on

Miele consolideaza angajamentul de sustenabilitate, printr-o mai buna grija fata de mediu

07 iulie, 2021

comenteaza trimite unui prieten printeaza

  • Miele a atins nivelul „net zero” al emisiilor de CO2 din toate locatiile in 2021
  • Compania sustine proiecte de mediu care au rolul de a compensa emisiile sale

 

Lupta impotriva schimbarilor climatice este probabil una dintre cele mai mari provocari ale zilelor noastre, iar sectorul economic poate contribuie in mod semnificativ la identificarea unor solutii. Miele a facut deja pasi in aceasta directie, iar incepand de anul acesta a devenit neutra din punct de vedere al emisiilor de carbon in toate locatiile pe care le detine. Astfel, a fost atinsa neutralitatea emisiilor de gaze cu efect de sera rezultate din procesele proprii de productie (Scope 1), precum si a celor rezultate prin procesul de  productie a energiei electrice realizate de catre furnizorii de energie ai companiei (Scope 2).

 

Miele isi ia angajamentul de a respecta principiile trasate prin Acordul climatic de la Paris, care presupun reducerea temperaturii medii anuale din perioada preindustriala cu 2°C sau chiar sub 1,5°C pe termen lung. „In calitate de producator, intelegem responsabilitatea pe care o avem pe intregul lant de distributie, de la preluarea materiei prime si pana la realizarea produsului finit, de aceea, ne-am setat obiective de mediu ambitioase pe termen lung”, a explicat dr. Markus Miele, Director executiv si coproprietar. Pentru a indeplini acest scop, din ianuarie 2021, compania s-a alaturat si initiativei Science-Based Targets (SBTi) si si-a asumat angajamentul de a reduce emisiile de carbon, calculate prin metode stiintifice. Acest lucru presupune obiective sustenabile, de termen lung, pentru intreg lantul de productie si distributie, incepand de la sursele de aprovizionare pentru materiile prime, de-a lungul duratei de viata a produselor, dar si in faza in care sunt retrase din uz si in timpul transportului (Scope 3).

 

Pentru a atinge nivelul de neutralitate CO2, Miele reduce semnificativ emisiile directe de carbon din fabricile proprii (Scope 1), rezultate din incalzirea si consumul de energie electrica si combustibil. De asemenea, compania reduce semnificativ si emisiile indirecte care provin de la companiile care furnizeaza energie (Scope 2). Obiectivul asumat de Miele este de a diminua emisiile de CO2 cu 50%, pana in 2030. Raportat la o cantitate de 90.000 de tone de emisii de CO2 in 2019, obiectivul este de a ajunge la 45.000 de tone emise. Pentru a atinge acest obiectiv, energia electrica folosita in urmatorii ani de companie va fi in mare masura asigurata prin panouri fotovoltaice.

 

In aprilie 2021, la fabrica Miele din Dongguan, China, a fost pusa in functiune o instalatie de panouri fotovoltaice dispuse pe suprafata de 8.150 de metri patrati, care poate genera aproximativ o treime din necesarul de energie electrica utilizat in acea locatie. Astfel, va elimina anual mai mult de 1.600 de tone de emisii de CO2. In plus, sunt instalate panouri fotovoltaice atat la sediul central Miele din Gütersloh, cat si in alte unitati de productie ale companiei. 

 

Obiectiv: reducerea amprentei de carbon pe termen lung 

 

In acelasi timp, Miele isi va transforma intreaga retea de aprovizionare cu energie si va folosi o cantitate de 165.000 MWh pe an provenita din surse regenerabile. Compania va folosi energie regenerabila direct de la retele locale sau surse verzi, care detin „Certificate de atribute energetice” (EACs). Aceasta energie provine de la retele eoliene sau panouri fotovoltaice puse in functiune in urma cu cel mult 10 ani si care detin certificarea EKOenergy, recunoscuta la nivel international. Fiecare MWh generat astfel are o contributie suplimentara la un fond climatic, care promoveaza extinderea energiilor regenerabile. De asemenea, compania se bazeaza pe realizarea unor contracte de furnizare a energiei pe termen lung, numite „Acorduri de achizitie a energiei”, care garanteaza faptul ca energia folosita provine de la cea mai apropiata ferma de energie eoliana sau camp de panouri solare.

 

Mai mult decat atat, compania intentioneaza sa reduca in continuare consumul de energie, in asa fel incat sa economiseasca inca 30 GWh pana in 2030, pentru a-si reduce amprenta de CO2. „Am facut deja progrese considerabile in ultimii ani si am facut multe imbunatatiri care ne vor ajuta sa de atingem obiectivele pe termen lung”, a explicat dr. Stefain Breit, Director executiv responsabil de tehnologie. Miele va reduce amprenta de carbon si prin flota proprie de masini, prin intermediul careia ar putea scade pana la 30% din emisii. In acelasi timp, compania testeaza tehnologii inovative si sustenabile, care au potentialul de a reduce emisiile de carbon pe intreg lantul de distributie (Scope 3).

