Leasingul, alternativa creditarii clasice a proiectelor imobiliare

18 ianuarie, 2007

comenteaza trimite unui prieten printeaza

Inca de la aparitia Ordonantei nr. 51/1997 privind operatiunile de leasing si societatile de profil exista posibilitatea dobandirii prin leasing si a bunurilor imobile.
 
Cu toate acestea, tendinta pietei s-a indreptat in principal catre dobandirea de autovehicule si echipamente industriale si mai putin catre dobandirea de constructii si terenuri.
 
In ultimii doi ani, acest sistem a luat amploare
 
Aceasta stare de relativa “inertie” a segmentului leasingului imobiliar inregistreaza in ultima perioada un reviriment, interesul societatilor de leasing pentru finantarea dobandirii de imobile (cladiri) crescand in ultimii doi ani.
 
In mare parte, aceasta preocupare sporita pentru leasingul imobiliar se datoreaza majorarii costurilor creditarii achizitionarii sau construirii de cladiri, urmare a interventiei Bancii Nationale, care a crescut dobanda de referinta si a majorat procentul rezervei minime obligatorii pentru banci. Masurile impuse de BNR au determinat inevitabil cresterea costului obtinerii unui credit imobiliar sau ipotecar. In plan european, fenomenul pare sa se datoreze interventiei Bancii Centrale Europene in activitatea de creditare, prin majorarea ratei dobanzilor, care afecteaza si piata financiara romaneasca (creditele in euro ce au ca referinta cursul EURIBOR).
 
Sursa: Libertatea

Adauga un comentariu


Comentarii

Nu exista comentarii.

Alte articole

Scumpirea terenului scade profitul imobiliar Scumpirea terenului scade profitul imobiliar
Tepe «meseriase». Constructorii isi insala clientii care isi ridica sau renoveaza o casa Tepe «meseriase». Constructorii isi insala clientii care isi ridica sau renoveaza o casa
Patru din zece romani vor o locuinta veche Patru din zece romani vor o locuinta veche
900 de lei, bani pentru plata chiriei 900 de lei, bani pentru plata chiriei
Ariston Thermo Romania a facilitat accesul la apa calda pentru 112.000 de copii si varstnici in cadrul campaniei umanitare Comfort Challenge Ariston Thermo Romania a facilitat accesul la apa calda pentru 112.000 de copii si varstnici in cadrul campaniei umanitare Comfort Challenge
locuri locuri

Vezi mai multe articole