Daca aceasta este prima ta vizita, te rugam sa accesezi pagina cu intrebari si raspunsuri privind folosirea forumului accesand urmatorul link Intrebari si Raspunsuri. Pentru a posta / publica un mesaj trebuie sa te INREGISTREZI. Pentru a citi mesajele din forum, nu trebuie decat sa selectezi forumul dorit.
Mircea G, imi poti spune si mie cu ce ai spart mozaicul? Am facut un ditamai gauroiul in jurul scurgerii din pardoseala, dar nu sare usor deloc. Eu am inceput cu un ciocan rotopercutor cu dalta ascutita, dar merge al dracului de incet si face extrem de mult zgomot.
Credeti ca ar merge mai repede cu o dalta si un ciocan sanatos?
Ma gandeam sa iau un levier si sa il bag sub mozaic, in sapa veche si sa incerc sa il rup asa. Nu de alta, dar am sapa de 10 cm in cel mai jos punct al baii...nu stiu cine draq a coordonat lucrarea la blocul asta
Utilizati rotopercutorul chiar daca face zgomot. Daca mozaicul nu este prins bine pe sapa, ar trebui sa se desprinda rapid bucati. In loc de dalta utilizati spitzul.
Daca ati desfacut o bucata, se poate incerca sa introduceti dalta sub mozaic pentru al forta putin, cu atentie totusi sa nu va ramiti sau sa distrugeti sculele.
In cazul in care adera bine la suport, mergeti cu pas mic cu rotopercutorul.
Cu ciocanul manual ar trebui sa mearga si mai greu.
Am inteles. Multumesc de raspuns! Asta e...doape de urechi, rabdare si curaj
In alta ordine de idei, daca diferenta intre podeaua baii (placa de beton) si podeaua holului e de aproximativ 10 centimetri, o aduc la nivel din sapa sau pot pune inainte de sapa si un strat de extrudat? Ma gandesc ca 8 centimetri de sapa sunt destul de mult si mi-e sa nu crape sau ceva.
Pierdere de timp. Am pierdut doua zile cu un ciocan rotopercutor de pomana. Am reusit sa sparg 30cm patrati. A fost bine ca am gaurit inainte mozaicul si apoi am venit cu spit si baros ca altfel nici atat nu faceam.
Ma duc luni si inchiriez un ciocan demolator si ii dau sa ii sara mucii.
Imi place sa cred ca la Mircea nu a fost bine prinz mozaicul de sapa sau ceva ca altfel nu stiu cum putea fi simplu.
Dvs. scoateti totul pana la placa de beton sau doar mozaicul?
Aveti grija ca ciocanul demolator produce vibratii puternice, sa nu aveti probleme cu vecinii si sa le faceti daune.
Tot pana la placa. Urmez ideea lui Mircea. In foarte multe locuri sapa este complet distrusa - este foarte sfaramicioasa, parca ar fi doar un nisip compactat.
Oricum, nu vreau sa scot decat in jumatatea baii in care va fi suprafata de facut dus. In partea cu toaleta nu are rost sa ma chinui fiindca nu va fi apa decat cand spal pe jos si atunci nesemnificativ.
Sper sa nu le cada nimic in cap vecinilor, insa pentru orice eventualitate, ii anunt ca incepe razboiul . Daca le stric ceva, oricum sunt la capitolul reparatii in baie asa incat intr-o pauza de-a mea, le repar si lor tavanul
Fiind grosimea viitoarei sape destul de semnificativa, ar trebui sa o armez cu ceva? Si daca da, cu ce?
Un fleac! L-am ciuruit! Am facut intr-o ora jumatate cu AEG KH 5E cat as fi facut cu rotopercutorul meu intr-o saptamana. Am scapat de mozaic. Urmeaza hidroizolatia (3 straturi cu armatura de plasa de fibra), sapa si gresia.
Cat e de grav daca montez gresia la doua zile dupa ce torn sapa (sapa va avea undeva in jur de 2 cm.) ?
Montati o membrana bituminoasa inainte de a turna sapa de egalizare pe zona respectiva si aplicati-o ca si cum ar realiza o cuva.
Sapa trebuie sa fie mai groasa de 2cm.
Inca nu imi este clar cum hidroizolati doar zona dusului si restul ramane fara hidroizolatie. Dusul va avea acelasi nivel cu pardoseala din baie?
Nu puteti sa faceti o schita cu solutia pe care o urmati, de la hidroizolatie, forma caditei si inchiderea finala?
Trebuie sa izolati si peretii viitoarei cabine de dus,probabil 2 dintre ei, restul fiind inchidere cu panou de sticla sau perdea.
Pai e simplu. Nu am spart mozaicul decat in portiunea unde se va face dus pana la scurgere(poza 1). Diferenta intre nivelul podelei cu mozaic si placa de beton este de aproximativ 10 cm. Cadita va fi mai jos decat nivelul baii cu aproximativ doi centimetri astfel incat apa, chiar daca podeaua nu aree unghiul facut perfect, sa nu se duca in restul baii.
Din acei 10 cm lipesc de placa de beton polistiren extrudat de 3 cm (poza 2) peste care vin cu un strat de cm11 armat cu fibra de sticla. Vin cu doua maini de hidroizolatie (poza 3) peste care torn sapa pana la nivelul baii (6-7 cm). Peste mozaicul care a ramas nespart torn sapa autonivelanta in grosime de 2 cm si iese ca in poza 4.
Peretii i-am hidroizolat deja, si cabina se va inchide cu perdea de dus.
Acum singura mea grija este sapa - daca e neaparat nevoie sa o las 28 zile sau daca o pot acoperi cu gresie dupa doar doua zile.