 

In cazul emisiilor de carbon care nu pot fi evitate pe termen scurt, compania deruleaza proiecte de compensare, a caror eficienta este certificata de organizatii specializate, certificate la nivel international. „Toate proiectele care urmeaza sa fie dezvoltate au fost selectate dupa un proces riguros”, explica dr. Stefain Breit. De exemplu, compania de electrocasnice sustine dezvoltarea unor parcuri de celule solare din India, care pot furniza energie verde, reducand consumul de combustibilii fosili. Printr-un proiect de biogaz din Nepal, sustine utilizarea biomasei ca sursa de energie, pentru a diminua practica utilizarii lemnului de foc pentru gatit. De asemenea, compania sprijina un proiect agro-forestier, dar si unul pentru plantatii sustenabile de cafea in Nicaragua, prin care ofera suport tehnic si financiar fermierilor locali, in asa fel incat acestia sa gestioneze sustenabil plantatiile.

 

In egala masura, urmeaza sa fie sustinute proiecte de reimpadurire in Uganda, o tara care a pierdut mai mult de 40% din paduri in ultimii 20 de ani, dar si in Mississippi, Statele Unite ale Americii. Pentru Statele Unite este vizat unul dintre cele mai importante ecosisteme de foioase din America de Nord, printr-o schema de replantare a noilor paduri de lemn de esenta tare situate in valea aluviala Mississippi. In calitate de lider din punct de vedere al tehnologiei folosite, in segmentul sau de piata, Miele sustine, de asemenea, dezvoltarea unor inovatii tehnologice care pot contribui la reducerea nivelului de CO2 sau la separarea si sechestrarea carbonului. Un proiect in Austria si Germania care dezvolta o solutie pentru eliminarea CO2 din atmosfera si captarea carbonului generat de activitatile agricole va beneficia, de asemenea, de sprijin.  

 

Odata cu decizia de a atinge Scope 1 si Scope 2 pentru neutralitatea CO2 din acest an, Miele isi reitereaza angajament exprimat cu multi ani in urma, de a proteja mediul si clima. „Sustenabilitatea este o parte integranta a ADN-ului companiei noastre, care isi are originea in filosofia fondatorilor Miele de a dezvolta produse durabile”, explica Markus Miele. Ambitiile companiei, dar si gama diversa de masuri pe care le vizeaza Miele pentru a-si creste sustenabilitatea sunt detaliate in raportul de sustenabilitate publicat de companie la fiecare doi ani si pot fi consultate pe site-ul oficial Miele. 

 

 

Despre Miele

Miele este cel mai mare producator mondial de echipamente electrocasnice premium, precum aparatura de gatit, de coacere si de gatit cu aburi, produse de refrigerare, aparate de cafea, masini de spalat vase si produse de ingrijire pentru haine si pardoseli. Acestei linii de produse i se adauga masinile de spalat vase, masinile de spalat rufe si uscatoarele pentru uz comercial, precum si aparatura de spalare-dezinfectare si sterilizare a instrumentelor destinate utilizarii in activitatile medicale si de laborator (Miele Professional).

Compania Miele, fondata in 1899, are opt filiale de productie in Germania si cate o filiala in fiecare dintre tarile urmatoare: Austria, Cehia, China si Romania. Cifra de afaceri a companiei in anul 2020 a crescut la aproximativ 4,5 miliarde de euro, cu 70,5% vanzari in afara Germaniei. Miele este reprezentata prin filiale proprii si de importatori in aproape 100 de tari. Compania Miele se afla in proprietatea celei de-a patra generatie a familiei fondatoare, are o forta de munca de aproximativ 20.900 de persoane, cu 11.050 de angajati in Germania. Sediul companiei se afla in Gütersloh/Westphalia, Germania.

 

Adauga un comentariu


Comentarii

Nu exista comentarii.

Alte articole

Cum iti alegi draperiile Cum iti alegi draperiile
HORNBACH a investit 2,8 milioane euro in extinderea magazinului din Sibiu HORNBACH a investit 2,8 milioane euro in extinderea magazinului din Sibiu
Programul "Prima casa" demareaza peste o luna - 12 Iunie 2009 Programul "Prima casa" demareaza peste o luna - 12 Iunie 2009
Asociatia, obligata sa raspunda solicitarilor Asociatia, obligata sa raspunda solicitarilor
Sony lanseaza seria de televizoare 4K HDR MASTER care ofera cea mai buna calitate a imaginii in orice locuinta Sony lanseaza seria de televizoare 4K HDR MASTER care ofera cea mai buna calitate a imaginii in orice locuinta
“Sculpturi din Ateliere Deschise” - Un eveniment Contemporanii la Biblioteca Academiei Romane “Sculpturi din Ateliere Deschise” - Un eveniment Contemporanii la Biblioteca Academiei Romane

Vezi mai multe articole