Pavele peste tot (I)

23 decembrie, 2005

comenteaza trimite unui prieten printeaza

Istoria pavelelor.

Cu 15 ani in urma, putini ar fi crezut ca pavelele vor deveni o „moda“ atat de accesibila. In prezent, ele sunt folosite cu tot mai mult succes la pavarea curtilor, gradinilor, trotuarelor etc.datorita rezistentei si aspectului deosebit pe care il ofera. In plus, ele pot fi montate foarte usor chiar de noi, beneficiarii, fara a fi nevoiti sa platim „mana de lucru“.

Civilizatiile trecute s-au remarcat prin diverse inovatii care au ramas de-a lungul timpului datorita caracteristicilor lor functionale si estetice. Conceptul de unitati pentru pavare fixate pe un strat de nisip este folosit de mult timp. Cele mai vechi marturii ale acestor „inventii“ au fost localizate in zona de origine a civilizatiei minoice care se pare ca a descoperit paveaua in urma cu 5.000 de ani. Totusi, romanii au fost primii care au demonstrat calitatile lor prin construirea acum mai bine de 2.000 de ani a unei retele de

drumuri care faceau legatura intre provinciile imperiului. Ea masura peste 80.000 km si avea sa fie folosita si de cruciati, 1.000 de ani mai tarziu, pentru a ajunge la Ierusalim. In timpul reconstructiei Europei dupa cel de-al II-lea razboi mondial, putem spune ca folosirea pavelelor a cunoscut o perioada de renastere. 
 
Atunci, un inginer german a diversificat formele de productie si a integrat culori in cele din beton. In anii ‘60, tot germanii, cu ajutorul unor utilaje speciale, au facilitat productia pe scara larga a pavelelor din beton. Datorita cererii tot mai mari din anii ‘70, producatorii s-au vazut „obligati“ sa achizitioneze aceste utilaje, si astfel productia a ajuns la niveluri de vanzare nemaiintalnite pana atunci. Astazi, Germania produce peste... un miliard de metri patrati de pavele pe an, reprezentand un sfert din totalul vanzarilor din lume. 

Rezistenta „flexibila“

Pavelele sunt o alegere atractiva pentru toate suprafetele circulabile. Pot fi aplicate atat in curtile cladirilor rezidentiale, cat si pe aleile din jurul celor comerciale. Prin caracteristicile pe care le intrunesc, am putea spune ca reprezinta cea mai buna solutie in ceea ce priveste „comportamentul“ la abraziune, flexibilitatea si rezistenta la crapare, putand face fata atat traficului rutier, cat si celui pietonal, fara a implica o atentie sporita intretinerii lor. Asadar,chiar daca vorbim despre o suprafata care urmeaza a fi pavata sau de una demodata ori distrusa, va recomandam sa va ganditi ca prima optiune la pavele.

Zonele astfel „acoperite“ pot fi utilizate imediat dupa montare, nefiind nevoie sa asteptati ca in cazul cimentului sau asfaltului. Totusi, daca la fixarea lor folositi ciment... va trebui sa asteptati pana cand se va intari. Avand forme bine definite, imbinarea este realizata fara probleme, iar rezultatul este o suprafata mai rezistenta decat cimentul si mai durabila ca asfaltul. Modul de executie face ca pavajul sa fie suficient de flexibil. Aceasta proprietate se traduce prin faptul ca incarcatura este distribuita doar pe suprafata atinsa, iar daca este mult prea mare, o parte din solicitare este atenuata de nisip.

Adauga un comentariu


Comentarii

Nu exista comentarii.

Alte articole

Cum combati mucegaiul de zapada Cum combati mucegaiul de zapada
Bucataria de vara, visul gospodinelor Bucataria de vara, visul gospodinelor
Totul despre alegerea si montarea pavelelor Totul despre alegerea si montarea pavelelor
Infiintarea unei culturi de zmeur - Cum sa o faci profitabila Infiintarea unei culturi de zmeur - Cum sa o faci profitabila
Tuia, un conifer nepretentios si vesnic verde Tuia, un conifer nepretentios si vesnic verde
Delimitatoarele de gradina: sfaturi de montare a acestor elemente decorative Delimitatoarele de gradina: sfaturi de montare a acestor elemente decorative

Vezi mai multe articole