Atentie ca polistirnul extrudat normal nu permite aderenta corecta a mortarelor pe baza de ciment si o hidroizolatie nu se aplica decat pe un substrat solid si rezistent, ceea ce nu va fi stratul subtire de CM 11 armat.
Autonivelanta in grosime de 2 cm peste mozaic este o solutie destul de scumpa si nu este in aceeasi nota pe care ati specificat-o pana acum. Aderenta ei pe suprafata mozaicului se face doar cu pregatirea prealabila a suprafetei si amorse speciale,altfel va iesi o autonivelanta cu probleme.
Cu ce ati hidroizolat peretii?
Sunt convins ca nu faceti lucrurile corect si vor fi probleme, inainte de toate, mai bine adaugati peste extrudat o membrana bituminoasa sau o membrana EPDM pentru a realiza o cuva care sa va asigure ca nu se scurge apa spre vecini. Etansati perimetral si turnati sapa de egalizare pe cada. Nu puteti monta gresia dupa 2 zile decat daca sapa va fi una cumparata, aditivata. Gasiti la Mapei produse de acest gen.
Peste sapa se va hidroizola suplimentar cu pasta hidroizolanta minerala si apoi puteti monta gresia.
Pe hartie probabil ca face sens ce spui, Gemini, insa eu am facut cum a zis ca a facut Mircea G si nu a avut nici o problema.
Nu cred ca faca probleme extrudatul, fiindca peste el vin cel putin 3 centimetri de sapa si atunci nu mai conteaza cat de moale este el.
Discutia nu am pornit-o din dorinta de a face lucrurile ieftine cat bune, pe baza experientei celor de aici.
Peretii i-am hidroizolat cu aceeasi solutie bituminoasa pe care am folosit-o si pe podea.
Din cate am vazut eu prin magazinele de specialitate membrana bituminoasa se vinde doar la sul, ori sa iau un sul de x metri pentru 70 cm patrati mi se pare un pic exagerat.
Mi-a spus un mester ca daca fac sapa din ciment cu nisip, pot monta gresia dupa doua zile fara sa existe probleme.
Referitor la hidroizolatia suplimentara dupa sapa, mai devreme pe topic se spunea ca nu se poate monta faianta/gresie pe hidoizolatie. Pana la urma, care ar fi procesul indicat plecand de la placa de beton si ajungand la finisaj, gresie?
O grosime de 3cm de sapa poate fi prea putin iar o sapa peste extrudat trebuie armata pentru ca altfel, daca polistirenul nu are rezistenta la compresiunea se poate fisura sapa si afecta finisajul. Membrana se vinde la sul insa se poate gasi o bucata mai mica la cineva care lucreaza in domeniu sau alte membrana care sa fie utilizate ca o cuva etansa, ce s-ar vinde la metru. Sapa este un material realizat din ciment si nisip,plus aditivi daca este necesar, nu se placheaza niciodata dupa 2 sau trei zile daca nu este o sapa cu uscare rapida. Hidroizolatie peste sapa, pe care se poate placa direct cu gresie si faianta nu este din cea bituminoasa ci pe baza de ciment, cu totul alta discutie si alt material decta cel mentionat de dvs., este scris pe forum despre acest gen de solutii.
Vedeti si http://www.misiuneacasa.ro/forum/sho...atie+flexibila sau http://www.misiuneacasa.ro/forum/sho...atie+flexibila , mai sult si alte discutii de acest gen.
Am inteles. Am urmarit topicurile si face sens. Asa da . Daca e altfel de hidroizolatie, dau si cu aia. Oricum, pe ambele laturi ale suprafetei de dus cu pereti voi pune Bison Sealent Strip care am inteles ca este foarte buna pentru astfel de utilizari (intre cada si perete, gresie si faianta...) si atunci cu o placare corecta cu adeziv si chit de rosturi bune, ma gandesc ca nici nu ar trebui sa ajunga pana la hidroizolatie, insa iau toate masurile de precautie.
Voi pune maine poze cu evolutia pana acum. Sper sa nu gasiti nimic in neregula ca si asa am schimbat planul "de atac" de vreo 10 ori pana acum ))
Pentru sapa de egalizare, armatura trebuie sa fie din fier sau se poate folosi reteta "o parte ciment, o parte pietris si doua parti nisip" ?
Este de bun simt observatia ca o placare corecta , asigura si o buna hidroizolatie. Daca faianta si gresia sunt hidrofobe , chitul este aquastatic , adezivul este flexibil si terra nu misca prea mult , atunci situatia este sub control ... vesinul cu numar mai mic , va putea citi linistit cronica.
Nu o sa mai comentez, cusiguranta doar placarea si chitul nu pot substitui o hidroizolatie.
Pentru sapa aveti reteta in topicul http://www.misiuneacasa.ro/forum/sho...ht=reteta+sapa daca nu doriti sa cumparatiuna direct preparata si peste care sa puneti doar apa.
Asteptam reactia vecinului!
Procesăm date personale despre utilizatorii site-ului nostru, prin utilizarea cookie-urilor și a altor tehnologii, pentru a furniza serviciile noastre, a personaliza publicitatea și a analiza activitatea site-ului. Putem partaja anumite informații despre utilizatorii noștri cu partenerii noștri de publicitate și analiză. Pentru detalii suplimentare, consultați Politica noastră de Confidențialitate.
Făcând clic pe "SUNT DE ACORD" mai jos, sunteți de acord cu Politica noastră de Confidențialitate și cu practicile noastre de procesare a datelor personale și cookie-uri așa cum sunt descrise acolo. De asemenea, recunoașteți că acest forum poate fi găzduit în afara țării dvs. și consimțiți la colectarea, stocarea și procesarea datelor dvs. în țara în care este găzduit acest forum.
Comentariu