
    Totusi, daca trebuie sa dau gauri pentru doze in beton (si nu am cum sa evit in totalitate), cum fac practic?
    Ai amanunte in rubrica taiere canale in beton. Acolo ai si ceva detalii despre taiatul dozelor modulare in placi de beton

    Lasă un comentariu:


  • Temelye
    a răspuns
    Sal.Ai detalii suficiente in rubrica Taiere canale in beton. Acolo ai amanunte si pt taiatul dozelor modulare in placi de beton

    Lasă un comentariu:


  • bogdan.sb
    a răspuns
    Este o varianta si cu burghiul, dar nu vreau sa ma gandesc de acum cat de migalos este ))
    Aparatajul modular ce avantaje are? Merita? Nu am folosit niciodata, am vazut doar pe rafturile magazinelor.

    Lasă un comentariu:


  • Cherubino
    a răspuns
    Eu n-am avut carote disponibile și am utilizat rotopercutorul cu burghiu cu diametru de 6 mm, gaură lângă gaură pe conturul dozei, dar și în interiorul conturului, urmată de dăltuire, atât cu șpiț, cât și cu daltă lată. Evident, unde am întâlnit armături, a trebuit să le tai.
    Chiar dacă aș fi avut carote, nu m-ar fi ajutat prea mult, fiindcă 90% din lucrările mele sunt cu aparataj modular, așadar dozele sunt paralelipipedice.

    Lasă un comentariu:


  • bogdan.sb
    a răspuns
    Da, o sa incerc sa profit de orice gaura 😂
    Dar revin la o intrebare mai tehnică: cum calculez căderea de tensiune in funcție de consum ?

    Lasă un comentariu:


  • tymotyman
    a răspuns
    Cel mai simplu este sa mergi cu prizele pe partea de jos si prin sapa iar la lumini sa mergi pe tevile vechi sau sa faci tavane rigips si sa tragi pe deasupra copex sau teava,cum ti am mai spus foloseste cat poti trasee vechi. Exemplu:daca ai intrerupator la 1,5m inaltime si vrei la 1m spargi unde se termina teava si innadesti o bucata pana unde vrei sa pui noul intrerupator.Toata treaba e mai simpla daca ai instalatia veche prin tevi ,daca e ingropata nu prea ajuta decat ca unde sunt bagate firele este un mic sant in placa din fabricatie.Mai poti folosi golurile de usa sa treci pe lateral cu teava(de obicei golul usii este un pic conic ) sunt carote pentru beton dar in regim diy nu sunt permisibile ca pret,cel mai simplu cu un flex 230mm 4 santuri si spargi in mijloc.

    Lasă un comentariu:


  • bogdan.sb
    a răspuns
    Nici nu am inceput, si imi da batai de cap ))
    Azi am bocanit putin in pereti, sperand ca mai gasesc si din caramida, dar nu prea ...
    Probabil o sa recurg la un sistem combinat:scafe + traversari prin sapa (care nu stiu inca cat este de groasa) + 2 pereti cred ca ii izolez cu multipor, deci acolo e simplu + las cablurile vechi din tavan, acolo unde o sa ramana lampa centrala.
    Totusi, daca trebuie sa dau gauri pentru doze in beton (si nu am cum sa evit in totalitate), cum fac practic?

    Lasă un comentariu:


  • Cherubino
    a răspuns
    Când e vorba de plăci din beton armat, în mod inevitabil se va ajunge la tăierea unor armături, lucru care nu este în regulă. Acuma, la pereți „tragedia” nu-i chiar atât de mare, dar la tavane este strict interzis să vă atingeți chiar și de o singură armătură. Cunosc două cazuri în care, din cauza tăierii unor armături ale tavanelor s-a ajuns la curburi ale planșeelor și la amenzi colosale din partea autorităților. Sunt păcătoase tare blocurile astea, din punctul de vedere al modificării instalațiilor. Chiar și fără afectarea armăturilor, execuția șlițurilor în pereți este grea. Soluțiile „elegante” ar fi cu scafe de gipscarton care să acopere doar traseele electrice și care ulterior să fie vopsite, eventual, în nuanțe diferite de ale peretelui, pentru a le da și un rol ornamental, fie placarea integrală a pereților pe care se amplasează traseele electrice cu gipscarton pe structură metalică, distanțat la cca. 7-8 cm de peretele-suport pentru a lăsa loc și pentru doze.

    Lasă un comentariu:


  • bogdan.sb
    a răspuns
    "tymotyman" la doze nici nu m-am gandit inca ... dar ai dreptate. Cum le decupez? Exista carote care taie beton si metal?

    Lasă un comentariu:

Procesare...