pasaj

11 noiembrie, 2005

comenteaza trimite unui prieten printeaza

 

Pasajul Basarab, la mana consilierilor bucuresteni - Peste 50 milioane euro se vor investi in al doilea an de construire

 

Proiectul pasajului rutier Basarab va fi supus aprobarii Consiliului General al Municipiului Bucuresti (CGMB) in sedinta de joi. Primaria Capitalei vrea sa urgenteze demersurile pentru completarea sistemului de transport pe inelul principal. Astfel, vehiculele care traverseaza calea ferata nu vor mai fi obligate sa faca ocoluri mari pe la Podul Grant sau Gara de Nord. Ocolurile sunt cauze suplimentare ale congestionarii traficului in zonele Basarab si Gara de Nord. Potrivit Primariei Municipiului Bucuresti, pasajul va face legatura intre Soseaua Nicolae Titulescu si Bd. Vasile Milea in zona Podului Grozavesti, supratraversand pachetul de linii de cale ferata in zona Garii Basarab, Soseaua Orhideelor, Calea Plevnei-Giulesti si Podul Grozavesti, revenind pe sol pe Soseaua Grozavesti.

 

Primul proiect a fost aprobat in anul 2000 prin HCGMB nr. 265, acordul Ministerului Finantelor nr. 1725/2000, Contractul de finantare dintre Romania, Banca Europeana de Investitii si Consiliul General al Municipiului Bucuresti pentru finantarea ,Proiectului privind infrastructura urbana in Bucuresti". In 2002 prin HCGMB nr. 259 si OUG 13/2003 s-a renuntat la finantarea acestui proiect. In anul 2004, prin HCGMB 160, CGMB a aprobat din nou investitia si reluarea procedurilor de implementare a proiectului. 

 

 

A fost definitivat studiul de fezabilitate in faza finala si cu alti parametri economici, determinat de alegerea unei noi solutii tehnice care indica in principal cresterea lungimii pasajului, supratraversarea Splaiului Dambovitei si realizarea unei bretele de legatura la sol in zona Plevnei-Giulesti si Bulevardului Vasile Milea. A fost de asemenea stabilita o noua solutie privind circularea tramvaielor in zona Titulescu-Grivitei, ceea ce a dus la departarea marginilor pasajului cu circa 10 metri de frontul cladirilor si scurtarea rampei de urcare peste calea ferata.

 

Valoarea totala a investitiei este de 178.175.489 euro, din care lucrarile de constructii montaj costa 142.962.554 euro. Investitia se va face esalonat, in trei ani, din bugetul local al Consiliului General al Municipiului Bucuresti, astfel: in primul an suma va fi de 48.496.954 euro, in al doilea - 51.437.163 euro, iar in ultimul an - 43.029.436 lei. Lungimea totala a pasajului va fi de 1.900 m, latimea pentru cele doua fire auto pe sens si calea de rulare tramvai, de 25,50 m, iar in zona statiei de tramvai latimea va ajunge la 44,50 m. Suprafata totala a pasajului va fi de 55.700 metri patrati.

 

(Adevarul)

 

Adauga un comentariu


Comentarii

Nu exista comentarii.

Alte articole

Produsele SIKA, folosite in proiecte arhitecturale emblematice Produsele SIKA, folosite in proiecte arhitecturale emblematice
Casele spaniole s-au ieftinit cu 20% Casele spaniole s-au ieftinit cu 20%
Canicula umfla afacerile cu aer Canicula umfla afacerile cu aer
Wizmo.ro & RE/MAX: In Romania, reprezentarea imobiliara exclusiva este de 5 ori mai putin utilizata decat in Europa Wizmo.ro & RE/MAX: In Romania, reprezentarea imobiliara exclusiva este de 5 ori mai putin utilizata decat in Europa
Saint-Gobain isi consolideaza pozitia in industria sticlei plane din Romania Saint-Gobain isi consolideaza pozitia in industria sticlei plane din Romania
Cum ne protejam in aceste vremuri tulburi?! Cum ne protejam in aceste vremuri tulburi?!

Vezi mai multe articole